Mazda 323 BG PN '94 "White Lady"-ODBUDOWA

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez benny88 » 27 gru 2012, 23:48

To jeszcze kupa roboty...
a że się jeszcze zapytam co będziecie robić w komorze czyszczenie i malowanie czy coś jeszcze ??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez pawcio1017 » 28 gru 2012, 16:21

Podziwiam. Marzy mi sie też jeszcze kiedyś tak od podstaw odpicować BGtke (najlepiej w GTku bo o GTR nie marze nawet :P ). Bardzo przyjazne auto. Jak kiedyś wspomniał cukierek na tym forum "jak ktoś już raz wejdzie w bagietke to zawsze do niej będzie wracać". I powiem wam że coś w tym jest :) Działaj, bo warto ratować te auta
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez folley » 28 gru 2012, 18:43

pawcio1017 napisał(a): Jak kiedyś wspomniał cukierek na tym forum "jak ktoś już raz wejdzie w bagietke to zawsze do niej będzie wracać".

Z eFką jest podobnie :D <czytaj>

Trzymam kciuki za skończenie projektu. Warty uwagi <spoko>
Moja BaGietka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 12:32
Posty: 460
Skąd: Okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BG b6 1993

Postprzez damian » 28 gru 2012, 18:53

Piotr89 napisał(a):Miejmy nadzieję że po nowym roku zanurzę się w kanał, rzeźbić spód


współczuję, aż coś mi się robi jak sobie przypomnę te iskry wpadające do ucha, za kołnierz i do buta. do takich robótek przydała by się obracana rama, taka jaką mają chłopaki w warsztatach na discovery.
powodzenia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Piotr89 » 29 gru 2012, 11:45

benny88 napisał(a):To niedługo lakiernik i składanie na nowo czy jeszcze coś ??

Benny do lakierowania jeszcze hektolitry wody w Wiśle upłyną :P .Lakierować sam będę, bo jakies tam pojecie mam( tak mi sie wydaje ):D
komora silnika malowana będzie i też rdza z kielichów wycinana, nieduzo ale lepiej to zrobić, bo nie mam zamiaru za rok zaglądać :P
Jutro może kolejne zdjęcia wpadną, bo podłoga prawie na ukończeniu <jupi>
Damian gdyby nie twój wątek który mnie tak zafascynowal, pewnie nigdy nie podjąłbym sie tego, ale jeżeli ty dałeś radę mając rodzinę to i ja uwazam że też powinienem sprostać temu wyzwaniu <diabełek>
Dzięki za słowa uznania i otuchy <spoko>
Chciałoby się mieć tu pod maską jakieś chociaż 1.8 SOHC, kto wie czy w przyszłości nie będzie <diabełek> jezeli oczywiście BG zostanie u mnie i jeżeli nie kupię Xeda <co?>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez marshal_sila » 29 gru 2012, 17:23

nie no Piotrek tylko nie SOHC to antyk z przed wojny:) szukaj tylko i wyłącznie DOHC :) coś się pomyśli ,jak się zdecydujesz ze swapem -pomogę:D pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez Piotr89 » 29 gru 2012, 23:01

marshal_sila napisał(a):nie no Piotrek tylko nie SOHC to antyk z przed wojny:) szukaj tylko i wyłącznie DOHC :) coś się pomyśli ,jak się zdecydujesz ze swapem -pomogę:D pozdro

A no właśnie niby jakieś 101KM ale to i tak jest zawsze więcej niż 56KM :P , chociaż myślałem nad BP, ale kto to kurcze wszystko ogarnie, mechanika owszem pikuś, ale sprawy elektryczne <co?> Jak źle będzie jeden przewód podpięty to albo kompa usmażę,albo poprostu nie uruchomię silnika :| Najlepiej to by było rozbitą BA z 1.8 wyrwać w dobrych pieniądzach <czarodziej>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez pawcio1017 » 29 gru 2012, 23:05

Piotr89 napisał(a):Najlepiej to by było rozbitą BA z 1.8 wyrwać w dobrych pieniądzach <czarodziej>


To też nie będzie chyba dobre rozwiązanie bo wiązki będą inne i wyjdą cyrki z powpinaniem sie w instalacje BGtki. Najlepiej szukać BG z 1.8 DOHC i swapać. Najprostsza droga to będzie :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Piotr89 » 29 gru 2012, 23:13

Tylko nie wiem czy nie prostsze właśnie będzie usunąć całą instalację diesla a potem od podstaw położyc tą od BA więc myślę że większych problemów by nie było <co?> A BG z 1.8DOHC chyba ciężej trafić niż BP <co?>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez benny88 » 30 gru 2012, 00:23

BP (1.8DOHC) Można dostać za 700 zł z kompletną instalacją elek. oraz skrzynią.
W B8 (1.8SOHC) To wydatek podobny a zabawa nie warta już lepiej zostawić PN'a za którym osobiście tęsknie :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez marshal_sila » 30 gru 2012, 13:07

no właśnie pomoc z kabelkami Ci oferuje :) najlepiej rozbitka wiadomo bo wszystko jest jakieś pierdoły,mocowania,wsporniki,i inne takie a instalke to cala przerzucić a diesel-mana wyp........:) ale oczywiście Piotrek twoja koncepcja jest najważniejsza:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez black_pablo » 3 sty 2013, 21:35

witamy w nowym roku 2013 papa

po sylwestrowych szaleństwach doszliśmy do siebie i zabraliśmy się pełną parą za robotę :)

dziś zdemontowaliśmy resztę plastików wnętrza, podsufitkę która nie jest zbyt fajnie mocowana ponieważ z przodu jest klejona, ale udało się bezboleśnie zdemontować wszystko zostało opisane śrubki pochowane w pakiety aby przy składaniu nie bawić się w zgaduj zgadula. :]

Potem instalacja elektryczna, która biegnie na tył została rozłączona, aby nie pałętała się pod nogami w kabinie <spoko>

Potem ostro wzięliśmy się za demolkę i walkę z przegniłą blachą i piankowym progiem autorstwa poprzedniego właściciela, który tworzył poszycie progu z żywicy i siatki którą kładzie się na styropian przy elewacjach :| <nie powiem>

a oto efekt prac nie wygląda to zbyt różowo <dupa> , ale jesteśmy pozytywnej myśli <spoko> :)

a teraz fotki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Piotr89 » 3 sty 2013, 22:09

Właśnie Pablo, po Sylwestrze doszliśmy do siebie ale po tym co dzisiaj zobaczyłem nie mogę jeszcze dojść do siebie :| pierwsza myśl jaka nasunęła mi sie na język to- projekt chyba umarł...razem z tą budą, ale im głębiej się wyskrobało rdzę, szpachlę, żywicę, siatkę i FLIPSY-piankę wtedy oczom ukazała się zdrowa blacha i pozostałość progu wewnętrznego na bazie którego będzie można wszystko odbudować <faja>
W progi wleci kwadratowy profil zamknięty o przekroju 80x80, grubości 2mm, później blacha grubości 1mm na poszycie wewnętrzne progu, wokół profilu dodatkowo będą wspawane kawałki blachy 2mm, połączone z mocowaniem wahacza, na sam koniec z ocynku <co?> <co?> poszycie zewnętrzne się dorobi. W następnej kolejności do mocowania wahacza dospawa się z ceownika 60x60 wybrakowany kawałek zgnitej podłużnicy i wzmocni podłogę blacha 2mm i obspawa kielichy.
To tyle na teraz, oczekujcie kolejnych relacji :D
Bedzie Git <spoko>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez alk80 » 3 sty 2013, 22:26

a ja się martwie o dziurę w progu i tylnych podłużnicach ale widzę że inni mają gorzej :|
Piotr89 napisał(a):Bedzie Git <spoko>
to chyba jest motto tej odbudowy :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez black_pablo » 3 sty 2013, 22:35

alk80 napisał(a):Piotr89 napisał(a):Bedzie Git <spoko>


sam je wymyśliłem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez benny88 » 4 sty 2013, 00:42

Po tym co zobaczyłem to nie będę mówił że biała jest skorodowana....
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez Piotr89 » 4 sty 2013, 00:47

A no właśnie. Powiedziałem ci już kiedyś że twoja jest w bardzo dobrym stanie :P
Oj tam wszystko jest do zrobienia, szyna od wąskotorówki w progi i wszędzie gdzie się da i nic jej nie ruszy <rotfl>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez alk80 » 4 sty 2013, 00:57

Piotr89 napisał(a):szyna od wąskotorówki w progi i wszędzie gdzie się da i nic jej nie ruszy
i środek ciężkości się obniży :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Eklerek323f » 4 sty 2013, 00:57

O ja pier**** To moja eFka BG nie była tak pożarta <oczy> Ona jest po jakimś wodowaniu czy jak? Strasznie to wszystko wygląda, chyba by Wam się bardziej opłacało gołą budę kupić niż reanimować to.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Piotr89 » 4 sty 2013, 01:03

Eklerek to samo powiedziałem jak rozprułem próg :|
Jednak po głębszych oględzinach jestem pełen wiary i nadziei.
Mógłbym kupić, ale po co... na bazie reanimacji BG pisze prace magisterską o korozji i lakiernictwie a druga kwestia to już sentyment i przywiązanie <glupek2>
alk80 napisał(a):
Piotr89 napisał(a):szyna od wąskotorówki w progi i wszędzie gdzie się da i nic jej nie ruszy
i środek ciężkości się obniży :P

to po to żeby lepiej zakrętów się trzymała :P
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy