Strona 1 z 1

MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 7 sie 2011, 18:30
przez Ugly Kid Joe
Chciałem zaprezentować nowy nabytek, dosłownie sprzed 2 dni.

Wczesniej posiadałem hondę accord 1993, model CC7, 2.0 B+G 115KM, pech (albo los tak chciał :> ) że miałem stłuczkę i hania musiała zostać zezłomowana (dwie A4 wzięły mnie w kleszcze :P )
Szukając samochodu, mój wybór padł (oczywiście tylko na japończyka) na mazdę BA, BJ ew nissana almere N16 turbodiesel.. poszukiwania były dośc krótkie, ok. miesiąca...
Obecnie stałem się posiadaczem mazdy 323f BJ 2000, DiTD 90KM, w jedynym słusznym kolorze BLUE MICA 20P :) ściągnięta z Austrii a kupiona w dolnośląskim.

MODEL : 323F BJ 2.0 DiTD ACTIVE, 2000 rok
PRZEBIEG : 214 tyś z groszem
WYPOSAŻENIE :
-el. szyby z przodu
-el.lusterka
-klimatyzacja (jeszcze nie sprawna)
-kierownica NARDI TORINO
-nakładki na progi, był też na przodzie ale teraz jest urwany

Ogólnie w samochodzie trzeba zrobić przedni zderzak, ponieważ jest pęknięty, przednia maska trochę wgnieciona (ciekawe co to mogło tam spaść), są jakieś stuki w zawieszeniu, przednia szyba pasażera nie działa, klima nie działa, są dwa ogniska rdzy na prawym tylnym nadkolu, brak anteny, tapicerka do prania, tylna półka z ohydnymi głośnikami (dobrze że nie podłączone), paskudne oplowskie alufelgi.

Parę fotek:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

chyba dobre radio było bo wymontowali...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

progi...

Obrazek

...choć trzeba je przykleić..

Obrazek
Obrazek
Obrazek

to do zrobienia..

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

to do wywalenia ...

Obrazek

Ogólnie wracałem ponad 200 km i wrażenia jak najbardziej pozytywne :)

Na początek oczywiście przegląd silnika, wymiana niezbędnych elementów zawieszenia, zrobienie blacharki, doprowadzenie wnętrza do porządku, zmiana alufelg i półki tylnej, ogólnie raczej będę chciał zostawić klasyczną, ale za to wypasioną serie.. papa

Miłego oglądania !

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 7 sie 2011, 20:01
przez VVodzu
A ile za nia dales, bo troche do zrobienia jest, mam nadzieje ze tylko kosmetycznych rzeczy i ze reszte bedzie ok.

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 7 sie 2011, 21:46
przez boczek86
no kolego musze powiedziec ze kosmetyka do zrobienia konkretna. nowy zderzak na allegro 150 zl uzywane po nawet 500 zl ( bezsens ) pomalowanie w kolor nadwozia 300 zl ta maska tez niewesolo wyglada :( a tylna polka dosc mocno wyeksplatowana :( niemowiec o tych glosnikach w polce <killer>
mam nadzieje ze chociaz silnik zdrowy i ze wszystko ci bedzie smigac :) to jak z cena ??

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 8 sie 2011, 10:01
przez trzydziech
okazja chyba musiała być dość duża, że wziąłeś samochód w takim stanie. jak ktoś mógł tak zaniedbać, chyba że ten zderzak i maska to efekt jednej stłuczki (wjazd pod ciężarówkę??). trochę czeka Cię roboty przy niej. w przebieg 214k km bym osobiście nie wierzył, ale przebiegiem się nie jeździ ;) podjedź kiedyś na hamownię żeby zweryfikować stan samochodu :)
ogólnie powodzenia przy odnawianiu samochodu :)

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 12 sie 2011, 17:54
przez Ugly Kid Joe
Mazdzina jest po przeglądzie u mechanika, silnik w stanie bdb jak na ten wiek, tak orzekł mechanior, zawieszenie i hamulce również w porządku.

Wymienione łączniki przód-tył, bat anteny jest, klima jeszcze niesprawna, musze dokupić przewód klimy (w odpowiednim dziale ogłoszenie jest), dziś zalany świeży olej syntetyk MOBIL 5W30 oraz wymienione filtry powietrza ASHIKA (stary filtr był brudny że hoho), filtr paliwa, również ASHIKA oraz oleju FILTRON.

W przyszłym tygodniu idzie w końcu blacharza :]

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 12 sie 2011, 18:05
przez 4fly
wszytsko do ogarnięcia
myślę że blacharka + te detale które wymieniasz to jakieś 1500/2000 zl
jesli cena auta byla dobra to warto bylo...

chyba ze drzwi do wymiany...
wszystkie tak mają?
powywalaj te białe zaślepki z otworów, bo jak sie tam syfu troche nazbiera to woda dobrze nie spływa
i efekt wszyscy widzimy
i konserwacja jakas zeby zatrzymac korozje do czasu ogarnięcia
np:
Obrazek

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 12 sie 2011, 20:50
przez Arturr0
Sporo do zrobienia przy przy maździ – wytwałości w przywracaniu pierwotnego stanu życzę. Moim zdaniem 1,5-2 k za to wszystko to bardzo optymistycznie obliczenie kosztów i w takiej kwocie będzie ciężko to porządnie ogarnąć – informuj na bieżąco.

Dobrze chociaż, że z silnikiem wszystko OK.
A jak stan tapicerki – w miarę ?

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 12 sie 2011, 23:27
przez Ugly Kid Joe
Arturr0 napisał(a):Sporo do zrobienia przy przy maździ – wytwałości w przywracaniu pierwotnego stanu życzę. Moim zdaniem 1,5-2 k za to wszystko to bardzo optymistycznie obliczenie kosztów i w takiej kwocie będzie ciężko to porządnie ogarnąć – informuj na bieżąco.

Dobrze chociaż, że z silnikiem wszystko OK.
A jak stan tapicerki – w miarę ?


.. tapicerka do prania, bo brudna, bardzo na tylnych siedzeniach, jakby ktoś coś wylał a potem woził worki z ziemniakami.. ale w stanie bdb, żadnych przetarć, peknięć itd..
myślę że sie zmieszczę w budżecie a jak nie, to należy się jej a co ... :]

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 13 sie 2011, 15:06
przez milczek_89
Ugly Kid Joe napisał(a):myślę że sie zmieszczę w budżecie a jak nie, to należy się jej a co ... :]

Na madzi nie ma co oszczędzać <spoko>
Dawaj foty z przywracania do świetności :)

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 16 wrz 2011, 18:09
przez Ugly Kid Joe
Mazda juz po małej rekonwalescencji :)

A więc blacharka zrobiona choć oczywiście wyniknęły nowe rzeczy, oprócz drzwi przednich, nadkola prawego i maski oraz zderzaka, do zrobienia jeszcze były drzwi tylne pasażera, klapa tylna (ruda juuż ładnie brała) malowanie słupków tylnych bo tez bąble powyskakiwały; wszystkie drzwi oraz klapa zakonserwowane :)

Poza tym okazało się że nie działał przełącznik szyby przednich drzwi pasażera, jak się okazało po rozebraniu, nie było w mechanizmie rolki na którą nawija się linka, była po prostu wymontowana a szyba była oparta na .. dociętym na wymiar kiju od szczotki (sic!) masakra jakaś ... :|

Ale wszystko z blacharką porobione, za miesiąc mniej więcej zakonserwuję podwozie.

Oprócz tego mazda otrzymała śliczne 15 calowe alufelgi ENKEI, niedługo zrobię sesyjkę zdjęciową <jupi> :)

W najbliższych planach zmiana bocznych kierunków na cleary oraz malowanie zacisków.

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 16 wrz 2011, 18:50
przez VVodzu
no to czekamy na sweetasne focie :p

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 29 wrz 2011, 14:39
przez Ralpheek
Mam pytanie, bo o ile mi sie dobrze wydaje to jest to kierownica uzywana w modelu MX-5 oraz 323F Sport? Rozumiem, ze mocowanie DITD jest takie samo kierownicy jak w MX-5? Poduszka powietrzna zadziała?

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 3 paź 2011, 19:10
przez Ugly Kid Joe
Ralpheek napisał(a):Mam pytanie, bo o ile mi sie dobrze wydaje to jest to kierownica uzywana w modelu MX-5 oraz 323F Sport? Rozumiem, ze mocowanie DITD jest takie samo kierownicy jak w MX-5? Poduszka powietrzna zadziała?


nie wiem w jakich jeszcze modelach była użyta kierownica ale ma fajny wygląd więc tłumaczy samo przez się .. :)

poniżej fotki z niestety już jesiennej sesji zdjęciowej...

Obrazek

nowe felgi ENKEI... zaciski nie pomalowane jeszcze ...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 3 paź 2011, 19:43
przez milczek_89
Gratuluje udanej rekonwalescencji bejoci <jupi> Wygląda super, felunek też niczego sobie:) Oby służyła jak trzeba <spoko>

Re: MAZDA 323F BJ 2001, 2.0 DiTD

PostNapisane: 17 cze 2012, 11:39
przez gerz50
widzę, że Madzia po niezłej reanimacji ;) :D

PostNapisane: 17 cze 2012, 20:22
przez Abuk
Oglądając ostatnie zdjęcia zapomniałem, że to ta dobita Mazda. Zrobiona raczej bez zarzutów. Opłaciła się ta robota ??