Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez janiszzz_mx3 » 22 maja 2011, 22:23

Nie sprawdzałem, nie mam pomysła jak. Zobacze jeszcze może jak na dwóch pompach równolegle i fmu będzie się zachowywać.
Jakby to zaczęło śmigać na fmu to wcale bym nie kombinował więcej. 180KM i będe happy jak nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez janiszzz_mx3 » 28 maja 2011, 21:58

No dobra, zainstalowałem smt6+mapsensor i większe wtryski(niebieskie). Smt chyba podłączone ok bo jak dodaje lub odejmuje w analog map to silnik zaczyna inaczej pracować , + lub -10 na jałowych to zaczyna prychać i przygasa. Zapłon też daje rade przyśpieszać i opóźniać. Tylko kurde co bym nie robił to od 4tysobr auto staje jakby odcinka załączała sie...
Dla ludzi z doświadczeniem przy strojeniu tego urządzonka i chcących mi pomóc :) :
-pod analog deflection podłączyłem mapsensor,
-pod analog in jest przepływka no analog out do ecu w miejsce przeplywki,
-obroty wciąłem się pod pin 1G idący z ecu do modułu zapłonowego,
-czujnik temp silnika podłączony i widać jak napięcie maleje wraz z rosnacą temp ale nie da sie modyfikować map względem niego :/ w komórce zawsze jest 1,00,
-lambda czy lewa czy prawa, czy zimna czy rozgrzana zawsze pokazuje głupoty jakieś :)
Nie mam szerokopasmówki, po prostu powyżej 4tys obr i obciążenia od około połowy zaczełem dodawać od 10 do 40 i na plucie i na minusie tak samo nie jedzie. Rozumiem że takie zmiany cyferek na pałę to głupota ale z grubsza powinno zadziałać :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez MIRU » 29 maja 2011, 09:57

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=55447&hilit=smt6&start=80
dopisz w tym temacie, więcej tam ludzi zaglada więc moze ktoś Ci pomoże :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez HKSze » 8 cze 2011, 10:59

Spokojnie dostanie Wallbro i bedzie smigac :D ;)
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez janiszzz_mx3 » 12 cze 2011, 00:31

Witam.
W aucie pare zmian:
-walbro 255 – dzięki wielkie dla HKSze za szybka wysyłkę :)
-regulator cisnienia paliwa
-intercooler iveco
Ogólnie cały dolot od nowa zrobiony i nie ma w nim grama kibelrury :)

Obrazek

Skombinuje dolną dokładkę zderzaka to może nie będzie to tak tragicznie wyglądało.

Dziś autko odbyło swoją pierwszą podróż dalej niż 200m. Pojechało do speca od strojenia :D Szerokopasmówka w miejsce lambdy i heja. Wtryski od klze 220ccm ciut za małe bo tylko 22% wiecej paliwka leją od starych 180ccm i żeby udało się trafić w okolicę 180KM trzeba było podnieść ciśnienie paliwa do ok 3,5bar. Mieliśmy problem z utrzymaniem doładowania bo wymyśliłem sobie że wystroimy smt6 jakiś zaworek od łady :P żeby działał jak ebc ale nie nadawał sie. Super działał zaworek co przez neigo jest podłączany fabryczny regulator ciśnienia paliwa ale po wypięciu ecu wchodził w tryb awaryjny, więc musze skombinować rezystorek w jego miejsce.

Jak wracałem po trasie, odkryłem że na piątym biegu sprzegło zaczyna sie ślizgać:

but na max a sprzegła nie tykałem. Na niskich biegach jest ok. Tu na filmiku troszkę przeładowywał 0,9bar zamiast 0,6 i jak to poprawię to zobaczymy czy nadal będzie się ślizgać.
Teraz jest ok 7sek do paczki, może ciut mniej. Coś jest nie tak bo na odpiętym wężyku z wastegate pakowała 0,6bar a jak ostygła to 0,9. Moze turbina siada. Wydech przytkał się? Zrobie prostą rurę a na końcu burczyrurkę. Dolot powietrza do turbiny też przemyślę.

O jeszcze podliczyłem wszystko i wyszło ok 1200zł ale fmu zaraz wystawie na allegro :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez MIRU » 12 cze 2011, 09:11

W którym miejscu masz wpięty węzyk od zegara doładowania ?? bo cos dużo turbina ładuje jak na seryjne korby ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez janiszzz_mx3 » 12 cze 2011, 12:29

Normalnie w kolektor dolotowy.
Korby padają od Nm a nie doładowania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez MIRU » 12 cze 2011, 14:39

janiszzz_mx3 napisał(a):Korby padają od Nm a nie doładowania :)

hmmm no ale doładowanie to tez Nm :) <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez janiszzz_mx3 » 12 cze 2011, 16:36

Bez przesady, jakoś [tiiit] to nie jezdzi. Wątpie żeby te 180KM wyszło. Kurcze czy seryjne sprzęgło nie dało by rady? Czy moje jest takie cudowne po prostu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez MIRU » 12 cze 2011, 23:18

u walkera tez siadlo przy 0.4bar w k8T więc ... ;)
ps dawaj foty jak to teraz wygląda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez janiszzz_mx3 » 13 cze 2011, 23:37

Fotki sprzęgła? Narazie nie ruszam nic. Ew przerobie wydech i dolot. Podniose się trochę z finansowego dna i pomyślę co dalej. Wiem że jak zrzucę skrzynkę to zamach wysyłam do odchudzenia a sprzegło jak się rozleciało to kupie używaną serie a jak nie to nabije spieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez MIRU » 13 cze 2011, 23:47

Jesli juz chcesz uzywke to daj od 2.5v6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Neonixos666 » 13 cze 2011, 23:54

janiszzz_mx3 napisał(a):wszystko i wyszło ok 1200zł


a potem ktoś powie ,,eee a wszyscy mówią że uturbienie takie drogie" <lol>

Szacun za projekt bo naprawdę to nie takie proste <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez andrzej-w » 14 cze 2011, 07:10

janiszzz_mx3: jak skonczysz swoje, to zostawiam Ci moje z5 na drutowane turbo ;) powiedz, ze sie zgadasz, prosze <lol>

podziwiam! powodzonka
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez janiszzz_mx3 » 14 cze 2011, 20:32

Chętnie! Wpierw jednak kumpla 323f 1.6 lpg :) Będzie budzet 250zł i cel 140KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Suloo » 15 cze 2011, 09:07

janiszzz_mx3 napisał(a):Chętnie! Wpierw jednak kumpla 323f 1.6 lpg :) Będzie budzet 250zł i cel 140KM :D

eeeeee.......ze jak?
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez andrzej-w » 15 cze 2011, 18:07

janiszzz_mx3 napisał(a):Chętnie!

ok, trzymam za słowo. :) a wiem, ze mozna, kia @z5 Turbo daje mocno rade. zainteresowanych odsylam na YT
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez hopek » 15 cze 2011, 19:16

andrzej-w napisał(a):ze mozna, kia @z5 Turbo daje mocno rade

bo ma mocne bebechy :) nie seryjne :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez janiszzz_mx3 » 16 cze 2011, 21:21

Turbiny to grosze a jedyny większy koszt to flansza 30zł i blowoff ok 150zł ale i on nie jest niezbędny :) Jak masz lpg stary na parowniku to poprostu dodajesz kompensacje i już sprawe paliwa masz załatwioną, miałem tak w ładzie.
Ostatnio edytowano 28 kwi 2012, 23:54 przez janiszzz_mx3, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 18 cze 2011, 11:17

Z5 silniki tanie :D

Tylko nie odchudzaj za bardzo kola zamachowego bo pod gurke cie objedzie B6 :) Koło zamachowe od K8 spokojnie wystarczy, weź starą tarcze i docisk od KL i wyślij do nabicia mocniejszy okładzin na tarczy powinno latać dobrze.

Czekamy na wynik rolek, albo przejazd z jakimś KLZE w EC
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy