Mazda 323F BJ RF '99 2,0 DiTD – granatowe love

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2012, 16:18

A jaka był przyczyna? wciągał olej? czy smarowanie padło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Marceli Szpak » 29 lis 2012, 19:18

Neonixos666 napisał(a):A jaka był przyczyna? wciągał olej? czy smarowanie padło?

Nie wiem dokładnie co i jak, Wy po spisie zmian możecie łatwiej dojść co i jak, mnie aż tak to nie interesowało :)
Do zakładu pojechałem tylko i wyłącznie z powodu turbiny, która rzygała olejem – na forum pisałem o wymianie kolanka, że niby mi się stare pociło – już wtedy musiało być coś z nią nie halo. 1-1,5L oleju na 10tyś. km to nie jest aż tak dużo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez alk80 » 29 lis 2012, 19:51

Marceli Szpak napisał(a):1-1,5L oleju na 10tyś. km to nie jest aż tak dużo.
jak to nie, chyba że w benzynie
ja mam nieszczelność pokrywy zaworów tak, że cały silnik mokry, ale nie znaczy terenu :P i nie dolewam ani kropli między wymianami, zalewam silnik olejem w ilości 4,7L i spokój na 10tyś km :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Marceli Szpak » 29 lis 2012, 20:03

alk80 napisał(a):
Marceli Szpak napisał(a):1-1,5L oleju na 10tyś. km to nie jest aż tak dużo.
jak to nie, chyba że w benzynie
ja mam nieszczelność pokrywy zaworów tak, że cały silnik mokry, ale nie znaczy terenu :P i nie dolewam ani kropli między wymianami, zalewam silnik olejem w ilości 4,7L i spokój na 10tyś km :)

W każdym bądź razie mogę już o tym zapomnieć ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez alk80 » 29 lis 2012, 20:14

Marceli Szpak napisał(a):W każdym bądź razie mogę już o tym zapomnieć ;)
i cieszyć się z jazdy Maździą jak wielu innych :D
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Marceli Szpak » 18 gru 2012, 19:19

Po przejechaniu 500km od remontu nastąpiła wymiana oleju – tym razem zalano Dexelia 5w30
Na nowej butli na szybko nie dopatrzyłem się napisu Dexelia lecz Mazda – tak ma być ? :)

Silnik po remoncie jeździ idealnie :) ach to przyśpieszenie, szkoda, że drogi teraz takie śliskie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Bart0n » 18 gru 2012, 22:33

Marceli Szpak napisał(a):ach to przyśpieszenie


Nie chcę Cię smucić, ale to głównie zasługa temperatury :D normalnie w benzynie tak tego nie odczuwałem, ale w dieslu na drugim biegu zwykłe 90 koni na wilgotnym asfalcie mieli kołami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Marceli Szpak » 19 gru 2012, 00:28

Bart0n napisał(a):
Marceli Szpak napisał(a):ach to przyśpieszenie


Nie chcę Cię smucić, ale to głównie zasługa temperatury :D normalnie w benzynie tak tego nie odczuwałem, ale w dieslu na drugim biegu zwykłe 90 koni na wilgotnym asfalcie mieli kołami :P

No to teraz ja Cię zasmucę – to już moja trzecia zima z tym autkiem, nigdy tak nie śmigał :) to nie kwestia temp. chociaż ta pewnie coś tam wzbogaca atrakcje :)
Poczytaj mój wątek wyżej, dowiesz się, że miałem remont kapitalny silnika no nowa/regenerowana turbinka ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Bart0n » 19 gru 2012, 00:53

Cieszy mnie ,że dobrze śmiga a nie smuci :D czytałem wątek wcześniej, silnik teraz pewnie chodzi jak nowy :) ale widocznie coś było na rzeczy skoro odczuwasz taką poprawę. Teraz pewnie wszyscy zdziadziejemy zanim go zajeździsz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Marceli Szpak » 19 gru 2012, 08:39

Bart0n napisał(a):Teraz pewnie wszyscy zdziadziejemy zanim go zajeździsz :D

Znając mój styl jazdy pewnie tak :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Marceli Szpak » 24 paź 2013, 20:49

Witajcie,
Dawno mnie u Was nie było, zabiegany jestem :)
Informuję, że od remontu silnika, równo rok temu, Mazda spisuje się rewelacyjnie, na olej chyba się obraziła bo wcale go nie pobiera :)
Ostatnio wymieniłem klocki i szczęki hamulcowe jednak gdyby ktoś był przejazdem w Lublinie i widział granatową 323, która tak piszczy, że kieliszki pękają niech pomacha :)
Coś czuję, że na wiosnę czeka mnie zakup reperaturek na tylne nadkola.
Pozdrawiam
Wojtek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Marceli Szpak » 15 kwi 2014, 18:40

Witajcie,
W dniu dzisiejszym Mazda otrzymała nowy, kompletny rozrząd, oczywiście ORI :)
Po świętach wymieniona zostanie poduszka pod silnikiem oraz łącznik stabilizatora.
Pozdr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Piotr89 » 16 kwi 2014, 08:21

Widzę że czysta eksploatacja u Ciebie i od czasu do czasu małe wymiany.
Ale ważne że autko bezawaryjne <spoko> Zapraszamy na spota do Lublina, bo dawno Cie nie było <ok>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Marceli Szpak » 16 kwi 2014, 19:39

oj dawno, dawno :) może w maju się uda zajechać i pogadać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Marceli Szpak » 8 maja 2014, 09:48

Witajcie,
No i stało się:
Na początku tygodnia wymieniono poduszkę pod silnikiem, a także wstawiono nowy łącznika stabilizatora oraz tuleję stabilizatora przy przednim, lewym kole.
Auto powolutku szykowane na podróż do Chorwacji na początku lipca.
Z grubszych poprawek pozostała chyba tylko ruda na tylnych nadkolach :)
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez alk80 » 8 maja 2014, 11:14

Marceli Szpak napisał(a):wstawiono ... tuleję stabilizatora przy przednim, lewym kole
nie chciało ci się wymieniać obydwu, gumy stabilizatora wymienia się raczej w komplecie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Marceli Szpak » 8 maja 2014, 19:13

alk80 napisał(a):
Marceli Szpak napisał(a):wstawiono ... tuleję stabilizatora przy przednim, lewym kole
nie chciało ci się wymieniać obydwu, gumy stabilizatora wymienia się raczej w komplecie

Prawa była w naprawdę dobrym stanie, gdyby były chociaż niewielkie oznaki zużycia wymieniłbym też prawą. Nie ma większego problemu by za jakiś czas wymienić drugą :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Marceli Szpak » 20 maja 2014, 21:33

Witajcie,
Tym razem przyszła pora na chłodnicę, którą przetarła obudowa wentylatora – podobno to częsta przypadłość w bejotkach.
Gdyby ktoś nabywał zamiennik, należy uważać ponieważ u niektórych producentów trzeba szukać chłodnicę do wersji bez turbo – kwestia złych oznaczeń.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Michał » 21 maja 2014, 15:37

Marceli Szpak napisał(a):Na początku tygodnia wymieniono poduszkę pod silnikiem


Pytanko, którą poduszkę wymianiałeś i jakie były tego przyczyny (hasłas czy wibracje i drgania)?
I czy dałeś OE Mazda, ew, jaki koszt no i jakie efekty? :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez Marceli Szpak » 22 maja 2014, 09:47

Michał napisał(a):
Marceli Szpak napisał(a):Na początku tygodnia wymieniono poduszkę pod silnikiem


Pytanko, którą poduszkę wymianiałeś i jakie były tego przyczyny (hasłas czy wibracje i drgania)?
I czy dałeś OE Mazda, ew, jaki koszt no i jakie efekty? :)

Ogólnie to drgania, ale decyzję podjął mój mechanik z Japan-Sewis na Związkowej w Lublinie, który stwierdził, że kwalifikuje się do wymiany. OE i szczerze to nie wiem ile za samą wymianę bo robiłem kilka innych rzeczy i nie rozbijałem tego na poszczególne części :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy