Mazda 323F BJ RF 2002 TDVI 74 kW Pakiet Etude Style on constraction :)

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez malkolm » 23 kwi 2011, 04:38

Erastotenes napisał(a):Właśnie myślę. aby je pomalować na żółty kanarkowy, pomarańcz lub jaskrawą zieleń na styl zielonego jabłka.

Według Ciebie tylne zaciski do regeneracji? Mimo to heble sprawują się bardzo dobrze, pierwsza klasa jak dla mnie. Choć ręczny muszę podciągnąć, bo coś z lekka za słabo mi trzyma.

tylko nie żółty wygląda to śmiesznie, tak jak zresztą i czerwony, ja bym proponował czarny lub pod kolor auta, jeśli byłeś na badaniu i hamulce działają ok to ja bym nie ruszał, bo niby po co jak jest ok, ja 2 razy do roku wyjmuje zaciski, wysuwam tłoczki i smaruje je, mam auto ponad 3 lata i nic się nie zapieka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1898 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Szadziak » 23 kwi 2011, 23:15

widzę, że również szykuje się ciekawy projekt. Co do mieszka jakoś średnio to pasuje, zastanawiałeś się nad boczkami ze skóry w bardzo ciemnym odcieniu zieleni plus kremowo-szary welur na środek ? Wtedy całkiem fajnie powinno się zgrywać z kolorem nadwozia jak i boczków i innych elementów, których chyba nie zamierzasz zmieniać . Chociaż z drugiej strony taki kontrast w całości może wyglądać całkiem ciekawie Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 23:05
Posty: 55
Skąd: Norwegia - Bergen
Auto: Mazda 323 f 02' jubilee edition

Postprzez Erastotenes » 23 kwi 2011, 23:23

malkolm napisał(a):
Erastotenes napisał(a):Właśnie myślę. aby je pomalować na żółty kanarkowy, pomarańcz lub jaskrawą zieleń na styl zielonego jabłka.

Według Ciebie tylne zaciski do regeneracji? Mimo to heble sprawują się bardzo dobrze, pierwsza klasa jak dla mnie. Choć ręczny muszę podciągnąć, bo coś z lekka za słabo mi trzyma.

tylko nie żółty wygląda to śmiesznie, tak jak zresztą i czerwony, ja bym proponował czarny lub pod kolor auta, jeśli byłeś na badaniu i hamulce działają ok to ja bym nie ruszał, bo niby po co jak jest ok, ja 2 razy do roku wyjmuje zaciski, wysuwam tłoczki i smaruje je, mam auto ponad 3 lata i nic się nie zapieka


Malkolm muszę się zapisać na korepetycje do Ciebie z demontażu zacisków i ich konserwacji :D ;)

Szadziak do zmiany wnętrza to jeszcze trochę. Najpierw muszę zrobić auto od strony mechanicznej i blacharsko-lakierniczej. Niestety koszt szykuje się nie mały :| <płacze> , ale satysfakcja za to po uzyskaniu rezultatu bezcenna :P :D Jeśli chodzi o tapicerkę to wolę welur lub alkantrę. Choć to co piszesz wydaję się być ciekawą propozycją :D
Ostatnio edytowano 23 kwi 2011, 23:31 przez Erastotenes, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1843
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

PostTen post został usunięty przez Leszek 24 kwi 2011, 12:46.
Powód: dubel

Postprzez Fiodor » 25 kwi 2011, 20:50

Erastotenes napisał(a):Właśnie myślę. aby je pomalować na żółty kanarkowy, pomarańcz lub jaskrawą zieleń na styl zielonego jabłka.
Też myślałem nad zielonym ale stwierdziłem, że będzie jkakiś obciachowy. Na pomysł z żółtym to nie wpadłem, myślę, że może to wyglądać ciekawie. Ja pomalowałem zaciski na czerwono z przodu, a bębny z tyłu na czarno.

Erastotenes napisał(a):Według Ciebie tylne zaciski do regeneracji? Mimo to heble sprawują się bardzo dobrze, pierwsza klasa jak dla mnie. .
Pisząc o regeneracji miałem na myśli bardziej oczyszczenie z rdzy, starej farby i pomalowanie.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Erastotenes » 28 kwi 2011, 21:04

Z malowaniem zacisków narazie daję sobie spokój, bo i tak nie będzie widać efektu przez stalówki + kołpaki, które po zimie już nadają się do lakierowania. Jak alusy trafia w moje macki to będzie zacne lakierowanko :)
Edit 1:

Oto VT grilla wspomnianego powyżej

Obrazek

Edit2:
Doszły dziś nowe dodatki dla Madzi :)

Obrazek

Edit3: Wiosenna sesja zdjęciowa ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1843
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez Tommasino » 19 maja 2011, 16:59

Klasa Auto. Widać że lux utrzymane. Lakierek świeci się jak....... (wiadomo co) Pozdrawiam
Skrajnie Uprzedzony Kolega
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2011, 16:01
Posty: 1341 (4/9)
Auto: Czerwone

Postprzez Neonixos666 » 19 maja 2011, 21:51

super auto i z odpowiednim silnikiem :P
a co do grilla to też będę miał taki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8901 (37/190)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Erastotenes » 19 maja 2011, 23:17

Obawiam się tylko czy nie ucierpi image auta z nowym grillem. Najwyżej grill wystawie na sprzedaż. Wiadomo, zdjęcia z komórki nie są najlepszej jakości – to nie lustrzanka <lol> . Trochę się pobawiłem w delikatny retusz (ostrość, jasność itp.). Efekty, które udało mi się uzyskać osobiście podobają się i fajnie się to prezentuje. W rzeczywistości prezentacja Madzianny nie odbiega od zdjęć poglądowych. W planach jeszcze mam zakup alu-ramek na zegary.
DITD ma w sobie to coś :D :D :D Jest to mój pierwszy diesel, mimo to zdążyłem ten typ silnika bardzo polubić <serduszka> . Choć ma czasem swoje kaprysy jak każde auto <lol> <lol>
Co do wosku to myślę nad Collinate 476 <serduszka>, ale to wszystko w swoim czasie. Dzięki za Panowie opinie <spoko> .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1843
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez @tomek@ » 20 maja 2011, 13:54

Erastotenes napisał(a):Co do wosku to myślę nad Collinate 476

Myślę że w twoim przypadku będzie idealny ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 11:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Erastotenes » 21 maja 2011, 09:14

@tomek@ napisał(a):
Erastotenes napisał(a):Co do wosku to myślę nad Collinate 476

Myślę że w twoim przypadku będzie idealny ;)

Też mam taka nadzieję :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1843
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez Fiodor » 26 maja 2011, 20:36

Fajnie ci Erastotenes z tym grillem wyszło. Pasował bez problemu ??
I jak byś mógł podać przybliżoną cenę zakupu to było by fajnie :)
Mam jeszcze pytanie do Erastotenes i @tomek@ odnośnie mycia, polerowania i woskowania samochodu bo widzę, że jakieś pojęcie macie. Interesuje mnie jakiś ciekawy zestaw przyzwoitych środków dla zupełnie początkującego w tej dziedzinie. Możecie podać jakieś zestawienie produktów.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Erastotenes » 26 maja 2011, 21:29

Jeszcze nie zamawiałem grilla, ale myślę nad tym. Koszt ok. 80 zl z przesyłką. Na pewno pojawią się alu-ramki na zegary. W sprawie kosmetyki auta pytaj Tomka o szczegóły na PW. Na Forum są 2 wątki o myciu i polerce. Poszukaj <czytaj> Dobrym źródłem wiedzy jest też forum kosmetyka aut.

Z mojej strony mogę polecić powielany przez wielu zestaw:

= Szampon (Duragloss, Meguiar's, Dodo Juice, Sonax)

= Glinka (BiltHamber, Meguiar's, Sonus)

= do usuwania lekkich kolistych zarysowań (swirlów) i zmatowień oraz hologramów (Mgs SwirlX)

= Cleaner (Poorboy's Pro Polish 2, Meguiar's Ultimate Compound, Duragloss PreCleaner, ValetPRO AchillesPrep)

= Politura (Poorboy's Black Hole (lakiery ciemne), Poorboy's White Diamond (lakiery jasne), Meguiar's DeepCrystalPolish)

= Wosk (Mags Gold Class, ChemicalGuys ButterWet, Collinite 476s, 915, Duragloss 111, R222 CarnaubaWax)

= QuickDetailer (FinishKare 425, Meguiar's) – szybkie mycie bez użycia wody z węża przy delikatnym zabrudzeniu

= Wnętrze (Sonax do tapicerki i kokpitu)

= ręcznik z mikrofibry lub ichry, może być też zwykły bardzo miękki ze 100% bawełny o wym. 30x50mm do polerki i osuszania.

= Pielęgnacja opon (preparat Sonax ActiveJet, Mgs Endurance High Gloss Trigger )

= dobra myjka z mikrofibry (Sonax Rękawica do mycia, Mgs Microfiber Wash Mitt)

= zapomniałbym aplikator gąbkowy lub pokryty bawełną 2-4 szt.(koszt ok. 10-30 zl)

To by było na tyle.
Ostatnio edytowano 26 maja 2011, 23:41 przez Erastotenes, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1843
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez Fiodor » 26 maja 2011, 22:42

Rozumiem, że najpierw stosuje szampon, potem glinka, po glince może być Mgs SwirlX a po nim ten cleaner, czy politura ?
A tak właściwie do czego bliżej jest ten cleaner i politura, co to robi <co?>
To forum o którym wspomniałeś to znam, ale jest strasznie rozbudowane i laikowi ciężko na początku się połapać.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Erastotenes » 26 maja 2011, 23:37

Step by Step: Porządne mycie, usunięcie smoły i zanieczyszczeń, glinka+lubrykant (środek poślizgowy), cleaner (pasta lub mleczko lekkościerne) do przygotowania i odtłuszczenia powierzchni oraz częściowego usunięcia rys, jak zostają hologramy lub koliste ryski pod światło to stosujesz SwirlX, później, aby ożywić jeszcze bardziej lakier na wysoki połysk nakłada się politurę a na sam koniec wosk żeby zającowi pupa się świeciła jak świetlikowi w noc świętojańską ;) Wszystko da się zrobić ręcznie, ale ręce bolą na 2 dzień dość mocno, ale za to efekt jest bardzo przyjemny dla oka <serduszka>
Poszukaj i po oglądaj na YT stosowanie kosmetyków Meguiar's. Mam nadzieje że jakiejś gafy nie strzeliłem <nie powiem>, bo zaczynam się dopiero w to bawić.

Na glinke nie mam czasu obecnie. Zwykle robię tak, że myje auto, Megs DC2 raz na jakis czas, poźniej wosk i po wszystkim. Wiem że to profanacja, ale tym czasem musi tak pozostać. Aby zebrać potrzebne podstawowe kosmetyki to potrzebujesz około 600 zl. Sa zestawy w kt bardziej się opłaca kupić dane produkty w tzw. paczce all-in-one.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1843
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez malkolm » 27 maja 2011, 07:00

Erastotenes napisał(a): Mam nadzieje że jakiejś gafy nie strzeliłem ,

a jednak, ultimate coumpound to pasta polerska a nie cleaner, i to mocniejsza od swirlx, a zestaw za 300 zł da się niezły skompletować, ale o tym można w innym temacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1898 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Fiodor » 27 maja 2011, 21:31

Dzięki za podstawowe informacje, bardzo mi się przydadzą bo chce się wziąć za detailing mojej BJ.
Co do cleanera malkolm to chyba lepiej zastosować na drobne rysy swirlx niż ultimate coumpound z tego co mówisz. Tak?
Resztę informacji poszukam w odpowiednich wątkach.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez malkolm » 28 maja 2011, 06:47

jeśli ręcznie chcesz pracować to UC będzie lepsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1898 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Erastotenes » 29 maja 2011, 23:52

Neonixos666 napisał(a):Co do grilla, to też będę miał taki <lol>

Zakładaj, będziesz pierwszy, jak zdążysz przede mną :D . Z miła chęcią zobaczę efekt :D
malkolm napisał(a):jeśli ręcznie chcesz pracować to UC będzie lepsze.

Dobrze wiedzieć na przyszłość :D

Edit 1:

Przyszły dziś nowe rzeczy, które w tym tygodniu zawitają na przedniej osi :D :
Obrazek

– amorki KYB Exel-G
– odboje i osłony Sachsa
– łączniki stabilizatora Yamato oraz oe gumki stabilizatora

Edit 2:

Wymienione wyżej elementy zamontowane :) Stuki wyeliminowane :) a jazda to czysta przyjemność :) Polecam na przyszłość wymianę poduszek amortyzatora i jego górnej części mocującej ;) Wymieniony olej silnikowy i wyregulowany ręczny. Przeprowadzona konserwacja zacisków na tylnej osi <jupi> <jupi>

Kolejny udany zakup tzn. środkowy zagłówek tylnej kanapy w bardzo przystępnej cenie ;) :D . Dostępny w Fox Rzeszów <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1843
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez malkolm » 22 lip 2011, 18:03

Erastotenes napisał(a):Kolejny udany zakup tzn. środkowy zagłówek tylnej kanapy w bardzo przystępnej cenie . Dostępny w Fox Rzeszów

szkoda że nie mówiłeś u mnie byś miał taniej, jak kupiłem auto to wyciągnąłem i do tej pory się kurzy w garażu.
mam nadzieję że amorki długo i dobrze będą się spisywały,
co do routera nie miałeś racji, to tylko switch siadł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1898 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy