Mazda 323s BJ B3 power 1,3 16V '98

Witam.
Po jakimś dłuższym czasie na forum chciałbym przedstawić swoją Madzię.
Krótka historia kupna...
Auto kupione 09.2008. Przesiadka z Peugeota 309 1,9D. Poprzednie auto zaskakiwało dynamiką i spalaniem. Generalnie szukałem diesla bo lubię jeździć autami z tymi silnikami. Mazda nawinęła się na giełdzie samochodowej w Koszalinie. Sprowadzona z Dani. Estetycznie auto bardzo mi się podobało, cena też dobra, ale mocno zniechęcał mnie ten mały silnik. Po krótkiej przejażdżce uznałem jednak, że nie jest tak źle i da się nią jeździć. Chciałem jednak jeszcze się trochę zastanowić. Niestety nie było mi dane bo jeszcze tego samego dnia miałem wypadek i skasowalem peugeotem sarnę. Sarna do piachu, Pugi do klepania. Trzeba było czymś jeździć i po wizycie w stacji diagnostycznej gdzie na wylot kilka osób oblukało madzię, zdecydowałem sie ją wziąć.
Dane techniczne:
– Silnik B3, 1,3 16V 4 cyl. SOHC
– moc max 74 KM przy 5500 obr/min
– max moment 108 Nm przy 4000 obr/min
Spalanie
– 100% trasa, lato – 5,5 l/100 km
– 100% miasto Warszawa, zima 9,5 l/100km
Aktualnie zalany olej Mobil1 5W-30. Oleju raczej nie bierze. Ubytki 1l/10 000km, ale to przez drobne wycieki.
Wyposażenie seryjne:
– 4x airbag
– ABS
– centralny z kluczyka
– inteligentny zamek
– składany przedni fotel pasażera
– immobilajzer fabryczny
– podświetlany zamek kierowcy i stacyjka
– automatycznie zapalane światła po przekręceniu kluczyka
– szyby i lusterka manual
– hak
Moje doposażenie i modyfikacje:
– radio ALPINE CDE-9870R
– oryginalne alu felgi ENKEI z mazdy mx5 15 cali
– oponki 185/55 r15 (na szerszych ledwo co przyspiesza
)
– skórzana kierownica z mazdy 626 gf
– skórzana gałka zmiany biegów z mazdy 626 gf
– komputer pokładowy z mazdy 626 gf
– tunel środkowy z podłokietnikiem
– ściemniacz podświetlania deski rozdzielczej
– manetka wycieraczek z płynną regulacją przerywanej pracy wycieraczek z mazdy 626 gf
– postojówki oraz podświetlanie tablicy rejestracyjnej LED
– kolektor wydechowy obłożony bandażem termoizolacyjnym
– elementy układu dolotowego obłożone taśmą i folią termoizolacyjną
– filtr na odmę w pokrywie zaworów
– dodmuch powietrza z przedniej atrapy (wycinka atrapy)
Serwis i niezamierzone naprawy:
– po kupnie rozrząd pompa wody paski itp.
– olej i filtry wymieniane już trzeci raz
– wymiana ciegieł wycieraczek z podszybia (wyrobił sie jeden przegub kulkowy)
– spawanie kolektora wydechowego
– wymiana poduszki silnika przedniej (przy chłodnicy) na ory
– nowe klocki hamulcowe przód
– wymiana o-ringu aparatu zapłonowego
– nowe amortyzatory tył (ory) + łączniki + osłony amorów
– szyba przednia wymieniona na Nordglass (stara pękła z naprężeń przy mrozach)
– spawanie wydechu na sztywno (przerdzewiał na złączce przy tylnym tłumiku)
– spawanie pękniętego przewodu cieczy chłodzącej
– wymiana wahacza, obu łączników i końcówek drążków kierowniczych przód +osłony amortyzatorów
– ustawienie zbieżności
– regulacja zaworów + wymiana uszczelki pokrywy zaworów
Rakiety z tego auta nie zrobię, ale staram się natomiast utrzymywać go w nienagannym stanie aby nigdy mnie nie zawiódł. Troche tych napraw było, najwięcej poszło w zawieszenie, ale to wina polskich dróg i ostatnio wyłącznie jazdy po mieście.
Nastepna będzie mazda mx5...
FOTY






fele na lato

Pozostałe foty












Po jakimś dłuższym czasie na forum chciałbym przedstawić swoją Madzię.
Krótka historia kupna...
Auto kupione 09.2008. Przesiadka z Peugeota 309 1,9D. Poprzednie auto zaskakiwało dynamiką i spalaniem. Generalnie szukałem diesla bo lubię jeździć autami z tymi silnikami. Mazda nawinęła się na giełdzie samochodowej w Koszalinie. Sprowadzona z Dani. Estetycznie auto bardzo mi się podobało, cena też dobra, ale mocno zniechęcał mnie ten mały silnik. Po krótkiej przejażdżce uznałem jednak, że nie jest tak źle i da się nią jeździć. Chciałem jednak jeszcze się trochę zastanowić. Niestety nie było mi dane bo jeszcze tego samego dnia miałem wypadek i skasowalem peugeotem sarnę. Sarna do piachu, Pugi do klepania. Trzeba było czymś jeździć i po wizycie w stacji diagnostycznej gdzie na wylot kilka osób oblukało madzię, zdecydowałem sie ją wziąć.
Dane techniczne:
– Silnik B3, 1,3 16V 4 cyl. SOHC
– moc max 74 KM przy 5500 obr/min
– max moment 108 Nm przy 4000 obr/min
Spalanie
– 100% trasa, lato – 5,5 l/100 km
– 100% miasto Warszawa, zima 9,5 l/100km
Aktualnie zalany olej Mobil1 5W-30. Oleju raczej nie bierze. Ubytki 1l/10 000km, ale to przez drobne wycieki.
Wyposażenie seryjne:
– 4x airbag
– ABS
– centralny z kluczyka
– inteligentny zamek
– składany przedni fotel pasażera
– immobilajzer fabryczny
– podświetlany zamek kierowcy i stacyjka
– automatycznie zapalane światła po przekręceniu kluczyka
– szyby i lusterka manual
– hak
Moje doposażenie i modyfikacje:
– radio ALPINE CDE-9870R
– oryginalne alu felgi ENKEI z mazdy mx5 15 cali
– oponki 185/55 r15 (na szerszych ledwo co przyspiesza
– skórzana kierownica z mazdy 626 gf
– skórzana gałka zmiany biegów z mazdy 626 gf
– komputer pokładowy z mazdy 626 gf
– tunel środkowy z podłokietnikiem
– ściemniacz podświetlania deski rozdzielczej
– manetka wycieraczek z płynną regulacją przerywanej pracy wycieraczek z mazdy 626 gf
– postojówki oraz podświetlanie tablicy rejestracyjnej LED
– kolektor wydechowy obłożony bandażem termoizolacyjnym
– elementy układu dolotowego obłożone taśmą i folią termoizolacyjną
– filtr na odmę w pokrywie zaworów
– dodmuch powietrza z przedniej atrapy (wycinka atrapy)
Serwis i niezamierzone naprawy:
– po kupnie rozrząd pompa wody paski itp.
– olej i filtry wymieniane już trzeci raz
– wymiana ciegieł wycieraczek z podszybia (wyrobił sie jeden przegub kulkowy)
– spawanie kolektora wydechowego
– wymiana poduszki silnika przedniej (przy chłodnicy) na ory
– nowe klocki hamulcowe przód
– wymiana o-ringu aparatu zapłonowego
– nowe amortyzatory tył (ory) + łączniki + osłony amorów
– szyba przednia wymieniona na Nordglass (stara pękła z naprężeń przy mrozach)
– spawanie wydechu na sztywno (przerdzewiał na złączce przy tylnym tłumiku)
– spawanie pękniętego przewodu cieczy chłodzącej
– wymiana wahacza, obu łączników i końcówek drążków kierowniczych przód +osłony amortyzatorów
– ustawienie zbieżności
– regulacja zaworów + wymiana uszczelki pokrywy zaworów
Rakiety z tego auta nie zrobię, ale staram się natomiast utrzymywać go w nienagannym stanie aby nigdy mnie nie zawiódł. Troche tych napraw było, najwięcej poszło w zawieszenie, ale to wina polskich dróg i ostatnio wyłącznie jazdy po mieście.
Nastepna będzie mazda mx5...
FOTY






fele na lato

Pozostałe foty











