Strona 1 z 13

Mazda 323C BH Z5 1996 koniec przygody

PostNapisane: 3 sty 2011, 13:53
przez andrzej-w
Magdalena jest u mnie od Czerwca 2010.
Poprzedni wlasciciel nie traktowal jej zbyt dobrze, krotko mowiac jej stan lakierniczy pozostwial wiele do zyczenia. W dodaktu byla po stluczce, w ktorej ucierpialo kilka elementow. Jednak zdecydowalem sie na kupno z mysla o samodzielnej zmudnej jej renowacji. No i stalo sie. Dwa miesiace studiowania forum lakierniczego i 3 miesiace prac.... pochloniety zostal niemal caly wolny czas, ale nie zaluje.


Dane auta:
– silnik Z5 04
– rok produkcji 1996
– 1 rejestracja 1997
– w kraju od 2006
– u mnie od 06/2010

Wyposażenie:
– elek. lusterka
– elek. szyby
– 2 jaśki
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek
– kierownica i galka w ori skorze, albo w czyms, co po niej zostalo ;)
– alufelgi 14"

Niestety nie ma klimy i abs'u.

Zrobione zostało
– samodzielna renowacja lakiernicza
– sprezyny obnizajace -35mm
– koncowka tlumika ultera
– doraznie audio / pioneer przod / z tylu skrzynia magnat + wzmak alpine
– czyszczenie przepustnicy
– wymiana oringu na aparacie
– Z5 zalany olejem VALVOLINE rally 10W60
– stozek w zderzaku, ale na na fabrycznym dolocie


Planowane modyfikacje na wiosne:(jak lakier nie odpadnie):
– obszycie kierownicy skora, bo ori wytarta
– szyby tyl 50%, przod lekko, czarny pas na przednia
– instalacja swiatel do jazdy dziennej
– kable WN i swiece NGK, wymiana uszczelki pokrywy na ori
– na wiosne alu 16" w czarnym macie +opony 205/45 ;)
– kierunki clear, badz dymione, szkoda, ze z tylnymi zoltkami nie mozna nic zrobic
– zalozenie z powrotem listw antyobiciowych
– zregenerowanie przednich lamp
– wygluszenie drzwi + odseparowany zestaw glosnikowy
– modyfikacja grilla – bez "noska";)
– usuniecie katalizatora
– poprawienie dolotu na bardziej pro :)

Foteczki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przymiarka w PS czarnych butkow
Obrazek

Przmiarka modyfikacji przodu
Obrazek


Z prac nad autem
Obrazek

W tle maluch po nieudanym drifcie, oraz stodoła nieodlaczny element agro tuningu, co jednak mam nadzieje, ze nie bedzie tak odbierane;)
Obrazek

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 3 sty 2011, 20:41
przez Bartg
Czarne wstawki bardzo ładnie wyszły <spoko> Będzie ładniejsza felga i będzie już komplet niezbędnych modyfikacji i będzie kolejna śliczna C :)

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 3 sty 2011, 21:01
przez dzikiwiesiek
klamki jeszcze przydało by się zlikwidować i zrobić otwieranie z kluczyka.




______________
american prox

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 3 sty 2011, 21:08
przez luki_92_92
Klamki to raczej pomalować w kolor, w naszych polskich realiach jakoś nie wyobrażam sobie szarpania się zimą z drzwiami przymarzniętymi do uszczelki, bez klamki, klamka to podstawa w zimowym otwieraniu auta. Chyba że masz w domu fabrykę wazeliny i możesz codziennie smarować uszczelki, albo w 323c drzwi tak nie przymarzają jak w 323f.

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 3 sty 2011, 21:08
przez Wanio123
Ładna ;) , ale jesteś hardkorem aby składać auto na zewnątrz przy takiej temperaturze <glupek2> ;)

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 3 sty 2011, 21:53
przez Bartg
Drzwi troche mniej przymarzają niż w F, ale i tak trzeba co tydzień smarować uszczelki ;)

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 3 sty 2011, 22:22
przez danifilth88
hah fajna 80 na znaku :P tej drogi dojazdowej czy tam osiedlowej :)

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 3 sty 2011, 23:56
przez szalik
kolejna ładna cetka nam sie szykuje :) plan z felgami w czerń zacny.. będzie fajnie się komponować :) Powodzenia w modyfikacjach i dbaj o nią !

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 4 sty 2011, 01:23
przez tkonarzewski
czekamy na dalszy postęp z prac

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 4 sty 2011, 13:35
przez lucasskywalker
Widziałem wprawdzie już kilka fotek tuż po lakierowaniu ale teraz widzę w całości i... Wygląda bosko! Kawał dobrej roboty :]

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 4 sty 2011, 15:15
przez tkonarzewski
powiem ci ten kawałek klapy pod blendą gdyby był czarny była by bajka

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 4 sty 2011, 15:38
przez andrzej-w
Dzieki
To ja sobie specjalnie utrudnialem robote malujac spodnia czesc w czerwony. Taki mialem pomysl, aby klapa byla przedluzeniem dachu. I mysle, ze sie udalo. Jak bedzie przyciemniona szyba klapy i boczne, 50% – 60% to wtedy bedzie bajka.
Odnosnie wiosennych planow, jeszcze mysle nad czarna dokladka do przedniego zderzaka. Chcialbym dac jakas delikatna, ale za duzego wyboru nie ma. Ori postera chyba nie do dostania. Pozostaje od laguny, albo F?

Przymierzylem butki mariusza_sti
Obrazek

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 4 sty 2011, 17:42
przez V6 sound
patrz pasują do cetki <spoko>

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 4 sty 2011, 17:47
przez luki_92_92
Raczej felg mariusza byś nie założył, bo piasty masz na cztery śruby z rozstawem 4x100 a nie 5x114.3 :) Ale wygląda bardzo fajnie.

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 4 sty 2011, 18:37
przez Kadlub
PIękna Cetka <serduszka> dlugo juz czekalem az zalozysz temat az wreszcie sie doczekałem :)

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 5 sty 2011, 23:20
przez boczek86
widac prace pelna para :) sam swojej madzi bym sie odwazyl tak rozebrac <rotfl> strach przed zepsuciem i pewnie pelno srubek i czesci by mi pozostawalo :) autko <spoko>

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 6 sty 2011, 12:47
przez andrzej-w
Samemu byloby ciezko, ja na szczescie mialem ogromna pomoc ze strony brata. I za to mu w tym miejscu jeszcze raz bardzo dziekuje;) Mazda byla rozerbana w duzym stopniu, bo malowane byly rowniez wneki wewnatrz pojazdu. Drzwi i tylna klapa byly zdemontowane, wszystkie uszczelki oraz tylna wewnetrzna zabudowa. Swoja droga – nie ma opcji, aby poradzic sobie chocby z tylna klapa w pojedynke. Nie dosc, ze jest malo "poreczna" to wazy ze 30kg jak nie wiecej ;) Przy okazji padly mi jej amorki, przelazaly 2 miesiace w polozeniu wysunietym i nadaja sie do wyrzucenia, o czym przekonala sie moja lepetyna jak mi klapa spadla na glowe;)
Z nowych gazdzetow mazda dostala super skrobaczke prosto z finladii z miedzianym "ostrzem":) Rewelacja, lod usuwa sie jednym pociagnieciem! CB R jest gotowe do montazu z kieszonka, bedzie mialo swoja miejscowke pod radiem w miejscu schowka. Byc moze jutro wezme sie za instalacje, bo i podswietlenie panelu nawiewow nie bangla od kupna i w koncu trzeba cos z tym zrobic;)

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 6 sty 2011, 12:58
przez Kadlub
No to powodzenia w pracy zycze i mam nadzieje ze po sponczonej pracy zobacze fotki :D

Re: Mazda 323c BA 1996 Rosso Alfa

PostNapisane: 6 sty 2011, 13:18
przez szalik
Byc moze jutro wezme sie za instalacje, bo i podswietlenie panelu nawiewow nie bangla od kupna i w koncu trzeba cos z tym zrobic;)

Jak byś mógł to porób jakieś fotki z tymi nawiewami jak to wymieniasz :) Albo przynajmniej jakie żaróweczki tam wsadziłeś :) Bo mnie też to czeka :D

Re: Mazda 323c BA 1996 Z5 Rosso Alfa

PostNapisane: 8 sty 2011, 11:52
przez andrzej-w
Dodalennowe zdjecia w 1-ym poscie.

Demontaz dechy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zaczynasz od podlokietnika, lub tunelu. Za popiolka jest srubka. Nie zapomnij o bocznych spinkach. Dalej sciagasz obudowe kiery. Front deski rozdzielczej jest na zatrzaskach. Trzeba delikatnie podwazyc i pociagnac do siebie. Zeby komfortowo odpiac kostki nawiewow porpounje najpierw odpiac linke ciegna.

przymiarka cb
Obrazek

Btw. wyjalem tez licznik/zegary
Zdziwilem sie, bo u mnie nie pasuja W5W do podswietlenia zegarow.