Mazda MX-3 PRECIDIA EC 'KL-DE' '94 GRATY NA SPRZEDAŻ

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez witek » 19 cze 2014, 12:08

Hmm dzisiaj święto ale może się tym zajmę, przepustnicę trochę czyściłem przed montażem silnika, ale nie rozbierając jej, tam tylko gdzie doszedłem szmatką. TPSa nie ustawiałem bo myślałem że jest dobrze, w trybie serwisowym wystarczy lekko dotknąć przepustnicę i już się wentylatory włączają :) ale jak całą przepustnicę rozbiorę to się to ustawi od nowa. Czujnik temperatury też mu podmienię, a niech ma na pewno sprawny :D Dzięki za nakierowanie ;)

Zostaje jeszcze tylko jak podłączyć czujnik sprzęgła i luzu w ECU. Pin znalazłem i teraz przez czujniki do masy go? Bo obroty są wysokie też przez to czasami, w k8 tak miałem że musiałem zadusić silnik żeby spadły do 700.

Obrazek
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez adis555 » 19 cze 2014, 12:32

Jeśli czyściłeś przepustnice A nie ustawiales tpsa to masz odpowiedź dlaczego Ci faluje. Oczyszczona przepustnica jest teraz niedomknieta bo nie ma warstwy brudu. Dlatego stare ustawienie tps jest błędne .

Wysłane z mojego GT-I9505
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez witek » 19 cze 2014, 12:45

Aaa może tak być, bo faktycznie brudu tam było sporo. To zostaje ustawić TPS i patrzeć co się będzie działo dalej ;) A co zrobić z tymi brzęczącymi blaszkami Vrisa w kolektorze?

Dopisano 19 cze 2014, 17:17:

Dzisiaj zaczeły się dziwne chore akcje silnika :D i podejrzewał przepustnicę, bo wystarczy dotknąć ją lub spróbować cofnąć i się ogarnia wszystko. Vris 1 szaleje, raz się otwiera, raz zostaje zamknięty. Wydaję się jakby był to bug spowodowany działaniem przepustnicy. Ma ktoś radę jak ją wyczyścić? Tą blaszkę cofnąć do końca?

https://www.youtube.com/watch?v=P-egogq ... e=youtu.be
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez witek » 20 cze 2014, 13:27

Dzisiaj wykonałem pomiar kompresji na cylindrach... i aż sam się zdziwiłem.

1 cyl = 13 bar
2 cyl = 14 bar
3 cyl = 13 bar
4 cyl = 14 bar
5 cyl = 13.5 bar
6 cyl = 14 bar

Głowica przy chłodnicy wszystkie równo po 14 a ta od strony grodzi trochę gorzej ale nie jest źle :) Wykonałem próbe olejową czyli na gorsze cylindy wlałem oleju i pokazało ładnie po 14 więc puszczają tam pierścienie, ale wydaje mi się że jest i tak dobrze.

Więc jest decyzja i jak odłoze kase to wymieniam stukające popychacze i robie wydech oraz dolot :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mlody1921 » 20 cze 2014, 17:50

Ładnie ale najpierw zrób coś z vrisami bo nie będzie jechać jak powinna, a w KL-serii są mocne problemy z vrisami :/u mnie na kompie KL05 była kupa, a na kompie KL07 już było dobrze, jedni mają zamkniete vrisy podczas jazdy sie otwierają u mnie jak tylko odpaliła od razu 1 był otwarty a drugi sie otwierał powyżej ~4tyś
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez witek » 20 cze 2014, 17:53

Podczas jazdy śmigają normalnie, na postoju też oba są zamknięte. Tylko jak zaczynała tak świrować z obrotami to wtedy ten vris takie chore akcje miał. Jutro wyczyszczę i ustawie od nowa przepustnice i ciekawe czy coś pomoże :) Od kąd działają vrisy auto nie do poznania. Najgorzej wkurzają tylko obroty i klekot popychaczy.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mlody1921 » 21 cze 2014, 20:59

A jaką wlałeś oliwke ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez witek » 21 cze 2014, 21:21

Oliwa teraz jest Valvoline MaxLife 10W40, wcześniej włałem dla przepłukania GM 10W40. Stuka cały czas tak samo, a co zauważyłem po przegazówce przez chwile na wolnych nie stuka a potem znów zaczyna. Więc czeka mnie raczej wymiana sprężynki na pompie olejowej. Tylko gdzie ją kupić i w jakiej jest cenie?
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez adis555 » 21 cze 2014, 21:22

Mam tą samą oliwę :)

Wysłane z mojego GT-I9505
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez witek » 21 cze 2014, 21:27

Chciałem zapytać jak u Ciebie popychacze ale chyba masz to trochę inaczej :D k8 bardzo ładnie się na tym oleju sprawował więc tu też powinien być ok, jako że mam silnik z 91 roku to ta sprężynka mogła się już uklepać.. W sumie tańsza i łatwiejsza naprawa niż popychacze :D niestety nie mam dostępu do manometru żeby zmierzyć ciśnienie oleju.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez adis555 » 21 cze 2014, 21:28

U mnie jest cisza. Ale silnik 10 lat młodszy :)

Wysłane z mojego GT-I9505
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Beny » 21 cze 2014, 22:36

witek napisał(a):Więc czeka mnie raczej wymiana sprężynki na pompie olejowej. Tylko gdzie ją kupić i w jakiej jest cenie?
w carspeed dostaniesz,coś ok 60-70zł.Ja w mojej Ba wymieniłem,do tego panewki plukanki i inne cuda nic nie pomogło na stukanie.Tez na Valvo latałem.
Zrób cos z 1str bo żadnych zdjęć nie ma.Ale widziałem na fotach z Włocławka że wygląda nieźle <faja>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez witek » 21 cze 2014, 22:45

U mnie na pewno stukają sobie popychacze z głowicy tej pod kolektorem, a co najdziwniejsze po 30 sekundach od odpalenia i na wyższych obrotach nie stukają, nawet po trzymaniu na wysokich i puszczeniu na wolne też nie stukaja przez chwile, wiec tak wygląda jakby miała przy małe ciśnienie. Dzięki za info <spoko> napisałem do CarSpeedu właśnie. A co do zdjęć to nawet nie zauwazyłem że wygasły <oczy> zaraz ogarnę :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Megsonn » 21 cze 2014, 22:50

Też używam Valvoline Max LIfe :P
i nie wiem ale Castrola mi ubywało, Valvoline
zrobiłem już 3000 km i nadal olej na swoim poziomie
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Beny » 21 cze 2014, 22:53

U mnie pewnie tez to były popychacze,ale zacząłem od tańszych elementów które mogły pomóc.Ale dostac sie do tej sprężynki w BA to też niezła gimnastyka była ;)
Moja Valvo żarła tak jak inne oleje,ale i tak w normie bo dolewałem max 1l/10000
Ostatnio edytowano 22 cze 2014, 09:43 przez Beny, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Megsonn » 21 cze 2014, 23:04

a u mnie właśnie nie :P

wcześniej Castrola dolałem jakoś 1 litr na 8000 km
teraz zrobiłem 3000 km i ubyło może 200 ml
więc jednak trochę róznica jest :P

cholera 1 l / 1000 km
a ja myslalem ze moje 200 ml na 3000 km to dużo :D
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez witek » 21 cze 2014, 23:21

W tym jeszcze nie wiem jaki ubytek bo zrobiłem około 150km i jest ciągle max, w k8 żarło mi valvo koło 1l/10k km :) 1l na 1000 to kopciła pewnie ładnie co? :D

Ciężko się to sprężynkę wymienia?

Pierwsza strona trochę ogarnięta ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Odcina » 22 cze 2014, 08:50

Poprzednia mazda moja brała przy pałowaniu ponad 1l oliwy na 1000km nawet do 1,5l :D co do kopcenia to była masakra na zimnym silniku jak odpaliłem w garażu rano i poszedłem bramę otworzyć to przez 5 min nie mogłem wejść do garażu taka zasłona dymna była :D A w czasie jazdy to najgorzej było jak był puszczony gaz i dodany to z tyłu w lusterku nic nie było widać oprócz niebieskiego dymu ale szła jak wściekła <czarodziej>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Kaszel91 » 22 cze 2014, 08:56

Ogólnie Mazdom jakoś Valvo mniej smakuje jak Castrol.
U mnie jest to samo, Castrola piła jak herbatę, MaxLife chyba nie podszedł :D
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Beny » 22 cze 2014, 09:53

Sorry juz edytowałem jedno 0 zgubiłem <glupek2> 1/10000tys + to co na miarce a leje tak do połowy skali czyli jakieś 1,4l.Nie kopciła.
Kl w X9 też cos tam łyknie,ale teraz zamiast valvo wlałem motula i narazie nie zapeszając nic nie ubywa.Praca silnika,dzwięk raczej bez zmian.
Kaszel91 napisał(a):Ciężko się to sprężynkę wymienia?
w BA ciężko było misę olejową ściągnąć bo rura wydechowa od kolektorów przeszkadzała ale dało radę bręchą ją przesunąć :D .Niestety ja poległem bo nie dałem rady odkręcić śruby pod którą była sprężynka.Wygiąłem imbusa a ona nie poszła :P

Mega jest ta fotka zaraz po składaniu.Sam polerowałeś kolektory?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy