Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez janiszzz_mx3 » 27 mar 2012, 22:46

Lakier tak na 3= obiektywnie ale dla laika autko wygląda jak nowe i ładnie się błyszczy :) Poskładam do końca, pomaluje dokładkę i skombinuje jeszcze chlapacze tył to ofotkuje.

Słuchaj nie mogę ogarnać tego odpalania. Już powoli mam tego dosyć. Zlutowałem moduł zapłonowy ze schematu z http://ford-probe.net/content/view/17/42/, odpalił pięknie, chodził jak marzenie ale po minucie zdechł. Iskra znikła całkowicie. Potem podpiełem jakiś moduł tuningowy z łady i pochodził 5min i zdechł. Kupiłem drugi aparat zapłonowy, niby bankowo dobry, pochodziła 15sek i zdechła. Jako że mam teraz dwie kopułki to jedną przerobie tak, żeby zewnętrzną cewke podpiąć i zobacze jeszcze albo drugi moduł zlutuje albo z jakiegoś autka podepne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Capazo » 27 mar 2012, 22:58

janiszzz_mx3 napisał(a):Słuchaj nie mogę ogarnać tego odpalania. Już powoli mam tego dosyć. Zlutowałem moduł zapłonowy ze schematu z http://ford-probe.net/content/view/17/42/, odpalił pięknie, chodził jak marzenie ale po minucie zdechł. Iskra znikła całkowicie. Potem podpiełem jakiś moduł tuningowy z łady i pochodził 5min i zdechł. Kupiłem drugi aparat zapłonowy, niby bankowo dobry, pochodziła 15sek i zdechła. Jako że mam teraz dwie kopułki to jedną przerobie tak, żeby zewnętrzną cewke podpiąć i zobacze jeszcze albo drugi moduł zlutuje albo z jakiegoś autka podepne.


Czemu nie wrzucisz edisa zamiast ladowac kase w te padajace aparaty zaplonowe?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez janiszzz_mx3 » 27 mar 2012, 23:39

Edis to skomplikowana i droga sprawa. To musi działać na jednej cewie. 99.9% mazd v6 ma fabryke i działa nawet po modach. Teraz szukaj kółka, edisa6 i cewek nie wiadomo gdzie >500zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez gamer007 » 28 mar 2012, 18:01

Spróbuj cały aparat podmienić i zobaczyć czy będzie to jeździć może coś z cewką i moduły lecą.. nie mam pojęcia:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 17:04
Posty: 66
Skąd: Iłża/Warszawa
Auto: MX-3 K8 92'

Postprzez Capazo » 28 mar 2012, 20:03

janiszzz_mx3 napisał(a):500zł


LOL caly komplet tak zeby podeszlo pod seryjne przewody od mazdy to 300zl razem z kolkiem ktore w kazdej chwili moge dorobic. Cewka i modol z wysylka kolo 120 zl VR sensor okolo 50-70 i trigger 30zl, aparat zaplonowy do mazdy >350
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Capazo » 28 mar 2012, 20:04

Capazo napisał(a):
janiszzz_mx3 napisał(a):500zł


LOL caly komplet tak zeby podeszlo pod seryjne przewody od mazdy to 300zl razem z kolkiem ktore w kazdej chwili moge dorobic. Cewka i modul z wysylka kolo 120 zl VR sensor okolo 50-70 i trigger 30zl, aparat zaplonowy do mazdy >350
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez hopek » 28 mar 2012, 20:31

i pod co to podłączyć ?? seryjny komp obsłuży ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez mlody1921 » 28 mar 2012, 20:35

Edis tylko SA albo Świnka

A wiesz co a może wina czujnika położenia wału on jest odpowiedzialny za danie impulsu wiec i za iskre, nie możliwe że kazdy moduł zdycha po chwili
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 28 mar 2012, 21:08

Capazo – pokaż mi jednego edisa6 na allegro.

gamer007 – podmieniłem cały aparat już w akcie rozpaczy – pochodził pare sekund
Iskra niby jeszcze jest ale nawet lampa strobo sie nie wzbudza

Edisa w sumie dało by się podłączyć do kompa mazdy zamiast seryjnego modułu.

Czujnik wału daje syg wtryskom a czujniki halla w aparacie odpowiadają za iskrę.
Jutro sklece jeszcze ze dwa moduły za 15zł i zobacze czy pochodzą. Może jeszcze cewke z saaba podepne jak wroce z urlopu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 28 mar 2012, 22:32

cewke znalazłem full modułów co najmniej 3 co chcesz jeszcze do edisa to czego po przerwaniu czujnika wału niema iskry :) w KF jest tak że niema czujnika położenia bo czyta z aparatu
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mx6sc » 29 mar 2012, 08:58

wywal cewkę z aparatu ( te 15 minut pracy może wystarczy żeby zagrzać cewkę i uwalić moduł)
co to zamontowania modułu zewnętrznego to nigdy nie miałem takiej potrzeby (a kilka v6 miałem) zawsze okazywało się że cewka dawała du.....
a jak nie dasz rady to w Opaczy mogę polecić elektryka który daje radę
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez janiszzz_mx3 » 31 mar 2012, 09:46

mx6sc – wsadziłem drugi kpl aparat i pochodziła pare sekund

Zrobiłem moda na cewkę zewnętrzną, zlutowałem nowy moduł i znowu dupa :( Na początku prychnie, potem już nic. Iskra jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez gamer007 » 31 mar 2012, 11:56

może tak jak młody pisał problem tkwi w czujniku położeniu wału.. a to że jest iskra nie znaczy że jest dobra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 17:04
Posty: 66
Skąd: Iłża/Warszawa
Auto: MX-3 K8 92'

Postprzez janiszzz_mx3 » 31 mar 2012, 22:23

Odpaliłem ją, problemem okazały się świece o przelocie ok 100km :/ Iskra nie skakała między elektrodą tylko gdzieś do środka zawijała <co?>
Żeby nie było za wesoło to silnik chyba dokonuje swojego żywota bo mega kopci z odmy – tu chyba będzie pęknięcie tłoka i na wolnych pali się kontrolka oleju, bardzo dziwne bo wcześniej tego nie było. Ale jak depnełem na trojce to mało do rowu nie wpadłem :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez gamer007 » 31 mar 2012, 22:28

Tyle nerwów przez świece xD.. dobrze że Ci się udało to ogarnąć, na takim zdjęciu to nieźle ten lakier wygląda:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 17:04
Posty: 66
Skąd: Iłża/Warszawa
Auto: MX-3 K8 92'

Postprzez janiszzz_mx3 » 31 mar 2012, 22:43

No jak się nie przyglądasz za bardzo to jest spoko.

Jakby co to mam zbędną cewkę, trzy moduły, kopułkę z dorobionym wyjściem na zewn cewke.
Ma ktoś pomysł jak świece mogły paść? Nawet wydmuchane, oszczotkowane i wypalone nie działają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Boris86 » 31 mar 2012, 23:15

Powodem świecenia kontrolki oleju może być słaba sprężynka od regulatora cisnienia w pompie oleju.
Jeśli silnik padnie to nic tylko w to miejsce KLke i się zrobi dopiero szybko:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez janiszzz_mx3 » 31 mar 2012, 23:25

Stawiam na panewki albo turbo się całkiem rozleciało(choc podaje jeszcze spoko :) )
Dziwne że przedtem nie było tego problemu. Od stania panewki jeszcze się nikomu nie obrocily?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez waldii » 1 kwi 2012, 01:09

w kserii czesto pada czujnik cisnienia oleju.Sprawdz manometrem jakie masz cisnienie.Albo masz moze filtr oleju FITRON to tez takie cuda sie dzieja.A co do swiec jeli je szczotkowales to sam popsules.Porysowana porcelana niestety robi przebicia
waldii
 

Postprzez janiszzz_mx3 » 1 kwi 2012, 09:08

Szczotkowałem po tym jak się popsuły. Zresztą jak wyciągasz świece ociekającą paliwem to co z nią robisz? Czujnik jest nowy, ale skoro nowe świece padły to wszystko jest możliwe. Zresztą silnik jest i tak do rozebrania bo wali odmą tak że spod maski kłęby dymu jakby coś się jarało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy