Strona 4 z 30

PostNapisane: 9 sie 2015, 02:34
przez cepo12
I kiedy M usiadzie? :D bo też sie doczekac nie mogę, i tego lekkiego negatywu z tyłu <serduszka>

Re: Mazda 323F BJ ZL'00 1.5 16V AUTOMAT

PostNapisane: 9 sie 2015, 09:47
przez franek74
Mawiają że cierpliwość jest gorzka,ale jej owoce bardzo słodkie :D 2 tygodnie czekałem na springi...kolejne 2 tygodnie muszę czekać aż moi mechaniorzy wrócą z urlopu hahaha ale rozpórka już leży pod maską i jazda M przeszła w wyższy wymiar komfortu prowadzenia autka <czarodziej> Poniższa fotka przedstawiać będzie planowany negatyw tylnej osi <spoko> Taki jest zamiar,ale pewnie w trakcie ustawiania zobaczymy ile jest na taki myk miejsca,a jest go naprawdę minimalnie mało ;P

Re: Mazda 323F BJ ZL'00 1.5 16V AUTOMAT

PostNapisane: 28 sie 2015, 18:05
przez franek74
Hallo...
W końcu przyszła wiekopomna i oczekiwana chwila :D "EFKA"siedzi na springach i ma się wręcz znakomicie <spoko> <spoko> <spoko> prowadzenie,szybkość reakcji na zmianę kierownicą wręcz perfekcyjne <spoko> <spoko> <spoko> Na szybkim pokonywaniu zakrętów prawie nie odczuwalny przechył auta,sztywno ale w miarę komfortowo <serduszka> <serduszka> ZDECYDOWANIE WARTO ZAINWESTOWAĆ W DOBRE SPRINGI <spoko> <spoko> Obniżyła się o ok.3cm <faja> Liczę że siądzie jeszcze max.0,5cm <jupi> Ale po kolei...
Lista zakupionych części:
-sprężyny VOGTLAND
-tarcze TRW
-klocki i szczęki ATE
-śruby do camberu tylnej osi w kolumnie McPhersona MONROE MC 112
-tuleje z poliuretanu na przednich wahaczach i drążku stabilizatora DEUTER
-sworznie CTR
A teraz zapraszam do fotorelacji <czarodziej> <czarodziej>

Re: Mazda 323F BJ ZL'00 1.5 16V AUTOMAT obniżona str.4

PostNapisane: 28 sie 2015, 20:18
przez Gared
Lepiej napisz o ile ucierpiał komfort na tych Vogtlandach, bo bardzo mnie to ciekawi. Jeśli niewiele to może na przyszły rok i do mojej BA takowe wpadną.

PostNapisane: 28 sie 2015, 22:34
przez cepo12
No w końcu :D Wygląda dobrze, a jeszcze dziś myślałem o Twoim temacie jak siedziałem w garażu <lol>
neagtyw od razu na maxa 3 stopnie? nie obciera nic? :)

PostNapisane: 29 sie 2015, 08:32
przez franek74
Gared napisał(a):Lepiej napisz o ile ucierpiał komfort na tych Vogtlandach, bo bardzo mnie to ciekawi. Jeśli niewiele to może na przyszły rok i do mojej BA takowe wpadną.

Ponieważ od 2 lat śmigam na 17/8 z profilem 40 i do tego z naciągiem to szczerze mówiąc przyzwyczaiłem się do tego,że po prostu trzeba uważać na dziury...przy dobrej nawierzchni spokojna i w pełni komfortowa jazda...po zmianie na nowe amorki i sprężyny...cóż, w moim obiektywnym odczuciu komfort nawet się polepszył,zwłaszcza na nierównościach,koleinach...bardziej tłumią poprzeczne garby,zakręty to już bajka <serduszka> Springi są tzw.progresywne i to mogę potwierdzić. <spoko> Jeżeli będzie koło mniejsze i wyższy profil opony to naprawdę nie zastanawiaj się i zakładaj springi...ja dodatkowo wymieniłem tuleje na poliuretany(twardość i gęstość jak w oryginale) z przodu,łączniki stabilizatora(tuleje na tył zostawiłem na kolejny sezon) <oczko> papa

Dopisano 29 sie 2015, 08:47:

cepo12 napisał(a):No w końcu :D Wygląda dobrze, a jeszcze dziś myślałem o Twoim temacie jak siedziałem w garażu <lol>
neagtyw od razu na maxa 3 stopnie? nie obciera nic? :)

Negatyw poszedł od razu na maxa 3 stopnie,może nie widać na fotkach ale jest widoczny...na chwilę obecną nic nie obciera,ale jest naprawdę na styk ;P Ale na przyszłość to tak jak u Ciebie max 7cali i osadzenie ET-40 z oponką 205/40 a nawet 195/40.wtedy nie trzeba nic kombinować przy ustawieniu negatywu kół <spoko> Pozdrawiam i udanego zlotu życzę papa

Re: Mazda 323F BJ ZL'00 1.5 16V AUTOMAT obniżona str.4

PostNapisane: 30 sie 2015, 18:26
przez Gared
Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania ;)

PostNapisane: 31 sie 2015, 14:39
przez franek74
Gared napisał(a):Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania ;)

Zatem na pewno stracisz komfort podróżowania, nie ma dwóch zdań :( Ja niestety po tygodniu testowania zmieniłem podejście do w/w tematu...może dlatego, iż mam implanty w kręgosłupie i odczuwam dyskomfort jazdy na obniżonych springach z kołem 17 i oponą 205/40 z naciągiem. <co?> i pewnie będę zmuszony powrócić do stanu oryginalnego <głaszcze> spróbuje pojeździć na mniejszych kołach... <glupek2>

PostNapisane: 1 wrz 2015, 19:18
przez franek74
franek1974 napisał(a):
Gared napisał(a):Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania ;)

Zatem na pewno stracisz komfort podróżowania, nie ma dwóch zdań :( Ja niestety po tygodniu testowania zmieniłem podejście do w/w tematu...może dlatego, iż mam implanty w kręgosłupie i odczuwam dyskomfort jazdy na obniżonych springach z kołem 17 i oponą 205/40 z naciągiem. <co?> i pewnie będę zmuszony powrócić do stanu oryginalnego <głaszcze> spróbuje pojeździć na mniejszych kołach... <glupek2>

No i rozwiązanie się znalazło...koła 16/7 z oponą 195/50 komfort o niebo lepszy a trakcja wręcz wzorcowa...troszkę gorzej się prezentuje ale coś za coś <faja> zatem kółka idą do kolejnego właściciela...ktoś chętny??? <czarodziej>

PostNapisane: 1 wrz 2015, 19:35
przez cepo12
Zapodaj foto :] i ile et? :D

PostNapisane: 1 wrz 2015, 20:04
przez franek74
cepo12 napisał(a):Zapodaj foto :] i ile et? :D

Fotki zrobię na dniach to umieszczę z dokładnym opisem.Felga Tomason model TN1 17/8cala ET-35/4x100/63,4mm <faja>Opony FULDA Sport Control 205/40 z 2011/2012 w bardzo dobrym stanie <faja>

PostNapisane: 1 wrz 2015, 20:24
przez cepo12
franek1974 napisał(a):Felga Tomason model TN1 17/8cala ET-35
Pytałem o te obecnie na aucie co są :)

PostNapisane: 1 wrz 2015, 20:46
przez franek74
cepo12 napisał(a):
franek1974 napisał(a):Felga Tomason model TN1 17/8cala ET-35
Pytałem o te obecnie na aucie co są :)

Ta sama marka,model tylko rozmiar 16/7cali ET-40...sorki,ale jestem zakręcony przed wyjazdem <rotfl>Fotki będą jak zakupię felunek,bo przekładałem z kolesiem dosłownie na kwadrans i <dupa> zdjęć z tego wszystkiego nie pstryknąłem <glupek2> Poza tym były czarne a ja zdecydowanie wolę silver-shine <faja>

PostNapisane: 2 wrz 2015, 22:14
przez KoRnFUN
bj-tka przykuwa spojrzenie nie da sie obok przejsc obojetnie <serduszka>
ostatnie mody na wielki plus <spoko>
do zobaczenia na spocie :)

Re: Mazda 323F BJ ZL'00 1.5 16V AUTOMAT obniżona str.4

PostNapisane: 22 wrz 2015, 20:08
przez franek74
Właśnie zrobiłem Madzią 1400km w 2 osoby i bagaż...spaliła mi około 8l/100km ze średnią 120km/h <spoko> Olej na tym samym poziomie co przed wyjazdem <jupi> Zawieszenie sprawuje się znakomicie,ale mnie osobiście doskwiera przy nierównościach...zatem wracam do oryginału :( mimo zrobionego camberu na tylnej osi opony nadal przy dużym podbiciu zostawiają ślady na rancie nadkola :( ET 35 przy feldze 8 cali bez rolowania rantów nadkoli nie ma racji bytu... <cisza> Zaczynam poszukiwania 17 z ET 42/40 z felgą 7 cali,a nawet 6,5 cala i wiem że będzie ciężko coś sensownego pozyskać <głaszcze>

PostNapisane: 22 wrz 2015, 20:43
przez czarek1991
zawsze mozna zalozyc cambery i zrobic negatywy :D 6,5 cala i ET 40 za bardzo sie schowa.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 21:36
przez sebekle
szkoda bo jest kozacka. ale wiem coś o tym. twardo też nie dla mnie. fabryczne jest dla mnie maksem

PostNapisane: 23 wrz 2015, 05:18
przez cepo12
Szkoda, bo wiem że na obniżeniu Ci akurat zależało :) skoro wracasz do seryjnych springow to zostaw felunek. Wczesniej było dobrze, nie obcierało a jeszcze teraz jak negatyw 3° wpadlwpadł z glebą to powinno byc lux. Chyba że się mylę to od razu poprawiaj <lol>

PostNapisane: 23 wrz 2015, 19:10
przez franek74
cepo12 napisał(a):Szkoda, bo wiem że na obniżeniu Ci akurat zależało :) skoro wracasz do seryjnych springow to zostaw felunek. Wczesniej było dobrze, nie obcierało a jeszcze teraz jak negatyw 3° wpadlwpadł z glebą to powinno byc lux. Chyba że się mylę to od razu poprawiaj <lol>

Cholernie mi szkoda :( wygląda zajefajnie,przyciąga uwagę na ulicy i parkingu <czarodziej> ale połatany kregosłup ważniejszy <głaszcze> Negatyw i felunek pozostaje,kasa pójdzie na inne mody przy aucie. <czarodziej> Czeka mnie glinkowanie,woskowanie nadwozia i odświeżenie lakierem zacisków <spoko> Wypróbuje nowy środek do opon <faja> (po wszystkim krótka sesja zdjęciowa) papa

PostNapisane: 23 wrz 2015, 21:09
przez cepo12
franek1974 napisał(a):Wypróbuje nowy środek do opon

Zdradzisz coś :D