Strona 1 z 27

Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

PostNapisane: 10 sty 2011, 01:18
przez janiszzz_mx3
Witam.
Jakiś czas temu zakupiłem mxa od znajomego, który to będąc nietechniczny nie dawał sobie rady z autkiem.

Wyposażenie raczej standart: abs, el. lusterka, szyby, szyber. Brak klimy. Auto to wersja przedliftowa.
Felgi stalowe 14cali, jakieś granie też jest ale bez rewelacji.


1500zł kosztował i tak to wygląda:


Obrazek
Obrazek

Oryginalne elementy zmatowiałe, prawy bok przytarty, nakładkę potem całą zgubiłem(zawais -40mm, małe koła do tego).
Miała być na chwilę, na czas remontu hondy ale jakoś się przyzwyczaiłem i postanowiłem zachować.
Druga sprawa że te autka nie są dużo warte, nawet jeśli są w dobrym stanie.
Stan blacharski w moim temacie o rdzy http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=111218
Generalnie jest kiepsko, ale nie takie rzeczy się robiło.

Stan techniczny średni. Brak płynu hamulcowego, końcówka kierownicza ma luz, łączników stab brak, osłona przegubu wewnętrznego w strzępach, rura dolotowa dziurawa(przez co wolne obroty wariują), wycieki płynu wspomagania, pompa wyje, wydech urwany, rozrząd terkocze, szyba pasażera nie działa, szyber przycina się itp :)
Jeszcze w czasie jazdy mocowanie tylnego amortyzatora przegniło i ten wpadł do środka :)
A stojąc na światłach pękła mi sprężyna z przodu :/
Sprawę braku płynu ham. rozwiązałem. Przegnił przewód poprostu. Wymieniłem oba i jest git.

Przez 8tys km jakie nią zrobiłem dolewek oleju wyszło z 10l :) .
Decyzja – robimy silnik.
Obrazek
Z jednym ale – na maksa po taniości :)
Wymieniam pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelki pod głowicami i ... nic więcej. Czy w ogóle je planować jeszcze się zastanawiam :) Nic się nie bójcie, jestem mechanikiem i wiem co można a co nie przejdzie.
Zaworki dotrzeć trzeba bo nie trzyma na jednym cyl
Obrazek

Zagadka czemu rozrząd terkotał rozwiązana:
Obrazek

Hydronapinacz już nie jest hydro :) Ktoś wbił się śrubą od tyłu i mechanicznie napinał pasek. Podoba mi się to rozwiązanie, jako że nowy kosztuje pod 300zł to zostawiam taki :) Spoko rozrząd jest bezkolizyjny. Przewidując moje roczne przebiegi mazdy będzie to wieczne.

Moje plany w skrócie:
-blacharka(podłoga, progi, błotniki i drzwi prawe itp),
-lakier całości,
-silnik – lekka reanimacja,
-ogarnąć zawieszenie(naprawa wahacza, wymiana sprężyny itp)
-tarcze ham. przód (moje niby świerze a biją po nagrzaniu, pewnie jakiś 4max albo inny szajs)
-wnętrze(fotele głównie),
-turbo – low budget 200KM
-felgi – 14 stalówki jakoś nie pasują do auta :)

Wszystko po taniości ale zobaczycie efekt to się zdziwicie :)
Pozdrawiam

KASA WPAKOWANA W ZŁOMA:
koszt autka: 1500zł
błotnik chyba 120zł
felgi z oponami 320zł
centralny przewód ham. ok 20zł
zestaw: 3szt wałki rozrządu, mocowanie filtra oleju, używany hydronapinacz i 3rolki 350zł
końcówka kierownicza ok 30zł
osłona przegubu wewnętrzengo ok 30zł
uszczelki głowic, uszczelniacze zaworowe, pierścienie 500zł
łączniki stabilizatora przód 2szt 76zł
cewka zapłonowa ok 75zł
poduszki amortyzatorów tył 2szt 150zł
jakieś głośniki na przód po 10zł/szt nowe :P
flansza pod turbo 30zł
regulator ciśnienia paliwa fmu 160zł

Więcej nie pamiętam i po dodaniu filtrów, olejów bzdetów ok 3800zł na dzień 19.03.2010r

cybanty ok 100zł
wskaźnik doładowania + kubek ok 90zł
bandaż ok 40zł
smt6 – 225zł
wtryski od 2,5v6 niebieskie – 130zł

intercooler iveco – 87zł z wysyłką :)
regulator ciśnienia paliwa chinol 117zł
walbro 255 – 200zł
3m rury alu 50mm – 33zł :P

ostatnio doszły:
tarcza+docisk 2,5v6 – 120zł z przesyłką
odchudzenie zamachu ma 5,2kg – 160zł+70zł przesyłka w dwie strony
uszczelniacz tylny wału 29zł
stożek – 40zł

update wydatków:
toyo r888 235/50zr15 – 185zł z wysyłką za 2sztuki :)
chłodnica wody 80zł z wysyłką



Aktualny stan:

silnik
– K8 1.8 V6(seryjnie 133KM@6800obr i 157Nm@5300obr/min)
– odchudzone koło zamachowe 5,2kg
– delikatny porting głowicy i kolektorów(zgranie z uszczelkam)
– nowe pierścienie i uszczelniacze zaworów

paliwo
– pompa paliwa walbro 255
– wtryski 280cc
– regulator ciśnienia paliwa(chinol) ok4bary paliwa

elektronika
– smt6

dolot
– garrett gt17 ładuje ok 0,8-1bar
– duży tani stożek z allegro
– intercooler iveco
– blowoff taki za 25$
– pare gumowych rur z saaba
– rury alu 50mm

wydech
– 2 – 2,25cala z jednym końcowym ala mugen

zawieszenie
– h&r

bodykit
– odświerzona seria z pakietem V6 w kolorze SQ Blaze Red

hamulce
– seria

koła
– borbet 15 cali
– tył fulda carat 185/55r15
– przód toyo r888 235/50r15

środek
– wymiana tapicerki przednich foteli, boczków tylnych oraz kanapy
-wskaźnik doładowania autoguage

caraudio
– zmęczone vdo
– głośniki z przodu "777" 16cm za chyba 15zł nowy :)
– tył też coś w tym stylu tylko 13cm


Foto jak to teraz wygląda:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmy na których ją widać:





















Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 10 sty 2011, 12:51
przez Jacol
zemdlałem... jak zobaczyłem napinacz

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 10 sty 2011, 12:57
przez People_Hate_Me
dopisz jeszcze wyposażenie.

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 10 sty 2011, 20:57
przez janiszzz_mx3
no ok dodałem

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 12 sty 2011, 15:13
przez Lukazie
Jak za te pieniądze , to nie ma co się zastanawiać :)
Doprowadzić do stanu BDB i będzie jeździł , o ile taka inwestycja jest opłacalna.
P.S wiem co mówię <rotfl>

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 14 sty 2011, 19:40
przez Kevin.
Masakra !! <wow> szczególnie rdza :| bede bacznie obserwowal temat z zaciekawieniem w 100%% i mam nadzieje ze bedziesz pracowal by doprowadzic autko do stanu wiadomo jakiego :D :) liczymy na ciebie i twoje umiejetnosci hehe <serduszka> <faja>

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 15 sty 2011, 15:22
przez Paco
Szok... Posiadam dwie Mazdy MX-3 93r, 95r na jednej z nich jedynie gdzie zauważyłem jakąkolwiek rdzę w postaci nalotu to na tylnej klapie. Biedactwo chyba pływało niczym amfibia, widziałem wiele MX-3 aczkolwiek takiej rdzy nigdy :o Życzę powodzenia i chylę czoła oby wróciła do łask :)

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 15 sty 2011, 23:13
przez janiszzz_mx3
Słuchaj ta z zewnatrz naprawdę nie ma dużo rdzy. Jest tylko troszkę zmatowiała i poobijana.
Musze podjechać na jakis spot/zlot i obadac Wasze podłogi bo tu nikt się nie przyzna :)

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 16 sty 2011, 01:06
przez loockas
Zostałeś moim idolem :D Trzymam kciuki i chętnie zobaczę efekt na żywo.

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 16 sty 2011, 01:20
przez Dareczeq
Ja takze podziwiam taki zapal i optymizm. Przyznaje, ze takie tematy czytam z najwieksza przyjemnoscia. Swietnie bedzie obejrzec zdjecia porownawcze tego co teraz widzimy z tym co ma byc efektem koncowym. Zeby tylko pieniedzy starczylo o checi sie nie martwie choc goscia nie znam to juz go lubie.

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 16 sty 2011, 07:08
przez boczek86
roboty troche bedziesz mial ale wszystko jest do zrobienia :) potrzeba czasu i kasy :) rowniez bede patrzyl na temat co dalej bedziesz z nia robil :P

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 16 sty 2011, 09:45
przez Bandit
Napisz jeszcze z kąd jesteś to i spot się zrobi ;)

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 16 sty 2011, 10:27
przez janiszzz_mx3
Warszawa tylko poczekaj aż odpalę w końcu to pruchno :)

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 20 sty 2011, 12:39
przez Kevin.
Jak tam prace ?? dzieje sie cos czy staneło :D :P

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 20 sty 2011, 13:34
przez DrGhost
Szacun ... za zapał i chęci składaj i opisuj :P co i jak :)
aha mam do Sprzedania orginalny dolot do Mx-3
wiec jak potrzebujesz tej gumy
priv ;)

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 20 sty 2011, 13:46
przez Ania_TM
A to kolega od rudej... ;)

Widocznie mazda smaczna, skoro ją ruda wcina ;)

a tak serio, mam nadzieję,że ci się uda wszystko, co zaplanowałeś :) <spoko>
Będę tu zaglądać ;)

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 20 sty 2011, 14:00
przez DrGhost
hehehehe <lol>

proszę pisać sensowne posty wnoszące coś do dyskusji ;)

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 20 sty 2011, 22:45
przez janiszzz_mx3
Prace trwają. Narazie robię silnik i trochę się schodzi. Porting głowicy i kolektorów bo schody takie że normalnie szok. Czasem różnica normalnie centymetr srednicy :) Niedługo dam fotki jakieś z remontu.

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 20 sty 2011, 23:54
przez Kevin.
janiszzz_mx3 napisał(a):Niedługo dam fotki jakieś z remontu.


To nas najbardziej teraz ciekawi :)

Re: Mazda mx-3 1.8v6 '94 drut by janisz

PostNapisane: 21 sty 2011, 00:00
przez Siw-y
janiszzz_mx3 napisał(a):Prace trwają. Narazie robię silnik i trochę się schodzi. Porting głowicy i kolektorów bo schody takie że normalnie szok. Czasem różnica normalnie centymetr srednicy :) Niedługo dam fotki jakieś z remontu.

Wg mnie trochę nie ta kolejność bo okazać się może, że nie będzie gdzie tego silnika włożyć ;)