Strona 1 z 4

Mazda 323F BJ Sportive FS 2001

PostNapisane: 12 mar 2011, 12:49
przez dembol
Witam,

Już jakiś czas jestem na forum i pomyślałem że nadszedł czas przedstawić Wam moje autko ;) Madzię kupiłem we wrześniu 2010 roku przy przebiegu 145 kkm, była trochę zaniedbana ale doprowadziłem ją do porządku :)

Dane techniczne:
– miejsce urodzenia: Hofu, Japonia
– data urodzenia: 2001
– Silnik: 2.0L FS
– Moc: 96kW 130 HP@ 6,000 rpm
– Moment obrotowy: 171Nm
– Skrzynia: 5-manual
– Aktualny przebieg: 169 kkm
– Przyśpieszenie 0-100: 9.7 sek (katalogowo)
– Spalanie: 6.5L/100 km (trasa), 8.5L/100 km (miasto)

Wyposażenie:
– 4 x airbag
– 4 x elektryczne szyby + lusterka
– ABS
– TCS
– DSC
– sportowa kierownica
– automatyczna klimatyzacja
– audio – Pioneer
– białe tarcze zegarów
– podłokietnik
– halogeny
– centralny zamek z pilotem
– chromowane progi
– końcówka tłumika A.T.U.

Serwis:
– 145 kkm (20.10.2010) – wymiana łożyska przedniego-prawego, przesmarowanie zacisku przedniego-lewego, wymiana świec zapłonowych (Denso KJ16CR11), cewek i kabli WN, sprawdzenie luzów zaworowych, pomiar kompresji, zabezpieczenie nadkoli przed korozją
– 149 kkm (16.12.2010) – wymiana chłodnicy (nówka) + płynu chłodniczego (Prestone)
– 150 kkm (22.12.2010) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 151 kkm (06.01.2011) – wymiana szyby czołowej na NordGlass (poprzednia pękła mi od kamienia) + wymiana wycieraczek na Boscha
– 152 kkm (01.03.2011) – wymiana filtra powietrza (Mann C2564), wymiana klemy (–) przy aku <czarodziej>
– 154 kkm (30.04.2011) – wymiana tarcz i klocków hamulcowych (TRW nawęglane przód, Zimmerman tył + klocki Textar)
– 155 kkm (11.05.2011) – wymiana łączników stabilizatora przedniego (Ramech)
– 156 kkm (27.05.2011) – wymiana łączników stabilizatora tylnego (Ramech)
– 158 kkm (13.08.2011) – przesmarowanie tulejki lewarka zmiany biegów (fotorelacja – http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=123092), wymiana blaszek i sprężynek od klocków hamulcowych, przesmarowanie cylinderków zacisków, regulacja sprzęgła
– 160 kkm (10.12.2011) – wymiana akumulatora na Varta Blue 60Ah 540A (stary aku to Midac 50Ah 360A), wymiana obu klem na nowe
– 161 kkm (27.12.2011) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 169 kkm (18.07.2012) – wymiana obu cewek zapłonowych (Janmor JM5064)
– 174 kkm (22.12.2012) – wymiana oleju (Valvoline MaxLife 10W40) i filtra oleju (Mann W67/1)
– 174 kkm (22.12.2012) – wymiana wycieraczek – Valeo flat
– 183 kkm (07.07.2013) – wymiana klocków hamulcowych przód i tył (TRW), czyszczenie zacisków, smarowanie tłoczków.
– 185 kkm (01.05.2014) – regeneracja felg, prostowanie, malowanie + nowe opony (Good Year EfficientGrip 215/40R17)
– 186 kkm (19.05.2014) – wymiana zacisku hamulcowego LP (TRW AUTOMOTIVE BHX188E)
– 188 kkm (06.07.2014) – wymiana świec zapłonowych (NGK)

W planach:
– wymiana filtra paliwa – ale widmo odkręcania tylnej kanapy mnie przeraża :|

Trochę fotek (felgi zimowe):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Felgi letnie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tak mruczy <faja>

Re: Mazda Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 12 mar 2011, 13:09
przez Seraf
Bardzo fajny (jak to mówią w USA) "ricer" :D takie kołpaki ma mój ojciec w fabii to jestem do nich trochę uprzedzony :D

Re: Mazda Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 12 mar 2011, 13:18
przez dembol
Mi się też nie podobają, ale lepiej wygladają niż zardzewiałe stalówki ;P Jak się uda to na wiosnę będą Dezent V Dark 17'' – http://www.felgi.pl/felga/250,33/felgi_dezent_v_dark.htmlx <faja>

Re: Mazda Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 12 mar 2011, 13:31
przez Seraf
Bardzo słuszny kierunek :D swego czasu też mierzyłem w taką 323 ale nie było nigdzie wersji sportive i z upływem czasu dozbierałem do 3-ki :D

Re: Mazda Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 12 mar 2011, 13:44
przez arjot
Ładna zadbana Mazda <spoko>
Trochę nie w moim guście końcówka wydechu, nie wiem czy nie fajniej komponowałaby się jakaś prosta, okrągła lub owalna. To łamanie troszkę zaburza linię.
Na 17" będzie ogromna różnica in plus :)
pss wrzuć zdjęcia na forum bezpośrednio, będzie się łatwiej oglądać.

Re: Mazda 323F Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 12 mar 2011, 22:52
przez buczos
Ładna BJ w najsłuszniejszej wersji :) życzę powodzenia w planach i bezawaryjności :)

Re: Mazda 323F Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 13 mar 2011, 10:26
przez dembol
Dzięki chłopaki ;) Dbam o nią najlepiej jak umiem :) Osiągi ma przyzwoite, spalanie przyzwoite, prezentuje się fajnie – co tu więcej chcieć od auta :)

BTW Po zimie jakieś małe ryski mi powyłaziły na zderzakach. Czym je można usunąć? Taka pasta lekko ścierna da radę? :>

Re: Mazda 323F Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 13 mar 2011, 11:00
przez Seraf
ja na lekkie ryski polecam TEMPO

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 13 mar 2011, 22:16
przez dembol
No zobaczę czy ta pasta sprawdzi się do plastikowych zderzaków ;) Już nidługo wiosna, trzeba każdą ryskę zamaskować <faja>

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 14 mar 2011, 23:17
przez freshbratek
ryski ci sie pojawiły czy odpryski ????
ja mam po zimie takie jakby odpryski wygląda to fatalnie na czarnym zderzaku bo te odpryski są jasne i wygląda to jakby było upaprane ;/

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 14 mar 2011, 23:27
przez dembol
ryski, takie centymetrowej długości, nie wiem skąd one się wzięły ... może od odśnieżania miotełką? ;)

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 15 mar 2011, 12:39
przez lukasz.b
Piękny sportive <serduszka> Z niecierpliwością czekam na zdjęcia autka z założonymi 17-stkami ;)

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 14 maja 2011, 11:03
przez dembol
No to moja Madziocha dostała niedawno nowe tarcze i klocki. Tarcze przód TRW nawęglane, tył Zimmerman i klocki Textara. Do tego przeczyszczone porządnie wszystkie zaciski i rozruszane tłoczki ;) Hebel niesamowity teraz mam <diabełek>

Oprócz tego wymieniłem łączniki stabilizatora na Ramecha i jest wkońcu przyjemnie na dziurach ;) Zrobiłem też konserwację tylnych nadkoli – rdzy nie było, ale miejsca "podejrzane" zeszlifowałem papierem ściernym do gołej blachy i zakonserwowałem Noxudolem 900.

No i najważniejsze – kupiłem oryginalne felgi mazdy 17'', oponki już do mnie jadą (205/40/17). W przyszłym tygodniu będę montował i się pochwalę <faja>

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 14 maja 2011, 11:09
przez lukasz.b
Wrzucaj jakieś fotki <spoko>

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 14 maja 2011, 11:15
przez dembol
Wrzuce w następnym tygodniu, bo dopiero oponki jadą kurierem ;)

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 14 maja 2011, 19:04
przez Arturr0
Sportive, jak to sportive – przepiękny :).
Jak dojdą te felgi, to już w ogóle nie będzie można oczu oderwać.

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 14 maja 2011, 19:43
przez Szadziak
a tej Madzi jeszcze tu nie widziałem . :D
Godna prezencja ale zaczekam z ostateczna oceną do nowych Felg

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 14 maja 2011, 21:51
przez mazdajdm
witam widzę że każdy bije w 17-stki do bj a 18 bym wcisnoł bo nie przymierzałem jeszcze :D

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 15 maja 2011, 09:02
przez Jacekm_
Z 18' będzie problem. Muszą mieć ET około 48. W większości oryginalne mazdowskie mają 50-55, dlatego trzeba będzie z tyłu odsunąć od amortyzatora o kilka mm. Ale nie mogą mieć mniejszego ET, bo nie zmieszczą się w nadkola. Prowdopodobnie i tak trzeba będzie tylne ranty zaklepać/zagiąć. Z przodu może być problem jeśli będą miały ET większe niż 50, gdyż mogą stykać się z zaciskami hamulcowymi (*zależy od konkretnego wzoru felgi). Ogólnie wybór jest BARDZO ograniczony przy 18. Jednym z pewnych wzorów jest 18' z RX-8, tam wystarczą cienkie dystanse na tył i powinno grać. Oczywiście opona będzie tylko symboliczna przy takiej kombinacji...

Mazda ładna, ale trochę trzeba nad nią popracować jeszcze... Ciekawe co te nowe fotki pokażą.
Proponuję białe kierunkowskazy, demontaż tych obrysówek, no i jak jesteś wytrwały to poszukaj oryginalnych lamp przednich od Sportive.

Re: Mazda 323F BJ Sportive 2.0 FS 2001

PostNapisane: 15 maja 2011, 10:42
przez @tomek@
dembol napisał(a):BTW Po zimie jakieś małe ryski mi powyłaziły na zderzakach. Czym je można usunąć? Taka pasta lekko ścierna da radę? :>

Jeżeli są to faktycznie małe ryski to powinna spokojnie dać radę pasta Ultimate Compound i do tego jakiegoś pada i krzywdy lakierowi nie zrobisz a zobaczysz różnicę gołym okiem ;)
Seraf napisał(a):ja na lekkie ryski polecam TEMPO

Bez urazy Seraf,ale ta pasta jest z epoki kamienia łupanego i tą pastą nawet roweru bym nie dotknął a co dopiero samochód :D
A tak poza tym to bardzo ładna Bj-ka ;)