Marka i Model
Mazda MX-3 1.8 v6 93'
Wyposażenie elektr. szyby, lusterka,szyberdach, brak ABS, brak klimy
Autko za czasów K8 smigalo sobie nawet zwawo:D
Kilka filmików ze skarbimierza 2009
http://www.youtube.com/watch?v=TYwPf2X0d6M
http://www.youtube.com/watch?v=vfD2n4-t2-8
Jakies 2 tyg po skarbimierzu silnik zaczol strasznie klekotac
http://www.youtube.com/watch?v=pLqlA73FAI4&NR=1
Jak sie okazało panewka sie obrociła. Po podliczeniu wszytskich kosztów odstawilem mazde na pol roku. Wkoncu nadeszla decyzja co z nia zrobić.. oczywiscie wszyscy dookoła mowili zeby sprzedac, bo stare, wszystko sie psuje:D Kilka godzin na forum MS na temat KL-ZE no i biegiem po przyczepke.. a dalej do Krakowa po silniczek.
Kilka fotek z najbardziej znanego miejsca w Polsce :p


Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
do tego: nowe wszystkie filtry, uszczelki OEM (dolot, wydech, pod pokrywami),. swiece NGK, przewody WN Janmor, wymienione wszystkie płyny.
Olej 10w60 Valvoline Vr1 Racing
Układ Dolotowy
kolektor Stright-Neck z KL-ZE
Przepustnica k8 bedzie KL-ZE
CAI z Simota carbon air-box 77mm
Układ Wydechowy
Przelotowy z środkowy przelot RM Motors, kóńcowy Apexi N-1 Style całość 2,25"
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
ECU z KLZE (przeprogramowane z K8) by Lukster
Układ Napędowy
Skrzynia biegów z K8
kompletne sprzęgło, docisk i łożysko oporowe Exedy do KL-series
short-shifter
koło zamachowe K8
Układ Hamulcowy
regeneracja zacisków
przód: tarcze ATE + klocki ATE płyn ATE
tył: tarcze seria
Modyfikacje Zawieszenia
2 nowe amortyzatory Kayaba Exell-G
2 nowe amortyzatory Monroe tyl dedykowane do mx-3
Sprężyny FK Automotive przod-35/tyl -40
Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
-brak, jeszcze sa kable do wyrzucenia bo za cieżkie
Body KIT i Oświetlenie
Seryjny pakiet V6,
Felga BBS 15
Opona: TOYO Proxes T1-s 195/55/15
Seryjne 15" ENKEI
Opona: Kumho 195/60/15
Fabryczna Moc i Moment:
seryjnie powinno być:
200hp @ 6500obr
230nm @ 5500obr
Moc i Moment Po Modyfikacjach:
jeszcze nie zmierzone:D
BEST ET@ 14,552 Kamień Śląski 2010 4 Lipiec
Pare fotek mazdeczki


Po paru tygodniach nadszedl czas na ustawke która miala sie odbyć w Wałbrzychu z audi S4 300+..No niestety skonczylo się to niemiło;/ Drzewa bywaja naprawde twarde.



No niestety i tak bywa..ale nie ma co rozpaczac szybko wsiadlem w samochod i jazda po cześci az Sandomierza do kolegi Mlody1921. Wszystko ladnie zlozone robocizna 600 zł z malowaniem takze tragedii nie ma.
Pare fotek po naprawie:


Wkońcu czas na polerowanie kolektorów, przy okzaji sprawdzilem jak silnik wyglada od wewnatrz oraz wymiana uszczelek pod deklami i kolektorami byla koniecznością



W międzyczasie dokończylem dolot który nie byl do końca poskładany..po tym trzebabylo sprawdzic jak to sie odpycha:D

http://www.youtube.com/watch?v=RLMtS5dduDQ
Jeszcze na seryjnym wydechu i na przypieczonym sprzegle ktore sie slizgalo:D
Nastepne mody to utęskniony wydech. Pare fotke z montazu:D



Nareszcie kl-ze zostalo troche odetkane a i dzwiek sie polepszyl.
http://www.youtube.com/watch?v=Rn5MqNqQIE0
http://www.youtube.com/watch?v=SwewmJg0 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Fc3hdEDo ... re=related
No i ostatnie wiesci ze zlotu w Kamieniu Śląskim na ktore czekalem od wiosny, aby wkoncu oficialnie zobaczyc jakie czasy kreci mazdeczka. Ku mojemu zdziwieniu myślę ze jest wporzadku...ale apetyt rosnie w miare jedzenia. Startowalem w klasie 6 czyli od 2,0-3,0 NA.. szczerze nawet nie myslalem ze sie dostane do polfinałow. W wyściugu o zakwaflifikowanie sie do finału wygralem z Golfem MK1 V8 ale jakis niezle dlubniety bo mowil ze cos ze skrzynia ma ze 1 i 2 cos ciezko wchodza. Podsylam filmik z polfinalu
http://www.youtube.com/watch?v=nocFKUgvVcM
W polfinale czas ET 14,995 takze badzo bardzo slabo... W finale przegrana z Corsą SHREK 3,0 MV6 z omegi..czas finalu miala 13,6 takze cel nie do osiagniecia przez wage MX-3. Corsa to pudelko wazące okolo 700kg. Czas z finalu to moj zyciowy rekod ET@14,552.
Fotki z podium:D

Ku mojemu zdziwieniu niczego nie swiadom ehhe wygralem w klasie najszybsza mazda zlotu

No to by bylo na ten czas tyle..reszta modow w planie. Chciałbym na koniec podziekowac wszystkim ktorzy mi pomagali w tym ciezkim celu jakim bylo doprowadzeniu mx-a do stanu nadawajacego sie do normalnego uzytkowania oraz tym ktorzy przyczynili sie do prawidlowego przebiegu swapu czyli Szyna, Lukster, Mlody1921, Radekkm, Marcin1mazda, Łukasz_Zdw.. i wielu wielu innych. Pozdrawiam i Dziekuje