Po jakimś dłuższym czasie na forum chciałbym przedstawić swoją Madzię.
Krótka historia kupna...
Auto kupione 09.2008. Przesiadka z Peugeota 309 1,9D. Poprzednie auto zaskakiwało dynamiką i spalaniem. Generalnie szukałem diesla bo lubię jeździć autami z tymi silnikami. Mazda nawinęła się na giełdzie samochodowej w Koszalinie. Sprowadzona z Dani. Estetycznie auto bardzo mi się podobało, cena też dobra, ale mocno zniechęcał mnie ten mały silnik. Po krótkiej przejażdżce uznałem jednak, że nie jest tak źle i da się nią jeździć. Chciałem jednak jeszcze się trochę zastanowić. Niestety nie było mi dane bo jeszcze tego samego dnia miałem wypadek i skasowalem peugeotem sarnę. Sarna do piachu, Pugi do klepania. Trzeba było czymś jeździć i po wizycie w stacji diagnostycznej gdzie na wylot kilka osób oblukało madzię, zdecydowałem sie ją wziąć.
Dane techniczne:
– Silnik B3, 1,3 16V 4 cyl. SOHC
– moc max 74 KM przy 5500 obr/min
– max moment 108 Nm przy 4000 obr/min
Spalanie
– 100% trasa, lato – 5,5 l/100 km
– 100% miasto Warszawa, zima 9,5 l/100km
Aktualnie zalany olej Mobil1 5W-30. Oleju raczej nie bierze. Ubytki 1l/10 000km, ale to przez drobne wycieki.
Wyposażenie seryjne:
– 4x airbag
– ABS
– centralny z kluczyka
– inteligentny zamek
– składany przedni fotel pasażera
– immobilajzer fabryczny
– podświetlany zamek kierowcy i stacyjka
– automatycznie zapalane światła po przekręceniu kluczyka
– szyby i lusterka manual
– hak
Moje doposażenie i modyfikacje:
– radio ALPINE CDE-9870R
– oryginalne alu felgi ENKEI z mazdy mx5 15 cali
– oponki 185/55 r15 (na szerszych ledwo co przyspiesza
– skórzana kierownica z mazdy 626 gf
– skórzana gałka zmiany biegów z mazdy 626 gf
– komputer pokładowy z mazdy 626 gf
– tunel środkowy z podłokietnikiem
– ściemniacz podświetlania deski rozdzielczej
– manetka wycieraczek z płynną regulacją przerywanej pracy wycieraczek z mazdy 626 gf
– postojówki oraz podświetlanie tablicy rejestracyjnej LED
– kolektor wydechowy obłożony bandażem termoizolacyjnym
– elementy układu dolotowego obłożone taśmą i folią termoizolacyjną
– filtr na odmę w pokrywie zaworów
– dodmuch powietrza z przedniej atrapy (wycinka atrapy)
Serwis i niezamierzone naprawy:
– po kupnie rozrząd pompa wody paski itp.
– olej i filtry wymieniane już trzeci raz
– wymiana ciegieł wycieraczek z podszybia (wyrobił sie jeden przegub kulkowy)
– spawanie kolektora wydechowego
– wymiana poduszki silnika przedniej (przy chłodnicy) na ory
– nowe klocki hamulcowe przód
– wymiana o-ringu aparatu zapłonowego
– nowe amortyzatory tył (ory) + łączniki + osłony amorów
– szyba przednia wymieniona na Nordglass (stara pękła z naprężeń przy mrozach)
– spawanie wydechu na sztywno (przerdzewiał na złączce przy tylnym tłumiku)
– spawanie pękniętego przewodu cieczy chłodzącej
– wymiana wahacza, obu łączników i końcówek drążków kierowniczych przód +osłony amortyzatorów
– ustawienie zbieżności
– regulacja zaworów + wymiana uszczelki pokrywy zaworów
Rakiety z tego auta nie zrobię, ale staram się natomiast utrzymywać go w nienagannym stanie aby nigdy mnie nie zawiódł. Troche tych napraw było, najwięcej poszło w zawieszenie, ale to wina polskich dróg i ostatnio wyłącznie jazdy po mieście.
Nastepna będzie mazda mx5...
FOTY






fele na lato

Pozostałe foty











