Mazda 323F BJ ZM 2001 Pb&LPG by BenQ323

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez cichy_86 » 16 lis 2013, 00:51

benq323 napisał(a):Dziś rozpoczęte ;)

wiedziałem kiedy Cię ustrzelić <diabełek>Fajnie że zaczełeś ją doprowadzać do stanu fabrycznego <serduszka>

benq323 napisał(a):W trakcie realizacji jest także mały update który ucieszy oko, ale na razie tylko tyle... już widzę jak zżera Was ciekawość <diabełek> <diabełek> <diabełek>


no ba na pewno :]
Dawaj na bieżąco wszystko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez pawcio1017 » 16 lis 2013, 12:12

Wyglądało dużo gorzej to pęknięcie, myślałem że będzie conajmniej tak <lol>

Obrazek

Tak jak na foto to już ostatecznie wyszlifowane i na to kładziesz od nowa szpachle? <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez rav 75 » 16 lis 2013, 13:44

Witam. Przepraszam że wtrącę. Jeśli zamierzasz trzymać maździochę (tak myślę skoro bierzesz się za taki remont) krawędzie szpachli przeszlifuj najlepiej maszynką oscylacyjną papierem gradacji 120/150. Żeby było bardzo dobrze na tak oszlifowaną powierzchnię najlepiej nałożyć podkład wytrawiający,po przesuszeniu (z reguły 15 do 20 minut) nakładasz podkład wypełniający. W przypadku elementów skorodowanych zamiast podkładu wytrawiającego lepszy będzie epoksydowy. Po wyschnięciu podkładu i wymatowieniu nakładaj szpachlę,masę,baranek (w zależności co będziesz naprawiał).
rav 75
 

Postprzez pawcio1017 » 16 lis 2013, 13:52

rav 75 napisał(a):Witam. Przepraszam że wtrącę. Jeśli zamierzasz trzymać maździochę (tak myślę skoro bierzesz się za taki remont) krawędzie szpachli przeszlifuj najlepiej maszynką oscylacyjną papierem gradacji 120/150. Żeby było bardzo dobrze na tak oszlifowaną powierzchnię najlepiej nałożyć podkład wytrawiający,po przesuszeniu (z reguły 15 do 20 minut) nakładasz podkład wypełniający. W przypadku elementów skorodowanych zamiast podkładu wytrawiającego lepszy będzie epoksydowy. Po wyschnięciu podkładu i wymatowieniu nakładaj szpachlę,masę,baranek (w zależności co będziesz naprawiał).


Dlatego też właśnie pytałem, czy tyle co wydziobane i reszte zostawiasz. Szpachli na szpachle nie powinno się kłaść tak samo jak i szpachli na gołą blache dlatego ja bym albo zerwał całość która leży na drzwiach, na to podkład i dopiero szpachla od nowa po całości albo dokładnie tak jak kolega wyżej napisał <spoko> Inaczej po zimie znowu będziesz miał popękane drzwi :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez benq323 » 16 lis 2013, 17:10

Nie wydziobane tylko wyszlifowane szlifierka z papierem. Potem poprawione papierem recznie i na to podklad epoxydowy (wypelniajacy). Nastepnie szpachlowka na to. Mam nadzieje ze to wystarczy na jakis czas ;)

Dzis wzielismy sie rowniez za podloge. Poza tym nie ma tragedi.
uploadfromtaptalk1384614568814.jpg


Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez pawcio1017 » 16 lis 2013, 17:16

benq323 napisał(a):Nie wydziobane tylko wyszlifowane szlifierka z papierem. Potem poprawione papierem recznie i na to podklad epoxydowy (wypelniajacy). Nastepnie szpachlowka na to. Mam nadzieje ze to wystarczy na jakis czas ;)

Dzis wzielismy sie rowniez za podloge. Poza tym nie ma tragedi.
uploadfromtaptalk1384614568814.jpg


Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka


Poza czym, bo nie widze? <lol> Nieźle chrupie. Co z tym robisz? Ach te BJ... :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2013, 19:28

przecież to standard w BJ że jest rdza, zrób wszystko na glanc... za 2 lata i tak wyjdzie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez cichy_86 » 16 lis 2013, 23:36

Grzesiek ma dobrego speca pod ręką. dadzą radę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez benq323 » 17 lis 2013, 01:01

cichy_86 napisał(a):Grzesiek ma dobrego speca pod ręką. dadzą radę <spoko>

;)

Korozja z podwozia usunięta. Jako że pod fragmentem przegnitej blachy znajduje się 2-ga warstwa zdrowej podłogi, a auto do max poniedziałku wieczorem musi być gotowe do jazdy darowaliśmy sobie spawanie (przynajmniej do wiosny). Na gołą blachę poleciał podkład epoxydowy (Mipa)i konserwacja (Sika).
Natomiast we wszystkie możliwe profile trafił wosk (Novol).
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 24 lut 2014, 04:39 przez benq323, łącznie edytowano 2 razy
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez rav 75 » 17 lis 2013, 10:08

Neonixos666 napisał(a):przecież to standard w BJ że jest rdza, zrób wszystko na glanc... za 2 lata i tak wyjdzie <lol>

Tak ze swojego doświadczenia – 4 lata powinno być ładnie
rav 75
 

Postprzez benq323 » 18 lis 2013, 22:20

No i obiecana niespodzianka (taaadaaam :D )
Obrazek

Jakość gorzej niż kiepska ale padającym telefonem nie dało się lepiej <glupek2>
Ostatnio edytowano 24 lut 2014, 04:40 przez benq323, łącznie edytowano 1 raz
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez matthies » 18 lis 2013, 22:28

nie wiem czy dobrze chwytam, zrobiłeś polerkę o której ostatnio gadaliśmy?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez benq323 » 18 lis 2013, 22:29

Polerka i ciemne wkłady lamp <serduszka>
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez matthies » 18 lis 2013, 23:17

wybacz o panie mą niefrasobliwość, ale kompletnie nie pamiętam jakie wkłady miałeś wcześniej :(((
niemniej, każdy pozytywny mod cieszy <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zemoj » 18 lis 2013, 23:28

Dobra robota <spoko>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez benq323 » 18 lis 2013, 23:33

Jakieś konkretniejsze foty wrucę jak lakier pozwoli na spokojne umycie i wypolerowanie po malowaniu ;)
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Neonixos666 » 19 lis 2013, 20:52

Mod z lampami to podstawa, auto świetnie się prezentuje. :) Widzę że ładnie ogarniasz mazdę oby Ci zapału nie zabrakło bo BJ to wymagające auto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez benq323 » 19 lis 2013, 22:34

dzieki <spoko> mam nadzieję, że zapału nie zabraknie bo mam zamiar jeszcze parę lat pojeździć BJ-ka <spoko>

Dzisiejszy zakup :]
Obrazek

Przy składaniu lamp gdzieś wypadła mi dioda led z pozycji,a poza tym zbyt odróżniała się barwą od H4 Tungsrama, więc postanowiłem zainwestować w klasyczne W5W Philips BV Ultra ;)
Ostatnio edytowano 24 lut 2014, 04:40 przez benq323, łącznie edytowano 1 raz
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez pawcio1017 » 20 lis 2013, 01:15

Poka czy na tych Philipsach nie jest teraz dla odmiany za niebiesko? Lampki pięknie wyszły:* ( Kasia Cię nie zabiła za ich pieczenie w kuchni czy opalarka rozklejales? :D ) dałeś na koniec silikon po sklejeniu? Z konserwacją widzę Przemek sie przyłożył jak nawet błotniki poleciały :P

Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez benq323 » 20 lis 2013, 15:27

Philipsy jeszcze nie zamontowane :P może dziś jeszcze wpadną ;)
KOnserwacje Przemek zrobił naprawdę porządnie (pilnowałem go :P ). zużyliśmy 5 puszek Siki (czyt. 5l).
Lampy rozklejaliśmy w garażu. Wstępne ogrzanie nad piecem typu "koza" :P a potem suszarka do włosów <czarodziej>
Silikonu nie dawałem, najpierw sprawdzę czy po takim sklejeniu bd parowały ;)
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy