Mazda 323 BG PN '94 "White Lady"-ODBUDOWA

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piotr89 » 25 mar 2013, 22:18

Nie tylko Paweł pracował ciężko. Udało się w końcu za nadwozie wziąć.
Matowienie i położenie Wash Primera w miejscach przetarć do gołej blachy:
Obrazek
Położenie podkładu akrylowego HS-szary:
Obrazek
Narazie jest to tylko 1/4 pojazdu, ale po kawałeczku po kawałeczku zmatowię i zapodkładuję :D
W następnej kolejności Szpachlum i oczywiście wygładzanie powierzchni( moje ulubione zajęcie, na drugim miejscu po lakierowaniu oczywiście <faja> )
Następnie znowu HS, wygładzenie P1000-2500, znowu HS w celu unikniecia przecierek, delikatne szlifowanie na mokro (chociaż niektórzy nie zalecają) i później tylko lakier- jaki? to się jeszcze okaże <co?>
BTW Pablo mogłeś zaoszczędzić ludziom oglądania mojego usmolonego ryła <glupek2> :P
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez black_pablo » 25 mar 2013, 22:31

Piotr89 napisał(a):BTW Pablo mogłeś zaoszczędzić ludziom oglądania mojego usmolonego ryła


Nie mija wina, że masz parcie na szkło <cfaniak>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez BratCukierka » 25 mar 2013, 22:33

Nie lepiej na przecierki było epoksyd?? do kilkunastu godzin od nałożenia m/m dajesz szpachlę bez matowania... a tak z wash primerem powstaje taki duży przekładaniec....

Wiadomo najlepiej byłoby szlifować podkład akrylowy na sucho, no ale jak się nie ma dobrej maszynki to lepiej ręcznie na mokro

Następnie znowu HS, wygładzenie P1000-2500


Ale chyba nie pod lakierowanie papierami do gradacji 2500??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Piotr89 » 26 mar 2013, 13:03

Pod lakierowanie gradacja 500-1000, broń Boże grubsza bo wszystkie rysy z pod Bazy będzie widać.
Co do epoksydu to jeżeli stosuje Reaktywny to nie ma potrzeby stosowania epoxy, a ponadto jakoś średnio jestem przekonany co do epoxy. Opinie sa podzielone co do skuteczności jednego i drugiego, jedno jest pewne, reaktywny podobnie jak i epoxy zabezpiecza blachę przed wilgocią i powietrzem, przez co też nie wolno go przetrzeć przy szlifowaniu :D
Może doradziłbyś czym zabezpieczyć profile?
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez BratCukierka » 26 mar 2013, 22:11

tyle, że reaktywny wydłuża pracę... lepsze wyjście to epoksyd i po kilku godzinach w temp. pokojowej dajesz bez matowania szpachle i się zwiążą razem składem chemicznym i do tego można położyć na epoksyd lakier...

Co do skuteczności reaktywnego i epoksydu to bardziej ufam epoksydowi, reaktywny czasami stosuje ale dla świętego spokoju, bo jak gdzieś są wżery to i tak nie pomoże, a ludzie myślą że on zje rdzę itp...

Np. podwozie w brata BG (byłej mojej) teraz skończyłem... Szło piaskowanie, epoksyd, biały akryl (niestety na miejscu nie mieli poliuretanu, na to app u210 w białym kolorze(był bardziej żółtawy :P ) i ponownie biały akryl z szybkim utwardzaczem

Piaskowane elementy zawieszenia również epoksyd w grubych warstwach + akryl w różnych kolorach


Co do profili to coś na bazie wosków np. Fluidol, APP F400 itp.

W przyszłym tygodniu biorę się za nadwozie BG, w tej chwili składam cały zawias.

Wszystkie przewody paliwowe jak i hamulcowe wjadą nowe, żeby posłużyło...

Co do lakieru myślałem żeby obecny biały lakier UF zmienić na białą perłę z palety Audi Q7.... <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez freezoneq » 29 mar 2013, 21:32

Czekaj, czekaj... więc to z Tobą zamieniłem najwięcej zdań na spocie grudniowym? :D W lampie grzebaliśmy. No to jesteś moim mentorem z grupy Lubelskiej <glupek2> Gdyby nie Pablo to dalej żyłbym w nieświadomości... <lol>

Ogromny szacunek za włożoną pracę, zacytuję tu pewne słowa z polskiego filmu nt. rzeczywistości ludzi w więzieniach "człoowieku, to jest dopiero miłość..." <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Piotr89 » 30 mar 2013, 21:35

Brat Cukierka nie będę się kłócił, każdy z nas ma swoją rację, ale i tak " moja racja jest najmojsza" hahaha
Nie przejmuję się tym że wydłuża czas pracy, jakoś ciężko mi się przekonać do epoxy, może spróbuję.
Buduj swoją BG i będziemy wspólna sesje robić :D
Frezonqu w imieniu Mazdy dziekuję za słowa uznania, już wkrótce zobaczysz na żywo..... wróóćć...za jakieś 2 miechy jeżeli nowa praca pozwoli na spędzanie tyle czasu przy tej padlinie co dotychczas <co?>
Nowe zmiany to tyle, że położona została szpachlummm na prawy tylny błotnik i czeka na finalne wygładzenie, potem jeszcze dach, lewe nadkole tył i parę innych elementów blacharskich, wprawne oko ujrzy małe dołeczki po gradobiciu, czego chcę uniknąć :> :D
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez black_pablo » 4 kwi 2013, 07:58

Witam porcja nowych fotek

Prawa łapa silnika powiedziała papa i prawe przednie nadkole oraz kielich zaczęły nam zdradzać mroczne tajemnice <oczy>
DSCN6671.JPG

DSCN6670.JPG

DSCN6668.JPG

DSCN6667.JPG

DSCN6666.JPG


oraz ciąg dalszy formowania lotki z Bj

brzegi przerobione pod wymiar wzmocnione, żywicą i włóknem szklanym, pozostało przemyśleć kwestię porządnych mocowań oraz zabudowania wnęki w lotce od spodu
Załączniki
DSCN6672.JPG
DSCN6673.JPG
DSCN6674.JPG
DSCN6675.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez karol5608 » 5 kwi 2013, 09:44

Widzę, że sam malujesz, a jakiego używasz sprzętu do tego? Zastanawiam się nad pistoletami z allegro np: sico i nie wiem czy da się nimi malowaać? Głównie to zaprawki i od czasu do czasu coś pomalować. Pozdrawiam <faja>
karol5608
 

Postprzez Piotr89 » 5 kwi 2013, 12:55

To dopiero podkład położony jest, do malowania jeszcze długa droga, ale będę sam lakierował :D
Co do marki SICO nie wypowiem się bo nie używałem, zapewne do małych pierdółek- zaprawek będzie się nadawał, do profesjonalnej roboty zapewne nie- cena sama mówi za siebie.
Pistolet to nie wszystko, porządna sprężarka- najlepiej 2-tłokowa z chłodzeniem, min. 500l/min wydatku powietrza ( to jest moja obiektywna opinia, poprostu lepiej mieć zapas powietrza i brak wahania ciśnienia
)– zbiornik 200l, Ktoś powie że pompką do rowera da się pomalować hahaha nie zaprzeczę i nie będę się kłócił- a może jednak ma ten ktoś rację :D
Warto zainwestować jeżeli myślisz o profesjonalnej robocie. jeżeli na potrzeby własne to po taniości można :D
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez karol5608 » 5 kwi 2013, 20:03

Wcześniej w innym aucie robiłem zaprawki sprayem i tragedii nie było więc myślę że pistoletem powinno być łatwiej, nawet nie profesjonalnym. Muślałem o kompresorze właśnie 2 tłokowym, na wydechu realnie coś ok 200l więc myślę że da radę, choć baniak tylko 50. A jeśli mogę wiedzieć to jakiego sprzętu używasz?
karol5608
 

Postprzez Piotr89 » 5 kwi 2013, 21:42

A więc tak: do podkładów typu akryl, wash primer używam gorszego pistoletu(nazw nie pamiętam) dysza 1.3, ciśnienie robocze 0,3-0,4 bar, sprezarka jeenotlokowa, wydatek powietrza ok 220l /min, zbiornik 200l. oczywiście udowadniacz/ odolejacz i presostat w komplecie. można nią kłaść i lakier ale na nieduże elementy ponieważ szybko brakuje powietrza... dlatego mam jeszcze druga sprężarke 3- fazowa 2-tlokowa , zbiornik 180l wydatek powietrza 600l/min + presostat, odolejacz/ udowadniacz, pistolety posiadam jeszcze dwa jeden do bazy z dysza 1.4 bodajże i drugi do klaru 1.5 dysza. nazwy musiałbym zerknac ale tanie nie były te pistolety. każdy maluje tym czym chce i tym na co go stać ale jeżeli ma być to super efekt to tylko pistoletem( może być gorszy) ale powietrze to podstawa i odpowiednia dysza. Osobiscie popełniłem wiele błędów ale z czasem człowiek się uczy i eliminuje pomyłki i wtedy dopiero efekt jest zadowalający.
pozdrawiam i powodzenia życzę <spoko>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Piotr89 » 10 kwi 2013, 13:33

Trochę prace zwolniły, ponieważ brak czasu spowodowany pracą do 15 jest odczuwalny i nie pozwala na tak szybkie postępy przy odbudowie.
Z nowości:
-zaspawane ubytki w progu wewnetrznym widoczne na zdjęciach i częściowa odbudowa progu zewnetrznego
-na ukończeniu odbudowa nadkola- wpadnie jeszcze dodatkowe wzmocnienie
– do obspawania i zabezpieczenia zewnętrzny płaszcz kielicha na wysokości mocowania z podłużnicą- tylko jak tam sie dostać bez wyciągania motoru <co?> Może ktoś podpowie, bo jeżeli wyciągnę silnik to od razu można by było machnąć rejmont hahaha tzn. rozrząd, sprzęgło, płyny, filtry.
Zdjęcia na weekendzie :D
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Piotr89 » 16 kwi 2013, 19:07

No to podbijemy posta, bo chyba poza mną nikt tu nie zagląda <płacze>
Uszczelnione lewe tylne nadkole:
Obrazek
M jak Milka hahaha :
Obrazek
No i zagadka, co to jest?:
Obrazek
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez marshal_sila » 16 kwi 2013, 19:10

Ja zaglądam ale co to jest nie wiem:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez black_pablo » 16 kwi 2013, 19:15

podpowiedź cześć z komory silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez honda2911 » 16 kwi 2013, 19:48

mocowanie poduszki silnika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez alk80 » 16 kwi 2013, 19:48

ja zaglądam, często !!

to jest mocowanie mocowania zespołu silniko-skrzyniowego
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Piotr89 » 16 kwi 2013, 19:53

Kolega honda2911 ma rację :D Podstawa-łapa pod prawy poduch :) Kolor myślę że odpowiedni <rotfl> <co?>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez benny88 » 16 kwi 2013, 21:30

Ja też zaglądam śledzę na bieżąco. powiedz mi co ja Ci tam miałem wymierzyć ??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy