Strona 1 z 16

MX-3 EC KL-ZE

PostNapisane: 29 lip 2010, 19:55
przez Capazo
Auto kupiłem dwa lata temu i od tego czasu ciągle coś było robione. Mx byl bardzo zaniedbany począwszy od zaspawanych klocków hamulcowych, poprzez wybite amortyzatory popekane sprężyny, przerywający aparat zapłonowy itp itd. Także włożone bylo w mx'a za czasów k8 bardzo duzo pracy, serca bo wszystkie naprawy wykonywałem sam.. przy pomocy kolegi Szyna

Marka i Model
Mazda MX-3 1.8 v6 93'
Wyposażenie elektr. szyby, lusterka,szyberdach, brak ABS, brak klimy

Autko za czasów K8 smigalo sobie nawet zwawo:D

Kilka filmików ze skarbimierza 2009

http://www.youtube.com/watch?v=TYwPf2X0d6M

http://www.youtube.com/watch?v=vfD2n4-t2-8

Jakies 2 tyg po skarbimierzu silnik zaczol strasznie klekotac

http://www.youtube.com/watch?v=pLqlA73FAI4&NR=1

Jak sie okazało panewka sie obrociła. Po podliczeniu wszytskich kosztów odstawilem mazde na pol roku. Wkoncu nadeszla decyzja co z nia zrobić.. oczywiscie wszyscy dookoła mowili zeby sprzedac, bo stare, wszystko sie psuje:D Kilka godzin na forum MS na temat KL-ZE no i biegiem po przyczepke.. a dalej do Krakowa po silniczek.

Kilka fotek z najbardziej znanego miejsca w Polsce :p

Obrazek

Obrazek


Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
do tego: nowe wszystkie filtry, uszczelki OEM (dolot, wydech, pod pokrywami),. swiece NGK, przewody WN Janmor, wymienione wszystkie płyny.
Olej 10w60 Valvoline Vr1 Racing

Układ Dolotowy
kolektor Stright-Neck z KL-ZE
Przepustnica k8 bedzie KL-ZE
CAI z Simota carbon air-box 77mm

Układ Wydechowy
Przelotowy z środkowy przelot RM Motors, kóńcowy Apexi N-1 Style całość 2,25"

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
ECU z KLZE (przeprogramowane z K8) by Lukster

Układ Napędowy
Skrzynia biegów z K8
kompletne sprzęgło, docisk i łożysko oporowe Exedy do KL-series
short-shifter
koło zamachowe K8


Układ Hamulcowy
regeneracja zacisków
przód: tarcze ATE + klocki ATE płyn ATE
tył: tarcze seria



Modyfikacje Zawieszenia
2 nowe amortyzatory Kayaba Exell-G
2 nowe amortyzatory Monroe tyl dedykowane do mx-3
Sprężyny FK Automotive przod-35/tyl -40



Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
-brak, jeszcze sa kable do wyrzucenia bo za cieżkie

Body KIT i Oświetlenie
Seryjny pakiet V6,
Felga BBS 15
Opona: TOYO Proxes T1-s 195/55/15

Seryjne 15" ENKEI
Opona: Kumho 195/60/15


Fabryczna Moc i Moment:
seryjnie powinno być:
200hp @ 6500obr
230nm @ 5500obr

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
jeszcze nie zmierzone:D

BEST ET@ 14,552 Kamień Śląski 2010 4 Lipiec

Pare fotek mazdeczki

Obrazek

Obrazek

Po paru tygodniach nadszedl czas na ustawke która miala sie odbyć w Wałbrzychu z audi S4 300+..No niestety skonczylo się to niemiło;/ Drzewa bywaja naprawde twarde.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No niestety i tak bywa..ale nie ma co rozpaczac szybko wsiadlem w samochod i jazda po cześci az Sandomierza do kolegi Mlody1921. Wszystko ladnie zlozone robocizna 600 zł z malowaniem takze tragedii nie ma.

Pare fotek po naprawie:

Obrazek

Obrazek

Wkońcu czas na polerowanie kolektorów, przy okzaji sprawdzilem jak silnik wyglada od wewnatrz oraz wymiana uszczelek pod deklami i kolektorami byla koniecznością

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W międzyczasie dokończylem dolot który nie byl do końca poskładany..po tym trzebabylo sprawdzic jak to sie odpycha:D

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=RLMtS5dduDQ

Jeszcze na seryjnym wydechu i na przypieczonym sprzegle ktore sie slizgalo:D

Nastepne mody to utęskniony wydech. Pare fotke z montazu:D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nareszcie kl-ze zostalo troche odetkane a i dzwiek sie polepszyl.

http://www.youtube.com/watch?v=Rn5MqNqQIE0

http://www.youtube.com/watch?v=SwewmJg0 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Fc3hdEDo ... re=related

No i ostatnie wiesci ze zlotu w Kamieniu Śląskim na ktore czekalem od wiosny, aby wkoncu oficialnie zobaczyc jakie czasy kreci mazdeczka. Ku mojemu zdziwieniu myślę ze jest wporzadku...ale apetyt rosnie w miare jedzenia. Startowalem w klasie 6 czyli od 2,0-3,0 NA.. szczerze nawet nie myslalem ze sie dostane do polfinałow. W wyściugu o zakwaflifikowanie sie do finału wygralem z Golfem MK1 V8 ale jakis niezle dlubniety bo mowil ze cos ze skrzynia ma ze 1 i 2 cos ciezko wchodza. Podsylam filmik z polfinalu

http://www.youtube.com/watch?v=nocFKUgvVcM

W polfinale czas ET 14,995 takze badzo bardzo slabo... W finale przegrana z Corsą SHREK 3,0 MV6 z omegi..czas finalu miala 13,6 takze cel nie do osiagniecia przez wage MX-3. Corsa to pudelko wazące okolo 700kg. Czas z finalu to moj zyciowy rekod ET@14,552.

Fotki z podium:D

Obrazek

Ku mojemu zdziwieniu niczego nie swiadom ehhe wygralem w klasie najszybsza mazda zlotu :P

Obrazek

No to by bylo na ten czas tyle..reszta modow w planie. Chciałbym na koniec podziekowac wszystkim ktorzy mi pomagali w tym ciezkim celu jakim bylo doprowadzeniu mx-a do stanu nadawajacego sie do normalnego uzytkowania oraz tym ktorzy przyczynili sie do prawidlowego przebiegu swapu czyli Szyna, Lukster, Mlody1921, Radekkm, Marcin1mazda, Łukasz_Zdw.. i wielu wielu innych. Pozdrawiam i Dziekuje

Re: Capazo

PostNapisane: 29 lip 2010, 20:09
przez radekkm
klze dominuja projekty :) gratuluje jeszcze raz szybkiej mazdy
milo mi ze znalazlem sie w podziekowaniach <zawstydzony>
jak patrze na liste twoich modow po cichu wierze ze jest szansa na wysokie 13 jak pocisniesz z projektem na ostro
trzymam kciuki
rowniez pozdrawiam

Re: Capazo

PostNapisane: 29 lip 2010, 20:11
przez Szyna
No i proszę Capazo się doczekał :D to chyba przez te kłótnie na innych profilach :P

To kiedy znowu majstrujemy przy Madzi :D ;)

Re: Capazo

PostNapisane: 29 lip 2010, 20:16
przez hopek
good job <spoko> same ZE :D
ps na tym filmiku cos 3 bieg zgrzyta czy to jakis inny sound ?? http://www.youtube.com/watch?v=vfD2n4-t2-8
ps2 miałes cos dłubane w tym k8 ze tak ganiałes KFa ??

Re: Capazo

PostNapisane: 29 lip 2010, 21:13
przez Capazo
hopek napisał(a):ps na tym filmiku cos 3 bieg zgrzyta czy to jakis inny sound


Nie to nie zgrzyt tylko za duzo paliwa i z wydechu strzelalo:D hehe ja w k8 seria pelna..jakis tam smieszny stozek za 50 zl i brak kata. Pozdrawiam

Re: Capazo

PostNapisane: 29 lip 2010, 21:16
przez Capazo
radekkm napisał(a):milo mi ze znalazlem sie w podziekowaniach <zawstydzony>


Wkoncu pomogales...radziles co i jak..wiec dlaczego mialbym tego nie uczynic.. Pozdrawiam

Re: Capazo

PostNapisane: 29 lip 2010, 22:36
przez KoKo
No w końcu :D Byłem, widziałem i na kręgosłupie poczułem osiągi... Jest bardzo szybko :) Jeszcze raz dzięki kolego. Teraz już wiem ze prawde mówili ci co uważają ze to jedyny słuszny motor do EC :D

PS. Ten KF na filmiku to chyba ostro nie domagał albo kierownik nie ogarniał. Bo modów przy K8 nie było. Generalnie KF w BA jest deko szybsze od K8 w mx-3, które jedzie tak jak KF w Xedosie.. (wiem co mówie, miałem oba i porównywalem nie raz i nie dwa) a na filmiku pogrom.

Re: Capazo

PostNapisane: 30 lip 2010, 20:29
przez Rafał_
Bardzo fajny projekcik :) . Kiedy wrzucisz jakiś wykresik? .
Powodzenia w dalszych modach.

Re: Capazo

PostNapisane: 30 lip 2010, 20:51
przez Marcin1mazda
Haha Widzisz Dziadu :D Awansowałeś :D Powiedz lepiej Kto Cię namawiał na Kl-ZE od Początku :D i w końcu poszło w dobrą stronę :P

ps. dzięki za wpisanie na listę ;)

Re: Capazo

PostNapisane: 30 lip 2010, 20:58
przez bezy
Capazo gratki za czas w Kamieniu, naprawdę autko robi wrażenie na żywo!!
Świetny projekt, będę śledził następne modyfikacje, a i może kiedyś staniemy razem na kresce :P

Ps. siedziałem chyba jako pasażer w BA jak miałeś k8, pogrom <szok>

Pozdrawiam

Re: Capazo

PostNapisane: 30 lip 2010, 22:52
przez KoKo
Bezy, w tej granatowej na feldze od Xedosa 6 co jest w linku ?? Czemu to nie jechało wogole ?

Re: Capazo

PostNapisane: 31 lip 2010, 10:30
przez Szyna
jarek.6s napisał(a):Bardzo fajny projekcik :) . Kiedy wrzucisz jakiś wykresik? .


Dzisiaj z tego co słyszałem miał jechać na hamowanie do Poznania :D Wiec zobaczymy ;)

EDIT: Haa będę pierwszy :P Dzwoniłem :D Niby 175 km wypluło i nie jest zbytnio zadowolony ;)

Re: Capazo

PostNapisane: 31 lip 2010, 16:32
przez Capazo
Witam

Bylem dzisiaj na hamowni no i sie nawet BARDZO rozczarowałem..... <płacze> <płacze>

Obrazek

Moje pytanie do Was o co tu w ogole chodzi. na 1/4 robi czas 14,552 a na hamowni wypluwa 175. Czy moze byc spowodowane tym ze ojciec zatankowal przypadkiem 40l benzyny do diesle...a pozniej ta benzyna zostala przelana do madzi..fakt ze po tym zaczela stasznie kopcic na niebiesko i na bialo.przy kazdej zmianie biegu byla chumra dymu. Na hamownie pojechalem do plowy zalanym bakiem plus te stp zeby jakos przemylo te przewody. No i lipa gosciu sie sam dziwil ze nawet maly moment obrotowy bo ledwo powyzej 200;/ Troche mnie to dobilo...oraz caly zapal z modzeniem mazdy przygasł. :(

Pozdrawiam

Re: Capazo

PostNapisane: 31 lip 2010, 18:17
przez jackkpl
Ale co, zrobiles wykres na hamowni i nagle przestalo jechac? ;). Hamownia z reguly rozczarowuje, bo ludzie zycza sobie po miliard koni , a pozniej wychodzi rzeczywistows.Sam pamietam, jak mialem miec 150 po modzeniu glowicy,a wyszlo 134. Widac,ze gora trzyma Ci duzo lepiej niz np u weediego. Poza tym nie liczy sie moc maks, tylko jej przebieg z zakresu "scigania". U ciebie na okoo wychodzi troche ponad 160 mocy sredniej z zakresu 5,5-7,7k rpm (mowie na oko, bo nie calkowalem wykresu numerycznie).

Zrob sobie filmik teraz po tej przygodzie z dieselem i po prostu porownaj, czy jedzie tak samo.

Re: Capazo

PostNapisane: 31 lip 2010, 18:30
przez Szyna
Cały Capazo :P Marudzi, teraz by ja z chęcią sprzedał a jak pogoni jakiegoś Golfa albo BMW to znowu mu humor wróci <lol> i będzie chciał dalej wszystko wymieniać i modyfikować :D

Re: Capazo

PostNapisane: 31 lip 2010, 18:44
przez Capazo
Witam a czy duze znaczenie ma temperatura 30 C(podczas hamowania) oraz to ze samochod prosto z trasy 100km oraz 10km w korkach??

Re: Capazo

PostNapisane: 31 lip 2010, 19:29
przez piwo
pewnie ze ma.w zime na pewno bedzie 10 koni wiecej.nie ejst zly ten wykres.widac ze cos sie przytyka pod koniec.moze kwetsia dolotu moze wydwechu.a moze cos podstroic by sie przydalo bo moze przelewa komputer mazdy a to lubi.moc sie nie liczy a osiagi.a czas 14,5 to jest masakrator.wieksosc hond bez turbo po prostu z takim czasem obejzdzasz.czy to civpo swapie na 2,2 czy na 2,0.wystarczy spojrzec na czasy jakie mialy hondy na zlocie swoim.jest dooobrze!!!!

Re: Capazo

PostNapisane: 31 lip 2010, 19:43
przez Capazo
piwo napisał(a):a moze cos podstroic by sie przydalo bo moze przelewa komputer mazdy a to lubi


Calkniem mozliwe bo cos spalanie wzroslo i jest bialy dym a jak sie go powacha to sama benzyna..a co dokladnie moge sprawdzic?? Pozdrawiam

Re: Capazo

PostNapisane: 31 lip 2010, 20:32
przez jackkpl
Capazo napisał(a):
piwo napisał(a):a moze cos podstroic by sie przydalo bo moze przelewa komputer mazdy a to lubi


Calkniem mozliwe bo cos spalanie wzroslo i jest bialy dym a jak sie go powacha to sama benzyna..a co dokladnie moge sprawdzic?? Pozdrawiam


Teraz bedziesz robil to co ja po kazdym zawodzie zwiazanym z autem, tzn szukanie jakichs kosmicznych przyczyn, to ze 1 kabelek byl luzny,albo koles na hamowni puscil baka. Naprawde wynik jest ok. Po prostu miales za duze oczekiwania. Pogodz sie z tym, walnij se browara,a po weekendzie zarabiaj na kolejne graty :). 200 koni z kl-ze nie robi sie myslac o tym,ale zdrowo dlubiac. Mam na mysli kolektory (wydechowe, dolotowe) wydech, strojenie, przepustnica i moze jeszcze obrobka glowic).

Re: Capazo

PostNapisane: 2 sie 2010, 15:35
przez ricardo881
Siemka ziomus wkoncu twoj temat tu trafil hehe niedlugo wpadne do ciebie i bedziemu u mnie majstrowac z dolotem a co do wyniku na hamnowni sie nie przejmuj to na 100 przez byne i ze tyle je kotlowales w trasie bo ja tez czuje roznice na moim sprzegle jak silnik mam ostygniety to jest duzo mocniejszy i na 2 piszcz jak poje.. a jak pojezdze troche to juz wydaje sie jak by byl deko slabszy myslac logicznie czas 1/4 jest dobry na maxa i od 0-100 5,8 czy 6,0 zalezy jak posciniesz :) to jest wynik mega zajeb....nowe auta majace po 200 czy niektore 250km tyle nie maja a kazda honda bez turbo moze wachac spaliny od tylu :P a u mnie w miescie ja juz objechalem prawie wszytkie i sa w szoku bo kazdy mysli ze mam 1.8 haha musisz kiedys wpasc pozdro :)