Strona 7 z 7

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 4 cze 2017, 20:51
przez twardy103
Dzięki za rady! Niestety tak tego nie zostawię, bo mnie strasznie wkurza taki widok. Poprawię to i nauczę się na jednym błotniku zanim przystąpię do naprawy drugiego :)

PostNapisane: 4 cze 2017, 21:03
przez Piotrek93
twardy103 napisał(a):Dzięki za rady! Niestety tak tego nie zostawię, bo mnie strasznie wkurza taki widok. Poprawię to i nauczę się na jednym błotniku zanim przystąpię do naprawy drugiego :)

Nie ma za co ! Jak będziesz mieć jakieś pytania – wal śmiało :). Siedzę w tym temacie już kilka lat (lakiernik z zawodu) więc coś tam wiem :)
Tylko z odpisywaniem na PW może być poślizg bo nie zawsze się loguje do przeglądania forum, więc lepiej pytaj w temacie ;P

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 4 cze 2017, 21:07
przez twardy103
Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.

PostNapisane: 4 cze 2017, 21:52
przez Piotrek93
twardy103 napisał(a):Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.


Według mnie w tym momencie zaprawka na tym kancie już nie wyjdzie. Najlepiej byłoby polakierować bezbarwnym cały błotnik a bazę dać tylko po rancie (bez oklejania taśmą)
Ja to widzę tak : bierzesz papier p1000 i szlifujesz na gładko tą zaprawkę którą teraz zrobiłeś. Następnie cały błotnik zmatować papierem p2000. Bazą psikasz tylko po rancie, delikatnie zapruszając kawałek dalej a następnie cały błotnik lakierujesz klarem.
Ewentualnie możesz jeszcze spróbować skończyć bezbarwny na tym poziomym kancie (nie dojeżdżaj do niego kolorem), wtedy naklejając ok 1-2 mm wyżej od niego tą gąbkę. Nigdy nie lakieruj na ostro do taśmy bo zawsze będzie widoczny próg. Jak chcesz to poczekaj tydzień, bo w tym tygodniu bęcę robił znajomemu w toyocie zaprawkę na błotniku właśnie na takiej zasadzie (kończąc na poziomym kancie) z różnicą jedynie taką, że będzie to błotnik tylny. Podczas lakierowania porobie kilka fotek i Ci tu w weekend wrzucę.

Różnica koloru : wiadomo że odcień może nie być idealnie dobrany, z tego powodu w lakiernictwie stosuje się tzw cieniowanie.
Co do świecenia – normalna sprawa. Lakier na samochodzie ma już kilkanaście lat, przez ten czas zdążył się już trochę utlenić, porysować a na zaprawce jest nowy lakier więc ma większy połysk.

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 11 cze 2017, 20:23
przez Piotrek93
IMAG0112.jpg
Element zmatowany kawałek powyżej kantu. Na końcu obszaru zmatowanego naklejamy taśmę
IMAG0113.jpg
Gąbkę naklejamy ok 1mm powyżej kantu
IMAG0114.jpg
Gąbkę naklejamy ok 1mm powyżej kantu
IMAG0129.jpg
Po polakierowaniu od razu (póki lakier jeszcze mokry) odklejamy gąbkę
IMAG0130.jpg
Przejście jak widać jest łagodne. Tutaj jest położony tylko lakier bezbarwny.
IMAG0133.jpg
Na przejściu lekko matujemy papierem p2000 wodnym, poprawiamy p3000 trizact na maszynce oscylacyjnej. Jeśli takiej maszynki nie posiadasz możesz poprawić p3000 trizact ręcznie. Oczywiście p3000 również robi się na mokro
IMAG0134.jpg
Po wypolerowaniu przejście jest niewidoczne
IMAG0140.jpg
Po wypolerowaniu przejście jest niewidoczne
IMAG01381.jpg
Zaznaczone jaki obszar był pokryty lakierem bazowym.


Dopisano 11 cze 2017, 21:24:

Piotrek93 napisał(a):
twardy103 napisał(a):Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.


Według mnie w tym momencie zaprawka na tym kancie już nie wyjdzie. Najlepiej byłoby polakierować bezbarwnym cały błotnik a bazę dać tylko po rancie (bez oklejania taśmą)
Ja to widzę tak : bierzesz papier p1000 i szlifujesz na gładko tą zaprawkę którą teraz zrobiłeś. Następnie cały błotnik zmatować papierem p2000. Bazą psikasz tylko po rancie, delikatnie zapruszając kawałek dalej a następnie cały błotnik lakierujesz klarem.
Ewentualnie możesz jeszcze spróbować skończyć bezbarwny na tym poziomym kancie (nie dojeżdżaj do niego kolorem), wtedy naklejając ok 1-2 mm wyżej od niego tą gąbkę. Nigdy nie lakieruj na ostro do taśmy bo zawsze będzie widoczny próg. Jak chcesz to poczekaj tydzień, bo w tym tygodniu bęcę robił znajomemu w toyocie zaprawkę na błotniku właśnie na takiej zasadzie (kończąc na poziomym kancie) z różnicą jedynie taką, że będzie to błotnik tylny. Podczas lakierowania porobie kilka fotek i Ci tu w weekend wrzucę.

Różnica koloru : wiadomo że odcień może nie być idealnie dobrany, z tego powodu w lakiernictwie stosuje się tzw cieniowanie.
Co do świecenia – normalna sprawa. Lakier na samochodzie ma już kilkanaście lat, przez ten czas zdążył się już trochę utlenić, porysować a na zaprawce jest nowy lakier więc ma większy połysk.

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 11 cze 2017, 20:42
przez twardy103
Dzięki wielkie! <spoko> Super fotorelacja, jak znajdę chwilę czasu to zajmę się błotnikami. Na pewno przyda mi się wiedza w tym temacie. Jutro natomiast oddaję BJkę na naprawę progów.

BJka wróciła z wymiany progów. Na pierwszy rzut oka wyglądają ok. Trochę odznaczają się na tle samochodu, bo jest położony gumowany baranek, który ma inny odcień niż black mica. Z roboty jestem zadowolony, jak wyczyszczę samochód to porobię fotki i wrzucę. Pod spodem tragedii nie było, podłużnice całe, także moja dziewczyna spokojnie może kilka lat pośmigać. W wolnej chwili uporam się z błotnikiem, który spartaczyłem <glupek2> i zrobię porządnie drugi.

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 15 paź 2017, 09:02
przez twardy103
Dawno nie pisałem nic w wątku. Za drugi błotnik się nie zabrałem z braku czasu, także czeka na swoją kolej. Z nowości – planuję jeszcze zabezpieczyć pod spodem trochę, bo po 3 latach trochę odpadło zabezpieczenia. Zrobię też konserwację profili zamkniętych.
Wczoraj kupiłem dwa środki od K2 – niewidzialną wycieraczkę i Fox. Zaaplikowałem i zobaczymy jak się będą sprawdzały, dziś było ok, ale ciepło jest. Poza tym wszystko gra, żona nabija kilometry, czasem gdzieś zarysuje...:)
Aktualne zdjęcia:

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 31 gru 2017, 16:19
przez twardy103
Dziś mycie zimowe + Morning Dew detailer z woskiem od Shiny Garage – bardzo polubiłem ten środek <spoko>

Koniec roku, czas na podsumowanie:
– żona przejechała: 12 500km
– średnie spalanie LPG: 9,62 l
– obecny przebieg: 239 tys. km

Nowości w 2017:
– wymiana czujnika ABS prawy tył
– zakupiłem osłonę pod silnik bo nie miałem
– wymiana progów lewy i prawy
– samodzielna walka z rudą na przednim błotniku prawym i krawędziach wszystkich drzwi

Plany na 2018:
– zabezpieczenie podwozia (miałem robić w tym roku ale nie udało się)
– samodzielna walka z rudą na przednim błotniku lewym

Generalnie miałem różne wzloty i upadki z tym samochodem (głównie przez ciągłą walkę z rudą), miałem opcje zakupu Volvo V70 2.4 benzyna, myślałem o zmianie na 3, ale póki co BJka w rodzinie. To mój pierwszy samochód, więc jestem przywiązany :D Poza tym wychodzi duuuuużo taniej za km niż 3 BL.

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 17 sty 2018, 21:20
przez twardy103
Pierwsze zadanie z planu na 2018r. wykonane – podłoga połatana (okazało się, że były dziury) + całe podwozie zabezpieczone. Myślę, że już ostatni raz w tym samochodzie za mojej kadencji :D

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 21 kwi 2018, 16:15
przez twardy103
Dziś większy serwis wykonany. Na przód wpadły nowe tarcze + klocki hamulcowe (Remsa). Wymieniony został również lewy sworzeń wahacza.
Poprzednio miałem tarcze i klocki Textara i bardzo sobie chwalę. Na tarczach zrobiłem 110 tys. km a na klockach 70 tys. km.
Poza tym BJta jeździ bez problemu, na liczniku 242 tys. km. <spoko>

Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

PostNapisane: 29 sty 2019, 14:16
przez twardy103
Taki przebieg wpadł (żona przeoczyła przekręcenie :( )