Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Neonixos666 » 25 lis 2016, 19:18

Seba-pdPL napisał(a):nie ma już wylatującego (co jakiś czas) dziadostwa z wywietrzników


Kpiną Mazdy było nie montowanie filtra kabinowego i nie ma tu znaczenia na jaki rynek auto szło, koszt jego montażu jest śmieszny a komfort jazdy z nim nieporównywalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez czarek1991 » 5 gru 2016, 18:22

Neonixos666 napisał(a):
Seba-pdPL napisał(a):nie ma już wylatującego (co jakiś czas) dziadostwa z wywietrzników


Kpiną Mazdy było nie montowanie filtra kabinowego i nie ma tu znaczenia na jaki rynek auto szło, koszt jego montażu jest śmieszny a komfort jazdy z nim nieporównywalny.


Dokladnie. W BA jest ten sam problem. Ciekawy jestem co kierowalo producentem, ze nie bylo tego w kazdym modelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez twardy103 » 5 gru 2016, 18:39

Racja – posunięcie producenta co najmniej dziwne. Na szczęście "doposażenie" o w/w filtr nie wymaga dużo pracy, czasu i kosztów – jeden plus :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez franek74 » 6 gru 2016, 15:02

twardy103 napisał(a):Racja – posunięcie producenta co najmniej dziwne. Na szczęście "doposażenie" o w/w filtr nie wymaga dużo pracy, czasu i kosztów – jeden plus :)

Powitać papa No z tym Twoim bagażnikiem i relingami dachowymi wygląda zajefajnie...zazdraszczam...ciężko trafić w dobrym stanie te relingi niestety, a szukam już długo... :( Springi i większe rolki widziałbym u Ciebie do kompletu <spoko> Szerokości i przyczepności papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez twardy103 » 6 gru 2016, 20:50

Ja miałem szczęście :) Poprzeczki kupiłem na allegro NOWE bo jakiś salon Mazdy się likwidował za śmieszne pieniądze jak na OE. Relingi natomiast znalazłem w Andrespolu (też przez aukcje).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez franek74 » 7 gru 2016, 18:57

twardy103 napisał(a):Ja miałem szczęście :) Poprzeczki kupiłem na allegro NOWE bo jakiś salon Mazdy się likwidował za śmieszne pieniądze jak na OE. Relingi natomiast znalazłem w Andrespolu (też przez aukcje).

Kolega wpadłby kiedy na spota to bym pomacał BJkę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 11:34
Posty: 715 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez twardy103 » 7 gru 2016, 19:14

Zawsze mi coś wypada ale staram się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 13 maja 2017, 21:20

Sobota i jak to przy sobocie – podziałane :)
Od jakiegoś czasu obserwowałem rudą na dolnych rantach drzwi, w zasadzie wszystkich.
Postanowiłem coś z tym zrobić na własną rękę.
Poniżej fotorelacja – niestety zapomniałem zrobić zdjęcia po skończonych pracach :)
Dorzucę zdjęcia końcowe za kilka dni.
Etapy prac – szlifowanie do gołej blachy, smarowanie środkiem antykorozyjnym Presto, podkład, kolor i klar. Może nie wygląda to mega profesjonalnie ale pierwszy raz bawiłem się w lakiernika :D
Dodatkowo zamówiłem obydwa progi firmy Klokkerholm, bo muszę zrobić. Zostaną mi tylko przednie błotniki przy progach – też wdarła się ruda.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Piotrek93 » 13 maja 2017, 21:52

Mogłeś na rancie drzwi (tam gdzie jedna blacha zachodzi na drugą) dać masę uszczelniającą, tak jak fabrycznie było. Są takie w tubkach jak silikon, jak da się taką masę mniejsze prawdopodobieństwo jest że podejdzie tam woda i od nowa zacznie się przygoda z rudą. W mojej po wyczyszczeniu rudej dałem po rantach właśnie taką masę i po prawie roku od remontu nic nie wychodzi :D. Tylko że ja miałem podkład bardzo dobry, bo taki stosowany na konstrukcje stalowe i do malowania statków, po wyschnięciu jest on twardy jak kamień i mam nadzieję że dzięki temu na rantach przez długi czas rudej nie zobaczę :D ale ogólnie robota na duży plus <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2016, 18:40
Posty: 79
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica

Postprzez twardy103 » 18 maja 2017, 15:48

Piotrek93 napisał(a):Mogłeś na rancie drzwi (tam gdzie jedna blacha zachodzi na drugą) dać masę uszczelniającą, tak jak fabrycznie było. Są takie w tubkach jak silikon, jak da się taką masę mniejsze prawdopodobieństwo jest że podejdzie tam woda i od nowa zacznie się przygoda z rudą. W mojej po wyczyszczeniu rudej dałem po rantach właśnie taką masę i po prawie roku od remontu nic nie wychodzi :D. Tylko że ja miałem podkład bardzo dobry, bo taki stosowany na konstrukcje stalowe i do malowania statków, po wyschnięciu jest on twardy jak kamień i mam nadzieję że dzięki temu na rantach przez długi czas rudej nie zobaczę :D ale ogólnie robota na duży plus <spoko>


Może masz rację. Jak będzie się pojawiała ruda znów to zrobię jak radzisz <spoko>

Z nowości – leję paliwo i dziewczyna dobija BJte. Graty na serwis zakupione i czekają na swój czas :)

Serwis klimy zrobiony, o dziwo jeszcze układ w miarę szczelny. 3 lata przerwy w serwisowaniu klimy a w układzie było 441g czynnika.
Załączniki
klima.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez twardy103 » 2 cze 2017, 19:10

Dziś BJa była trochę w SPA :) Rzuciłem się na Colourlocka zestaw soft, ponieważ nie miałem zapuszczonej skóry.
Załączniki
WP_20170602_18_57_28_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez maderix95 » 2 cze 2017, 21:42

Ale mi się podoba ta skóra <serduszka> piękna jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 17:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez twardy103 » 4 cze 2017, 11:14

Wczoraj pomyślałem sobie, że zrobię na szybko przednie błotniki – pojawiają się purchle i ruda przy progu. Szkoda mi było kasy, żeby dać do lakiernika, więc sam zabrałem się za robotę. Niestety rozbiórka błotnika nie jest taka szybka jak myślałem (robiłem to pierwszy raz). W efekcie zregenerowałem tylko jeden błotnik i szczerze mówiąc nie jestem do końca zadowolony z efektów swojej pracy. Najważniejsze jednak, że rudej nie ma i myślę, że na jakiś czas starczy. Są tu na pewno spece od lakierowania –
czy to wygląda jakbym dał za dużo claru? I te przejście niestety jest widoczne gdzie była taśma. Trochę to zeszlifowałem i spolerowałem ale nadal trochę jest widoczne. Czy można coś jeszcze z tym zrobić aby ukryć przejście czy już po ptakach?
Dodatkowo umówiłem się na robotę progów. Ostatnio dużo walczę z rudą, przychodzą przez nią pierwsze momenty zwątpienia...
Załączniki
WP_20170603_09_11_52_Pro.jpg
WP_20170603_10_54_08_Pro.jpg
WP_20170603_10_54_22_Pro.jpg
WP_20170603_10_57_41_Pro.jpg
WP_20170603_11_47_18_Pro.jpg
WP_20170603_12_06_24_Pro.jpg
WP_20170603_13_36_06_Pro.jpg
WP_20170603_13_36_19_Pro.jpg
WP_20170604_12_04_18_Pro.jpg
WP_20170604_12_04_09_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez czarek1991 » 4 cze 2017, 12:27

bedziesz poprawial te blotniki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez maderix95 » 4 cze 2017, 13:19

wyszło dość krzywo jeśli chodzi o rant. Jeżeli jest za dużo klaru to polerka, a przejście też powinno się spolerować, może by zanikło. Poza tym, zainteresuj się progiem wewnętrznym bo to już troszkę dramat tam się robi :| odbudowa wymagana raczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 17:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez twardy103 » 4 cze 2017, 14:04

Tak też zamierzam zrobić, polerka pójdzie w ruch. Wczoraj nie chciało mi się już z tym walczyć.
Jeśli chodzi o progi to tak jak piszesz – za tydzień to robię. Trochę ręce opadają z tą rudą, ciągle coś wychodzi. Nadkola z tyłu zrobiłem 4 lata temu, odpukać ale wszystko super. Rok temu woda w bagażniku – zrobiłem sam. W tym roku ranty drzwi – zrobiłem sam, teraz błotniki i progi (progów już sam nie zrobię). Dobrze, że podłoga wygląda na całą... Największy ból taki, że samochód fajnie chodzi mechanicznie i wygodnie się jeździ ale ta ruda ciągle kąsa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez maderix95 » 4 cze 2017, 15:26

twardy103 napisał(a):Tak też zamierzam zrobić, polerka pójdzie w ruch. Wczoraj nie chciało mi się już z tym walczyć.
Jeśli chodzi o progi to tak jak piszesz – za tydzień to robię. Trochę ręce opadają z tą rudą, ciągle coś wychodzi. Nadkola z tyłu zrobiłem 4 lata temu, odpukać ale wszystko super. Rok temu woda w bagażniku – zrobiłem sam. W tym roku ranty drzwi – zrobiłem sam, teraz błotniki i progi (progów już sam nie zrobię). Dobrze, że podłoga wygląda na całą... Największy ból taki, że samochód fajnie chodzi mechanicznie i wygodnie się jeździ ale ta ruda ciągle kąsa.

No u mnie ten próg z przodu wyglądał tak samo, ja nie gorzej. Ale wszystko odbudowane i jest cacy :) niestety ruda lubi tam zaglądać. Czyszczenie błotników od środka bardzo wskazane bo tam się ziemia zbiera, stąd ruda. Ale świetna robota! Sam bym się za to zabierał ale nie mam spawarki :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 17:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez twardy103 » 4 cze 2017, 16:01

Progi za 2 tygodnie będą zrobione. Do tego czasu zrobię drugi błotnik jak czas pozwoli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez maderix95 » 4 cze 2017, 17:56

twardy103 napisał(a):Progi za 2 tygodnie będą zrobione. Do tego czasu zrobię drugi błotnik jak czas pozwoli.

Wrzuć potem relację! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2015, 17:16
Posty: 349 (1/0)
Skąd: Teltow (pod Berlinem)
Auto: Mazda 323f BJ ZM '02 1.6 16V
Mazda MX-3 EC K8 '97 1.8 v6

Postprzez Piotrek93 » 4 cze 2017, 20:27

Baza i klar nie mogą się kończyć w tym samym miejscu, wtedy tego nie zapolerujesz bo baza będzie "wychodzić" spod klaru. Klar zawsze troche dalej niż baza. Wyszedł taki agresywny próg między starym a nowym lakierem bo malowałeś na ostro, do taśmy. Może Ci się nie udać tego zapolerować :(

Robiąc takie zaprawki zaopatrz się w gąbkę którą wkleja się we wnęki drzwi podczas lakierowania np. błotnika tylnego
http://allegro.pl/gabka-lakiernicza-pianka-10mb-i6776477437.html. Taką gąbke naklejasz w miejscu w którym chcesz mieć przejście. Po wyschnięciu lakieru lekko przytrzesz przejście papierem wodnym 2000, potem polerka i będzie git <spoko> .
Jednakże patent z gąbką działa tylko na kantach, na równej powierzchni jest inny sposób :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2016, 18:40
Posty: 79
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy