Mazda MX3 EC B6 '96 DOHC

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez xx3martus » 23 kwi 2012, 14:23

ladna <glupek2>
Martus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2012, 13:42
Posty: 91
Skąd: Żyrardów
Auto: byla 323 c;)civic białe jajko:D,

jest 323f....

w poszukiwaniach 323 c;)

Postprzez jarsoN » 23 kwi 2012, 20:10

U mnie jest falowanie, ale nie na jałowym. Na jałowym równo trzyma obroty. Polecałbym dodatkowo wyczyścić silniczek krokowy, on odpowiada za ustawianie wartości obrotów. Może to przez to :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Porter3 » 28 kwi 2012, 08:22

Zresetowałem kompa i falowanie się trzyma równiutko.
Wymieniłem rozdzielacz zapłonu i kopułkę-mocy jako takiej nie zauważyłem.
Zostaje mi do wymiany wąż do chłodnicy (górny) mam popękany i amatorsko sklejony, zaraz po sklejeniu auto miało moc, natomiast gdy izolacja się rozrywa od ciśnienia to auto na ciepłym muli. Pedał w podłogę i zanim się zbierze to schodzi... :(
Być może z tych układem chłodzenia coś nie tak...

Dodatkowo:
– po odłączeniu lambdy, krokowca nie ma zmian,
– słychać dudnienie w obudowie filtra powietrza. Gdy odłączam krokowca dudnienia w filtrze brak! Dodatkowo słychać świst/jakby coś zasysało powietrze w rejonie obudowy filtra powietrza,
– spalanie mam ponad 10litrów,
– szarpanie i brak mocy przede wszystkim na ciepłym ponizej 2500tys obrotów. Zimny chodzi jak żyleta, wraz ze wzrostem temp traci moc. Brak błędów ECU.
– płyn chłodniczy mi ubywa przez dziurawy wąż (może układ się zapowietrza i głupieje moc?) – już zamówiony nowy.
– mam wrażenie, że po dłuższej jeździe zaciski się blokują z przodu – może dlatego na zimnym jest OK.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez Porter3 » 9 maja 2012, 13:50

Panowie tym razem problem z układem hamowania...

Kilka tygodni temu zamiast odpowietrzyć zapowietrzyłem układ.
Wlałem też przez przypadek płyn LHM zamiast Dot4 (taki: http://sklep.salko.pl/produkt,68383,245,plyn-hydrauliczny-CITROEN-1L-LHM,-CITROEN.html)

Potem udało się odpowietrzyć. Było ok przez 7 dni.

Po tym okresie hamulec działał po pierwszym wciśnieciu, po drugim podłoga.
Postanowiłem odpowietrzyć jeszcze raz, a tu:
zero kropli z 3 kół...(najdalszych)

Mechanik nie dał rady urządzeniem odpowietrzyć. Wymiana Pompy hamulcowej.
Dziś pojechałem ponownie –> ani kropli na [jakich?] kołach.
Przód odpowietrzony (ciekawe na ile?)

Pompa, servo, brak przecieku na kablach-OK.
Co to może być?
Na opakowaniu tego LHM jest napisane, że w przypadku zmieszania z Dot4 natychmiast opróżnić układ-ja jeździłem 7 dni...

Jakie macie przypuszczenia? (nie pytajcie o sposób odpowietrzania, bo i na zapłonie i bez zapłony i pompa odpowietrzana. System z ABS.)
Będę wdzięczny za sugestie :(
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez jarsoN » 9 maja 2012, 14:26

Na odpalonym silniku spróbuj, sprawdz przewody, może masz wycieki. Poza tym przypatrz sie dokładnie korkowi wlewu płynu hamulcowego. Napisane jest "only DOT3" a to jest zasadnicza różnica. Poza tym nie wiem w jaki sposób mogłeś pomylić płyny... <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Porter3 » 9 maja 2012, 14:31

– wycieków nie ma,
– szybko wszedłem do sklepu prosząc do płyn hamulcowy i dał mi ten (mimo, że godzinę wcześniej brałem u niego Dot4. Dopiero kilka dni temu zorientowałem się, że to nie ten co trza <glupek2>,
– czy to prawda, by z ABS odpowietrzać od najbliższego do najdalszego?
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez EUNOS » 9 maja 2012, 23:37

Ja odpowietrzałem od najdalszego na uruchomionym silniku i śmiga. Kolego lepiej nie spiesz się przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy.... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Porter3 » 10 maja 2012, 09:05

Płyn na full, servo, pompa ok. Z [jakich?] kół nawet kropla nie leci :/ nieważne, czy podpompowane czy nie.
Skończy się chyba mechanik i wymiana przewodów :/
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez DamianSzatan666 » 11 maja 2012, 20:57

mazda ładna:D sam myślę teraz nad taką... Ale nie dla mnie. Zastanawia mnie ten emblemat na pokrywie silnika... Jeden ze starszych jakie widziałem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez Porter3 » 12 maja 2012, 11:38

DamianSzatan666 napisał(a):Zastanawia mnie ten emblemat na pokrywie silnika... Jeden ze starszych jakie widziałem...

Chodzi Ci o logo na masce ? Niedawno na to zwróciłem uwagę, że logo jest stare z 1991 :)
<spoko> za bystrość :)
DamianSzatan666 napisał(a):sam myślę teraz nad taką...

Auto naprawdę super, szczególnie mojej Partnerce się okropnie podoba.
Ja natomiast myślę nad czymś mocniejszym <diabełek>
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez jarsoN » 12 maja 2012, 11:40

Porter3 napisał(a): DamianSzatan666 napisał(a):Zastanawia mnie ten emblemat na pokrywie silnika... Jeden ze starszych jakie widziałem...


Chodzi Ci o logo na masce ? Niedawno na to zwróciłem uwagę, że logo jest stare z 1991 :)
<spoko> za bystrość :)

Ten znaczek był do roku 93 bodajże, wcześniej były ejszcze inne. Mazda zostałą oskarżona przez renault za skipiowanie ich znaczka (tego romba w kółku) apotem znaczek zaczął ewolucje :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Porter3 » 12 maja 2012, 13:11

Sorry, za lamerskie pytanie, ale jak obniżyć zawieszenie? (amorki mam po 70parę %)
Czy wystarczy kupić sprężyny obniżające?
(chodzi mi oczywiście, żeby to nie były koszta rzędy ponad 1000zł o ile się da)
Chciałbym nieznacznie obniżyć auto, bo trochę mnie szpeci :/
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez DamianSzatan666 » 12 maja 2012, 15:35

jarson, historie znam... Zwróciłem uwagę gdyż auto wg. danych jest z '96 a emblemat do max '92.
Lecz nie liczy się emblemat tylko to co jeździ i jak jeździ :P

Moja jest z '97 a ma emblemat (jeden, na grillu) starszego typu, a na kierownicy już nowego-co widać na fotkach. Dla mnie liczy się że nie muszę <tuptup>
Tu masz fotkę jak co i jak
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez Porter3 » 12 maja 2012, 16:16

Swoją drogą ciekawie by się jeździło i wyglądało z jakimś jeszcze starszym emblematem, np. 1962 :)
Publiczność nie wiedziałaby chyba co to za marka :)
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez Porter3 » 22 wrz 2012, 11:38

Aktualizacja.

-Po zagrzaniu, osiągnięciu temperatury i puszczeniu gazu – szarpie, gdy schodzi z obrotów. Na ciepłym wciśnięcie/puszczeniu gazu jest szarpnięcie autem.
-Zaraz po odpaleniu na zimnym chodzi idealnie.
-Duże spalanie. (być może sonda rozwiąże ten problem),
-W upały coś go dusi,
-Na postoju, na ciepłym falowanie obrotów. Od 750obr w górę o 0,5cm.
-Kąt zapłonu nie jest ustawiony idealnie (na słuch :/).
-Słychać dziwne odgłosy (pyrkanie, dudnienie) w obudowie filtra powietrza, takie same z wydechu.



Zrobione:
-nowa sonda lambda (wymieniona dziś, Denso 290zł),
-regeneracja aparatu zapłonowego,
-świece, filtry, płyny nowe,
-brak błędów ECU,
-gumowa rura do przepustnicy, zaklejona dokładnie,
-nie bawiłem się jeszcze w regulację TPS,
-nie odpowietrzałem jeszcze układu chłodzenia.

Do Zrobienia:
-Rozrząd + uszczelki

Panowie, co może to być. Być może te problemy są powiązane. Myślałem, że wymiana sondy, sprawi, że na cipłym będzie pięknie chodził, wkręca się, ale szarpie i czasem przymula. Co mogę jeszcze sprawdzić?
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez DamianSzatan666 » 22 wrz 2012, 12:32

A sprawdzałeś czy nie łapie "lewego"powietrza??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez Porter3 » 22 wrz 2012, 14:55

Wydaje mi się, że nie łapie.

Dodatkowo sprawdziłem, że jak odepnę krokowca to nie ma dudnienia z obudowy filtra powietrza!
Jak sporo jeżdżę po mieście, to wolno się wkręca na obroty i dodatkowo pod spodem słychać lekko metaliczny dźwięk. Zajrzałem pod auto przy dodawaniu gazu na ciepłym to widziałem jakby jakieś opary pod silnikiem... Może coś z katalizatorem, jak się zagrzeje czy coś ? Skończy się na mechaniku, ale narazie próbuję z forum.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez D4NI3L » 23 wrz 2012, 15:30

Jak wyglada u Ciebie spalanie po wymianie sondy i jakie bylo przed wymiana?
Ostatnio edytowano 24 wrz 2012, 08:29 przez D4NI3L, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Porter3 » 23 wrz 2012, 15:36

Od razu jest różnica w spalaniu. Obstawiałem właśnie sondę, wymieniłem i gołym okiem widać różnicę. Specjalnie nie oszczędzam teraz, żeby potestować.

Teraz mam inny problem :)
Przekręciłem aparat zapłonowy, ustawiałem na wyczucie. Obroty zaczęły falować.
Włączyłem tryb serwisowy i okazało się, że całkowicie nierówno pracuje, więc jeszcze przekręciłem aparat i jest OK. Podkręciłem troszkę obroty, ale po wyjściu z serwisowego opadają na domyślne. Trochę telepie budą nadal...
Myślę, że trzeba ustawić aparat książkowo najpierw, potem bawić się obrotami...
Jak się zagrzeje w mieście, to obroty czasem się zacinają, jakby przyklejają i wtedy szarpnięcie jest, szczególnie w korku, być może krokowy aż tak zabrudzony...
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy