Mazda 323 BG B6 91' TWR

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Krzyż » 3 lip 2011, 01:17

Witam wszystkich :)
Doszedłem do wniosku, ze najwyzszy czas zalozyc na tym forum swoj watek.

Mam mianowicie kilka pytan...
Mazda od nowosci jezdzi tylko na benzynie. Spotykalem wiele bardzo zroznicowanych opinii na temat montazu instalacji gazowej w tych silnikach. Jedni mowia ze te auta sa "stworzone" do gazu poniewaz silniki szybko sie nagrzewaja i lpg akceptuja bardzo przyjemnie. Inni zas stanowczo odradzaja mi gazu poniewaz w tych rocznikach podobno byly nieutwardzone gniazda zaworowe, albo, ze ten silnik jest za maly na instalacje gazowa... Juz sie pogubilem w tym wszystkim.. Wiem tyle, ze bardzo duzo mazd jezdzi w gazie i jakos nie narzekaja, jednak chcialem sie troszke bardziej zaglebic w ten temat poniewaz silniczek jest praktycznie igielka, mimo prawie 200tys przebiegu. Od zawsze na pelnym syntetyku wymienianym co okolo 6tys km. Wszystko naprawde w super kondycji i szkoda byloby mi go "zameczyc" na gazie. Co mozecie powiedziec na temat gazu w tych autach?

Druga za to opcją byloby spelnienie marzen i zamontowanie 1.8 dohc na turbinie (jak nie seryjnym to soft turbo wlasnej konstrukcji) w polaczeniu z napedem na 4 kola. Tak jak to bylo w 323 GTX badz GT-R. Slyszalem jednak, ze skrzynie tych dwunapedowek byly dosc slabe, co sie w nich dzialo i z jakich powodow?
Zmiana mocy z 88 koni na ~180 na 4x4 zmieniloby to auto zupelnie jednak to wszystko kosztuje. Mam mozliwosc zalatwienia sobie bardzo tanio mazdy 626 z silnikiem 2.2i bodajze i napedem 4x4 ale watpie zeby cos z tego auta pasowalo do 323. Moze sie myle?

Pare orientacyjnych zdjec mojego autka :)
Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Ostatnio edytowano 18 sty 2014, 16:17 przez Bartg, łącznie edytowano 5 razy
Powód: Edycja nazwy wątku na zgodny z regulaminem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez bercikspeed » 3 lip 2011, 02:14

w sprawie lpg to ci nic nie doradzę, ale taką magdalenka to bym chciał przepiękna gratulacje <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:09
Posty: 717 (13/16)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez Krzyż » 3 lip 2011, 03:08

Jest przy niej sporo do roboty mimo wszystko :)
Ostatnio zauwazylem, ze szyba mi sie przekasza przy zamykaniu dlatego jak popada to trzeba ogromnej sily wlozyc zeby ja zamknac (az sie boje ze korbke urwe kiedys). Musze rozebrac drzwi i pewnie podokrecac co trzeba.

Druga sprawa to krzywe zderzaki, moze od slonca albo czegos innego ale nie podoba mi sie to :P

Poczytalem forum i mam kolejne pytanie co do obrotow silnika. Gdy odpalam silnik po zimnej nocy potrafi wskoczyc mi nawet na 2000obr albo nawet i 2200, nie przygladalem sie. Jak dla mnie to stanowczo za duzo, nie mozna tego jakos zmienic? Zeby na zimnym silniku wskakiwal np na 1500? Bo tak jak teraz jest to bez dodawania gazu to auto mi sie na 3cim biegu nawet rozpedza :D Oczywiscie nie zawsze wbija na takie obroty, ale nizej niz 1500tys przy w miare cieplej nocy nie pamietam zeby bylo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Ania_TM » 3 lip 2011, 13:17

Proszę poprawić fotki,żeby wyświetlały się większe w temacie.
Ania_TM
 

Postprzez Krzyż » 3 lip 2011, 17:06

To sa miniatury, wystarczy kliknac na zdjecie zeby zobaczyc je w wiekszym formacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez People_Hate_Me » 3 lip 2011, 21:05

ale w temacie maja byc duze :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Krzyż » 4 lip 2011, 00:53

W jakim celu? Zwiekszenia transferu zeby wolniej sie strona ladowala?
Skoro tak nalegacie to to zmienie, ale bardziej ucieszylbym sie z rzetelnych odpowiedzi na temat zastepujac blizej nieokreslone "pouczenia" na powitanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Krzyż » 4 lip 2011, 14:11

Haalo? Ktos tu w ogole wchodzi? <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez axello » 4 lip 2011, 22:57

łał, ale bagietka :D piekny kolor, body też fajne, jedynie dokładka jakas śmieszna, do zamiany :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2011, 23:51
Posty: 288 (2/1)
Skąd: Myszków
Auto: 323f BA z5 96"

Postprzez Ania_TM » 5 lip 2011, 09:49

Krzyż napisał(a):W jakim celu? Zwiekszenia transferu zeby wolniej sie strona ladowala?
Skoro tak nalegacie to to zmienie, ale bardziej ucieszylbym sie z rzetelnych odpowiedzi na temat zastepujac blizej nieokreslone "pouczenia" na powitanie.


Jako moderatorzy mamy prawo upominać się o swoje w temacie, który jest w poczekalni.

Widzę,że Mazda z Łodzi. Nie wpadła mi jednak w oko na drodze. Super felgi, widać,że zadbana.
Zapraszam cię serdecznie na spota pod halę- za tydzień we wtorek o 19. :)
Ania_TM
 

Postprzez l3mur91 » 5 lip 2011, 10:51

Widziałem auto kilka razy i jest na prawdę śliczne. <serduszka>
Ostatnio w okolicach Wodnego Raju na Teofilowie. :P

Jak przyjedziesz na spota, to rzucę wszystko, żeby się zjawić i pomacać auto <lol>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Radex » 5 lip 2011, 11:32

Krzyż napisał(a):Jedni mowia ze te auta sa "stworzone" do gazu poniewaz silniki szybko sie nagrzewaja i lpg akceptuja bardzo przyjemnie. Inni zas stanowczo odradzaja mi gazu poniewaz w tych rocznikach podobno byly nieutwardzone gniazda zaworowe, albo, ze ten silnik jest za maly na instalacje gazowa..

nie słuchaj filozofów bo g**** wiedzą i w <dupa> byli.
jeśli jezdzisz duzo 20-30K km rocznie i masz zamiar jeszcze pare lat pojezdzic autem i chcesz zeby bylo taniej to montuj instalacje.
mi zwrocila sie w nieco ponad rok.

czy silnik zbyt maly na instalacje? watpie. w mniejszych montuja.
podstawa to dobra regulacja, regularna wymiana filtrow i sprawdzanie stanu swiec i kabli.

Bagietka bardzo ładna, felgi tez fajnie pasuja ale daj jakies lepsze fotki bo na tych w cieniu malo co widać.

Krzyż napisał(a): Gdy odpalam silnik po zimnej nocy potrafi wskoczyc mi nawet na 2000obr albo nawet i 2200, nie przygladalem sie. Jak dla mnie to stanowczo za duzo, nie mozna tego jakos zmienic? Zeby na zimnym silniku wskakiwal np na 1500? Bo tak jak teraz jest to bez dodawania gazu to auto mi sie na 3cim biegu nawet rozpedza Oczywiscie nie zawsze wbija na takie obroty, ale nizej niz 1500tys przy w miare cieplej nocy nie pamietam zeby bylo.

nie wiem jak tam w BG powinny wygladac obroty. jesli jest cos nie tak to na pewno znajdziesz jakies info na forum ale pewnie auto po prostu jest na ssaniu, stąd te większe obroty.

tu jakiś pierwszy z brzegu temat:
viewtopic.php?f=118&t=94727

pewno jest tego więcej. poszukaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Bartg » 5 lip 2011, 11:58

Śliczne BG, chyba kojarzę, że kiedyś widziałem na mieście :) Zapraszamy serdecznie na spota, chętnie oblukamy to cacko na żywo <serduszka>
l3mur91 napisał(a):Jak przyjedziesz na spota, to rzucę wszystko, żeby się zjawić i pomacać auto <lol>

Śliniaka nie zapomnij :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez l3mur91 » 5 lip 2011, 13:03

Bartg napisał(a):
l3mur91 napisał(a):Jak przyjedziesz na spota, to rzucę wszystko, żeby się zjawić i pomacać auto <lol>

Śliniaka nie zapomnij :P


Już mam naszykowany. :D
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez damian » 5 lip 2011, 16:06

piękna sztuka, gratuluję <spoko> a co do gazu to wg mnie tylko sekwencja, żadnych problemów, a cena nie jest już taka wysoka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Krzyż » 5 lip 2011, 16:20

Postaram sie podjechac pod ta hale.
Po ostatnich deszczach odkrylem kolejna fajna rzecz, mianowicie robi mi sie basen z bagaznika. Woda sie jakos dostaje i zbiera w dołku gdzie jest zbiorniczek plynu spryskiwaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez damian » 5 lip 2011, 16:36

pewnie ruda wyżarła dziurę, często się to tam zdarza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Krzyż » 5 lip 2011, 16:49

Tam nie ma grama rdzy. Kwestia jakiegos uszczelnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Kamil1989 » 5 lip 2011, 19:17

Lampy Ci nie parują po deszczu? U mnie ostatnio prawą lampą dostawała sie woda, od dołu bliżej koła masz taką czarna rurkę z tej wnęki może być zapchana, w tym miejscu lepiej żeby było sucho ;)

ile cali maja te felgi?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/108921
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 14:31
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC 90r.
323 BG GT 1.8 DOHC 91r.

Postprzez Krzyż » 5 lip 2011, 20:19

15tki, marzę o 16tkach :P

Prawa lampa jest wiecznie mokra, czyscilem ja w srodku i suszylem, zakleilem w jednym miejscu ale nic nie dalo... Niewiem co tam sie dzieje, bedzie pogoda to popatrze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy