Mazda 323F BG B6 '93 Rakieta by Vhaniss

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Ethil » 23 lut 2013, 09:00

No to pisałem, że warto sprawdzić układ paliwowy zaczynając od tego czy na listwie wtryskowej jest ciśnienie jeszcze przed próbą odpalenia do taki prostych rzeczy jak filtr. Kody warto sprawdzić a można to zrobić samemu przy odrobinie zdolności manualnych albo udać się do kogoś kto wie jak to zrobić. Czy na stacji diagnostycznej Ci pomogą tego nie wiem ja nie znam stacji diagnostycznej w swoim rejonie która sprawdza coś więcej niż hamulce, zbieżność czy światła prędzej u jakiegoś mechanika. W najbliższym czasie będę się wybierał do wro więc można coś pomyśleć.
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 14:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez Vhaniss » 23 lut 2013, 12:53

To jak będziesz we Wrocku czy coś to napisz PW do mnie to możę się spotkamy :) Ja mieszkam na wylotówce na Poznań/Trzebnicę ale mogę też podjechać wszędzie przecież :) A jak ktoś jest obeznany w madziach to chwila moment oceni co w trawie piszczy :D
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 23 lut 2013, 17:04

jeśli podjedziesz to nie oceni bo paliwo będzie nabite dopiero po jeździe a silnik musi być zimny nieodpalany :) żeby powiedzieć co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Ethil » 23 lut 2013, 17:36

No właśnie. Dam Ci znać jak coś bo będę się musiał na tygodniu wybrać do wrocka z jedną głowicą klienta do planowania ale nie wiem w który dzień jeszcze bo najpierw muszę rozebrać silnik, więc mogę zajrzeć :)
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 14:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez mlody87mma » 24 lut 2013, 15:04

miałem taka do dziś żałuje ze sprzedałem:(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 14:18
Posty: 27
Skąd: Wola Rzedzinska
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 1995r

Postprzez Vhaniss » 24 lut 2013, 16:25

Właśnie mialem edytować post, że podjechanie jest bez sensu bo autko będzie wtedy paliło elegancja francja :D @mlody87mma ja mialem kupic od kolegi 406 15 letnią za 3,5k ciesze sie, ze kupilem o polowe tansza mazde bo wiem, ze jak wlozy sie w nią tą różnicę ceny żeby powymieniać części i ponaprawiać drobne usterki to nie ma co porównywać autek <czarodziej>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Ethil » 24 lut 2013, 17:04

Naprawdę warte uwagi auto. Jedna z lepiej zrobionych mazd.
Moja siostra do dziś jeździ bagietą z 94 roku i nic się w niej nie psuje. I nie licząc tych nieszczęsnych kielichów to nie rdzewieje co moim zdaniem jest fenomenem jak na prawie 20 letnie auto. Tylko filtry, olej i klocki wymieniam i 2 razy rozrząd robiłem. Auto ma 380 tyś przejechane a wygląda świetnie. Oryginalne radio i głośniki grają lepiej niż nie jeden markowy sprzed audio :D I mazda dumnie dzień w dzień pokonuje trasę Oleśnica-Wrocław. Jak się kupi zadbaną albo trochę dołoży i dba o auto to potrafi długo służyć. <piwo> za BG :D
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 14:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez adriano2747 » 24 lut 2013, 19:13

Oleśnica – Wrocław pamiętam że skubana madzia jest tak lekka że jak przy 120 wiatr zawiał to całą nią rzucało :P pięknie emocje :) niestety moja rdzewiała na progach wszędzie popchnąłem ją za 1000 zł i kupiłem Vectrę b ale wiem że gościu zadbał i widuję ją do dziś :) mam plany za rok kupić 1.8 i dostosować ją na tor :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 24 lut 2013, 19:33

Bezcenne są miny ludzi przechodzacych obok autka jak się podnosi albo chowa światła <faja> + miliard do lansu, albo jak w nocy ktoś przechodzi a podniosę światła i skacze ze strachu <rotfl>

Dopisano 24 lut 2013, 21:01:

Ahhh przypomniałem sobie właśnie. Da radę jakoś wyregulować prędkościomierz, żeby nie przekłamywał o te +/– 8km/h? i jeszcze jest z nim taki problem, że igłą prędkościomierza nie siedzi stabilnie tylko na nierównościach ma amplitudę ok 2mm góra dół potrafi latać... co to może być ? <co?>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 25 lut 2013, 21:32

Albo uszkodzony zegar albo uszkodzona / rozciągnięta linka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 25 lut 2013, 23:13

To może zastanowie się nad kupnem nowych zegarów :D A szyba to jednak priorytet, po tygodniu deszczu i śniegu we Wrocławiu mam duży kawałek podsufitki mokry <zawstydzony> <zawstydzony> <zawstydzony>

Dopisano 26 lut 2013, 16:39:

Piszczałka od świateł nie piszczy :( Odpowiedzialny za to jest bezpiecznik ROOM 10A natomiast centralny, ośw kabiny i bagażnika normalnie działają a ten sam bezpiecznik jest za to też odpowiedzialny... jakiś pomysł co robić? Spalił się głośniczek <co?> <co?>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 26 lut 2013, 21:02

albo głosniczek albo przerwa w obwodzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 26 lut 2013, 21:24

Problem z piszczałką rozwiązany – domyśliłem się, że powodem może być "nie działający" czujnik otwierania drzwi więc wyjąłem czujnik, wyczyściłem, popsikałem WD40 założyłem i wszystko śmiga, oczywiście profilaktycznie zrobiłem to w każdych drzwiach (śmiesznie, że śrubka mocująca jest podłączeniem czujnika do masy tj. karoserii auta ;P – bez niej czujnik nie działa. Niestety czujnika w drzwiach pasażera nie mogłem odratować gdyż komuś przede mną wpadł do środka słupka (wtyczka) i muszę demontować słupek od środka, ale może to na kiedy indziej zostawię :]

Jako, że dzisiaj pierwszy dzień wiosny to postanowiłem troszkę pooglądać efkę z bliska i posprawdzać jak to było z tym jej "biciem, czy nie biciem". Wszystkie szyby oprócz przedniej i tylnej są oryginalne (Nippon, cośtam z tymi samymi numerami), progi i blacha w środku autka i karoseria mają ten sam kolor, podłużnice nie są pokrzywione, w komorze silnika jedyną nieoryginalną częścią (Chyba) jaką znalazłem to chłodnica NISSENS 62408A made in Denmark, a tak to wszystko wygląda GIT, tylko znalazłem kilka kostek niepodłączonych do niczego?? Dwie rurki jakoś dziwnie mokre no i ta plama na pokrywie głowicy z jakimś starym zaciekiem, wszystkie śrubki zderzaków i drzwi są oryginalnie malowane z takim samym oznaczeniem każda, niepościerane.. pomimo mojej małej wiedzy nt aut daję tej maździe 95%, że była robiona tylko z tyłu i nigdzie indziej... fotki tutaj.

P.S. Jaka jest konsekwencja przełączania paliwa na gaz kiedy jest on zimny? w sensie od razu po uruchomieniu silnika? Dodam, że nie szarpie autem, oraz nie gaśnie więc czemu by nie przełączać od razu oszczędzając na benzynce? <ok>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Od czego mogą być te wtyczki? I co to na tych rurach się poci?
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 3 mar 2013, 16:23

mazda w tamtych czasach montowała pełen układ elektryczny do wszystkich aut nawet tych które są ubogo wyposażone więc wtyczka może być np do klimy. plama jest od odmy zobacz czy jest szczelnie podłączenie. a węże to nie wiem patrz czy do góry nie poci sie cos na nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 3 mar 2013, 18:03

Ahh to by też wyjaśniało wystające kostki pod fotelami – pewnie od wersji z podgrzewaniem ;)

Teraz uwaga, uwaga, fanfary, fanfary!!! Dzisiaj wiosenne mycie pucowanie, woskowanie, polerowanie!

Efka prezentuje się lepiej niż niejeden wyjechany z salonu kompakt... :) (no brakuje jeszcze ładnych butków) <dupa>

Abracadabra <czarodziej>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sorry za jakość – telefon
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Ethil » 3 mar 2013, 20:52

A te węże nie są przypadkiem od wspomagania? Popatrz właśnie czy nie leci z góry albo one same gdzieś nie puszczają na łączeniu. Jeśli chodzi o gaz to powiem Ci tak jak masz parownik lovato możesz jeździć cały czas na gazie i nie będziesz miał żadnych problemów. Jak sam wiesz bądź nie wiesz gaz w postaci ciekłej ma ujemna temperaturę. Gdy odpalasz auto silnik spokojnie się grzeje a wraz z nim reduktor. W trakcie pracy silnika na benzynie elektrozawór gazu jest zamknięty i reduktor nie ochładza się gazem a ogrzewa płynem z silnika. Po osiągnięciu temp pracy zazwyczaj 30st gdy masz sekwencję komputer automatycznie odcina dopływ benzyny do wtrysków i otwiera elektrozawór od gazu. Ten przepływa przez ogrzany reduktor i przechodzi w stan lotny po czym dostaje się przez wtryski gazu lub przez parownik do silnika. I teraz odpowiedź na twoje pytanie. W przypadku gdy przełączysz na gaz przy niedostatecznie ogrzanym reduktorze zamarzają w nim membrany. Takie twarde zamarznięte membrany szybko mogą się uszkodzić tym bardziej jeśli reduktor jest podciśnieniowy i membrana ma dość duże wychyły. Uszkodzone membrany przepuszczają gaz, przez ich trwałe odkształcenie wpływają na pracę reduktora i dawkowanie gazu. Nie mówiąc o tym, że twarda membrana albo dolewa na maxa gazu albo daje za ubogą mieszankę i można sobie szybko zawory wypalić.

Na koniec kilka słów z mojej strony. Ja osobiście mam 2 auta z instalacja gazową. W jednym mam staga 4 sekwencje i auto ma zworkę w czujniku temperatury gazu reduktora żeby od razu po dodaniu gazu przełączył się na gaz. Po 5 latach wymieniłem tylko raz membrany ostatnio bo mocno przerywał na gazie. Były już popękane (koszt 40 zł parownik kme). W drugim koreańskim wynalazku które zwie się tico mam instalacje 1 generacji własnoręcznie zakładaną używkę z nawet nie wiem jakiej produkcji parownikiem i auto odpalam tylko na gazie i jeżdżę tylko na gazie (awaryjnie jak gazu braknie to benzyna żeby do stacji się dowlec). Przy temp -15 odpala od strzała (niższej nie było). Pracuje jak zegarek i na zimnym i na ciepłym a gazu pali w zależności od stylu jazdy od 4.5 do 6 max na 100. Więc moim zdaniem jeśli masz dobry parownik możesz sobie jeździć na gazie do woli :)
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 14:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez Vhaniss » 3 mar 2013, 21:00

Co do mojej instalacji LPG:

Reduktor: Lo Gas
Zawór Gazowy: Valtech?
Wielozawór: Tomasetto
Komora Szczelna: G24M SA
Zawór Tankowania: Tomasetto
Zbiornik G24M SA 10690 41,5/600
Przełącznik/Centralka Lo Gash Flash
Układ Elektroniczny Lo Gas Flash

Jakieś informacje na temat tej instalacji? :)
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Ethil » 3 mar 2013, 21:19

Tak szczerze nie miałem nigdy do czynienia z instalacją Lo Gas i mało o niej wiem :) Nie mam pojęcia jak wytrzymały jest reduktor tej firmy.
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 14:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez Vhaniss » 4 mar 2013, 15:10

Padł mi chyba bezpiecznik bo nie działają reflektory przednie o raz pozycyjne, i lewy mijania z tyłu nie działa także ostrzeżenie o światłach jak się otwiera drzwi .... <killer> <killer> <killer> <killer>

Ok problem naprawiony – przepalił się bezpiecznik czerowny 10A TAIL LH, włożyłem na jego miejsce ten z ROOM też 10A ale z kolei na miejsce ROOM włożyłem 15A z podgrzewania foteli... może się coś stać, jak do oświetlenia kokpitu, bagażnika, zegarka, centralnego i piszczałki od świateł zamiast 10A włożyłem 15A?

I druga sprawa w głownych bezpiecznikach bezpiecznik MAIN 80A jest zastąpiony zlutowaną blaszką <lol> Takie coś może zostać? Wnioskuje, że poprzedniemu właścicielowi wywalało ciągle bezpiecznik więc zamienił go blaszką.. <cisza> <cisza>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Leniwiec » 4 mar 2013, 16:01

Jest piękna, it's bjutiful! Z opisu wynika, że umiesz samodzielnie dopieścić autko – to cenna umiejętność (zazdroszczę...), wykorzystaj ją mądrze, a Twoja bagietka jeszcze długo pojeździ i pomruga do przechodniów <oczko>
Jestem Nikim co umie tylko spać
Lunatykiem od odkładania spraw
Fanatykiem marzeń
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 15:50
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323P BA, 1.3 B3, rocznik '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy