Mazda MX-3 EC K8 –> KL-DE 1993 by Seba

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez wilusjdm » 6 lut 2014, 02:30

ST Seba TD napisał(a):Mam nadzieję,że to nie panewki,jakieś popychacze itp

Nie chce straszyć itp. ale kumpel w MX3 tyle, że 1.6 miał walnięte panewki klekotało jak w dieslu, i odgłos podobny trochę jak u Ciebie. Ale miejmy nadzieję, że to jakaś pierdółka <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Bo_Lo » 6 lut 2014, 02:30

Ja tu widze normalna parę wodną,tymbardziej jak jest lpg na pokładzie ,a ten hałas to moze byc cokolwiek,nawet pasek alternatora potrafi taki dźwięk wydawać

Wysyłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Megsonn » 6 lut 2014, 02:32

podobne objawy do aparatu.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Bo_Lo » 6 lut 2014, 03:49

wilusjdm napisał(a):Nie chce straszyć

to nie strasz ;–)Seba na bank nie ma panewy walnietej,słyszalem na zywo jak to auto chodzi <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez ST Seba TD » 6 lut 2014, 09:40

BoLo klekot wlasnie dochodzi z okolic rozrzadu albo z tylu.
Wczoraj zaczelo dosyc szarpac przy ruszaniu,do 2.000 rpm szarpniecia i delikatne problemy z ruszaniem.Czyli przewody i swiece bankowo do wymiany.Trzeba szukac jeszcze pozostalych przyczyn.

Wygazowane z V6
Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

Wyobraź sobie,że Twoje chomiki to mała armia.Poruszają Twój silnik swymi małymi nóżkami tak szybko jak tylko mogą,a maszyna sunie delikatnie po drodze.

Pozdrawiam wszystkich tych,którzy obrażają się za czyjeś opinie i poglądy na świat ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2012, 22:55
Posty: 1279 (8/11)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 PB+LPG

Postprzez deejay27 » 6 lut 2014, 10:39

Mam podobny klekot z okolic rozrządu ale tylko na zimnym . Tyle że u mnie nie ma absolutnie żadnych spadków mocy , czy zadławień. Na wiosnę na pierwszy ogień wymieniam komplet rozrządu z paskami klinowymi i łożyskami w rolkach napinających .Wg mnie po wymianie świec i przewodów ( ewentualnie palca i kopułki) powinno byc u Ciebie jak należy , bo widac że silnik jest jeszcze zdrowy.A tym delikatnym klekotem to uważam że nie ma się co przejmowac, bo prawie każdy silnik K-serii lubi sobie poklekotac:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez ST Seba TD » 6 lut 2014, 10:45

Rozrzad jeszcze ma 25.000 chyba do wymiany.Pasek byl wymieniany przy wymianie upg.Zobaczymy co bedzie z ta kompresja.Z Mariusem sprawdzimy w sobote badz niedziele na spocie.

Wygazowane z V6
Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

Wyobraź sobie,że Twoje chomiki to mała armia.Poruszają Twój silnik swymi małymi nóżkami tak szybko jak tylko mogą,a maszyna sunie delikatnie po drodze.

Pozdrawiam wszystkich tych,którzy obrażają się za czyjeś opinie i poglądy na świat ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2012, 22:55
Posty: 1279 (8/11)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 PB+LPG

Postprzez Bo_Lo » 6 lut 2014, 12:16

człowieku DIAGNOSTYKA najpierw,potem wróżenie z fusów.te objawy pasuja zarówno do przepływki jaki sondy LBD,świec i kabli
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez witek » 6 lut 2014, 12:32

Klekot to normalka w tych silnikach :) Polecam sprawdzić stan oleju i jak jest na połowie to dolać do kreski max. Ten typ tak ma :P
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez sheerydrain » 6 lut 2014, 13:05

Kolego Ty chyba klekoczącego K8 nie słyszałeś ;D Powiedz mi na jakim oleju jeździsz ?
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Dawidoski » 6 lut 2014, 17:44

Jezu ludzie, ten klekot to tylko HLA, czyli hydrauliczne popychacze zaworów. W jednym chodzą głośniej w drugim ciszej.
Seba wydaje mi się, po dźwięku i filmie, że masz za wysokie obroty na jałowym?
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez ST Seba TD » 6 lut 2014, 18:03

sheerydrain napisał(a):Kolego Ty chyba klekoczącego K8 nie słyszałeś ;D Powiedz mi na jakim oleju jeździsz ?

Duron XL 10W40.I to nie wina oleju,bo słyszałem samochód na tym silniku i chodzi cichutko.Nie słychać go prawie.
Dawidoski napisał(a):Seba wydaje mi się, po dźwięku i filmie, że masz za wysokie obroty na jałowym?

Tu jest tez mała zagwozdka...raz jest 1000 rpm a raz jest ok.800...raz jak wrzucę bieg to jest 1000 rpm a czasami 1100rpm.Ale tym się akurat nie przejmuję.
Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

Wyobraź sobie,że Twoje chomiki to mała armia.Poruszają Twój silnik swymi małymi nóżkami tak szybko jak tylko mogą,a maszyna sunie delikatnie po drodze.

Pozdrawiam wszystkich tych,którzy obrażają się za czyjeś opinie i poglądy na świat ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2012, 22:55
Posty: 1279 (8/11)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 PB+LPG

Postprzez witek » 6 lut 2014, 18:19

ST Seba TD napisał(a):.raz jak wrzucę bieg to jest 1000 rpm a czasami 1100rpm.


Bo tak akurat ma być, masz w skrzyni czujnik luzu i nad pedałem sprzęgła kolejny czujnik. Powoduje to zwiększenie obrotów kiedy wciskasz sprzęgło i wrzucasz bieg :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez ptaszek775 » 6 lut 2014, 18:40

Ja tez tak mam z obrotami
a to nie przez gaz
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez Dawidoski » 6 lut 2014, 18:54

Na jałowym raczej nie powinno być 1100, tylko jakieś 750-800. Nie przejmujesz się? To temat spadku mocy też olej i się nie przejmuj w takim razie.
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez ST Seba TD » 6 lut 2014, 19:05

Dawidoski napisał(a):Na jałowym raczej nie powinno być 1100, tylko jakieś 750-800. Nie przejmujesz się? To temat spadku mocy też olej i się nie przejmuj w takim razie.

To raczej wina krokowca albo czujnika pod pedalem sprzegla.

Wygazowane z V6
Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

Wyobraź sobie,że Twoje chomiki to mała armia.Poruszają Twój silnik swymi małymi nóżkami tak szybko jak tylko mogą,a maszyna sunie delikatnie po drodze.

Pozdrawiam wszystkich tych,którzy obrażają się za czyjeś opinie i poglądy na świat ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2012, 22:55
Posty: 1279 (8/11)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 PB+LPG

Postprzez Majk500 » 6 lut 2014, 20:22

ja zadławienia miałem właśnie tak jak opisałeś:
-do 2000 rpm
-przy ruszaniu
-przy lekkim dodaniu gazu tak dziwnie pluje jakby coś mu uwierało (??)

to była właśnie kopułka i palec. Fakt że to w Z5 ale objawy takie same jak wynika z opisu.
można to wszystko sprawdzić na spocie, odkręcić kopułkę to tylko kilka minut jest.

Ktoś bierze narzędzia w niedzielę?? :P
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez ST Seba TD » 6 lut 2014, 22:23

Kopułkę odkręcę w sobotę jak będę miał chwilę <spoko> .
Ktoś musi zabrać w niedzielę klucz do świec i manometr <czarodziej>
Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

Wyobraź sobie,że Twoje chomiki to mała armia.Poruszają Twój silnik swymi małymi nóżkami tak szybko jak tylko mogą,a maszyna sunie delikatnie po drodze.

Pozdrawiam wszystkich tych,którzy obrażają się za czyjeś opinie i poglądy na świat ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2012, 22:55
Posty: 1279 (8/11)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 PB+LPG

Postprzez ST Seba TD » 8 lut 2014, 17:54

Kopulka odkrecona.Jak bede pod wifi to wrzuce foty.Z pakietu to tak slabo.

Wygazowane z V6
Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

Wyobraź sobie,że Twoje chomiki to mała armia.Poruszają Twój silnik swymi małymi nóżkami tak szybko jak tylko mogą,a maszyna sunie delikatnie po drodze.

Pozdrawiam wszystkich tych,którzy obrażają się za czyjeś opinie i poglądy na świat ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2012, 22:55
Posty: 1279 (8/11)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 PB+LPG

Postprzez ST Seba TD » 9 lut 2014, 23:07

No dobra...kompresja sprawdzona i jest ok.Wyplułoby pewnie więcej gdyby nie to,że auto słabo kręci przez stary akumulator.W tygodniu jak będzie chwila założę ori obudowę i normalny filtr.Zobaczymy czy to coś da.Do tego trzeba będzie wymienić świece i przewody.
Serce wali jak dzwon, pompuje krew,
tętno rozsadza ci skroń, prześladuje pech,
czujesz nadchodzący zgon, sam byś już najchętniej zdechł,
ten kawałek to pomocna dłoń, do góry łeb!

Wyobraź sobie,że Twoje chomiki to mała armia.Poruszają Twój silnik swymi małymi nóżkami tak szybko jak tylko mogą,a maszyna sunie delikatnie po drodze.

Pozdrawiam wszystkich tych,którzy obrażają się za czyjeś opinie i poglądy na świat ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2012, 22:55
Posty: 1279 (8/11)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy