Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica
miałem ten sam dylemat...przy 195/50 będziesz miał ciut mniejsze koło i "teoretycznie" spadnie Ci komfort jazdy i prędkościomierz może ciut kłamać, ja u siebie założyłem 185/60 niby zamiennik 195/55/15 ale opona węższa i bardziej odsłonięty rant felgi, komfort ten sam. Ceny 195/55/15 są z kosmosu i używki też ciężko trafić, dlatego ja zmieniłem po prostu felgi na 16' na profilu 45, a komfort wcale nie spadł. Chyba nie warto dopłacać za 195/55, ja brałbym 195/50 wielu tak robi pozdro
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Opcja 195/50 r16 najlepszy kompromis. Możesz nowe oponki dostać nawet za 350/szt z segmentu średniego lub HP jak dobrze poszukasz w dobrym warsztacie wulkanizacyjnym. Kleber też dobra firma oponiarska. Ładnie się kleją do nawierzchni – pisze o tym, bo sam na nich jeździłem. Minus są trochę głośniejsze od Uniroyala, ale opona warta ceny.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Wleciały oponki Yokohama C.Drive 195/50/15 za rozsądną cenę. Opinie, jakie przeczytałem się potwierdziły – opony są rewelacyjne, nic dodać nic ująć.
Drugi mod – szyby przyciemnione.
Wrzucam fotę z aktualnego miejsca pobytu: okolice Stockholmu, szwedzka wioska
Drugi mod – szyby przyciemnione.
Wrzucam fotę z aktualnego miejsca pobytu: okolice Stockholmu, szwedzka wioska
Ostatnio edytowano 6 gru 2015, 20:21 przez twardy103, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Fajnie się prezentuje
- Od: 16 sie 2011, 11:13
- Posty: 48
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda
Witam
Pisałem do Carspeed w sprawie rozrządu do mazda 323F Bj 1,6 16V 98KM z 2002r
i dostałem od nich takiego mejla z odpowiedzią :
Witam.
Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 53zł/szt
x2=106zl/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 33zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł (na zamówienie –
oczekiwanie 3 dni robocze)
W razie potrzeby:
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami – 165zł
– płyn do układu chłodzenia: oryginał OE MAZDA 85zł/5L (płyn na 10
lat)
lub KRAFT 35zł/5L (płyn na 2 lata)
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (oryginał w mazdach) –
69zł/kpl 2szt
Wszystkie ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki – przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności
przelewem
wysyłka kurierem gratis. Przy pobraniu kurier 25zł.
W/w towar jest dostępny od ręki, zatem możemy działać natychmiast.
Oczywiście poza w/w mamy także inne – tańsze rozrządy, ale osobiście
nie
polecam, bo w parze z niższą ceną jest oczywiście niższa jakość i
wytrzymałość, zatem jest to mało opłacalne.
Aha – generalnie możemy skompletować rozrząd w cenie takiej, jak
niektórzy hochsztaplerzy na allegro, ale przestrzegam przed stosowaniem
chińskich podróbek napinaczy niby NTN, które krążą po allegro jako
niby
japońskie, bo to długo nie wytrzymuje i potem trzeba będzie znowu
rozbierać rozrząd... Ewentualnie przy braku szczęścia trzeba będzie
jeszcze robić głowicę, jak się rozrząd rozepnie...
Jak sądzicie warto brać ten rozrząd Jak waszym zdaniem z pompą wody I co z tymi uszczelniaczami Też radzicie wymienic
Napiszcie mi proszę czy warto kupować itd.
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
Pisałem do Carspeed w sprawie rozrządu do mazda 323F Bj 1,6 16V 98KM z 2002r
i dostałem od nich takiego mejla z odpowiedzią :
Witam.
Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 53zł/szt
x2=106zl/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 33zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł (na zamówienie –
oczekiwanie 3 dni robocze)
W razie potrzeby:
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami – 165zł
– płyn do układu chłodzenia: oryginał OE MAZDA 85zł/5L (płyn na 10
lat)
lub KRAFT 35zł/5L (płyn na 2 lata)
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (oryginał w mazdach) –
69zł/kpl 2szt
Wszystkie ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki – przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności
przelewem
wysyłka kurierem gratis. Przy pobraniu kurier 25zł.
W/w towar jest dostępny od ręki, zatem możemy działać natychmiast.
Oczywiście poza w/w mamy także inne – tańsze rozrządy, ale osobiście
nie
polecam, bo w parze z niższą ceną jest oczywiście niższa jakość i
wytrzymałość, zatem jest to mało opłacalne.
Aha – generalnie możemy skompletować rozrząd w cenie takiej, jak
niektórzy hochsztaplerzy na allegro, ale przestrzegam przed stosowaniem
chińskich podróbek napinaczy niby NTN, które krążą po allegro jako
niby
japońskie, bo to długo nie wytrzymuje i potem trzeba będzie znowu
rozbierać rozrząd... Ewentualnie przy braku szczęścia trzeba będzie
jeszcze robić głowicę, jak się rozrząd rozepnie...
Jak sądzicie warto brać ten rozrząd Jak waszym zdaniem z pompą wody I co z tymi uszczelniaczami Też radzicie wymienic
Napiszcie mi proszę czy warto kupować itd.
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
- Od: 26 sie 2012, 16:33
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323F
1,6 98 KM
2002 rok
Powiedz mi jak to jest z tym przyciemnianiem. Folie nakleja się od wewnątrz czy na zewnątrz szyby? Nie oszczędzaj tylko weź to co najlepsze czyli OE do rozrządu. Wówczas głowa będzie spokojna i noc przespana Chyba, że stać cie na wydatek prawie 3k zł na remont?
Ostatnio edytowano 14 wrz 2012, 17:08 przez Erastotenes, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Nie wiem czy w dobrym miejscu napisałeś swojego posta ale trudno
Ja mogę Ci powiedzieć, że założyłem rozrząd z carspeeda razem z uszczelniaczami i paskami Bando i przejechałem ponad 30 tys. na tym. Ciężko powiedzieć czy na rozrządzie z allegro by się coś działo.
Ja osobiście jestem zdania, żeby kupować części do Mazdy u nich właśnie – chłopaki mają pojęcie, mają OE części, więc idzie za tym japońska jakość. Ja kupuję wszystko u nich, także to co bym Ci polecił to zakup w carspeed całego zestawu. Nie wiem jaki masz przebieg, ja miałem 120 tys. jak wymieniałem, więc nie kupowałem pompy wody. Jak masz coś koło 150 tys. to bym wymienił też pompę.
W razie dalszych pytań pisz!
Ja mogę Ci powiedzieć, że założyłem rozrząd z carspeeda razem z uszczelniaczami i paskami Bando i przejechałem ponad 30 tys. na tym. Ciężko powiedzieć czy na rozrządzie z allegro by się coś działo.
Ja osobiście jestem zdania, żeby kupować części do Mazdy u nich właśnie – chłopaki mają pojęcie, mają OE części, więc idzie za tym japońska jakość. Ja kupuję wszystko u nich, także to co bym Ci polecił to zakup w carspeed całego zestawu. Nie wiem jaki masz przebieg, ja miałem 120 tys. jak wymieniałem, więc nie kupowałem pompy wody. Jak masz coś koło 150 tys. to bym wymienił też pompę.
W razie dalszych pytań pisz!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Większość rzeczy u nich zamawiam, ale także w foxie – rzetelna obsługa
O tym ze trzeba pewne części oprócz rozrzadu wymienic nie wiedziałem. Następnym razem trzeba bedzie to zrobić. Pieknie sie prezentuje. Pozdr.
Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 53zł/szt
x2=106zl/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 33zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł (na zamówienie –
oczekiwanie 3 dni robocze)
O tym ze trzeba pewne części oprócz rozrzadu wymienic nie wiedziałem. Następnym razem trzeba bedzie to zrobić. Pieknie sie prezentuje. Pozdr.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Zrobił się trochę bajzel, bo kolega TheMich94 spytał w moim wątku o rozrząd, teraz Ty – Erastotenes chyba sądzisz, że to ja kupuję rozrząd i tak o
Mniejsza z tym. Szyby:
1). Nakleja się od wewnątrz.
2). Trzeba zwracać uwagę na dokładność.
3). Koszt – 300 zł w moim przypadku.
4). Sens – warto.
Mniejsza z tym. Szyby:
1). Nakleja się od wewnątrz.
2). Trzeba zwracać uwagę na dokładność.
3). Koszt – 300 zł w moim przypadku.
4). Sens – warto.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
O i masz ci los, nastąpił błąd komunikacyjny
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
ostatnio też dzwoniłem co CS o pytanie z rozrządem ceny te same,ale mi powiedział tylko rozrząd za 330 i uszczelka pod klawiaturę za 69 u nas pompa jest an pasku i nie trzeba wymieniać jak sie nic z nią nie dzieje
ps. super bj:)
ps. super bj:)
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Pytanko co do przyciemnionych szyb: też planuje taki mod w aucie, powiedz mi jak w z widocznością przez nie z wnętrza auta? W dzień widać dużą różnicę, jest dużo ciemniej? I powiedz jak podczas jazdy nocą, np. podczas cofania?
A tak to autko bardzo ładne, oby służyło bezawaryjnie
A tak to autko bardzo ładne, oby służyło bezawaryjnie
Tu na tej akucji masz pokazane na przykładzie filtru 20% jak to wygląda od środka. Wszystko zależy ile % przepuszczalności światła ma dana folia jaką sobie dobierzesz wg własnego uznania.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Michał napisał(a):Pytanko co do przyciemnionych szyb: też planuje taki mod w aucie, powiedz mi jak w z widocznością przez nie z wnętrza auta? W dzień widać dużą różnicę, jest dużo ciemniej? I powiedz jak podczas jazdy nocą, np. podczas cofania?
A tak to autko bardzo ładne, oby służyło bezawaryjnie
Hey! Jeśli chodzi o folię to tak jak powiedział kolega Erastotenes – zależy jaką sobie wybierzesz. Ja miałem 4 do wyboru: 30, 50, 80, 95 % przyciemnienia. Po konsultacji wybrałem 80 %, dlatego, że:
1). Nie ma wielkiej różnicy patrząc od środka
2). Przyciemnienie jest wystarczające – jak się przyjrzysz to widać co jest w środku
3). Nie masz samochodu dostawczego – nie musisz mieć 95%
4). 80% dlatego, że nie masz rzucającej się w oczy różnicy między przyciemnionymi szybami tylnymi a nieprzyciemnionymi przednimi. Wg mnie jak ktoś ma 95% przyciemnienia to wygląda to do
5). Efekt jaki chciałem osiągnąć – nie nagrzewające się wnętrze w takim stopniu jak wcześniej osiągnięty (szczególnie, że mam czarną BJ)
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Witam po przerwie!
Poduszka silnika z przodu za chłodnicą zamowiona OEM NOK. Muszę wymienić, bo zaobserwowałem wszystkie objawy, które dotycza wady tej poduszki:
1). Słyszalne puknięcie przy ruszaniu (pomiędzy 800 a 1000 rpm)
2). Głośniejsza praca silnika – wcześniej myślałem, że to tłumik ale jest cały.
3). Przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gałka zmiany biegów się delikatnie przemieszcza.
4). Stan poduszki jest bardzo zły
5). Drży mi zderzak.
Niestety będe chyba zmuszony w tym roku zrobić nadkola z tyłu. Z prawej strony możnaby to zrobić bez reperaturek, natomiast z lewej niestety chyba się nei obędzie. Dodatkowo zrobię chyba zabezpieczanie całego podwozia (zdarcie, podkład, baran) bo chcę Magdą pojeździć jeszcze ładnych kilka lat. Koszt takiej roboty mam nadzieję zamknie się w 2 tys. zł i będzie jak nowa na 5 lat przynajmniej...
Poduszka silnika z przodu za chłodnicą zamowiona OEM NOK. Muszę wymienić, bo zaobserwowałem wszystkie objawy, które dotycza wady tej poduszki:
1). Słyszalne puknięcie przy ruszaniu (pomiędzy 800 a 1000 rpm)
2). Głośniejsza praca silnika – wcześniej myślałem, że to tłumik ale jest cały.
3). Przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gałka zmiany biegów się delikatnie przemieszcza.
4). Stan poduszki jest bardzo zły
5). Drży mi zderzak.
Niestety będe chyba zmuszony w tym roku zrobić nadkola z tyłu. Z prawej strony możnaby to zrobić bez reperaturek, natomiast z lewej niestety chyba się nei obędzie. Dodatkowo zrobię chyba zabezpieczanie całego podwozia (zdarcie, podkład, baran) bo chcę Magdą pojeździć jeszcze ładnych kilka lat. Koszt takiej roboty mam nadzieję zamknie się w 2 tys. zł i będzie jak nowa na 5 lat przynajmniej...
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Sory, za post pod postem ale zrobiłem kilka fotek po założeniu bagażnika dachowego i woskowaniu więc chciałem się podzielić
Ostatnio edytowano 6 gru 2015, 20:25 przez twardy103, łącznie edytowano 5 razy
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Witam po przerwie!
Trochę się wydarzyło z moją Madzią, więc piszę:
1). Wymieniłem 4 łączniki stabilizatora
2). Wymieniłem w końcu kierunki z pomarańczowych na clear
3). Zakupiłem reperaturki tylnych nadkoli KLOKKERHOLM ocynk
4). Oddałem Madzię do blacharza na Świętojańskiej – polecanego na forum. Zakres prac:
– wstawienie reperaturek tył
– zabezpieczenie antykorozyjne nadkoli
– wstawienie plastikowych nadkoli zamiast obecnych filcowych i wywinięcie ich na rant nadkola
– usunięcie ognisk korozji z drzwi i przednich nadkoli
W planach przed zimą:
1). Muszę jeszcze sprawdzić zawieszenie bo czasem coś puka, zamierzam jechać do serwisu Rental na Pabianickiej, również polecanego na forum
2). Zamierzam pomalować felgi zimowe na czarny metalic. Zgubiłem 2 kołpaki i jak pomaluję felgi to będę jeździł bez kołpaków.
Auto wróciło od pana ze Świętojańskiej – super robota.
Felgi dokładnie wyczyściłem, pomalowałem na czarny połysk z dwóch stron. Zakupiłem złote nakrętki do zimowych felg.
Dodatkowo dzisiaj zakupiłem nowe radyjko: JVC KD-R741BT
Postaram się zrobić w dzień zdjęcia nadkoli, bardzo ładnie zrobione.
Pozdro!
Trochę się wydarzyło z moją Madzią, więc piszę:
1). Wymieniłem 4 łączniki stabilizatora
2). Wymieniłem w końcu kierunki z pomarańczowych na clear
3). Zakupiłem reperaturki tylnych nadkoli KLOKKERHOLM ocynk
4). Oddałem Madzię do blacharza na Świętojańskiej – polecanego na forum. Zakres prac:
– wstawienie reperaturek tył
– zabezpieczenie antykorozyjne nadkoli
– wstawienie plastikowych nadkoli zamiast obecnych filcowych i wywinięcie ich na rant nadkola
– usunięcie ognisk korozji z drzwi i przednich nadkoli
W planach przed zimą:
1). Muszę jeszcze sprawdzić zawieszenie bo czasem coś puka, zamierzam jechać do serwisu Rental na Pabianickiej, również polecanego na forum
2). Zamierzam pomalować felgi zimowe na czarny metalic. Zgubiłem 2 kołpaki i jak pomaluję felgi to będę jeździł bez kołpaków.
Auto wróciło od pana ze Świętojańskiej – super robota.
Felgi dokładnie wyczyściłem, pomalowałem na czarny połysk z dwóch stron. Zakupiłem złote nakrętki do zimowych felg.
Dodatkowo dzisiaj zakupiłem nowe radyjko: JVC KD-R741BT
Postaram się zrobić w dzień zdjęcia nadkoli, bardzo ładnie zrobione.
Pozdro!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości