Mazda MX-3 V6 '94

Witam wszystkich
Krótka historia:
Auto zakupione w Grudziądzu 4 grudnia 2008. Wcześniej ,tj 28 listopada 2008, było ściągnięte z Niemiec, z niestety postrzeloną d..pą. Poszło natychmiast do naprawy, ale poza kosmetycznymi naprawami okazało się,że pas [jaki?] jest cały do wyciągnięcia i podłużnice były trochę naruszone...Wszystko zostało naprawione i nie widać żadnych śladów powypadkowych
Przebieg auta w dniu zakupu wynosił niecałe 134k km (do tej pory zrobił max 5k km, nie jestem w stanie sprawdzić bo jestem prawie 2k km od niej...), a co do wyposażenia to pełna elektryka z klimą, niestety bez szyberdachu (który zamierzam założyć i tak
)
Oto fotki z allegro ukazujące moją Niunię gdy jeszcze stała w komisie








Teraz trochę specyfikacji:
– pojemność: 1.8 V6
– rocznik: 1994 (po lifcie)
– kolor nadwozia: noble green
– pełna elektryka, ABS, airbag, klimatyzacja
Zakupiłem ją w stanie seria, czyli 0 przeróbek wizualnych jak i mechanicznych. Mimo ,że jest to piękne auto i na upartego nie trzeba by było nic w nim zmieniać to jednak postanowiłem do tej pory kilka rzeczy zastąpić
w tym:
mechaniczne zmiany:
– Cold Air Intake (filtr powietrza K&N RC-2600, filtr odmy Simota)
– Tłumik dedykowany (116-202/07-2) firmy ULTER
– świece BKR6E-11 i przewody wysokiego napięcia japońskiej produkcji firmy NGK
– tarcze i klocki przód (EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff) + tył (Speedmax + Nisshinbo), poza tym regeneracja zacisków przód + tył
stylistyczne:
z zewnątrz
– kierunkowskazy boczne clear smoke od Fiata Punto 1 gen.
– w postojówkach oraz podświetleniu tablicy białe diody LED SMD
– w reflektorach OSRAM Night Breaker
– opony Toyo Proxes T1-R 215/40 + felgi PDW Nova 17"
– przyciemnienie szyb bocznych + tylnej
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE
w wewnątrz
– dedykowane (gruby welur) dywaniki z własnym wzorem
– dedykowana podświetlana gałka zmiany biegów w białej skórze z własnym wzorem
– dedykowany mieszek w białej skórze
– uniwersalny rękaw na ręczny w białej skórze
– w podsufitce białe diody LED SMD
– w bagażniku biała dioda LED SMD
– aluramki na zegary + indiglo
– i całkiem ładny pokrowiec na kierownicę
Planów nie ukrywam ,że mam sporo co do niej, ale jak wiadomo ,wszystko jest zależne od zasobności portfela
Głównie:
– swap silnika na jedyną słuszną jednostkę ,czyli 2.5 V6 KL-ZE (straight neck)
– co za tym idzie ,nowe sprzęgło (albo zwykłe od KL albo 6spiek jakiś, tylko nie mam sprecyzowanej firmy jeszcze, może ACT...
), bardziej wydajna pompa paliwa (za pewne Walbro 255), skrzynia raczej zostanie od K8, ale 5 bieg może ulec zmianie, nowe kolektory + przelot, itp itd.
– wymiana zawieszenia na gwintowane (chociaż ciężko mi jakoś się przekonać do K-sporta...) lub dobry amor z dobrą sprężyną (tylko też co wybrać...myślałem nad Koni Special D + Eibach Pro Kit...)
– obszycie tapicerki (fotele + boczki przód i tył + kanapa + ew. podsufitka)
Z dalszych planów:
– podtlenek N2O (główną uwagę przyciąga firma Wizards of Nos)
– jakieś CA (głośniki przód + wzmak + sub + wygłuszenie ,może zabudowa bagażnika)
– bodykit (mam jeden upatrzony, ale ściągać go trzeba z USA, ew. progi boczne bym zmienił z tego zestawu)
– temat "turbo" nie raz przewijał się przez głowę, ale zdążę pewnie zdziadzieć zanim to nastąpi...
Pzdr
Interior:



– same aluramki

– doszło Indiglo

– emblemat dołączony przez MoMana jako gratis

Exterior:







New image




Miscellaneous:
– Toyo Tires

– PDW Alloy Wheels

– ColdAirIntake set

– Spark plugs & wires

– Engine bay

– ULTER muffler


– EBC front brake pads + discs & rear Speedmax brake discs + Nisshinbo brake pads



– dla porównania stara tarcza po lewej, a po prawej EBC Turbo Groove

– zregenerowane i pomalowane zaciski, nowe klocki i tarcze

– zdjęty licznik z założonymi już tarczami Indiglo

– a to prezenciki dla Niej pod choinkę

jakość zdjęcia kiepska, ale przez to ,że robione telefonem
z deczka emblematów MAZDASPEED nie widać, ale jak już je gdzieś zamocuję to cyknę foto z bliska 
ogólnie doszły:
– rozpórka przód + tył
– fotele przedliftowe
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE (on board)
– Alpine CDA-9855R (on board)
– nakładki na pedały SPARCO
– emblematy MAZDASPEED
– rękaw na ręczny skórzany Richbrook (on board)
– przewody całkowicie wykonane ze stali nierdzewnej w stalowym oplocie Goodridge, wersja Electric Blue
Wykresy:
1) Na seryjnym osprzęcie

2) Po wymianie świec i przewodów, tłumika końcowego oraz założenia CAI

Spoty:
– z ludźmi z Grudziądza





– z Festiwalu Motoryzacji w Bydgoszczy, który odbył się 20.06.09r.




– spot regionalny, który zorganizowałem u siebie w Chełmnie, a odbył się on 08.08.09r.







Krótka historia:
Auto zakupione w Grudziądzu 4 grudnia 2008. Wcześniej ,tj 28 listopada 2008, było ściągnięte z Niemiec, z niestety postrzeloną d..pą. Poszło natychmiast do naprawy, ale poza kosmetycznymi naprawami okazało się,że pas [jaki?] jest cały do wyciągnięcia i podłużnice były trochę naruszone...Wszystko zostało naprawione i nie widać żadnych śladów powypadkowych
Oto fotki z allegro ukazujące moją Niunię gdy jeszcze stała w komisie








Teraz trochę specyfikacji:
– pojemność: 1.8 V6
– rocznik: 1994 (po lifcie)
– kolor nadwozia: noble green
– pełna elektryka, ABS, airbag, klimatyzacja
Zakupiłem ją w stanie seria, czyli 0 przeróbek wizualnych jak i mechanicznych. Mimo ,że jest to piękne auto i na upartego nie trzeba by było nic w nim zmieniać to jednak postanowiłem do tej pory kilka rzeczy zastąpić
mechaniczne zmiany:
– Cold Air Intake (filtr powietrza K&N RC-2600, filtr odmy Simota)
– Tłumik dedykowany (116-202/07-2) firmy ULTER
– świece BKR6E-11 i przewody wysokiego napięcia japońskiej produkcji firmy NGK
– tarcze i klocki przód (EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff) + tył (Speedmax + Nisshinbo), poza tym regeneracja zacisków przód + tył
stylistyczne:
z zewnątrz
– kierunkowskazy boczne clear smoke od Fiata Punto 1 gen.
– w postojówkach oraz podświetleniu tablicy białe diody LED SMD
– w reflektorach OSRAM Night Breaker
– opony Toyo Proxes T1-R 215/40 + felgi PDW Nova 17"
– przyciemnienie szyb bocznych + tylnej
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE
w wewnątrz
– dedykowane (gruby welur) dywaniki z własnym wzorem
– dedykowana podświetlana gałka zmiany biegów w białej skórze z własnym wzorem
– dedykowany mieszek w białej skórze
– uniwersalny rękaw na ręczny w białej skórze
– w podsufitce białe diody LED SMD
– w bagażniku biała dioda LED SMD
– aluramki na zegary + indiglo
– i całkiem ładny pokrowiec na kierownicę
Planów nie ukrywam ,że mam sporo co do niej, ale jak wiadomo ,wszystko jest zależne od zasobności portfela
Głównie:
– swap silnika na jedyną słuszną jednostkę ,czyli 2.5 V6 KL-ZE (straight neck)
– co za tym idzie ,nowe sprzęgło (albo zwykłe od KL albo 6spiek jakiś, tylko nie mam sprecyzowanej firmy jeszcze, może ACT...
– wymiana zawieszenia na gwintowane (chociaż ciężko mi jakoś się przekonać do K-sporta...) lub dobry amor z dobrą sprężyną (tylko też co wybrać...myślałem nad Koni Special D + Eibach Pro Kit...)
– obszycie tapicerki (fotele + boczki przód i tył + kanapa + ew. podsufitka)
Z dalszych planów:
– podtlenek N2O (główną uwagę przyciąga firma Wizards of Nos)
– jakieś CA (głośniki przód + wzmak + sub + wygłuszenie ,może zabudowa bagażnika)
– bodykit (mam jeden upatrzony, ale ściągać go trzeba z USA, ew. progi boczne bym zmienił z tego zestawu)
– temat "turbo" nie raz przewijał się przez głowę, ale zdążę pewnie zdziadzieć zanim to nastąpi...
Pzdr
Interior:



– same aluramki

– doszło Indiglo

– emblemat dołączony przez MoMana jako gratis

Exterior:







New image




Miscellaneous:
– Toyo Tires

– PDW Alloy Wheels

– ColdAirIntake set

– Spark plugs & wires

– Engine bay

– ULTER muffler


– EBC front brake pads + discs & rear Speedmax brake discs + Nisshinbo brake pads



– dla porównania stara tarcza po lewej, a po prawej EBC Turbo Groove

– zregenerowane i pomalowane zaciski, nowe klocki i tarcze

– zdjęty licznik z założonymi już tarczami Indiglo

– a to prezenciki dla Niej pod choinkę

jakość zdjęcia kiepska, ale przez to ,że robione telefonem
ogólnie doszły:
– rozpórka przód + tył
– fotele przedliftowe
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE (on board)
– Alpine CDA-9855R (on board)
– nakładki na pedały SPARCO
– emblematy MAZDASPEED
– rękaw na ręczny skórzany Richbrook (on board)
– przewody całkowicie wykonane ze stali nierdzewnej w stalowym oplocie Goodridge, wersja Electric Blue
Wykresy:
1) Na seryjnym osprzęcie

2) Po wymianie świec i przewodów, tłumika końcowego oraz założenia CAI

Spoty:
– z ludźmi z Grudziądza





– z Festiwalu Motoryzacji w Bydgoszczy, który odbył się 20.06.09r.




– spot regionalny, który zorganizowałem u siebie w Chełmnie, a odbył się on 08.08.09r.






