Mazda 323 BG BP05+EATON M62 progress...
W takim razie postaram się to opisać jasno i zwięźle.
* podczas zakładania filtra stożkowego podstawowym elementem jest dolot zimnego powietrza ( w Twoim jest to wykonane w dobry sposób )
* głupotą jest zakładanie filtra stożkowego, który nie jest odseparowany od silnika czyli zamiast zasysać zimne powietrze pochłania ciepłe z silnika.
* filtr stożkowy pochłania większe ilości powietrza co wiąże się z :
– pochłanianiem większej ilości brudu co nie jest dobre dla silnika, filtr się szybko brudzi
– nie dla wszystkich silników dawka większej ilości powietrza zwiększa jego parametry
* po założeniu filtra stożkowego okazuje się, że nic nie daje. Dlaczego? Co z tego, że filtr zassie więcej powietrza jak blokuje go dalsza część dolotu do kolektora.
* po założeniu filtra stożkowego okazuje się, że silnik stracił moc na wolniejszych obrotach natomiast czuć lekki przyrost mocy na wyższych obrotach. Tutaj też trzeba się zastanowić czy ma to sens.
Tak więc jeśli chcesz zamontować filtr stożkowy najlepiej udać się do hamowni i wszystko będzie jasne czy ma sens zakładać stożek czy nie
* podczas zakładania filtra stożkowego podstawowym elementem jest dolot zimnego powietrza ( w Twoim jest to wykonane w dobry sposób )
* głupotą jest zakładanie filtra stożkowego, który nie jest odseparowany od silnika czyli zamiast zasysać zimne powietrze pochłania ciepłe z silnika.
* filtr stożkowy pochłania większe ilości powietrza co wiąże się z :
– pochłanianiem większej ilości brudu co nie jest dobre dla silnika, filtr się szybko brudzi
– nie dla wszystkich silników dawka większej ilości powietrza zwiększa jego parametry
* po założeniu filtra stożkowego okazuje się, że nic nie daje. Dlaczego? Co z tego, że filtr zassie więcej powietrza jak blokuje go dalsza część dolotu do kolektora.
* po założeniu filtra stożkowego okazuje się, że silnik stracił moc na wolniejszych obrotach natomiast czuć lekki przyrost mocy na wyższych obrotach. Tutaj też trzeba się zastanowić czy ma to sens.
Tak więc jeśli chcesz zamontować filtr stożkowy najlepiej udać się do hamowni i wszystko będzie jasne czy ma sens zakładać stożek czy nie
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Prawda jest taka że filtr stożkowy ładnie wygląda i pozytywnie wpływa na zmianę dźwięku, zaś co do przyrostu mocy to jest on w granicach błędu pomiarowego hamowni 
Wracając do tematu to montaż stożka pro a co do auta to podoba mnie się biała 323 BG z górną lotką
(tylko ta końcówka wydechu coś nie teges)
Wracając do tematu to montaż stożka pro a co do auta to podoba mnie się biała 323 BG z górną lotką
(tylko ta końcówka wydechu coś nie teges)

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Witam,
Mam pytanko, posiadam mazde 323 1.6 glx rowniez z 1990 roku i chcialem wymienic maske po stluczce, jedyna ktora wydaje mi sie podobna i jest obecnie wystawiona na allegro pochodzi z modelu z 93 roku z silnikiem 1.3. Chcialem sie zapytac czy ktos ma moze pojecie czy ta maska bedzie pasowac do modelu z 90 roku? Probowalem cos znalezc ale nie bardzo mi idzie.
Pozdrawiam
Mam pytanko, posiadam mazde 323 1.6 glx rowniez z 1990 roku i chcialem wymienic maske po stluczce, jedyna ktora wydaje mi sie podobna i jest obecnie wystawiona na allegro pochodzi z modelu z 93 roku z silnikiem 1.3. Chcialem sie zapytac czy ktos ma moze pojecie czy ta maska bedzie pasowac do modelu z 90 roku? Probowalem cos znalezc ale nie bardzo mi idzie.
Pozdrawiam
-
Ziem
Dawno mnie nie bylo i duzo się zmieniło 
Jestem po pelnym swapie z 323f bg gt do budy bg.Na chwile obecną mam problemy z dodaniem zdjęć wiec myślę że w najbliższym czasie ne dodam by sie pochwalić:)
Bede starał sie na bieżąco odpowiadać na pytania
Jestem po pelnym swapie z 323f bg gt do budy bg.Na chwile obecną mam problemy z dodaniem zdjęć wiec myślę że w najbliższym czasie ne dodam by sie pochwalić:)
Bede starał sie na bieżąco odpowiadać na pytania
Tak wygląda pod maską Mazda 323 BG GT
Siwy tak wypucował że ho ho !
Siwy tak wypucował że ho ho !
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Kule daro mnie wyprzedził
mam duzo zdjęć ze swapa i postaram sie wszystkie wrzucic i dokładnie opisać
filmik tez musze jakis nagrac:)
Dobra mam zdjęcia
Wybrałem najlepsze z nich bo było zdecydowanie więcej 
Nadszedł moment ...

Wyciągamy BP05

Praktycznie pusta komora

Troche ją zerżarło... Tył wyglądał zdecydowanie gorzej..

I musiałęm się pożegnać z 323f GT [*] Przy pomocy taty

Dobra teraz kolej na moje B6-E

Wyciągamy...

Wyciągnięty

Rozbieramy BP05
























Zamach z 1.3 16v który ważył 7,5KG


Odchudzony na 6,750kg




Przy tej wadze zamachu silnik wkręcał się bardzo szybko
lecz docisk z 1.6 nie dawał rady,jak szybko zmieniałem biegi to ślizgało...
Ale ale,skrzynie na skrzyżowaniu dałem rade wykończyć po niecałym miesiącu jazdy na 1.8 !



W skrzyni taką dziure zrobilo że cały docisk dostał po D**pie... i musiałem kupić sprzęgło.
Wszytko poskładane na zamachu z 1.8 16v SOHC + kompletne sprzęgło z 1.8 16v SOHC.
Zamach waży 8,6KG i jeździ bardzo przyjemnie,czuć w górnych zakresach obrotów
Aaa i na skrzyni z mx3 1.6 16v,zdecydowanie krótsza skrzynia niż moja poprzednia z 1.6 8v.
Dobra dalsze zdjecia.
Wkładamy BP05


Siedzi !




Zabieramy sie za hamulce z GT.
Przód 256mm przed


I po


Porównanie 231 i 256

Tłoczki



Przy okazji zrobilo się konserwacje i inne kosmetyki





Składamy cały przód











Zabieramy się za tył






Dziurka....

I wszystko w podkładzie epoksydowym

Trzeba było zmienić bak...






I poskładane
łącznie z konserwacja 






Jeszcze części z silnika

Chłodnica z 323f okazała się niżej osadzona i trzeba było coś wymyśleć


I koniec swapa




I wozi się tak

Na dniach zrobię zdjęcia wnętrza bo tam też się troche pozmienialo
Plan na rok 2016 ?

Nadszedł moment ...

Wyciągamy BP05

Praktycznie pusta komora

Troche ją zerżarło... Tył wyglądał zdecydowanie gorzej..

I musiałęm się pożegnać z 323f GT [*] Przy pomocy taty

Dobra teraz kolej na moje B6-E

Wyciągamy...

Wyciągnięty

Rozbieramy BP05
























Zamach z 1.3 16v który ważył 7,5KG


Odchudzony na 6,750kg




Przy tej wadze zamachu silnik wkręcał się bardzo szybko
Ale ale,skrzynie na skrzyżowaniu dałem rade wykończyć po niecałym miesiącu jazdy na 1.8 !



W skrzyni taką dziure zrobilo że cały docisk dostał po D**pie... i musiałem kupić sprzęgło.
Wszytko poskładane na zamachu z 1.8 16v SOHC + kompletne sprzęgło z 1.8 16v SOHC.
Zamach waży 8,6KG i jeździ bardzo przyjemnie,czuć w górnych zakresach obrotów
Aaa i na skrzyni z mx3 1.6 16v,zdecydowanie krótsza skrzynia niż moja poprzednia z 1.6 8v.
Dobra dalsze zdjecia.
Wkładamy BP05


Siedzi !




Zabieramy sie za hamulce z GT.
Przód 256mm przed


I po


Porównanie 231 i 256

Tłoczki



Przy okazji zrobilo się konserwacje i inne kosmetyki





Składamy cały przód











Zabieramy się za tył






Dziurka....

I wszystko w podkładzie epoksydowym

Trzeba było zmienić bak...






I poskładane






Jeszcze części z silnika

Chłodnica z 323f okazała się niżej osadzona i trzeba było coś wymyśleć


I koniec swapa




I wozi się tak

Na dniach zrobię zdjęcia wnętrza bo tam też się troche pozmienialo
Plan na rok 2016 ?

Siwy za fotorelacje 6 
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Lubie czytać takie tematy. Super podejście do sprawy, mnie też to czeka
Wie viele kostet SWAP?
Wie viele kostet SWAP?
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
chodzi mi o części do silnika, bo wiem że robot wykonałeś sam 

-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości