Strona 1 z 4

Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 21 sty 2011, 19:51
przez maciekpas
Witam Wszystkich Forumowiczów,

Od przed wczoraj jestem właścicielem Mazdy 323F 2.0 DiTD z silnikiem 101 KM.

Auto zostało sprowadzone z Austrii i w tej chwili czeka na zakończenie procedury rejstracyjnej.

MAZDA 323F w wersji INDIVIDUAL SPORT EDITION

WYPOSAŻENIE:

* * KLIMATYZACJA
* * ESP
* * 4X AIR-BAG
* * ABS
* * EDS
* * WELUROWA TAPICERKA
* * ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE
* * EL. SZYBY
* * EL. LUSTERKA
* * FOTOCHROMOWE LUSTERKO WSTECZNE
* * PODŁOKIETNIK
* * ASR – KONTROLA TRAKCJI
* * WSPOMAGANIE KIEROWNICY
* * REG. KOLUMNA KIEROWNICZA W DWÓCH PŁASZCZYZNACH,
* * TERMOMETR
* * PIROTECHNICZNE NAPINACZE PASÓW
* * SKRZYNIA MANUALNA 5 -cio BIEGOWA
* * REG. JASNOŚĆ DESKI ROZDZIELCZEJ
* * PODGRZEWANE LUSTERKA
* * 5X ZAGŁÓWKI

A oto zdjęcia samochodu:

Obrazek
Shot at 2011-01-21


Obrazek
Shot at 2011-01-21

Obrazek
Shot at 2011-01-21

Obrazek
Shot at 2011-01-21

Obrazek
Shot at 2011-01-21

Obrazek
Shot at 2011-01-21

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 21 sty 2011, 22:04
przez luki_92_92
Czemu w nazwie tematu jest lifting, przecież modele po liftingu miały inne światła z tyłu (i pewnie jeszcze czymś się różniły)?

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 21 sty 2011, 22:18
przez Borys
Nowe zespolone przednie światła i inne wnętrze świadczą o liftingu. Tylne lampy to ostatnie co zmieniono i to dopiero w rocznikach 2002/03.

To autko coś do mnie nie przemawia, te naklejki out ;) Za to grill i zderzak z przodu :D
Zderzak tylny jest uszkodzony czy taki jego urok?

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 21 sty 2011, 22:25
przez luki_92_92
A, to zwracam honor :) A grill rzeczywiście bardzo fajny :)

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 21 sty 2011, 22:39
przez maciekpas
Borys napisał(a):Nowe zespolone przednie światła i inne wnętrze świadczą o liftingu. Tylne lampy to ostatnie co zmieniono i to dopiero w rocznikach 2002/03.

To autko coś do mnie nie przemawia, te naklejki out ;) Za to grill i zderzak z przodu :D
Zderzak tylny jest uszkodzony czy taki jego urok?


Witam, niestety nakładka na [jaki?] zderzak, jest uszkodzona (planuje ją odkręcić)

Auto nie jest w stanie idealnym (ma już prawie w końcu 10 lat) mi się całkiem podobają te naklejki, ale to kwestia gustu

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 21 sty 2011, 23:39
przez Lukazie
Jak dla mnie bomba , faktycznie do niektórych modeli nie pasują Naklejki – Natomiast tutaj komponują się z całością <spoko>
Podoba mi się przedni zderzak , to jest z wersji Poliftingowej ? Bo jest trochę inny niż wszystkie BJ-tki :)

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 21 sty 2011, 23:42
przez Radex
ładne autko, natomiast naklejki ochydne :P

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 22 sty 2011, 07:51
przez maciekpas
Lukazie napisał(a):Jak dla mnie bomba , faktycznie do niektórych modeli nie pasują Naklejki – Natomiast tutaj komponują się z całością <spoko>
Podoba mi się przedni zderzak , to jest z wersji Poliftingowej ? Bo jest trochę inny niż wszystkie BJ-tki :)


Witam,

Tuning tego auta był robiony we Włoszech przez profesjonalną firmę, taką informację dostałem od sprzedającego i jest wpisana (wbita) w w Typenschein. Został zrobiony tuning wizualny i podrasowany silnik do 127 KM. Nie miałem przyjemności jeszcze przetestować mocy silnika, ponieważ czekam na załatwienie wszystkich spraw związanych z sprowadzeniem auta (UC, US, WK, rejstracja itp. )

Przedni zderzak jest bardzo niespotykany, szczególnie ten grill z przodu bardzo mi się podoba. Nakładka na [jaki?] zderzak, też jest bardzo ładna, ale niestety, pęknięta. Brakuje jednej bocznej nakładki progowej, dlatego, tą która jest, będę zmuszony odkręcić. Z powodu tych mankamentów cena zakupu była naprawdę mega okazyjna dodatkowo dostałem jeszcze nowy filtr paliwa (był w schowku), który w pierwszej kolejności muszę wymienić, następnie płyny, pozostałe filtry i przydałoby się chyba wymienić rozrząd.

W następnej kolejności jak pozwolą na to fundusze to wezmę się za stronę wizualną autka.

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 23 sty 2011, 00:57
przez budyn-87
Fajne autko z niezłym silnikiem, naklejki to rzecz gustu (jak dla mnie to nie pasują ) ale grunt że tobie się podobają ( kolejne autko które trudno będzie przeoczyć :) przydała by się jakaś ładna felga na lato :]
masz w planach jakieś modyfikacje ?

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 23 sty 2011, 01:10
przez buczos
zderzak z przodu całkiem sympatyczny :) ciekawy jestem tej mocy 127 koni. polecam wybrać się na hamownię i zweryfikować moc i moment :) ewentualnie wrzuć jakieś video jak się mazda odpycha :)

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 23 sty 2011, 10:54
przez maciekpas
W czwartek powinienem mieć już dowód rejestracyjny badanie techniczne i ubezpieczenie samochodu, od razu pojadę na wymianę filtrów i płynów. Powiem szczerze, że to jest pierwsze moje auto, gdzie można sprawdzić i w jaki sposób ilość KM jakie znajdują się pod maską ;) ?

Odnośnie felg, to planuje na lato jakieś ładne 16" kupić (jak będzie kasa)

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 23 sty 2011, 13:01
przez GroMo
Też bym te naklejki wywalił bo autko traci trochę uroku na tym. :( Na przód postarałbym się kupic halogeny. ;)
Czy mi się tylko wydaje ale zderzak tylny ma trochę inny odcień w pozostałej części karoserii??

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 23 sty 2011, 18:11
przez boczek86
GroMo napisał(a): Na przód postarałbym się kupic halogeny.
te dziury nie wygladaja za ciekawie wiec tez jestem za halogenami a co do naklejek mi tez jakos sie nie podobaja ale gril <spoko> i tez jestem ciekaw tych 127 kucykow :)

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 24 sty 2011, 23:01
przez maciekpas
Zastanawiam się jak najłatwiej sprawdzić ile ta mazda ma naprawdę koni.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, jeżeli auto ma więcej koni niż seryjne to powinno szybciej przyśpieszać od 0 do 100 km/h?

Mazda 323F 2.0 DiTD z silnikiem 101KM (seryjnym) ma około 12s do setki.

Zastanawiam się czy jest jakiś wzór z którego można obliczyć ilość czas jaki auto osiąga 100km/h biorąc pod uwagę takie zmiennne jak np. waga pojazdu etc.

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 24 sty 2011, 23:09
przez buczos
najlepiej wybrać się na hamownię, koszt około 100 zł. Będziesz miał czarno na białym ile masz mocy i momentu obrotowego :)

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 24 sty 2011, 23:10
przez trzydziech
Ja tam zawsze słyszałem że mocą się jedzie, a przyspiesza momentem ;)
Jak chcesz mieć coś miarodajnego to zmierz elastyczność 80-120kph na V biegu, powinno być (w standardzie) koło 14-16 sekund ;) Ale i tak najlepsza będzie hamownia ;)
Co do jakiegoś wzoru. Masz przyspieszenie nieliniowe i ciężko będzie to obliczyć za pomocą jakiegoś prostego wzoru :P

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 24 sty 2011, 23:12
przez Borys
Zbyt dużo zmiennych (pogoda, nawierzchnia), a najbardziej łącznik między pedałami a kierownicą ;)
Bez profi sprzętu tego nie zmierzysz.
Pomiar elastyczności 60-100 (na IV biegu) i 80-120 (na V) da ci już jakieś porównanie z innymi DiTD.

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 25 sty 2011, 15:15
przez Arturr0
maciekpas napisał(a):* * REG. KOLUMNA KIEROWNICZA W DWÓCH PŁASZCZYZNACH


U mnie kierownica regulowana jest chyba tylko w płaszczyźnie góra-dół, aż będę musiał sprawdzić, bo może przeoczyłem <glupek2> .

BJ-oteczka ładnie się prezentuje, a właściwie to prezentowała. Szkoda, bo bardzo ciężko będzie na powrót skompletować zdekompletowany (progi) i uszkodzony (zderzak tylny) pakiet dokładek. Pewnie będzie trzeba powrócić do serii, ale życzę wytrwałości w poszukiwaniach takich dokładek z demontażu (ceny nowych mogą przyprawić o zawrót głowy), bo samochodzik wyglądałby naprawdę ciekawie.

Grill mi się podoba, natomiast zastanowiłbym sie nad usunięciem naklejek, ale to – jak napisali koledzy powyżej – wyłącznie rzecz gustu.

Jak zrobisz wydruk z hamowni, to pokaż na forum. A wrażenia z jazdy jakie – żwawy ten dizelek?

Ogólnie gratuluję zakupu – to bardzo wdzięczne samochody, te BJ-otki <spoko> .

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 25 sty 2011, 17:06
przez Erastotenes
Powiedz mi czy masz inną i jakiej firmy wkładkę filtra powietrza. Na pierwszy rzut oka nie widać modyfikacji przy silniku. Masz w nim boxa? Grill jest z wersji amerykańskiej mazdaspeed natomiast przedni zderzak z wersji na rynek Republiki Południowej Afryki Mazdy Etude. Zapraszam do mojego wątku. Całkiem zgrabnie to wszystko do siebie opasuje <spoko> . Pozdrawiam

Re: Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

PostNapisane: 25 sty 2011, 22:40
przez Fiodor
Też się przyłącze i pochwale przedni grill oraz zderzak, fajnie są skomponowane, nie typowo. Jak ktoś już pisał założyłbym koniecznie halogeny to podniesie efekt wizualny.
Co do trochę kontrowersyjnych naklejek powiem, że może nie są najpiękniejsze ale mają jedną podstawową zaletę, a mianowicie powodują, że Twoja Mazda ma unikatowy, indywidualny charakter a to też się liczy.
Zastanawia mnie też to moc Twojego diesla, ciekaw jestem czy się sprawdzi na hamowni.