Strona 1 z 4

Mazda 323F BA Z5 '97 PierniKowóz

PostNapisane: 24 lip 2010, 16:06
przez sewa
Witam. Już jakiś czas przymierzam się, żeby przedstawić moją F-kę ;) I w końcu się zebrałem. Tak więc..

MAZDA 323F BA 1.5 Benzyna (Z5 DOHC 88KM) 1997r. Czerwona

Autko kupione IX.2009 w Toruniu. Przejechane miało 119kkm w chwili zakupu. Aktualnie 128kkm (dane z licznika ;))
Auto jest naprawdę dopieszczone, nie oszczędzam na niczym, co trzeba jest robione od razu. A użyte części są dobrej jakości, raczej nie oryginały, ale żadnej tanizny, same znane porządne marki.
Lakier zabezpieczony, woskowany na bieżąco.
Jeszcze nigdy mnie nie zawiodło! Jednak opinia o mazdach się potwierdza – są bezawaryjne. Jedyne naprawy były podyktowane zużyciem eksploatacyjnym podzespołów (hamulce, amorki). Poza tym żadnych niespodzianek. Tej zimy nawet jak stało na dworze w największe mrozy (-25/30*C) zawsze odpalało za pierwszym razem! Także jestem bardzo zadowolony. Oby tak dalej mnie woziła.


Wyposażenie:
– klimatyzacja
– 4 elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– elektrycznie wysuwana antena
– wersja przejściowa, tj. po-liftingowa, ale jeszcze ze starymi znaczkami
– radio JVC z wejściem USB + odseparowany zestaw wysoko-tonowy + wygłuszone przednie drzwi (maty APP)
– lusterka w kolorze nadwozia
– czarny kolor tapicerki (a nie ten paskudny zielony)
– regulacja wysokości świateł
– podłokietniki przód/tył
– dzielona tylna kanapa

Modyfikacje, naprawy
– wymieniony kompletny rozrząd
– wymieniony olej – MOBIL1 10W40
– wymiana hamulców – przód klocki i tarcze
– wymiana sprężyn (MTS techniks -40mm) oraz amorków (KYB) tył
– konserwacja podwozia na zimę barankiem natryskowym, po dokładnym oczyszczeniu
– w chwili zakupu stała na 15calowych felgach, na lato autko dostało 17stki (Rial), polerowany rant, z prawie nowymi oponami (Infinity)– całość ściągnięta z Niemiec w prawie idealnym stanie :D
– zmienione podświetlenie zegarów na czerwono (diody SMD)
– niklowane nakładki progowe (wypolerowane przeze mnie)
– kierunki przerobione na Ambery
– wymiana bębnów, szczęk i zestawu sprężynek trzymających wszystko – 05.09.2010r.
– alu ramki właśnie założone
– swap hamulców od 1.8 – kpl.
– plastiki pomalowane na czarno
– pozimowe ogarnięcie auta – wymiana oleju – Valvoline MAXLIFE 10W40, wymiania sprężarki klimy + nabicie i odgrzybienie, i kilka innych drobnostek
– prostowanie + piaskowanie + malowanie proszkowe felg na biało
– Wymiana pompy wody + rozrządu – (rolki napinające/prowadzące i pasek)
– pomalowana pokrywa zaworów, osłona kolektroa wydechowego i pas przedni w czarny mat + polerka napisów

Plany Według kolejności
– przednia wnęka w zderzaku na czarno + być może dokładka przednia

Linki do zdjęć/napraw itd.
Przygotowania auta do Zlotu w Piotrkowie <-- click
Swap hamulców <-- click
Przygotowanie auta na zimę <-- click


Nowe zdjęcia – na sezon 2011

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



ARCHIWUM ZDJĘĆ

Tak wyglądała w 2009, po kupnie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zdjęcie ze spotu – Aula UMK Toruń
Po lewej
moja 323f, po prawej MX6 kolegi PHM

Obrazek

A tu zdjęcie z tegorocznych wakacji
Obrazek

WIZYTA NA HAMOWNI (10.09.2010r.)
Wczorajsza wizyta na hamowni. Oto wyniki: (robione na szybko aparatem, sorki)

Obrazek
Obrazek

Nawet jeżeli są trochę zawyżone wyniki, to jestem bardzo zadowolony :D
Oscyluje w granicach seryjnych 88KM po 13 latach :D
Tym bardziej, że wykres jest równy, także silniczek dobrze się trzyma. A przebieg wydaje się oryginalny (130k). Co tym bardziej mnie cieszy :)

Re: Sewa

PostNapisane: 28 lip 2010, 23:38
przez Arturr0
Ładna maździa i zmiany same na plus.
Tylko, że na tych nocnych zdjęciach mało co widać.

Oby jak najdłużej służyła tak, jak dotąd :).

Re: Sewa

PostNapisane: 29 lip 2010, 09:10
przez sewa
Arturr0 napisał(a):Ładna maździa i zmiany same na plus.

Dzięki.

Arturr0 napisał(a):Tylko, że na tych nocnych zdjęciach mało co widać.

WIem, robione zwykłym kompaktem ;) Niebawem więcej zdjęć lustrzanką jak się zbiorę ;)

Re: Sewa

PostNapisane: 29 lip 2010, 13:29
przez trzydziech
Efka bardzo fajna :P widziana, wysiedziana, pomacana :P nakładki progów :D w razie co pamiętaj o mnie ;)

Re: Sewa

PostNapisane: 2 sie 2010, 14:37
przez People_Hate_Me
łądnie ładnie :D Mazdaspeed by sie przydał :D

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 14 wrz 2010, 18:21
przez świeżak
Pomyśl nad jakimś pakietem do mazdy, bo tak trochę goło wygląda :P Lotka na klapę, chlapacze na tył i od razu wygląda masywniej ;) Bardzo mi się podobają te nakładki na progi, myślałem, żeby kiedyś sobie takie sprawić, ale odpuściłem i chyba już nie kupie do swojej Z5 :D Hehe prawdą jest, że czerwony najszybszy, ale srebrny najładniejszy :P

Pozdrawiam!

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 16 wrz 2010, 20:16
przez sewa
Chlapaczy, ani lotki nie będzie <killer> Nie podobają mi się wcale ;P już prędzej nakładki na progi + przednia dokładka z pakietu A-spec <serduszka> <serduszka> <serduszka> Ale zobaczymy z czasem :D
Prawda jest taka, że cały czas coś grzebie przy niej, i nie wiadomo, co sobie wymyślę. Aktualnie czekam na części na swap hamulców od BP, a także lakieruję elementy wnętrza ;P A dziś założyłem alu-ramki na zegary <serduszka> Także zawsze mazdeczka coś dostaje.

Srebrny? No powiedzmy, że zaraz po czerwonym ;P

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 1 paź 2010, 09:59
przez sewa
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 1#p1805421

Zapraszam do głosowania – kolor felg na zime ;D

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 1 paź 2010, 10:25
przez lucasskywalker
lotki nie będzie


Tak dla pewności spytam czy jest możliwe, żeby taka blenda (lotka) podpasowała do Cetki???
A eFka z tematu oczywiście śliczna :D

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 1 paź 2010, 10:53
przez sewa
taka blenda (lotka) podpasowała do Cetki???

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, sam nie mam, także nawet się nie orientuję. Ale obstawiałbym, że raczej nie podpasuje, ewentualnie po jakiejś rzeźbie, bo tył C od F jednak dość znacznie się różnią..

A eFka z tematu oczywiście śliczna

Dziękuję bardzo, widzę z podpisu, że Twoja też daje rade :D Pozdrawiam.

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 4 paź 2010, 22:59
przez sewa
Aktualizacja 04.10.2010r – Przygotowania auta do Zlotu w Piotrkowie :D

Po umyciu i woskowaniu :D (koloryzujący Żółwik) fotki pod domem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Odrobina natury ;P
Obrazek
Wyczyszczone fele
Obrazek
Obrazek
Oczywiście naklejki klubowe <faja> +2 do lansu <lol>
Obrazek
Żółwik daje radę <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Obrazek

Wnętrze – plastiki pomalowane na czarny połysk, a'la czerń fortepianowa :D Jak na domowe sposoby to jestem mega zadowolony :D ( niebieskie diody znikają jeszcze w tym tygodniu ;P )
Obrazek
Obrazek
Radyjko
Obrazek
Alu-ramki <serduszka>
Obrazek
Obrazek

Nie obyło się bez ofiar przy woskowaniu <rotfl>
Obrazek
Niesforna antena, czasem się schowa do końca, czasem nie :]
Obrazek

Mała sesja przy lotnisku
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 4 paź 2010, 23:17
przez luki_92_92
Bardzo ładna <spoko>

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 5 paź 2010, 14:08
przez Tasior89
Bardzo ładna i zadbana Magdalena :D zawsze mi sie podobały BA :) pzdr

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 7 paź 2010, 14:18
przez sewa
Aktualizacja 07.10.2010

Swap hamulców od BP (1.8) :D
– przetoczone tarcze (większe)
– wymienione zrwotnice
– wymienione zaciski + pomalowanie specjalną farbą do zacisków, rzecz jasna czerwoną :D
– nowe klocki

Efekt:

PRZÓD
przed
Obrazek
po
Obrazek

TYŁ
przed
Obrazek
po
Obrazek

Zacisk z bliska
Obrazek

Wygląda już o niebo lepiej, aczkolwiek jeszcze giną z felgą 17sto calową :] Na zimę będzie lepiej ;)
A kolor zacisków i bębnów wyszedł obłędny :D

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 7 paź 2010, 14:29
przez People_Hate_Me
Powiedz jak to hamuje? czuć mocno różnice?

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 7 paź 2010, 14:52
przez trzydziech
w końcu :D to już mamy dwie efki zeswapowane :) ale bębnów to nie widać za tymi felgami :D dobrze że teraz tarcze większe to je widać :P do 15" rozmiar tarcz jest w sam raz :D

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 7 paź 2010, 15:01
przez sewa
Jeszcze nie przetestowałem porządnie, ale na pewno jakaś różnica będzie, większe tarcze + większe klocki = lepsze hamowanie (przynajmniej na chłopski rozum) :]
Jak się dotrą, to się podzielę odczuciami.
Trzydziech nie oszukujmy się, ale to dzięki Tobie się zainteresowałem Swapem <spoko> Dzięki ;P

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 7 paź 2010, 15:24
przez trzydziech
jo tam jo tam :) Ty masz przynajmniej zrobione to na porządnie, od razu w kolor, przetoczone tarcze, nowe klocki :P ale u mnie tylko wymienić klocki trzeba i będzie git :P w kolor to dopiero w przyszłym lecie :D
nie wiesz jakie klocki (jakie wymiary) masz??

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 7 paź 2010, 16:15
przez sewa
No z tym był problem ;] jedne się okazały za duże, trzeba było je wymienić i są nieco mniejsze. Tj. na wysokość są takie same ja od z5, tylko szersze. O ile mechanik będzie jeszcze pamiętał, to jutro zapytam :)

Ps. Stare ( nowe ;P ), krzywe tarcze poszły na gwarancję, zobaczymy, czy przyjmą i zwrócą mi kasę <faja>

Re: Mazda 323F BA 1.5l Z5 '97r.

PostNapisane: 7 paź 2010, 18:12
przez trzydziech
mi uznali :) fakt że paczka niby szła blisko 2 tygodnie, a reklamacje uznali niby w ciągu 3h xD Tobie pewnie tez się uda :)
Klocki pewnie będę miał te same :P przyjrzałem się wszystkim klockom w intercarsie i jednak na przód do 1.8 jest jeden model a inne to są albo na tył, albo jakieś inne, trochę to pomieszane mają.