Mazda 323C BA B3 '95

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez dziadowy » 21 kwi 2013, 19:47

ethanol4aoi napisał(a):To, że auto bierze olej może być przyczyną w sumie wszystkiego... Może to być jakaś pier... uszczelka, równie dobrze może to oznaczać śmierć silnika. Jaki jest faktyczny przebieg silnika?

Ja bym w pierwszej kolejności podpiął go pod kompa, może parę ciekawych rzeczy się ujawni :)
Na razie nie ma się co martwić, póki jeździ- jest okej.

Pozdro :)

Aktualnie są 222 300 tysiące kilometrów... Ale któż to wie...
Jestem po 100km trasie i musze powiedzieć, że nie chciałbym być na miejscu kierowców za mną gdy ruszam na światłach. Aż wstyd ku*wa tak potrafi zakopcić. Całą trase kopci na lekko niebieskawy. Jak silnik ostygnie sprawdze ile wzieło oleju. No i dodatkowa atrakcja, na jedyneczce gdy np. powoli parkuje zaczynają spadać obroty jakby zaraz miała zgasnąć... Człowiek ładuje hajs w ten kawał blachy i dostaje ciągle tylko mega demotywacjy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez ethanol4aoi » 21 kwi 2013, 20:12

Lekko niebieski dym- oznaka spalania oleju. Piszesz, że kopci jak ruszasz- czyli zwiększasz obroty. Looknij jak wyglądają pierścienie tłokowe, to częsty problem przy niebieskim dymie + zwiększaniu obrotów :)
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Postprzez dziadowy » 21 kwi 2013, 22:39

ethanol4aoi napisał(a):Lekko niebieski dym- oznaka spalania oleju. Piszesz, że kopci jak ruszasz- czyli zwiększasz obroty. Looknij jak wyglądają pierścienie tłokowe, to częsty problem przy niebieskim dymie + zwiększaniu obrotów :)

Pali pali... Jak ostatnio wszystko uszczelniłem i brała ok. 200ml na 1000 km tak teraz po 80km wzięła mi z 5mm na bagnecie... Rece opadają :) Te falujące obroty to pewnie krokowy juz zapyziały. Mam nadzieje, że to nie oznaka składającego się już silnika :) W ogóle panowie jest opcja, że nie działa mi wentylator od chłodnicy? Ale temperatura zawsze w trasie lekko ponad połowe skali. Bo nigdy nie widzialem go żeby pracował...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez ethanol4aoi » 21 kwi 2013, 22:45

Jasne, że jest taka opcja. Ja też mam kreskę lekko ponad połowę, ale uważam to za normę. A czasem przejeżdżam po 150km i się utrzymuje na tym poziomie- również wentylatora nie słyszę.

Mówię- najlepiej podpiąć pod kompa. Zapisałem się z Magdą do diagnosty, najbliższy termin- połowa maja :|
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Postprzez dziadowy » 21 kwi 2013, 23:09

ethanol4aoi napisał(a):Jasne, że jest taka opcja. Ja też mam kreskę lekko ponad połowę, ale uważam to za normę. A czasem przejeżdżam po 150km i się utrzymuje na tym poziomie- również wentylatora nie słyszę.

Mówię- najlepiej podpiąć pod kompa. Zapisałem się z Magdą do diagnosty, najbliższy termin- połowa maja :|

Mówisz, że z tego mojego oldschoolowego silnika 1.3 idzie zczytać jakieś kody błędów? W takim razie warto bedzie sprobowac...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez ethanol4aoi » 22 kwi 2013, 10:31

Mam ten sam silnik, diagnosta mówił, że czytał już takie. 50zł to dobra inwestycja, tym bardziej, że można się dowiedzieć wszystkiego :)
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Postprzez caroleck » 22 kwi 2013, 14:17

troche nie ciekawie widzę z Twoją madzią. Niby benzyna a olej też lubi spalić :)

Moim zdaniem znajdź dobry 1.6 z cetki i swap. Tylko żę jest druga strona medalu. Nie wiesz na co trafisz.
Niby zapewnienia że ma 140 tysi przebiegu a znowu benzyna diesel się trafi to troche nie fajnie :|

Tak jak przedmówca pisał najpierw jedź na diagnostykę silnika, może coś z niego jeszcze będzie tanim kosztem :)
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez dziadowy » 22 kwi 2013, 15:09

Dzięki za info Ethanol :)
Ogólnie to chce wiele a moge mało bo bez kasy nic nie zrobie... Az wstyd jechac przez miasto jak tak kopci z rury. Masakra. <lol> Ona kopci non stop, nawet na wolnych obrotach. Watpie żeby opłacało się go robić... Trzeba składać do skarbonki a jak bedzie madzia jeździć tak jak jeździ to pewnie odpocznie ze 3 miesiące w garazu...

+ pytanko. Skrzynia od b3 będzie pasować do z5? Bo chyba nic wiecej nie musialbym zmieniać wtedy. Tylko serducho?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez wilusjdm » 22 kwi 2013, 18:49

dziadowy przebieg mam praktycznie idealny tak jak u Ciebie tylko dziwne, że tak silnik tak kopci zima przecież już się skończyła ludzie w piecach już nie palą :D a tak na poważnie chyba wymiana silnika Cię czeka bo szkoda kasę pchać, tylko tak jak powiedział caroleck nie wiadomo na co trafisz przy kolejnym silniku, wydaje mi się że najlepiej szukać od kogoś z forum .
Co do wiatraka na chłodnicy on załącza się chyba dopiero jak jest kreska bliżej "H" tak mi sie wydaję, u mnie sprawa wygląda tak że wskazówka jest na połowie i też nie słychać aby się załączył . Pamiętam dwa lata temu jak jechałem nad morze, a raczej stanie w długich korkach tuż za Ostródą ludzie w tych superanckich wozach stali na poboczu z uniesioną maską i gotującym się płynem chłodniczym a Mazdzie nie żaden upał czy tam mróz straszny za to ją kocham ponad życie <serduszka> Sorry za takie rozpisanie, ale tak czasem mam .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez dziadowy » 22 kwi 2013, 21:58

Hehe, to racja. Nie grzała mi się nigdy. :)
Dobija mnie to strasznie ogólnie. Ale raczej zmiana silnika. Bo teraz ani nie sprzedam ani nie bedę mogł normalnie jeździć więc tylko zbierać kase i zmieniać... Tak strasznie zaczęła kopcić po zmiane uszczelki pod zaworami... Zacząłem robić to wieczorem, madzia stała na zewnatrz. Zabrałem pokrywe do domu, zeby pomalować i dopiero drugiego dnia skończyłem. Silnik przykryłem szmatą i dodatkowo folią raczej wilgoć się tam nie dostała... Szukam jakiegoś racjonalnego rozwiązania. Ostatnio też jakoś do 140 ja rozpędziłem ale to też nie jest mega wysiłek na długiej trasie żeby wydmuchało uszczelki... Chyba po prostu swoje przerobił silnik i tyle.

I panowie jeśli możecie pomóżcie, czytam i czytam i już nie wiem... Na jaki silnik moge swapowac zeby nie trzeba bylo grzebac w elektronice? Bo chyba z z5 są schody... b6 stare?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez rafał88 » 24 kwi 2013, 10:23

Dokladnie B6, choc lepiej sie doinfromowac. A jak Ci kopci juz nawet po nagrzaniu to caly silnik do roboty.. takze remont tego, szukac drugie ewentualnie swap:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez luki_92_92 » 24 kwi 2013, 10:58

ethanol4aoi napisał(a):Mam ten sam silnik, diagnosta mówił, że czytał już takie. 50zł to dobra inwestycja, tym bardziej, że można się dowiedzieć wszystkiego :)

Jeśli chodzi o diagnostykę to szkoda 50zł, dioda, rezystor, kawałek kabelka i sobie sam kody błędów wymigasz, a więcej opcji na takiej diagnostyce jak sprawdzenie błędów i tak nie będzie więc czy warto? <oczy>

Pytałeś o skrzynię od B3 do Z5, ponoć pasuje, Bartg chyba ma skrzynię od B3 przy Z5 w cetce. Jeśli chodzi o swap to zastanowiłbym się nad B6 albo BP jak się zmieści, wtedy to by była maszyna <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez ethanol4aoi » 24 kwi 2013, 11:23

luki_92_92 napisał(a):
ethanol4aoi napisał(a):Mam ten sam silnik, diagnosta mówił, że czytał już takie. 50zł to dobra inwestycja, tym bardziej, że można się dowiedzieć wszystkiego :)

Jeśli chodzi o diagnostykę to szkoda 50zł, dioda, rezystor, kawałek kabelka i sobie sam kody błędów wymigasz, a więcej opcji na takiej diagnostyce jak sprawdzenie błędów i tak nie będzie więc czy warto? <oczy>


Jeśli w podłączaniu kabelków dziadowy jest zielony to lepiej odwiedzić diagnostę? Wszystko od razu na lapku się wyświetli i git majonez, bez żadnych ceregieli i straty czasu.
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Postprzez rafał88 » 24 kwi 2013, 12:17

Sluchaj jak lubi grzebac przy niej to bd dla niego przyjemne :) a 50zl za to ze pokaze Ci bledy szkoda,szczerze mowiac lepiej wydac na cos innego niz tylko za dowiedzenie sie ze nie ma bledow albo ze jest 1-2 bledy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bartg » 24 kwi 2013, 12:22

Tak prawdopodobnie mam skrzynie od 323P B3, więc wychodzi na to, że będzie pasować bez problemu :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez dziadowy » 24 kwi 2013, 15:19

Chcialbym bardzo taki BP wrzucić ale to marzenia są :) Narazie musze mieć czym się poruszać i żeby ludzie nie biegli za mną z gaśnicami :) Bo juz byly krzyki na ulicy, że mi się auto pali <lol>
Okej panowie, jeśli wrzucałbym silniczek b6 o taki:
Obrazek
Czy musiałbym zmieniac komputer i wiązke elektryczna? Ew. bezpieczniki, kolo zamachowe? Chcialbym jak najmniej rzeźby i polecieć po kosztach...
Czy z b6 i Z5 jest tyle samo roboty? To wtedy mialbym wiecej opcji do szukania... :) Wielkie dzięki za pomoc! Stawiam <piwo> !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez ethanol4aoi » 24 kwi 2013, 23:01

dziadowy napisał(a):Narazie musze mieć czym się poruszać i żeby ludzie nie biegli za mną z gaśnicami :) Bo juz byly krzyki na ulicy, że mi się auto pali <lol>


Wybacz ot, ale taka prośba- weź nagraj jak Ci dymi, sam jestem tego ciekaw :D
Ostatnio edytowano 25 kwi 2013, 09:48 przez ethanol4aoi, łącznie edytowano 1 raz
Moja Cetka B3 :)

Kupię odblask tylnego zderzaka lewy!
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 01:52
Posty: 39
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 323C BA 95r 1.3l 73KM

Postprzez Bartg » 25 kwi 2013, 08:58

Myślę, że byłoby podobnie rzeźbienia jak z BP, bo to jednak generacja wstecz, zresztą ten silnik na zdjęciu jest z BG.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez dziadowy » 25 kwi 2013, 09:47

Czyli reasumując – jęsli Z5 to silnik, komputer, wiązka, pompa paliwa? Coś jeszcze bedzie potrzebne?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez Bo_Lo » 25 kwi 2013, 10:38

Ja bym wkładał b6-moc ta sama,ale trwalszy i mniej problemowy-odpada problem z pierścieniamg. Mialem jeździłem,teraz mam zl w bj i uważam b6 za lepszy pod względem dźwięku i kultury pracy.

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy