maderix95 napisał(a):Olej lej taki jaki zaleca producent :p bo to nie tak że jak auto przekracza 200k to nagle trzeba gęstszy
a od kiedy to klasa lepkosci określa gęstość oleju?
ile kuców mialy te silniki po wyjezdzie z fabryki? 124?
www.mazdaspeed.pl
maderix95 napisał(a):Olej lej taki jaki zaleca producent :p bo to nie tak że jak auto przekracza 200k to nagle trzeba gęstszy
rafał88 napisał(a):eraz kupie tez shella ale 5w30 a5b5
Bo_Lo napisał(a):rafał88 napisał(a):eraz kupie tez shella ale 5w30 a5b5
I to jest błąd.Lanie olejów tak wysokiej klasy (paradoksalnie często gorszych od tych A3 B3)przeznaczonych do DPF itd to bez sensu bo one mają''wycięte'' różne dodatki w celu ochrony dpfa itd.Do tak starych konstrukcji powinno się lać ''męskie'' oleje A3B3 które są wytrzymalszwe i mają więcej dodatków.Ja od dłuższego czasu wybieram olej na podstawie tego parametru tzn ma być 5w40(lub 10w40 na lato ale syntetyk HC) i wszystko gra.Przecież jak te silniki były produkowane to tych klas nawet jeszcze nie byłowięc lejąc dobre 10w40 synt czy 5w40/30 i tak ''robimy im dobrze''
![]()
Jak kolega ma lęki to można wlać 10w30 synthetic eneosa.Tak samo nie widzę sensu rozwodzenia się nad ttym czy full synthetic czy HC.Nasze silniki nie auważą różnicy.Aktualnie śmigam na otal Quartz 9000 5w40HC i jest miodzio. 94zł za 5L
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości