Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez WiewiórMX3 » 26 sty 2017, 18:24

Byłem dzisiaj mazdą na o takim "kanale" i w sumie patrzyłem co pod dołem, więc mam w sumie ładne podwozie , nie widzę rdzy, szukałem również tego EGR czy od dołu jest lepszy dostęp. Więc tak, Czy rurka od EGR jest taka powiedzmy poskręcana dość cienka ? Widziałem taką w okolicach gdzie jest egr. Bo w sumie nadal nie wiem gdzie zaślepiać :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez cepo12 » 26 sty 2017, 19:11

Jak masz dostęp to najlepiej odkręcić zawór egr i dać pełna uszczelkę tzn dorobić nową z blaszki i po problemie :) :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 30 maja 2012, 22:07
Posty: 448 (1/3)
Skąd: Okolice Płocka
Auto: Jest – >rx 8 zawrotne 1.3 doritos
Trochę tego było – >
X9
323f bj ba bgx2
Mpv

Postprzez rafał88 » 26 sty 2017, 20:22

No dokladnie cienka rurka idąca od kolektora do egru. Najlepiej włąsnie przy kolektorze odkrecic wsadzic te 2 czy 5 gr i zakrecic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez czarek1991 » 28 sty 2017, 00:08

Miedziaka to przepali po jakims czasie :-P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez dam92 » 28 sty 2017, 00:15

viewtopic.php?f=312&t=182428

Apropo ciemnych lamp na ciemnym aucie.

Znawcy tematu ^^ te felgi które masz na aucie są modelem przed liftowym. Ogólnie mają tylko jedną wadę, są o cal za małe bo po za tym mi osobiście się podobają, owszem widać po nich że są z końca lat 80 początek 90..
Zobaczysz też u mnie w galerii jak prezentowały się na aucie, więc jeśli chcesz je odnawiać to biel + smaczek w postaci naklejki i loga Enkei który dodawał zajebistości tym felgom może być dobrą opcją.

luki_92_92 – proszę nie rób z siebie teraz zajebistego właściciela i nie myj rąk od wszystkiego.. I dla dobra forum, chcesz się do tego odnieść zapraszam na pw razem w obecnym właścicielem..

WiewiórMX3 – polecam Ci zaopatrzyć się w książkę serwisową, naprawdę dużo pomaga jeśli się uczysz co jak z czym gdzie i po co ;)
Odnośnie układu dolotowego, simota nadawała się do wymiany więc została zastąpiona czystym filtrem, w nadkole dlatego żeby zaciągał zimniejsze powietrze, przy skrzyni biegów masz gorąc a co za tym idzie mniejszą moc i moment (sprawdzone na swoim przykładzie).

Fajnie że zdecydowałeś się uratować auto :)

P.S. niebieska dokładka wygląda tragicznie :D, wlepy i wstawki jeszcze spoko ale dokładka to za dużo jak dla mnie :D o listwe nad chłodnicą też bym się nie pokusił chyba że malujesz na jakiś ładny odcień i normalny lakier a nie ze szpraja czy zwykły ral :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez WiewiórMX3 » 29 sty 2017, 12:17

Co do dokładki, Macie racje , na dniach wleci czarna :) A w lecie wleci w kolorze ale już nowa nie popękana :D Myślę teraz nad komorą silnika, Jeśli odkręcę kolektor dolotowy i pokrywę zaworów to muszę się zaopatrzyć w nowe uszczelki ?
Felgi pewnie jak wyłapie okazje to wlecą jakieś 16 , jak na wiosnę to zostaną enkei :D Już wyłapałem do nich oryginalne zaślepki mazdy bo brakowało ich w 2 rolkach :D
Co do EGR , mam ciągle rozkminę co do tego błędu , mazda trzyma za niskie obrotu na jałowym około 500 , czasem obroty spadają do 200 , A no i pali ona bardzo dużo przy spokojnej jeździe 12 litrów ? Coś jest nie tak. I teraz po prostu nie wiem czy go zaślepiać czy kupować cały EGR, gdzieś widziałem chyba taaa u @dam92 że zaślepił EGR blaszką wywalając go całego , Ale skoro był odłączony to pewnie wyskakiwał błąd?
Znajomy mechanik powiedział ze falujące obroty to wina najpewniej przepływki po strzałach gazu :/ tylko że w sumie te obroty falowały tak przed strzałami :/ I sama przepływka mam wrażenie że prawidłowo sie otwiera ale, Po czy poznać że może to być jej wina ?
podjazd.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez tomeczek333 » 29 sty 2017, 13:26

EGR jak wyświetla błąd to samo zaślepienie może nie pomóc. Możliwe że będzie konieczne czyszczenie bądź wymiana. Najlepiej było by go zaślepić dorabiając uszczelkę ale bez dziury. Odkręć go od silnika i odsuń trochę to wypadnie ci uszczelka. Na jej podstawie dorabiasz sobie nową z kawałka blachy. Tej cienkiej rurki co idzie od wydechu nie musisz nawet ruszać. Trochę się nagimnastykujesz, bo dostęp słaby.
Solenoidy jako ktoś wcześniej wpomniał to to raczej nie są. Dla nich jest inny kod błędu.

Co do falowania obrotów to przyczyn może być mnóstwo. Przepływkę wyeliminujesz jedynie przez podmianę na sprawną. To bardzo delikatna część i inaczej się nie da poznać chyba że wywala błąd. Poszukaj nieszczelności w dolocie. Możesz jeszcze wyczyścić przepustnice z krokowym, to często pomaga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez lila » 29 sty 2017, 13:35

WiewiórMX3 napisał(a): Po czy poznać że może to być jej wina ?
odpinasz kostkę i jak silnik pracuje bez znmian to przepływka do <dupa> a jak odepniesz i zacznie szaleć przerywać to znaczy że dobra :)
lila
 

Postprzez WiewiórMX3 » 29 sty 2017, 13:51

Teraz poszedłem zobaczyć to co mówicie i nie dam rady otworzyć auto , chyba baterie w pilocie padły a okazało się że kluczyk jest tylko do stacyjki <glupek2> Tego się nie spodziewałem :O
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez tomeczek333 » 29 sty 2017, 13:58

W mx3 odpięcie przepływki skutkuje zgaśnięciem. Nawet jeśli przepływka nie będzie całkowicie sprawna. Najlepsza metoda to niestety podmiana.
Zamek możliwe że się zastał, do tego mrozy i problem gotowy. Że kluczyk się nie przekręca czy nawet nie wchodzi to nie musi jeszcze znaczyć że zamki są inne :D Sam myślałem że w klapie mam inny, ale po solidnej kąpieli i rozruszaniu jednak działa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez luki_92_92 » 29 sty 2017, 20:07

WiewiórMX3 napisał(a):Teraz poszedłem zobaczyć to co mówicie i nie dam rady otworzyć auto , chyba baterie w pilocie padły a okazało się że kluczyk jest tylko do stacyjki <glupek2> Tego się nie spodziewałem :O


Jeszcze do schowka pasuje <lol> Też miałem z tym zonka jak kupiłem to auto <dupa>

Jak potrzebujesz przepływkę to też gdzieś mam, bo niepotrzebnie wymieniłem tak samo jak i tą pompę paliwa i gdzieś leży w piwnicy i zajmuje miejsce ;)

dam92 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=182428
luki_92_92 – proszę nie rób z siebie teraz zajebistego właściciela i nie myj rąk od wszystkiego.. I dla dobra forum, chcesz się do tego odnieść zapraszam na pw razem w obecnym właścicielem..


Bez komentarza <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez WiewiórMX3 » 29 sty 2017, 21:41

Luki napisałem do cb na PW :D
Wiecie co mam przepustnice ze starego silnika przed sobą i w sumie nw co czyścić poza nią wewnątrz i kanałem <co?>
przepustnica.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez dam92 » 31 sty 2017, 16:36

Wężyki podciśnienia poprawnie wpięte?
Benzyna/gaz te same objawy czy coś się zmienia?
Sprawdź plakiem albo jakimś innym ustrojstwem czy nie łapie gdzieś Ci lewego powietrza bo K8 jest na to bardzo wyczulone.
Jak już w miarę znasz to auto to daj sobie na próbę filtr spowrotem w nadkole i zobacz czy poczujesz różnicę ;) głównie w niższych partiach obrotów będzie ją czuć ;)
Układ chłodzenia masz dobrze odpowietrzony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez witek » 31 sty 2017, 23:08

Szczerze oglądałem te auto zaraz po kupnie przez poprzedniego właściciela i był to totalny złom. Mazda którą rozebrałem na części bo myślałem że się nie nadaje do niczego była w dużo lepszym stanie :D

Zmieniając silnik mogłeś włożyć kla, robota i pieniądz w sumie ten sam a frajda z jazdy dużo większa.

Mając gaz wbity w dowód przerobiłbym to wszystko na sekwencję. Z takim w dolot zawsze będziesz miał problemy a i silnika szkoda.

Fajnie że ratujesz to auto, ja oglądając je spisywałem to na straty i szkoda byłoby mi ładować hajs :D szczególnie że tam podłoga w bagazniku pogieta...
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez tomeczek333 » 1 lut 2017, 13:20

WiewiórMX3 napisał(a):Luki napisałem do cb na PW :D
Wiecie co mam przepustnice ze starego silnika przed sobą i w sumie nw co czyścić poza nią wewnątrz i kanałem <co?>

Krokowy zalej benzyna i co jakiś czas tym potrząsaj żeby się dobrze wszystko wypłukało. A samą przepustnice normalnie szmatka nasączona i czyścisz wewnątrz.. Nic więcej tam nie ma.
witek napisał(a):Szczerze oglądałem te auto zaraz po kupnie przez poprzedniego właściciela i był to totalny złom. Mazda którą rozebrałem na części bo myślałem że się nie nadaje do niczego była w dużo lepszym stanie :D

Zmieniając silnik mogłeś włożyć kla, robota i pieniądz w sumie ten sam a frajda z jazdy dużo większa.

Mając gaz wbity w dowód przerobiłbym to wszystko na sekwencję. Z takim w dolot zawsze będziesz miał problemy a i silnika szkoda.

Fajnie że ratujesz to auto, ja oglądając je spisywałem to na straty i szkoda byłoby mi ładować hajs :D szczególnie że tam podłoga w bagazniku pogieta...

Witek bo ty swoją niepotrzebnie rozbierałeś. Stan był taki że nacieszyła by jeszcze niejednego nabywcę :D Większość mx3 które są w sprzedaży są w gorszym stanie. No ale to był Twój wybór i mi nic do tego :P
Co do sekwencji to się w pełni zgadzam. Instalacje mieszalnikowe niestety mają sporo wad. To nigdy nie będzie idealnie chodzić. Sekwencje już dawno nie są drogie, a jak się będzie pamiętać o kilku zasadach to bez problemu można sobie samemu założyć taką instalację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez chmielu_KL » 1 lut 2017, 13:26

tomeczek333 napisał(a): Sekwencje już dawno nie są drogie, a jak się będzie pamiętać o kilku zasadach to bez problemu można sobie samemu założyć taką instalację.

3-3,5 tyś to nie tak drogo ? :D gdziekolwiek w Łodzi pytałem o instalację do vałki padały takie ceny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1835 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez rafał88 » 1 lut 2017, 14:37

Aa drogo do V6 ?? Jeszcze tez zalezy od gratow.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez witek » 1 lut 2017, 21:42

Przecież on ma już wbite to w dowód, to taka instalacje już nie będzie kosztować 3,5 tys :D w sumie jakby się uparł to może kupić graty np nowe wtryski, parownik, używany komp, podłączyć samemu (wielkiej filozofii w tym nie ma) i pojechać do gazownika tylko na kontrole z regulacją co go wyniesie z 50zł + zakup części w zalezności jakie ogarnie ;)

tomeczek333 U mnie był ten problem że auto moze z zewnątrz źle nie wyglądało, ale ja wiedziałem co było w niej do zrobienia i aż głupio by było sprzedawać to komuś jako super auto, lalke, forumowe itp. Więc wolałem sobie to rozebrać. Źle na tym nie wyszedłem a nikt mnie na forum nie obsmarował że go oszukałem czy coś :)

Poprzedni właściciel (nie mówie o lukim tylko nastepcy) władował i tak kupe kasy bo wymienił amorki, ogarniał tą niby stłuczke co jak to zobaczyłem od razu wiedziałem że będzie pokrzywiona bardziej :D. Więc dla mnie nie jest dziwne że sobie trochę z tego auta zabrał, a i jest w takim stanie jakim jest.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez WiewiórMX3 » 3 lut 2017, 01:10

Więc tak , przyjrzałem się głębiej silnikowi i mogę opisać dość znaczacę objawy więc tak:
-Czasem silnik wskakuje na 200 obrótów około i nawet pełne otwarcie przepustnicy nie wkręca go na obroty trzeba chwile poczekać by wskoczyły na 500
-Gdy mamy około 500 obrotów to nagłe dodanie gazu na początku tak muli jak by nie było reakcji , dopiero po chwili reaguje
-Silnik spala mega dużo benzyny
-Rano przy odpalaniu wali sadzą z rury, dymi dość mocno i czuć benzynę z rury
-Znalazłem pod maską jeden luźny wężyk :/ Wygląda jak jakiś od podciśnień.
– ogólnie silnik trzyma małe obroty na jałowym
Pierwsze co teraz zrobie to wymienię przepustnicę oraz nadal zastanawiam się nad EGR , skoro wyskakuje jego błąd to w końcu jest on uszkodzony czy brudny ? Wiadomo że moge go zaślepić ale skoro błąd w komputerze może powodować jakieś błędy w pracy silnika to nie wiem, Pytam temu bo nie wiem co robić jak się już za niego chwycę czy zaślepiać czy wymieniać <oczy>
Czy to możliwe by EGR tak mulił silnik na niskich obrotach ?
Zainwestowałem w to auto bo podwozie nie ma w ogóle rdzy :)+ od razu złapałem do niego jakiś sentyment <spoko>
Pierwsze zajmę się 100% mechaniką a potem zabieram się za wizualne aspekty <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez rafał88 » 3 lut 2017, 09:15

Zaslep egr. Ale wg mnie aparat lezy i kwiczy. Błedy mrugałes????
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy