Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór
Byłem dzisiaj mazdą na o takim "kanale" i w sumie patrzyłem co pod dołem, więc mam w sumie ładne podwozie , nie widzę rdzy, szukałem również tego EGR czy od dołu jest lepszy dostęp. Więc tak, Czy rurka od EGR jest taka powiedzmy poskręcana dość cienka ? Widziałem taką w okolicach gdzie jest egr. Bo w sumie nadal nie wiem gdzie zaślepiać :/
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Miedziaka to przepali po jakims czasie :-P
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
viewtopic.php?f=312&t=182428
Apropo ciemnych lamp na ciemnym aucie.
Znawcy tematu ^^ te felgi które masz na aucie są modelem przed liftowym. Ogólnie mają tylko jedną wadę, są o cal za małe bo po za tym mi osobiście się podobają, owszem widać po nich że są z końca lat 80 początek 90..
Zobaczysz też u mnie w galerii jak prezentowały się na aucie, więc jeśli chcesz je odnawiać to biel + smaczek w postaci naklejki i loga Enkei który dodawał zajebistości tym felgom może być dobrą opcją.
luki_92_92 – proszę nie rób z siebie teraz zajebistego właściciela i nie myj rąk od wszystkiego.. I dla dobra forum, chcesz się do tego odnieść zapraszam na pw razem w obecnym właścicielem..
WiewiórMX3 – polecam Ci zaopatrzyć się w książkę serwisową, naprawdę dużo pomaga jeśli się uczysz co jak z czym gdzie i po co
Odnośnie układu dolotowego, simota nadawała się do wymiany więc została zastąpiona czystym filtrem, w nadkole dlatego żeby zaciągał zimniejsze powietrze, przy skrzyni biegów masz gorąc a co za tym idzie mniejszą moc i moment (sprawdzone na swoim przykładzie).
Fajnie że zdecydowałeś się uratować auto
P.S. niebieska dokładka wygląda tragicznie , wlepy i wstawki jeszcze spoko ale dokładka to za dużo jak dla mnie o listwe nad chłodnicą też bym się nie pokusił chyba że malujesz na jakiś ładny odcień i normalny lakier a nie ze szpraja czy zwykły ral
Apropo ciemnych lamp na ciemnym aucie.
Znawcy tematu ^^ te felgi które masz na aucie są modelem przed liftowym. Ogólnie mają tylko jedną wadę, są o cal za małe bo po za tym mi osobiście się podobają, owszem widać po nich że są z końca lat 80 początek 90..
Zobaczysz też u mnie w galerii jak prezentowały się na aucie, więc jeśli chcesz je odnawiać to biel + smaczek w postaci naklejki i loga Enkei który dodawał zajebistości tym felgom może być dobrą opcją.
luki_92_92 – proszę nie rób z siebie teraz zajebistego właściciela i nie myj rąk od wszystkiego.. I dla dobra forum, chcesz się do tego odnieść zapraszam na pw razem w obecnym właścicielem..
WiewiórMX3 – polecam Ci zaopatrzyć się w książkę serwisową, naprawdę dużo pomaga jeśli się uczysz co jak z czym gdzie i po co
Odnośnie układu dolotowego, simota nadawała się do wymiany więc została zastąpiona czystym filtrem, w nadkole dlatego żeby zaciągał zimniejsze powietrze, przy skrzyni biegów masz gorąc a co za tym idzie mniejszą moc i moment (sprawdzone na swoim przykładzie).
Fajnie że zdecydowałeś się uratować auto
P.S. niebieska dokładka wygląda tragicznie , wlepy i wstawki jeszcze spoko ale dokładka to za dużo jak dla mnie o listwe nad chłodnicą też bym się nie pokusił chyba że malujesz na jakiś ładny odcień i normalny lakier a nie ze szpraja czy zwykły ral
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Co do dokładki, Macie racje , na dniach wleci czarna A w lecie wleci w kolorze ale już nowa nie popękana Myślę teraz nad komorą silnika, Jeśli odkręcę kolektor dolotowy i pokrywę zaworów to muszę się zaopatrzyć w nowe uszczelki ?
Felgi pewnie jak wyłapie okazje to wlecą jakieś 16 , jak na wiosnę to zostaną enkei Już wyłapałem do nich oryginalne zaślepki mazdy bo brakowało ich w 2 rolkach
Co do EGR , mam ciągle rozkminę co do tego błędu , mazda trzyma za niskie obrotu na jałowym około 500 , czasem obroty spadają do 200 , A no i pali ona bardzo dużo przy spokojnej jeździe 12 litrów ? Coś jest nie tak. I teraz po prostu nie wiem czy go zaślepiać czy kupować cały EGR, gdzieś widziałem chyba taaa u @dam92 że zaślepił EGR blaszką wywalając go całego , Ale skoro był odłączony to pewnie wyskakiwał błąd?
Znajomy mechanik powiedział ze falujące obroty to wina najpewniej przepływki po strzałach gazu :/ tylko że w sumie te obroty falowały tak przed strzałami :/ I sama przepływka mam wrażenie że prawidłowo sie otwiera ale, Po czy poznać że może to być jej wina ?
Felgi pewnie jak wyłapie okazje to wlecą jakieś 16 , jak na wiosnę to zostaną enkei Już wyłapałem do nich oryginalne zaślepki mazdy bo brakowało ich w 2 rolkach
Co do EGR , mam ciągle rozkminę co do tego błędu , mazda trzyma za niskie obrotu na jałowym około 500 , czasem obroty spadają do 200 , A no i pali ona bardzo dużo przy spokojnej jeździe 12 litrów ? Coś jest nie tak. I teraz po prostu nie wiem czy go zaślepiać czy kupować cały EGR, gdzieś widziałem chyba taaa u @dam92 że zaślepił EGR blaszką wywalając go całego , Ale skoro był odłączony to pewnie wyskakiwał błąd?
Znajomy mechanik powiedział ze falujące obroty to wina najpewniej przepływki po strzałach gazu :/ tylko że w sumie te obroty falowały tak przed strzałami :/ I sama przepływka mam wrażenie że prawidłowo sie otwiera ale, Po czy poznać że może to być jej wina ?
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
EGR jak wyświetla błąd to samo zaślepienie może nie pomóc. Możliwe że będzie konieczne czyszczenie bądź wymiana. Najlepiej było by go zaślepić dorabiając uszczelkę ale bez dziury. Odkręć go od silnika i odsuń trochę to wypadnie ci uszczelka. Na jej podstawie dorabiasz sobie nową z kawałka blachy. Tej cienkiej rurki co idzie od wydechu nie musisz nawet ruszać. Trochę się nagimnastykujesz, bo dostęp słaby.
Solenoidy jako ktoś wcześniej wpomniał to to raczej nie są. Dla nich jest inny kod błędu.
Co do falowania obrotów to przyczyn może być mnóstwo. Przepływkę wyeliminujesz jedynie przez podmianę na sprawną. To bardzo delikatna część i inaczej się nie da poznać chyba że wywala błąd. Poszukaj nieszczelności w dolocie. Możesz jeszcze wyczyścić przepustnice z krokowym, to często pomaga.
Solenoidy jako ktoś wcześniej wpomniał to to raczej nie są. Dla nich jest inny kod błędu.
Co do falowania obrotów to przyczyn może być mnóstwo. Przepływkę wyeliminujesz jedynie przez podmianę na sprawną. To bardzo delikatna część i inaczej się nie da poznać chyba że wywala błąd. Poszukaj nieszczelności w dolocie. Możesz jeszcze wyczyścić przepustnice z krokowym, to często pomaga.
odpinasz kostkę i jak silnik pracuje bez znmian to przepływka do a jak odepniesz i zacznie szaleć przerywać to znaczy że dobraWiewiórMX3 napisał(a): Po czy poznać że może to być jej wina ?
-
lila
Teraz poszedłem zobaczyć to co mówicie i nie dam rady otworzyć auto , chyba baterie w pilocie padły a okazało się że kluczyk jest tylko do stacyjki Tego się nie spodziewałem :O
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
W mx3 odpięcie przepływki skutkuje zgaśnięciem. Nawet jeśli przepływka nie będzie całkowicie sprawna. Najlepsza metoda to niestety podmiana.
Zamek możliwe że się zastał, do tego mrozy i problem gotowy. Że kluczyk się nie przekręca czy nawet nie wchodzi to nie musi jeszcze znaczyć że zamki są inne Sam myślałem że w klapie mam inny, ale po solidnej kąpieli i rozruszaniu jednak działa
Zamek możliwe że się zastał, do tego mrozy i problem gotowy. Że kluczyk się nie przekręca czy nawet nie wchodzi to nie musi jeszcze znaczyć że zamki są inne Sam myślałem że w klapie mam inny, ale po solidnej kąpieli i rozruszaniu jednak działa
WiewiórMX3 napisał(a):Teraz poszedłem zobaczyć to co mówicie i nie dam rady otworzyć auto , chyba baterie w pilocie padły a okazało się że kluczyk jest tylko do stacyjki Tego się nie spodziewałem :O
Jeszcze do schowka pasuje Też miałem z tym zonka jak kupiłem to auto
Jak potrzebujesz przepływkę to też gdzieś mam, bo niepotrzebnie wymieniłem tak samo jak i tą pompę paliwa i gdzieś leży w piwnicy i zajmuje miejsce
dam92 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=182428
luki_92_92 – proszę nie rób z siebie teraz zajebistego właściciela i nie myj rąk od wszystkiego.. I dla dobra forum, chcesz się do tego odnieść zapraszam na pw razem w obecnym właścicielem..
Bez komentarza
Luki napisałem do cb na PW
Wiecie co mam przepustnice ze starego silnika przed sobą i w sumie nw co czyścić poza nią wewnątrz i kanałem
Wiecie co mam przepustnice ze starego silnika przed sobą i w sumie nw co czyścić poza nią wewnątrz i kanałem
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Wężyki podciśnienia poprawnie wpięte?
Benzyna/gaz te same objawy czy coś się zmienia?
Sprawdź plakiem albo jakimś innym ustrojstwem czy nie łapie gdzieś Ci lewego powietrza bo K8 jest na to bardzo wyczulone.
Jak już w miarę znasz to auto to daj sobie na próbę filtr spowrotem w nadkole i zobacz czy poczujesz różnicę głównie w niższych partiach obrotów będzie ją czuć
Układ chłodzenia masz dobrze odpowietrzony?
Benzyna/gaz te same objawy czy coś się zmienia?
Sprawdź plakiem albo jakimś innym ustrojstwem czy nie łapie gdzieś Ci lewego powietrza bo K8 jest na to bardzo wyczulone.
Jak już w miarę znasz to auto to daj sobie na próbę filtr spowrotem w nadkole i zobacz czy poczujesz różnicę głównie w niższych partiach obrotów będzie ją czuć
Układ chłodzenia masz dobrze odpowietrzony?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Szczerze oglądałem te auto zaraz po kupnie przez poprzedniego właściciela i był to totalny złom. Mazda którą rozebrałem na części bo myślałem że się nie nadaje do niczego była w dużo lepszym stanie
Zmieniając silnik mogłeś włożyć kla, robota i pieniądz w sumie ten sam a frajda z jazdy dużo większa.
Mając gaz wbity w dowód przerobiłbym to wszystko na sekwencję. Z takim w dolot zawsze będziesz miał problemy a i silnika szkoda.
Fajnie że ratujesz to auto, ja oglądając je spisywałem to na straty i szkoda byłoby mi ładować hajs szczególnie że tam podłoga w bagazniku pogieta...
Zmieniając silnik mogłeś włożyć kla, robota i pieniądz w sumie ten sam a frajda z jazdy dużo większa.
Mając gaz wbity w dowód przerobiłbym to wszystko na sekwencję. Z takim w dolot zawsze będziesz miał problemy a i silnika szkoda.
Fajnie że ratujesz to auto, ja oglądając je spisywałem to na straty i szkoda byłoby mi ładować hajs szczególnie że tam podłoga w bagazniku pogieta...
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
WiewiórMX3 napisał(a):Luki napisałem do cb na PW
Wiecie co mam przepustnice ze starego silnika przed sobą i w sumie nw co czyścić poza nią wewnątrz i kanałem
Krokowy zalej benzyna i co jakiś czas tym potrząsaj żeby się dobrze wszystko wypłukało. A samą przepustnice normalnie szmatka nasączona i czyścisz wewnątrz.. Nic więcej tam nie ma.
witek napisał(a):Szczerze oglądałem te auto zaraz po kupnie przez poprzedniego właściciela i był to totalny złom. Mazda którą rozebrałem na części bo myślałem że się nie nadaje do niczego była w dużo lepszym stanie
Zmieniając silnik mogłeś włożyć kla, robota i pieniądz w sumie ten sam a frajda z jazdy dużo większa.
Mając gaz wbity w dowód przerobiłbym to wszystko na sekwencję. Z takim w dolot zawsze będziesz miał problemy a i silnika szkoda.
Fajnie że ratujesz to auto, ja oglądając je spisywałem to na straty i szkoda byłoby mi ładować hajs szczególnie że tam podłoga w bagazniku pogieta...
Witek bo ty swoją niepotrzebnie rozbierałeś. Stan był taki że nacieszyła by jeszcze niejednego nabywcę Większość mx3 które są w sprzedaży są w gorszym stanie. No ale to był Twój wybór i mi nic do tego
Co do sekwencji to się w pełni zgadzam. Instalacje mieszalnikowe niestety mają sporo wad. To nigdy nie będzie idealnie chodzić. Sekwencje już dawno nie są drogie, a jak się będzie pamiętać o kilku zasadach to bez problemu można sobie samemu założyć taką instalację.
tomeczek333 napisał(a): Sekwencje już dawno nie są drogie, a jak się będzie pamiętać o kilku zasadach to bez problemu można sobie samemu założyć taką instalację.
3-3,5 tyś to nie tak drogo ? gdziekolwiek w Łodzi pytałem o instalację do vałki padały takie ceny
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1835 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Przecież on ma już wbite to w dowód, to taka instalacje już nie będzie kosztować 3,5 tys w sumie jakby się uparł to może kupić graty np nowe wtryski, parownik, używany komp, podłączyć samemu (wielkiej filozofii w tym nie ma) i pojechać do gazownika tylko na kontrole z regulacją co go wyniesie z 50zł + zakup części w zalezności jakie ogarnie
tomeczek333 U mnie był ten problem że auto moze z zewnątrz źle nie wyglądało, ale ja wiedziałem co było w niej do zrobienia i aż głupio by było sprzedawać to komuś jako super auto, lalke, forumowe itp. Więc wolałem sobie to rozebrać. Źle na tym nie wyszedłem a nikt mnie na forum nie obsmarował że go oszukałem czy coś
Poprzedni właściciel (nie mówie o lukim tylko nastepcy) władował i tak kupe kasy bo wymienił amorki, ogarniał tą niby stłuczke co jak to zobaczyłem od razu wiedziałem że będzie pokrzywiona bardziej . Więc dla mnie nie jest dziwne że sobie trochę z tego auta zabrał, a i jest w takim stanie jakim jest.
tomeczek333 U mnie był ten problem że auto moze z zewnątrz źle nie wyglądało, ale ja wiedziałem co było w niej do zrobienia i aż głupio by było sprzedawać to komuś jako super auto, lalke, forumowe itp. Więc wolałem sobie to rozebrać. Źle na tym nie wyszedłem a nikt mnie na forum nie obsmarował że go oszukałem czy coś
Poprzedni właściciel (nie mówie o lukim tylko nastepcy) władował i tak kupe kasy bo wymienił amorki, ogarniał tą niby stłuczke co jak to zobaczyłem od razu wiedziałem że będzie pokrzywiona bardziej . Więc dla mnie nie jest dziwne że sobie trochę z tego auta zabrał, a i jest w takim stanie jakim jest.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Więc tak , przyjrzałem się głębiej silnikowi i mogę opisać dość znaczacę objawy więc tak:
-Czasem silnik wskakuje na 200 obrótów około i nawet pełne otwarcie przepustnicy nie wkręca go na obroty trzeba chwile poczekać by wskoczyły na 500
-Gdy mamy około 500 obrotów to nagłe dodanie gazu na początku tak muli jak by nie było reakcji , dopiero po chwili reaguje
-Silnik spala mega dużo benzyny
-Rano przy odpalaniu wali sadzą z rury, dymi dość mocno i czuć benzynę z rury
-Znalazłem pod maską jeden luźny wężyk :/ Wygląda jak jakiś od podciśnień.
– ogólnie silnik trzyma małe obroty na jałowym
Pierwsze co teraz zrobie to wymienię przepustnicę oraz nadal zastanawiam się nad EGR , skoro wyskakuje jego błąd to w końcu jest on uszkodzony czy brudny ? Wiadomo że moge go zaślepić ale skoro błąd w komputerze może powodować jakieś błędy w pracy silnika to nie wiem, Pytam temu bo nie wiem co robić jak się już za niego chwycę czy zaślepiać czy wymieniać
Czy to możliwe by EGR tak mulił silnik na niskich obrotach ?
Zainwestowałem w to auto bo podwozie nie ma w ogóle rdzy + od razu złapałem do niego jakiś sentyment
Pierwsze zajmę się 100% mechaniką a potem zabieram się za wizualne aspekty
-Czasem silnik wskakuje na 200 obrótów około i nawet pełne otwarcie przepustnicy nie wkręca go na obroty trzeba chwile poczekać by wskoczyły na 500
-Gdy mamy około 500 obrotów to nagłe dodanie gazu na początku tak muli jak by nie było reakcji , dopiero po chwili reaguje
-Silnik spala mega dużo benzyny
-Rano przy odpalaniu wali sadzą z rury, dymi dość mocno i czuć benzynę z rury
-Znalazłem pod maską jeden luźny wężyk :/ Wygląda jak jakiś od podciśnień.
– ogólnie silnik trzyma małe obroty na jałowym
Pierwsze co teraz zrobie to wymienię przepustnicę oraz nadal zastanawiam się nad EGR , skoro wyskakuje jego błąd to w końcu jest on uszkodzony czy brudny ? Wiadomo że moge go zaślepić ale skoro błąd w komputerze może powodować jakieś błędy w pracy silnika to nie wiem, Pytam temu bo nie wiem co robić jak się już za niego chwycę czy zaślepiać czy wymieniać
Czy to możliwe by EGR tak mulił silnik na niskich obrotach ?
Zainwestowałem w to auto bo podwozie nie ma w ogóle rdzy + od razu złapałem do niego jakiś sentyment
Pierwsze zajmę się 100% mechaniką a potem zabieram się za wizualne aspekty
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości