Mazda 323F BA Z5 '98 A-SPEC TOURING KIT

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez michal1983 » 1 lut 2014, 10:50

Dzięki za rady i sugestie dotyczące samochodu, postaram się do nich odnieść i część z nich wykorzystać:)

Bo_Lo napisał(a):Pod maską czyściutko ,to trzeba przyznać.Jednak jak dla mnie przekombinowane-za dużo siatexu i skarpetek ,napisów mazdaspeed i carbonu jak na jedną komore.BTW po co ci filterek na tym króćcu od odmy na dolocie?to powinno byc zaslepione całkiem.Nie łapie ci tam aby lewego powietrza?

Wiem, że trochę z tym wszystkim przesadziłem, też bardziej mi się podoba tzw. "clean look", czyli minimalizm w komorze silnika. Teraz zostanie tak jak jest, w następnej Maździe pójdę w tą stronę :)

Bo_Lo napisał(a):Poza tym jak na moje to rura ssąca za nisko jest i możesz czasem siorbnąć wody z głębszej kałuży <oczko>

Ten otwór jest zaślepiony, filterek znajduję się tam ze względów wizualnych :)

Bo_Lo napisał(a):Wywal te siatexy z rozpórki ,resorki i troche mniej napisów i carbonu i będzie klasa.Złote rurki robią robote <spoko>

Najlepiej wyglądała by rozpórka Mazdaspeed z polerowanej stali, są takie na forum UK, koszt ok. 500 zł.
BTW. carbonu wcale nie ma tak dużo

Bo_Lo napisał(a):Wnętrze spoko prócz tego czegoś na ręcznym-wygląda jak mata antypoślizgowa do łazienki.

Rzeczywiście z tym ręcznym to był niefortunny pomysł, już nie ma tego czegoś co wygląda jak mata antypoślizgowa (to jest mata antypoślizgowa do podłogi bagażnika). Ręczny miał być obszyty skórą perforowaną tak jak kierownica i podłokietnik, ale gość który to robił nie był w stanie tego uszyć, miał problem z zawinięciem skóry w miejscu przycisku na końcu ręcznego.

bikus napisał(a):ja coś dodam od siebie co do audio – z dosyć bogatego doświadczenia...
z Tuby uzyskasz mocny ale nie głęboki bas, no i niestety wolny...

Masz rację, ale ja słucham tylko hip hopu, a tam bas nie jest zbyt szybki :)

bikus napisał(a):Pamiętaj o jednej rzeczy – sztywność to nie wszystko...
liczy się:
– waga – lekki sub/tuba będzie skakać co źle wpływa na dzwięk

Waga rury z wygłuszeniem to 12 kg + 2 głośniki (5,2 kg) czyli razem ponad 17 kg


bikus napisał(a):– wygłuszenie – przy tubach stosuje sie BR – czyli są otwarte, do takiego rozwiązania stosuje sie mało wygłuszenia, co za tym idzie – pcv jest beznadziejne bo ten bas będzie się odbijał 50 razy zanim wyleci...

Nie znam się, teoretycznie chyba masz rację, ale miałem okazję słuchać u kolegi taką samą tubę z PCV z 2 głośnikami w obudowie zamkniętej bez BR i 2 tuby, które stały obok siebie każda z 1 głośnikiem i BR i tuba z 2 głośnikami grała lepiej.

bikus napisał(a):bude dobiera się do głośnika – te TEAKi jak większość chińszczyzny raczej potrzebują sporego litrażu, najgorzej że nie dostaniesz do nich parametrów typu FS, QMS, QTS, QES i VAS które umożliwiły by odpowiednie dobranie obudowy...

Tutaj http://avtosys23.ru/d/58378/d/tesw10sw12.pdf są wszystkie parametry głośnika a nawet wymiary skrzyni do samodzielnego montażu, wg instrukcji litraż skrzyni BR przy tym głośniku to ok. 35 litrów. Stosując obudowę zamkniętą litraż może być chyba mniejszy niż z otworem BR.

bikus napisał(a):sub zamknięty, mocno wygłuszony w skrzyni trapezowej czy prostopadłościanie zagra zawsze milion razy lepiej niż tuba....
choć fakt że widzę chcesz żeby było głosno – czyli wystarczy Ci to co masz ;)

Nie będę słuchał głośno muzyki, nie chcę zbytnio zwracać na siebie uwagi, wiadomo czasami poleci głośniej jakiś fajny kawałek :D Po prostu prawie w tej samej cenie były głośniki z mniejszą i większą mocą.

bikus napisał(a):wybacz konstruktywną krytykę ale wypowiem się na temat samochodu...
fajnie zrobiona mazda – trochę za dużo siatexu jak dla mnie ;) ale jest pomysł, jest porządek, pod maską jest bardzo ładnie tylko dlaczego tam nadal siedzi Z5? toż to ani ekonomiczne, olej lubi jak mało kto, jak nei teraz to zaraz, do tego nie jedzie ;)

Dlaczego siedzi Z5 ? Nie znalazłem nikogo kto by się podjął swapa na mocniejszy silnik. Obawiam się, że zmiana silnika będzie wiązała się z rozbiórką połowy samochodu, a potem będą z nowym silnikiem wieczne problemy, że coś nie działa jak należy, komputer, elektronika, że to trzeba wyregulować, że cały czas będzie "coś" wyskakiwać, itd. Nie ma to jak silnik złożony od podstaw w fabryce. Gdybym znalazł kogoś konkretnego, kto by fachowo i bez fuszerki zrobił swapa to pewnie bym się na to zdecydował.

Mój Z5 po tych wszystkich zmianach naprawdę ładnie wkręca się na obroty, reakcja na gaz jest błyskawiczna , dobrze "ciągnie" w całym zakresie obrotów, jeździ się całkiem przyjemnie, ale nie mam porównania, bo nigdy nie jeździłem Mazdą 323F z silnikiem V6.

"Auto JDM musi spełniać jedno podstawowe założenie – najważniejsza jest funkcjonalność auta, a potem jego wygląd. Moc także nie musi być imponująca, ważne by była płynnie rozwijana i pozwalała na pełne i efektywne jej wykorzystanie podczas ostrej jazdy w zakrętach."


Dokonując zmian w duchu JDM :) dążyłem do tego, żeby auto miało jak najlepsze właściwości trakcyjne i umożliwiało szybkie pokonywanie zakrętów (dałem lekkie felgi, zawieszenie gwintowane, rozpórki, wzmacniany stabilizator, camber bolts, poliuretany)

"w JDM najważniejsza jest funkcjonalność i wartość użytkowa auta i każda instalowana modyfikacja ma wpływać progresywnie na parametry pojazdu, a nie odwrotnie"

Jeżeli chodzi o branie oleju to 2 pierwsze lata w moich rękach jeździł na Valvoline MaxLife i brał ok. ponad 1l na 10 tyś km. Zrobiłem płukankę silnika, zostały wyregulowane zawory, wlałem pełen syntetyk ROYAL PURPLE 10W40 HPS, ( po 2 tyś km zmieniłem filtr oleju), do każdego tankowania wlewam ARCHOIL AR6200-EU http://archoil.pl/produkt/ar6200-eu/ (jeżdżę tylko na Shell V-Power) i problem z braniem oleju się zdecydowanie zmniejszył, od wymiany zrobiłem ok. 8 tyś km i wlałem 0,3 l dolewki. Nigdy nie miałem problemu z dymieniem z rury zaraz po odpaleniu czy stukaniem szklanek/zaworów przy zimnym silniku. Poziom oleju staram się zawsze utrzymywać na kresce MAX, gdzieś przeczytałem, że gdy poziom oleju jest na kresce MIN, a różnica między MAX a MIN to ok. 20% objętości to znaczy, że olej musi wykonać o 20% więcej pracy, niż gdyby poziom był na kresce MAX.

bikus napisał(a):dziwi mnie tylko że kupujesz zawias BC, widać że w samochód trochę kasy zostało wsadzone a audio opierasz na najtańszym czymś jakie jest na rynku ;) za 300zł kupisz sub'a nawet blaupunkt (miałem taki) w zamkniętej skrzyni który da dużo miłego i szybkiego basu, do tego sensowny system w drzwi i wygłuszenie... i masz ładne audio ;)

Plan w stosunku do car audio był taki, żeby zrobić "coś z niczego". Byłem u kolegi, który ma kino domowe Yamaha za 4 tyś i skrzynie basową i po odsłuchaniu tego zestawu stwierdziłem, że nie ma to porównania jeżeli chodzi o bas do tuby zrobionej z PCV z głośnikami no name za 30zł podłączonej do Diory S504.

bikus napisał(a):odpowiedz sobie na jedno pytanie – czy chcesz robić hałas na dzielnicy i żeby każdy słyszał że podjechałeś, czy chcesz posłuchać ulubionych kawałków czerpiąc przyjemność z brzmienia ;)

Tylko sporadycznie będę słuchał głośnej muzyki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Bartg » 1 lut 2014, 11:38

Bez obrazy, ale JDM to jest BA Egoista, z racji dużej ilości części od Mazdaspeed jak felgi, spoiler z tyłu, elementy wnętrza, silnik J-spec w drodze itd ;) Tutaj to najwyżej JDM wannabe z naciskiem na wannabe :P

Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez jaaco » 1 lut 2014, 12:09

Bartg napisał(a):Obrazek

Macałem, jechałem <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez michal1983 » 1 lut 2014, 12:15

Bartg napisał(a):Bez obrazy, ale JDM to jest BA Egoista, z racji dużej ilości części od Mazdaspeed jak felgi, spoiler z tyłu, elementy wnętrza, silnik J-spec w drodze itd

Spokojnie, właśnie zmierzam w tą stronę :D

Dokładka i progi MS a także biała naklejka na drzwi A-spec Touring Kit czekają na montaż, klamki i lusterka będą pomalowane w kolor nadwozia a wnęki na czarno, żółte halogeny i ambery na pozycyjnych są już zrobione, felgi to oryginał Mazdy (mogłyby być bardziej JDM), mam też z tyłu mały spojler a'la Mazdaspeed (występował razem ze skrzydłem a'la Escort Cosworth), nie jestem przekonany do tych foteli z RX-8, podobno nie siedzi się już tak nisko jak na zwykłych i traci się wygląd oryginału, miałem okazję kupić Cup Holder, ale wydaję mi się, że łokieć był wtedy oparty za wysoko, gałka zmiany biegów, wąska, tulejowata – nie wiem czy byłaby wygodna. "Owiewki" na szybach też tak do końca mi się nie podobają, kojarzy mi się to z Polonezem:), ale wiem, że jest to element pożądany w JDMie. Zmiana sinika na J-spec to już bardziej skomplikowana sprawa :)

Fakt, Mazda Egoista to prawie ideał :)

Bartg napisał(a): "Tutaj to najwyżej JDM wannabe z naciskiem na wannabe"

hehe – od czegoś trzeba zacząć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Bounty » 1 lut 2014, 12:26

JDM to najlepsza droga <spoko>
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Bartg » 1 lut 2014, 12:51

No właśnie to odróżnia Ego BA od innych, że ma oryginalne części a nie ala, nawet ambery z przodu z tego co wiem są ori, a nie malowane/oklejane ;) Dokładka i progi to były mega JDM rarytasem 3 lata temu, teraz na allegro są od ręki repliki :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez michal1983 » 1 lut 2014, 13:06

Bartg napisał(a):No właśnie to odróżnia Ego BA od innych, że ma oryginalne części a nie ala

Nie przypominam sobie, żeby spojler jaki ma u siebie Egoist był oryginalnie montowany w Maździe Lantis, on się raczej wpisuję w nurt JDM.

Bartg napisał(a):nawet ambery z przodu z tego co wiem są ori, a nie malowane/oklejane ;)

Ambery nie są znowu takim rarytasem, są dostępne na forum UK i na Ebayu, wiem, że tam, gdzie zaczyna się pasja kończy się ekonomia, ale czy jest sens przepłacać za oryginalne ambery skoro można ten sam efekt (albo bardzo, bardzo zbliżony) osiągnąć malując je np. farbą Tamiya i ponosząc przy tym ułamek kosztów?

Bartg napisał(a):Dokładka i progi to były mega JDM rarytasem 3 lata temu, teraz na allegro są od ręki repliki :P

Ostatnio widziałem na allegro oryginalne progi i dokładkę Mazdaspeed w kolorze czerwonym za ok. 350 zł za komplet :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Bartg » 1 lut 2014, 13:47

Oryginalne to była jedna para lata temu, z której powstała pierwsza kopia, a potem kolejne ;) Nie no mówię o tym spoilerze, który kupił niedawno Egoist :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez michal1983 » 1 lut 2014, 13:59

Bartg napisał(a):Oryginalne to była jedna para lata temu, z której powstała pierwsza kopia, a potem kolejne ;)

Sam sprawdź czy to nie jest oryginał ? Chyba, że ktoś dał tylko naklejkę Mazdaspeed ?

Obrazek
Obrazek

Bartg napisał(a):Nie no mówię o tym spoilerze, który kupił niedawno Egoist :)

To będzie chyba pierwszy taki spojler w Polsce :D Mi się podoba, tylko szkoda, że wywołuje takie mieszane uczucia :) Dla niektórych podchodzi pod "wieś-tuning", nie wszyscy "czują" styl JDM D:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Bartg » 1 lut 2014, 14:12

Rzeczywiście :) Może to ten pierwszy jednorożec-komplet bo widać, że swoje przeżył <rotfl>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez czarek1991 » 1 lut 2014, 14:14

Poprzedni spojler Ego rowniez mozna wpisac w nurt JDM bo pochodzi bodajze z RX-8. A te progi i dokladka niestety nie sa oryginalne, ktos sobie tylko wydrukowal naklejki i przykleil :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez michal1983 » 1 lut 2014, 15:11

Nie zachowałem wystarczającej ostrożności, trochę za szybko wszedłem w zakręt 90 stopni na oblodzonej drodze na letnich oponach.

Sorry, ale taki mamy klimat :D

Obrazek

A to samochód poszkodowany:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Bartg » 1 lut 2014, 15:20

michal1983 napisał(a):trochę za szybko wszedłem w zakręt 90 stopni na oblodzonej drodze na letnich oponach.


<nie powiem> <oczy> <cisza> Jakby ktoś na letnich we mnie wjechał w taką pogodę to chyba bym wyszedł z siebie 3 razy :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rafał88 » 1 lut 2014, 15:22

Na letnich lakach ? <glupek2> to kurna gwinty cuda tuby i inne pierdoly a zimowek nie ma.. wg mnie glupota .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 1 lut 2014, 15:23

michal1983 napisał(a):o_Lo napisał(a):
Wywal te siatexy z rozpórki ,resorki i troche mniej napisów i carbonu i będzie klasa.Złote rurki robią robote

Najlepiej wyglądała by rozpórka Mazdaspeed z polerowanej stali, są takie na forum UK, koszt ok. 500 zł.
BTW. carbonu wcale nie ma tak dużo

wywal siatexa(kojarzy sie z tą taka plastikowa siatką n awłoszczyzne z warzywniaka :P ) i daj tą rozpórkę proszkowo w taki złoty jak rurkii będzie miód z benzyną <spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez michal1983 » 1 lut 2014, 15:32

Bartq napisał(a):Na <nie powiem> <oczy> <cisza> Jakby ktoś na letnich we mnie wjechał w taką pogodę to chyba bym wyszedł z siebie 3 razy :PP

Można wyjść z siebie, ale samochód prowadziła dziewczyna, która zadzwoniła po swojego chłopaka, jak się okazało – mechanika samochodowego, który był nawet zadowolony, że naprawi to sobie sam po kosztach a weźmie pieniądze od ubezpieczyciela. Przynajmniej tyle dobrego z tej całej sytuacji.

arafal21 napisał(a):Na letnich lakach ? <glupek2> to kurna gwinty cuda tuby i inne pierdoly a zimowek nie ma.. wg mnie glupota .

Ostatnie 2 zimy przejeździłem na letnich łysych oponach, które już w momencie zakupu Mazdy nadawały się na śmietnik. Przecież kiedyś w ogóle nie było zimowych opon, wszyscy jeździli na letnich. Do stłuczki doszło tylko dlatego, że nie zachowałem należytej ostrożności i wjechałem w zakręt z za dużą prędkością.

Dopisano 1 lut 2014, 14:35:

Bo_Lo napisał(a):wywal siatexa(kojarzy sie z tą taka plastikowa siatką n awłoszczyzne z warzywniaka :P ) i daj tą rozpórkę proszkowo w taki złoty jak rurkii będzie miód z benzyną <spoko>

Dobry pomysł, będę go musiał wykorzystać.

BTW zderzak kupiłem na drugi dzień w takim samym kolorze z halogenami przedliftowymi i dokładką na tablicę rejestracyjną za 300 zł a lampę za 100 zł, później zdemontowałem stary i włożyłem ten kupiony.
Ostatnio edytowano 1 lut 2014, 15:38 przez michal1983, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez rafał88 » 1 lut 2014, 15:37

Ale dawniej byly inne opony ogolnie, a nie to co treraz to wez pod uwage. A tam ostroznosc wg mnie glupota inswestowac w auto a nie miec zimowek, sam sobie szkodzisz:P zreszta ja w zeszlym roku tez mialem okzje jezdzic na letnich i po dniu zwatpilem to h..j nie jazda ..
Pchasz kase w auto to wsadz w zimowki, a jak nie to nie jezdzil zima bo mozesz nie tylko sobie krzywde zrobic .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez michal1983 » 1 lut 2014, 15:42

Może masz rację, ale ja nie mieszkam w Alpach, a tak naprawdę jest tylko parę dni w zimie, gdzie są zasypane drogi śniegiem. Zresztą w tym roku zima przyszła dopiero jakieś 2 tygodnie temu i niedługo się skończy :) Jeżdżąc na letnich oponach zimą cały czas się pilnujesz, a mając zimówki możesz łatwo przecenić swoje umiejętności prowadzenia samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Bartg » 1 lut 2014, 15:53

Głupszego tłumaczenia dawno nie słyszałem :| w Łodzi np nie było ani jednego dnia, gdzie były drogi zasypane, natomiast było przynajmniej 10, gdzie rano na drodze była szklanka i na zimówkach mnóstwo stłuczek. Zakładam, że nigdy nie jeździłeś na zimówkach, skoro takie beznadziejnie tłumaczenia wymyślasz jeżdżąc na letnich zimą, jeśli nie szanujesz swojego zdrowia i auta to uszanuj czyjeś i schowaj auto na zimę do garażu...
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rafał88 » 1 lut 2014, 16:07

Nie da sie bezpiecznie jezdzic na letnich, mowie Ci w zeszlym roku mialem 1-2 dni letnie kapcie, nowki sztuki! i nie da sie popsrotu na tym jezdzic w zimie, a zimą ja i tak jezdze mega ostroznie:)
Letnia guma jest na lato, zimowa na zime:) zreszta widzisz jak sie skonczyla Twoja "nie ostroznosc" na letnich ;)
naprawiaj Efke i pokaz wreszcie cale auto :P i kup se zimowki :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy