Mazda 323 GTX B6T '88 1.6Turbo 4WD 150KM, Szczotkadokibla
Adaś ślij.
Musimy się zgadać może taniej wyjdzie zakup.
Pierścienie , uszczelka głowicy itd.
Ja mam już oferty z Carspeed-u i nie tylko.
W przyszłym tygodniu ściągam głowicę – działamy czasu nie za dużo zostało.
Musimy się zgadać może taniej wyjdzie zakup.
Pierścienie , uszczelka głowicy itd.
Ja mam już oferty z Carspeed-u i nie tylko.
W przyszłym tygodniu ściągam głowicę – działamy czasu nie za dużo zostało.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Zgodnie z zaleceniem zaufanego mechaniora, odpuściłem próbę olejową. I tak trzeba głowicę ściągać i do tego się wczoraj zabrałem. Jest trochę zabawy, każdą część opisuję i segreguje je w pudełkach
Na razie odpiąłem intercooler, częściowo kolektor dolotowy i częściowo kolektor wydechowy. O ile rozbieranie wnętrza to była bajka, tak tutaj zaczynają się robić schody. Z racji zaawansowania technicznego jednostki, pod maską jest kiepsko z miejscem, a co za tym idzie, również z dostępem do poszczególnych elementów. Jedno blokuje drugie i powoli rozkręcam wszystko
Zainspirowany pracami alexa90, zaopatrzyłem się nawet w szlifierkę i zestaw umożliwiający polerkę aluminiowych elementów na szkło
Na razie estetyka nie jest czymś, czym się przejmuję, ale wkrótce, po oddaniu głowicy do sprawdzenia, będę miał troszkę wolnego czasu
Generalnie stopień uszczelnienia silnika pozostawia wiele do życzenia – wszędzie morze oleju i silikon
No, ale wiedziałem na co się piszę, więc nie mam zamiaru teraz załamywać rąk – raczej zakasuję rękawy i do przodu. Oleju niestety jest też trochę w dolocie. Pewnie turbo puszcza. Ma ktoś z Was doświadczenie z regeneracją nietypowych, rzadko występujących sprężarek? To będzie ciężka sprawa?
Ja swojego Garretta regenerowałem w Borowej koło Wrocławia (są tam dwie firmy, ja byłem w tej po lewej jadąc od Wrocka) i jestem zadowolony. Śmiga do dzisiaj bez problemu. Mogę podesłać namiary na pw.
- Od: 5 lut 2011, 18:24
- Posty: 217
- Skąd: Radom
- Auto: Brak...
Drogo 1,5 kaflw. Wroclaw max 900 zl. Jakie masz dokladnie oznaczenie turbiny?
Moja była robiona w Iławie w motoremo kilka lat temu
również vj-21
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
W końcu kolektor wydechowy z turbiną poszły w dół... jest trochę roboty z tym wszystkim! Moje turbo to IHI VJ... ale nie 21, a 12
Czeski błąd czy mam jakiś inny typ?
Czyli rozumiem, że z regeneracją nie będzie problemów. Super!




Turbo o oznaczeniu VJ 14 bylo montowane w gtx w najmocniejszej wersji silnikowej 150 km. Turbiny o nizszym oznaczeniu vj 13 143 ķm czy vj9 136 km byly wstawiane do tego silnika.Tak bylo w modelach BF. W wersji nadwozikwej BG czyli GTX I GTR turbo mialy wyższe oznaczenia i wieksze moce. Nie było oznaczen takich turbo w bf. Obstawiam ze to turbina z forda probe. Jeslj jest 12 a jak 21 to mocniejsza z wersji BG.
Ostatnio edytowano 24 sie 2014, 17:26 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 4 razy
Ja mam bpt i vj-21 a w b6t vj-14 wlasnie.
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Ciekawe ile da km wieksza turbina z BG w naszych BF kach i ile trzeba przerabiac w razie czego?
Powiedzcie mi Panowie, bo się morduję strasznie: jak się dobieraliście do kolektora dolotowego? Dostęp jest fatalny! Mam pozdejmowane wszystkie przewody i przewodziki znad przepustnicy, listwę wtryskową z wtryskami, a ręki nie idzie włożyć żeby poodkręcać śruby łączące kolektor z głowicą. Można by najpierw odkręcić głowicę, a później dopiero odkręcić kolektor? Tak by było najwygodniej, ale z aluminiową głowicą obchodzę się jak z jajkiem więc nie wiem czy to jej nie zaszkodzi w jakiś sposób... 

Ja u siebie (co prawda w 1.8 gt) dolne śruby kolektora dokręcałem z kanału, ledwo, ale się udało...
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
A jakby ściągnąć głowicę i później dopiero odkręcić kolektor? Co myślicie?
k1bic93 dzięki. Tak zrobiłem. Są niestety rysy na gładzi cylindra. Mam nadzieję, że da się to zeszlifować. Jeśli nie to mam nadzieję, że TTter ma jeszcze jakieś silniki w zapasie
Na razie oddaję do sprawdzenia głowicę, ale dół na bank też będę robił. Z rzeczy bardziej błahych: pokrywę zaworów malować na czarno czy wyszlifować na alupołysk? 
Takie pytanko: czy WD-40 dałby radę przelecieć przez szczelne zawory?
Bo u mnie daje
Jak widzicie nie mogę się doczekać kolejnej wypłaty i oddania głowicy do sprawdzenia 
Dawno nic nie pisałem. Niestety w mojej branży mamy teraz szczyt sezonu i ciężko znaleźć czas na bieżące relacje. No bo dla Madzi, zawsze się tam coś wygospodaruje. Jak już chyba pisałem, głowica poszła w dół. Na bank są w niej nieszczelności (sprawdzałem naftą i w złym stanie są zwłaszcza zawory wydechowe – dużo nagaru się nazbierało). Również dół silnika specjalnym optymizmem nie napawa. Widoczne są delikatne ryski wzdłuż linii pracy tłoka. Chyba rozsądniej będzie zaopatrzyć się w zdrowy dół od B6... i tutaj pytanko do Was – rozumiem, że blok silnika w B6T i zwykłym B6 to jeden i ten sam grzyb?
Daro potwierdził me przypuszczenia, ale wolę jeszcze zasięgnąć języka
Ze ściąganiem głowicy było trochę zabawy. Same okolice przepustnicy to 12 wężyków i wężów powietrznych. Dostęp niestety też nie jest najlepszy. Trochę się pomęczyłem, trochę pobluzgałem pod nosem i gotowe
Aktualnie mam jeszcze do połowy odkręconą miskę olejową. Jutro pewnie pójdzie w dół i dla spokoju ducha sprawdzę jeszcze naftą szczelność pierścieni. Tak swoją drogą i trochę na przyszłość: jak pozbyć się overboostu wynikającego z niefabrycznego, przelotowego ukł. wydechowego? Na angielskim forum czytałem o jakichś zaworach między kolektorem dolotowym, a turbiną. Czy znacie jakieś gotowe rozwiązania?
Plątanina kabli i przewodów. Wszystko poopisywane

Pani Głowica

Zawory (inżynierskie porno ;p)


Oblany test szczelności

Plątanina kabli i przewodów. Wszystko poopisywane

Pani Głowica

Zawory (inżynierskie porno ;p)


Oblany test szczelności

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości