Mazda 323F BJ ZL '99 lpg by misiek1

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez misiek1 » 25 maja 2013, 22:21

Troszkę odświeżę tamacik :) Jako, że od jakiegoś czasu miałem problemy z centralnym zamkiem w drzwiach przednich (jak wciskałem przycisk otwierania/zamykania na pilocie, nie zawsze zamki się otwierały/ zamykały). Gdzieś na forum przeczytałem, że silniczki w siłownikach mają płytki zabezpieczające, które trzeba wymienić na zwykłe blaszki ( ja zlutowałem dwa styki razem) i będzie wszystko hulać. I tak właśnie jest, po zlutowaniu wszystko hula jak należy :D Poniżej fotki felernych płytek (nie miałem aparatu, żeby pstryknąć kilka fotek z przeróbki):

Obrazek

Znalazłem też zeszłoroczne testery Poorboys :D Na jedno pucowanie jeszcze wystarczy :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez misiek1 » 10 cze 2013, 22:13

Kolejny odkop tematu :)
Na weekendzie wpadły na przód łączniki stabilizatora (stare od jakiegoś czasu pukały :( ). Wymieniłem na Yamato. Ciekawy jestem ile podziałają? I jak zwykle przy wymianie łączników nie obyło się bez cięcia ich szlifierą :|

Drugi bajer to moduł świateł DRL z funkcją Coming/Leaving Home, które podłączyłem pod zwykłe światła. W sumie instalacja przebiegła bez większych problemów, podłączyłem się pod skrzynkę bezpieczników pod maską. A jego samego przykręciłem zaraz obok skrzynki. W tym momencie mam tak ustawione, że lampy świecą 70% swojej mocy nominalnej. Czyli około 38,5w – i świecą tylko one. Reszta światełek nie świeci, podświetlenie deski rozdzielczej też nie. Dokładnie taki:

KLIK

Obrazek

Dopisano 20 sie 2013, 22:35:

Dawno nie odgrzewałem tematu, ale w końcu coś napiszę :)
Oprócz tego, że kilometrów przybywa szybko to nic się z autkiem nie dzieje :)
Ostatnio wpadł nowy bajer – pilot z kluczykiem "scyzoryk". Zmiana była podyktowana tym, że oryginalna obudowa była w opłakanym stanie i nadszedł czas zmiany.
Za pierwszym razem kupiłem na alledrogo samą obydowę i myślałem że przełożę moją elektronikę do nowej obudowy, ale jak to zwykle bywa elektronika nie pasowała więc obudowę mam na sprzedaż. Jak ktoś jest zainteresowany to proszę na pw :)
Fotki nie pasującej obudowy:

Obrazek

Obrazek

Fotki pilota do której ta obudowa pasuje:

Obrazek


Więc kupiłem moduł centralnego z pilotem scyzoryk i dokupiłem grot do mazdy. Z jednego oryginalnego kluczyka musiałem wydłubać transponder i przełożyć go do nowej obudowy.
Po godzinie zabawy i podłączeniu wszystkiego wszystko pięknie działa a ja ciesze się z nowego bajeru :)

Stary pilot:

Obrazek


Nowy zestaw:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez zibi138@op.pl » 8 wrz 2013, 20:38

Witam mam pytanie proszę o informację w sprawie świateł DRL jak podłączyłeś do gniazda żarówki H4, jak byś mógł to napisz jak sterowane są żarówki H4 plusem czy minusem.
Noszę się z zamiarem coś takiego założyć.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 18:43
Posty: 5
Auto: MAZDA 323F BJ

Postprzez misiek1 » 10 wrz 2013, 23:11

Co do montazu dlr to wpiolem sie bezposrednio pod puszke bezpiecznikow, jutro jak bede mial chwile wolnego czasu to pstrykne fotke gdzie sie z tym wpiolem. A co do sterowania to z tego co pamietam to minusem.
Ostatnio edytowano 17 wrz 2013, 19:33 przez misiek1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez zibi138@op.pl » 14 wrz 2013, 20:24

Proszę o zdjęcia lub coś więcej na ten temat z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 18:43
Posty: 5
Auto: MAZDA 323F BJ

Postprzez rutkowski0075 » 19 wrz 2013, 23:54

mam taki sam kluczyk :D
jednak czerwony to jest czerwony :D pięknie się prezentuje, tylko ja bym jeszcze pomalował kierunki na pomarańczowo <rotfl>
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 15:20
Posty: 185 (1/0)
Skąd: EL
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez misiek1 » 26 wrz 2013, 23:18

Kierunki mialem pomaranczowe, ale zmienilem na biale bo mi bardziej odpowiadaja:) Mam zamiar przed zima zrobic przeglad zawieszenia I pytanie z jakiej firmy brac elementy gumowe zeby chwile wytrzymaly?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez zibi138@op.pl » 13 paź 2013, 14:34

Witam ponawiam pytanie w sprawie modułu świateł AN010 czy były potrzebne 2 przekaźniki i co z tymi obiecanymi zdjęciami podłączenia modułu.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 18:43
Posty: 5
Auto: MAZDA 323F BJ

Postprzez misiek1 » 9 lis 2013, 18:22

Witam!
Żadnych przekaźników nie dawałem, podłączyłem się bezpośrednio pod skrzynkę bezpieczników. Poniżej kilka obiecanych fotek jak to mam podłączone:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam też do sprzedania wkładkę filtra K&N i podstawkę pod telefon, dedykowaną do Bejotki :)
Za filtrona chcę 50zł+koszt wysyłki
Za podstawkę 25zł + koszt wysyłki

Jako że w zestawie taniej to za filtr i podstawkę 70zł z wysyłką w cenie (przy wpłacie na konto).
Jak będą jakieś pytania to proszę na PW lub gg 6294668

Kilka fotek poniżej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez zibi138@op.pl » 11 lis 2013, 14:51

Dzięki za zdjęcia myślę że przydadzą się wszystkim potrzebującym takie urządzenie świateł zamontować jeszcze jedno pytanie jak podłączyłeś zasilanie bezpośrednio pod akumulator czy po stacyjce.
Jeszcze raz dziękuję na pewno skorzystam.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 18:43
Posty: 5
Auto: MAZDA 323F BJ

Postprzez misiek1 » 12 lis 2013, 23:45

Chwilę to trwało, ale się udało ze zdjęciami:) Moduł podłączyłem bezpośrednio pod aku :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez zibi138@op.pl » 13 lis 2013, 18:46

Dzięki.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2013, 18:43
Posty: 5
Auto: MAZDA 323F BJ

Postprzez misiek1 » 18 lis 2013, 15:43

Ostatnio pokazała się okrągła liczba na liczniku :D

Mam nadzieję, że do 300 tyś. objeździ :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez black_pablo » 18 lis 2013, 15:54

Gratuluje mi w tamtym roku pykło i po tym przebiegu nic z autem się nie dzieje w kwestii mechanicznej, jak będziesz w miarę szybko reagował na oznaki korozji to ZL z pewnością zrobi 3 z przodu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez misiek1 » 18 lis 2013, 17:45

Z tą korozją u mnie jest tak, że z wierzchu nic nie widać, ale po dokładnych oględzinach ranty drzwi z tyłu powoli zaczyna chwytać. To samo tyczy się nadkoli z tyłu, początki korozji są już widoczne. Sezon zimowy jeszcze będę zasuwał i w przyszłym roku bejotka pojedzie do malowania i konserwacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez Megsonn » 18 lis 2013, 19:00

tylko ze jak są początki korozji
to po zimie może być nieciekawie,
śnieg, a przedewszystkim nieszczęsna sól
potrafi zdziałać wiele niedobrego w szybkim tempie. :(
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez misiek1 » 18 lis 2013, 21:16

Wiem, że może być nie ciekawie ale w tym sezonie już nie dam rady tego zrobić. Może jeszcze przetrzyma jedną zimę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez black_pablo » 18 lis 2013, 22:10

u mnie teraz idzie kompleksowo zabezpieczenie i wycinka pierwszych oznak "raka"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Megsonn » 18 lis 2013, 22:14

black_pablo napisał(a): wycinka


i to jest jedyne słuszne rozwiązanie co by pożegnać się z rudzielcem
na długi czas.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez misiek1 » 18 lis 2013, 23:38

black_pablo napisał(a):u mnie teraz idzie kompleksowo zabezpieczenie i wycinka pierwszych oznak "raka"


Patrzyłem w Twój temat i u mnie będzie podobna walka ale w przyszłym roku.

Megsonn napisał(a):
black_pablo napisał(a): wycinka


i to jest jedyne słuszne rozwiązanie co by pożegnać się z rudzielcem
na długi czas.


Co racja to racja, nie ma co "tuszować" szpachlą tylko wycinka na dobre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy