Re: Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica
Napisane: 4 cze 2017, 20:51
Dzięki za rady! Niestety tak tego nie zostawię, bo mnie strasznie wkurza taki widok. Poprawię to i nauczę się na jednym błotniku zanim przystąpię do naprawy drugiego
twardy103 napisał(a):Dzięki za rady! Niestety tak tego nie zostawię, bo mnie strasznie wkurza taki widok. Poprawię to i nauczę się na jednym błotniku zanim przystąpię do naprawy drugiego
twardy103 napisał(a):Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.
Piotrek93 napisał(a):twardy103 napisał(a):Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.
Według mnie w tym momencie zaprawka na tym kancie już nie wyjdzie. Najlepiej byłoby polakierować bezbarwnym cały błotnik a bazę dać tylko po rancie (bez oklejania taśmą)
Ja to widzę tak : bierzesz papier p1000 i szlifujesz na gładko tą zaprawkę którą teraz zrobiłeś. Następnie cały błotnik zmatować papierem p2000. Bazą psikasz tylko po rancie, delikatnie zapruszając kawałek dalej a następnie cały błotnik lakierujesz klarem.
Ewentualnie możesz jeszcze spróbować skończyć bezbarwny na tym poziomym kancie (nie dojeżdżaj do niego kolorem), wtedy naklejając ok 1-2 mm wyżej od niego tą gąbkę. Nigdy nie lakieruj na ostro do taśmy bo zawsze będzie widoczny próg. Jak chcesz to poczekaj tydzień, bo w tym tygodniu bęcę robił znajomemu w toyocie zaprawkę na błotniku właśnie na takiej zasadzie (kończąc na poziomym kancie) z różnicą jedynie taką, że będzie to błotnik tylny. Podczas lakierowania porobie kilka fotek i Ci tu w weekend wrzucę.
Różnica koloru : wiadomo że odcień może nie być idealnie dobrany, z tego powodu w lakiernictwie stosuje się tzw cieniowanie.
Co do świecenia – normalna sprawa. Lakier na samochodzie ma już kilkanaście lat, przez ten czas zdążył się już trochę utlenić, porysować a na zaprawce jest nowy lakier więc ma większy połysk.