Mazda 323f Sportive BJ FS 2001r 2.0 w zimowych butach

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez MRN » 1 lis 2011, 00:00

dziś było mycie auta takie lepsze już na zimę z konserwacja uszczelek itp
Obrazek
a tu mały prezent za dobre sprawowanie hehe :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 23:24
Posty: 83
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323f Sportrive Bj

Postprzez Erastotenes » 1 lis 2011, 00:21

Zacnie <spoko> Jakie są parametry tych hebli do BJ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez MariuS » 1 lis 2011, 00:29

z tego co widzę to nakładki a la brembo na zacisk, tak? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez MRN » 11 lis 2011, 16:12

Witam, brembo zostawię w tajemnicy :D <diabełek>
Dziś zrobiłem fotki skończonego dolotu. co o tym myślicie?? (made in home)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 23:24
Posty: 83
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323f Sportrive Bj

Postprzez seba323f » 11 lis 2011, 16:41

Bardzo fajnie ogarnięty ten Twój dolocik... <spoko>
Odświeżyłbyś sobie osłonę kolektora wydechowego. Psuję teraz trochę cały efekt wizualny pod maską. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Gib » 12 lis 2011, 14:43

Ale miejsca pod maską, masz wyprowadzony nadmuch zimnego?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MRN » 13 lis 2011, 00:33

Gib napisał(a):Ale miejsca pod maską, masz wyprowadzony nadmuch zimnego?

co do nadmuchu to jeszcze go nie ma i dopiero planuje załozyc rure spod zderzaka dopiero po zimie bo teraz nie widze takiej potrzeby.
A tu taki filmik z telefonu jaki jest dziwiek tego filtra. nie ma rewelaci bo to jest tylko FS 2.0
http://www.youtube.com/watch?v=o79iZ60UO2I
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 23:24
Posty: 83
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323f Sportrive Bj

Postprzez seba323f » 13 lis 2011, 10:55

Dobrze mruczy! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez PanQ » 13 lis 2011, 18:37

Dolot fajnie zrobiony :) powiedz jakie koszta tego były? nie licząc filtra ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 01:48
Posty: 45
Skąd: Rybnik/Radlin
Auto: Mazda 323F BJ 2001r 1.6 DOHC

Postprzez Gib » 15 lis 2011, 15:58

Jak u siebie zdjąłem to co było za puszką filtra (te wszystkie śmieszne komory rezonacyjne i inne cuda) to auto nabrało basowego odgłosu z dolotu ale czas przyspieszania 100-200 na 5 biegu pogorszył się o 20 sekund :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MRN » 29 gru 2011, 18:07

dzis mazda była na rolkach. mi sie wydaje ze sie nawet postarała :D
Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 29 gru 2011, 18:20 przez MRN, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 23:24
Posty: 83
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323f Sportrive Bj

Postprzez lukasz.b » 29 gru 2011, 18:18

Bardzo ładny wynik :) Widać, że zadbany egzemplarz <spoko>
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez black_pablo » 29 gru 2011, 18:22

ładnie się trzyma gratulować, motor w dobrej kondycji <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Fiodor » 31 gru 2011, 17:16

No widzę, że maszyna jeszcze wymiata <spoko>
PS. Ile kosztuje taki test motora ?
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez MRN » 1 sty 2012, 13:28

no dzieki za komentarze :D . pomiar kosztował 50zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 23:24
Posty: 83
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323f Sportrive Bj

Postprzez Neonixos666 » 2 sty 2012, 01:26

Wynik bardzo ładny. Wiesz może w jakiej temperaturze był robiony pomiar?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MRN » 3 sty 2012, 23:44

Neonixos666 napisał(a):Wynik bardzo ładny. Wiesz może w jakiej temperaturze był robiony pomiar?

dzieki :) . Nie wiem jaka była temperatura. To był zwykły garaż bez ogrzewania a temperatura na dworze była ok 6 stopni. A to ma jakieś znaczenie przy silniku bez doładowania?? . przed autem stał wielki wiatrak żeby motorownia się nie zgrzała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 23:24
Posty: 83
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323f Sportrive Bj

Postprzez MRN » 27 lis 2012, 22:43

Witam. Po dłuższej nie obecności odświeżam temat :) . W pierwszych planach Mazda miała się sprzedać i była myśl kupna czegoś nowszego ale ze auto nie chciała odejść i jeszcze na dodatek zrobiła niezłego psikusa to zostaje ze mną.

A wiec po wieczornym lataniu do moich uszu dotarły dziwne odgłosy z silnika. Choć silnik równo pracował . Wiec nie odkładałem tego na później tylko na drugi dzień pojechałem do swojego mechesa no i diagnoza wstępna trochę mnie przeraziła. Klekotanie silnika w zakresie 2- 3.5 tys obrotów. Okazało się naj gorsze, panewka :( chodź kompresja była i ciśnienie oleju tez. Wiec i na mnie przyszła kolej robienia silnika ( przekładka silnika starego nie wchodziła w grę)

No i trochę o tym co już jest zrobione i co będzie robione:

Silnik pojechał do warsztatu na obróbkę ( do silnikarzy) a robione było:
-szlif wału pod wymiar
-honowanie tulei (chyba tak to się nazywa)
-Obmiar i dopasowanie korb
-dopasowanie panewek nad wymiarowych
-nowe pierścienie (trochę szkoda bo stare były jeszcze dobre no ale co …)
-planowanie bloku
-planowanie głowicy
-wymiana uszczelniaczy zaworowych
-polerowanie kanałów (takie mikro GT :D )

No i reszta nowych gratów:
-popa wody
-wszystkie uszczelki
-nowy rozrząd ( :( stary miał tylko przejechane ok. 30 tys)
-klocki hamulcowe (to tak przy okazji)

A tu kilka fotek z operacji ( foty robione telefonem)

Obrazek

Obrazek
kilka godzin i pod maska nic prawie nie zostało

Obrazek
blok juz zrobiony :d
Obrazek
zbieranie wszystkiego w całość
Obrazek

Pierwszy raz taka dużo naprawę robię wiec wszystkie komentarze i wskazówki mile widziane
cdn...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 23:24
Posty: 83
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323f Sportrive Bj

Postprzez Erastotenes » 27 lis 2012, 22:56

Ciekaw jestem jak bedzie smigac po tych wszystkich zabiegach. A wynik z hamowni iście książkowy jak w mps bj :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Piotr89 » 28 lis 2012, 12:13

Bardzo ładny Sportive, myślę że po tym remoncie silnika, mam na myśli szlif bloku głowicy i kanałów będzie ciut lepiej się kręcić niż fabryczna :) A z innej beczki, ktoś wie gdzie można ogarnąć takie halogeny przednie?? i jaki mógłby być koszt. przepraszam za OT :)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy