Mazda 323 BJ 1.5 GLX '00 16V DOHC aka Veteran

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez yamabushi.akira » 3 cze 2011, 04:16

Celem założenia tego wątku jest nie tylko prezentacja mojej 'kobitki' ale i chęć poszerzenia wiedzy na jej temat. Wiele niedopowiedzeń i niejasności jako 'lamer' doświadczam, więc proszę o jak najwnikliwszą analizę
i podpowiedzi w kwestii parametrów tego modelu (niewiele tego wyguglałem ;))...

Mazda 323, MkVI (8th gen?), BJ5T-BAB, 1.5 GLX petrol, 16V DOHC, Sedan/Saloon
    W pakiecie:
    -wspomaganie kierownicy
    -blokada kierownicy
    -centralny zamek
    -kontrola trakcji
    -klimatyzacja (nienabita...i nie będzie ;))
    -poduszki 'odkryłem' na razie u kierowcy i pasażera
    -el. regulacja świateł
    -el. szyby
    -el. lusterka
    -el. szyberdach
    -regulowana kolumna kierownicy
    -sporo możliwości regulacji siedzeń przednich (fotel pasażera składa się w 'półkę'/całkowicie)
    -CD/radio Blaupunkt i zestaw bliżej nie zlokalizowanych głośników, całkiem nieźle 'basujących'

Zalety(?):
-rok produkcji 2000
-jeden właściciel (nie licząc dealera, od którego auto nabyłem, zaś który przyjął auto w rozliczeniu od w/w jegomościa)
-książka serwisowa skrzętnie prowadzona, wszelkie naprawy w autoryzowanych przez Mazdę punktach
-rozrząd i pompa wody wymieniona przy 135,000 mil (na tą chwilę 144,000)
-bardzo cichy i zadbany silnik
-Galway City Council permit (pozwolenie na parkowanie w miejscach przeznaczonych dla samochodów służbowych 'urzędasów' właściwie w dowolnym mieście, przed dowolnym urzędem miasta w IRL :D)

Wady:
-przebieg 144,000mil
-totalny brak zainteresowania czystością auta, bardzo zaniedbane wnętrze (wytarcia i nieprzyjemny zapach), zużycie konkretne...
-trochę otarć na bumperach i lekkie wgniecenie na wysokości linii 'klamki' lewych, tylnych drzwi
(widoczne jak ktoś wie i/lub chce zobaczyć ;))
-jeden kołpak 'z innej parafii'

Planowane zabiegi:
-full range car valeting; wołam gości od eco-czyszczenia, bezwodnego (auto nie musi schnąć jest od razu gotowe do użytku) – stosunkowo niedrogi manewr, 1-2h, robią wszystko co trzeba: mycie, woskowanie i polerowanie, pranie tapicerki, podsufitki oraz polerowanie i czyszczenie szyb, luster, uszczelek i innych bajerów...[zaplanowane przed końcem czerwca tego roku]
-wymiana felg stalowych na aluminiowe, bez szału, nie zamierzam zbytnio inwestować w auto do nauki jazdy ;) [zaplanowane po okresie letnim, wczesna jesień]
-małe fiksy typu: przegląd systemu zamka centralnego, spolerowanie rys (tych, które się da)
-największa inwestycja szykuje się pod koniec roku – projekt i wyklejenie grafiki 'reklamowej'

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszelkie sugestie korekty, poprawki i uzupełnienia mile widziane.
Moje pytania na dziś:
-jakie toto może mieć parametry kół, bo chciałbym kupić alu i za cholerę nie mogę się doszukać/dopatrzyć czy to 4x100 czy 5x100 czy 'pińcet'x'mijard' etc...
[offset znalazłem między 35-45 i większość sugeruje 4x100 ale wolę się upewnić]
proszę o jakieś sugestie pod kątem parametrów 15",16",17" felg, wyżej nie mierzę bo drogi tutaj kiepskie raczej, a kierowca ze mnie jeszcze 'lamisty' ;)

Jako ciekawostka, jedna z wizualizacji, których niestety nie zaakceptowała moja żona :P
Obrazek
Ostatnio edytowano 5 cze 2011, 02:31 przez yamabushi.akira, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2011, 02:37
Posty: 16
Skąd: Kilcock / Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 3 Sedan/Saloon 5-speed manual, 1.6 L MZR I/L4 ZM-DE (1598 cc, 105 hp) 2005, Silver(Gold), right-hand-drive

Postprzez Ania_TM » 3 cze 2011, 07:04

za mało fotek. <cisza>
Ania_TM
 

Postprzez yamabushi.akira » 3 cze 2011, 13:47

będzie więcej dziś wieczorem ;) obiecuję :D

UPDATE: wybaczcie, spora obsuwa z powodu maintenance servera (nie chcę wrzucać na darmówki)
zdjęcia wylądują Sobotnim eveningiem ;)

UPDATE2: opis uzupełniony i zaktualizowany, nowe zdjęcia dodane (będzie więcej ale dopiero jak udam się w jakieś ładniejsze okolice ;))
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2011, 02:37
Posty: 16
Skąd: Kilcock / Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 3 Sedan/Saloon 5-speed manual, 1.6 L MZR I/L4 ZM-DE (1598 cc, 105 hp) 2005, Silver(Gold), right-hand-drive

Postprzez lukasz.b » 5 cze 2011, 11:30

Fajny ten "anglik" :D Powodzenia w eksploatacji <spoko>
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez boczek86 » 5 cze 2011, 19:44

dokladnie jak kolega wyzej pisze ze za malo fotek :P i moze jakies z srodka fotki ?? i z tego co widze to 3 masz z innej parafi a ten jeden wlasnie oryginalny :P
lukasz.b napisał(a):Powodzenia w eksploatacji <spoko>
podpisuje sie pod tym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Barthez » 5 cze 2011, 20:53

yamabushi.akira napisał(a):Jako ciekawostka, jedna z wizualizacji, których niestety nie zaakceptowała moja żona :P
Obrazek

i miała racje ;) przód przdlifta też mi sie bardziej podoba <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez boczek86 » 5 cze 2011, 21:03

Barthez napisał(a):przód przdlifta też mi sie bardziej podoba <faja>
podoba ci sie bo sam taki miales :P ja tez mam przed lifta ale zaczynam robic przerobki z grilem i swiatlami zeby cos zmienic na cos pomiedzy lifta :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez budyn-87 » 5 cze 2011, 21:53

yamabushi.akira napisał(a):Moje pytania na dziś:
-jakie toto może mieć parametry kół, bo chciałbym kupić alu i za cholerę nie mogę się doszukać/dopatrzyć czy to 4x100 czy 5x100 czy 'pińcet'x'mijard' etc...
[offset znalazłem między 35-45 i większość sugeruje 4x100 ale wolę się upewnić]
proszę o jakieś sugestie pod kątem parametrów 15",16",17" felg, wyżej nie mierzę bo drogi tutaj kiepskie raczej, a kierowca ze mnie jeszcze 'lamisty' ;)


5x100 raczej odpada chyba ze masz gdzieś z chowaną 5 śrubę w alumach hahaha żart

co do rozmiaru to najlepsze największe :) 17" ale jak będzie 16" też będzie dobrze

ogólnie ładne autko powodzenia w eksploatacji
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 09:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez Erastotenes » 12 cze 2011, 20:43

Widzewianka_TM napisał(a):za mało fotek. <cisza>

Dokładnie. Z wnetrza poproszę sesję także ;) Szerokości :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez yamabushi.akira » 20 lis 2011, 03:54

Update no.3

Zarzuciłem 'tanie' pokrowce z naciągami, takie uniwersalne, wiocha jak sto pięćdziesiąt
(zwłaszcza napis 'Racing') ale jakoś sobie z tym radzę ;)
Welur był strasznie wytarty, poza tym zaznaczam akcent niebieski i czarny w całokształcie.
Nowy plan, to wyklejenie części/całości karoserii folią carbon 3M/Oracal plus grafika na boku.
Wizualizacji jeszcze nie robiłem z braku czasu...

Czyszczenie 'profesjonalne' można o kant D rozbić, lepiej wyczyściłem sobie sam
wypożyczając Karchera piorącego i odsysającego za niewiele ponad 30e :)

Alufelgi odrzuciłem jako pomysł. W związku z napaleniem się na fazę 'carbon',
planuję zdjąć 'kapsle', trzasnąć metalowe felgi czarnym Hammeritem z hammer-finishem
a potem maznąć niebieską obramówkę – w związku z tym właśnie pada pytanie:
Jakiej farby użyć, chodzi mi o trwałość (warunki atmosferyczne etc.)? Zwykły akryl będzie git?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2011, 02:37
Posty: 16
Skąd: Kilcock / Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 3 Sedan/Saloon 5-speed manual, 1.6 L MZR I/L4 ZM-DE (1598 cc, 105 hp) 2005, Silver(Gold), right-hand-drive

Postprzez boczek86 » 20 lis 2011, 09:47

yamabushi.akira napisał(a):Alufelgi odrzuciłem jako pomysł


niby czemu ?? przeciez auto wyglada sto razy lepiej na alu..

yamabushi.akira napisał(a): trzasnąć metalowe felgi czarnym Hammeritem z hammer-finishem
a potem maznąć niebieską obramówkę

i wlasnie to bedzie

yamabushi.akira napisał(a):wiocha jak sto pięćdziesiąt


mi osobiscie takie zmiany sie niepodobaja :( :|


a pomysl z

yamabushi.akira napisał(a):Nowy plan, to wyklejenie części/całości karoserii folią carbon 3M/Oracal plus grafika na boku


jak dla mnie lipa :(

ale twoje auto i zrob jak tobie bedzie sie podobac. ale moim zdaniem jak juz chcesz modzic w taka strone z tymi grafikami na aucie to poogladaj sobie dzial tuning optyczny mazda bj moze tam cos znajdziesz fajnego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez yamabushi.akira » 22 lis 2011, 05:31

źle odebrałeś moje intencje...
auto ma ponad 11 lat, 147000mil na liczniku i nie zamierzam wkładać w nie żadnych poważnych pieniędzy ani nie mam czasu na poważny i ubrany w detale tuning – planuję w krótkim czasie kupić 'trójeczkę' MPS jak bozia da lub jakąś sedan touring...

owszem pokrowce są tanie ale prócz napisu wyglądają całkiem nieźle i ładnie dało się wszystko opiąć,
nawet kanapę, która zachowała podzielność :)

za wątek tuningowy dziękuję, bo fajnie jest zobaczyć pasję z jaką ludzie swoje 'madzie' ubierają
z drugiej strony jak widzę trybale i płomienie, to trąci mi to bardziej wiochą niż moje pokrowce ;P

jest parę perełek ale zdecydowanie to nie mój zasięg wkładu pieniężnego i pracy

alusy odrzuciłem, bo jakiekolwiek [z pożądanych przeze mnie], kosztem kompletu przekraczają aktualną wartość auta na irlandzkim rynku

folia carbon jest słaba jeśli okleja się pojedyncze elementy ale uwierz mi widziałem parę aut z full pokryciem i robią wrażenie

na razie zamawiam próbki 3M i Oracala do testów na małuch powierzchniach/modułach (jak lusterka, obramówka panelu, 'plastikowe' okolice drążka zmiany biegów/hamulca itp.)
wykleję i zobaczę która lepiej się sprawdza i jak to wygląda – wtedy zdecyduję
nic specjalnie nie tracę, bo zawsze mogę usunąć folie w prosty sposób bez efektów ubocznych :)

a, i zaznaczam też, że nie będzie to standardowa folia gloss pseudo-carbon imitująca tylko wizualnie,
ale folia strukturalna, z odpowiednią teksturą i 'rzeźbą włókien' jak w elementach karbonowych
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2011, 02:37
Posty: 16
Skąd: Kilcock / Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 3 Sedan/Saloon 5-speed manual, 1.6 L MZR I/L4 ZM-DE (1598 cc, 105 hp) 2005, Silver(Gold), right-hand-drive

Postprzez niqos » 18 kwi 2012, 14:41

masz moze wygluszenie tylnej klapy bagaznika?
ZYCIE JEST PO TO, BY JEŹDZIĆ NA MOTO !!!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2012, 11:17
Posty: 53
Skąd: FREDRIKSTAD
Auto: MAZDA 323 S, 1.6 16V, 2001
MAZDA 2 BL 2.0 2015

Postprzez yamabushi.akira » 13 cze 2012, 02:22

jeśli dobrze pamiętam, to nie było wygłuszenia...
...'nie było', bo 'madzia' odsłużyła swoje i poszła w inne ręce

temat do zamknięcia :)
założę nowy jak będę miał chwilkę, bo zamieniłem 'magdę' na 'magdę' ;)
nieco inną ale nadal Mazdę :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2011, 02:37
Posty: 16
Skąd: Kilcock / Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 3 Sedan/Saloon 5-speed manual, 1.6 L MZR I/L4 ZM-DE (1598 cc, 105 hp) 2005, Silver(Gold), right-hand-drive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy