Mazda 323 GTX B6T '88 1.6Turbo 4WD 150KM, Szczotkadokibla

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez DARO MAZDA 323 » 5 sie 2014, 13:42

Adaś ślij.
Musimy się zgadać może taniej wyjdzie zakup.
Pierścienie , uszczelka głowicy itd.
Ja mam już oferty z Carspeed-u i nie tylko.
W przyszłym tygodniu ściągam głowicę – działamy czasu nie za dużo zostało.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez szczotkadokibla » 23 sie 2014, 02:00

Zgodnie z zaleceniem zaufanego mechaniora, odpuściłem próbę olejową. I tak trzeba głowicę ściągać i do tego się wczoraj zabrałem. Jest trochę zabawy, każdą część opisuję i segreguje je w pudełkach :) Na razie odpiąłem intercooler, częściowo kolektor dolotowy i częściowo kolektor wydechowy. O ile rozbieranie wnętrza to była bajka, tak tutaj zaczynają się robić schody. Z racji zaawansowania technicznego jednostki, pod maską jest kiepsko z miejscem, a co za tym idzie, również z dostępem do poszczególnych elementów. Jedno blokuje drugie i powoli rozkręcam wszystko :) Zainspirowany pracami alexa90, zaopatrzyłem się nawet w szlifierkę i zestaw umożliwiający polerkę aluminiowych elementów na szkło :) Na razie estetyka nie jest czymś, czym się przejmuję, ale wkrótce, po oddaniu głowicy do sprawdzenia, będę miał troszkę wolnego czasu :) Generalnie stopień uszczelnienia silnika pozostawia wiele do życzenia – wszędzie morze oleju i silikon :) No, ale wiedziałem na co się piszę, więc nie mam zamiaru teraz załamywać rąk – raczej zakasuję rękawy i do przodu. Oleju niestety jest też trochę w dolocie. Pewnie turbo puszcza. Ma ktoś z Was doświadczenie z regeneracją nietypowych, rzadko występujących sprężarek? To będzie ciężka sprawa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez michaelB » 23 sie 2014, 09:49

Ja swojego Garretta regenerowałem w Borowej koło Wrocławia (są tam dwie firmy, ja byłem w tej po lewej jadąc od Wrocka) i jestem zadowolony. Śmiga do dzisiaj bez problemu. Mogę podesłać namiary na pw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez k1bic93 » 23 sie 2014, 10:03

http://dieseltechnika.pl/

tutaj za regeneracje IHI biorą około 1k – 1.5k ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez DARO MAZDA 323 » 23 sie 2014, 11:09

Drogo 1,5 kaflw. Wroclaw max 900 zl. Jakie masz dokladnie oznaczenie turbiny?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez k1bic93 » 23 sie 2014, 13:05

moja to ihi vj21 ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez BratCukierka » 23 sie 2014, 13:39

Moja była robiona w Iławie w motoremo kilka lat temu :) również vj-21
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez szczotkadokibla » 24 sie 2014, 01:47

W końcu kolektor wydechowy z turbiną poszły w dół... jest trochę roboty z tym wszystkim! Moje turbo to IHI VJ... ale nie 21, a 12 :) Czeski błąd czy mam jakiś inny typ? :) Czyli rozumiem, że z regeneracją nie będzie problemów. Super! :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 24 sie 2014, 11:25

Turbo o oznaczeniu VJ 14 bylo montowane w gtx w najmocniejszej wersji silnikowej 150 km. Turbiny o nizszym oznaczeniu vj 13 143 ķm czy vj9 136 km byly wstawiane do tego silnika.Tak bylo w modelach BF. W wersji nadwozikwej BG czyli GTX I GTR turbo mialy wyższe oznaczenia i wieksze moce. Nie było oznaczen takich turbo w bf. Obstawiam ze to turbina z forda probe. Jeslj jest 12 a jak 21 to mocniejsza z wersji BG.
Ostatnio edytowano 24 sie 2014, 17:26 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez BratCukierka » 24 sie 2014, 11:31

Ja mam bpt i vj-21 a w b6t vj-14 wlasnie.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez DARO MAZDA 323 » 24 sie 2014, 17:29

Ciekawe ile da km wieksza turbina z BG w naszych BF kach i ile trzeba przerabiac w razie czego?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez szczotkadokibla » 26 sie 2014, 09:32

Powiedzcie mi Panowie, bo się morduję strasznie: jak się dobieraliście do kolektora dolotowego? Dostęp jest fatalny! Mam pozdejmowane wszystkie przewody i przewodziki znad przepustnicy, listwę wtryskową z wtryskami, a ręki nie idzie włożyć żeby poodkręcać śruby łączące kolektor z głowicą. Można by najpierw odkręcić głowicę, a później dopiero odkręcić kolektor? Tak by było najwygodniej, ale z aluminiową głowicą obchodzę się jak z jajkiem więc nie wiem czy to jej nie zaszkodzi w jakiś sposób... <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez jaaco » 26 sie 2014, 10:17

Ja u siebie (co prawda w 1.8 gt) dolne śruby kolektora dokręcałem z kanału, ledwo, ale się udało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez szczotkadokibla » 26 sie 2014, 11:19

A jakby ściągnąć głowicę i później dopiero odkręcić kolektor? Co myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez k1bic93 » 26 sie 2014, 13:43

odkręcaj śmiało głowę później odkręcisz na spokojnie nic się nie stanie
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez szczotkadokibla » 27 sie 2014, 12:41

k1bic93 dzięki. Tak zrobiłem. Są niestety rysy na gładzi cylindra. Mam nadzieję, że da się to zeszlifować. Jeśli nie to mam nadzieję, że TTter ma jeszcze jakieś silniki w zapasie :) Na razie oddaję do sprawdzenia głowicę, ale dół na bank też będę robił. Z rzeczy bardziej błahych: pokrywę zaworów malować na czarno czy wyszlifować na alupołysk? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez k1bic93 » 27 sie 2014, 21:34

na czarno bym Ci proponował ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez szczotkadokibla » 29 sie 2014, 13:27

Takie pytanko: czy WD-40 dałby radę przelecieć przez szczelne zawory? :) Bo u mnie daje :) Jak widzicie nie mogę się doczekać kolejnej wypłaty i oddania głowicy do sprawdzenia :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez JapanBA » 29 sie 2014, 13:49

Nic nie powinno lecieć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez szczotkadokibla » 10 wrz 2014, 12:10

Dawno nic nie pisałem. Niestety w mojej branży mamy teraz szczyt sezonu i ciężko znaleźć czas na bieżące relacje. No bo dla Madzi, zawsze się tam coś wygospodaruje. Jak już chyba pisałem, głowica poszła w dół. Na bank są w niej nieszczelności (sprawdzałem naftą i w złym stanie są zwłaszcza zawory wydechowe – dużo nagaru się nazbierało). Również dół silnika specjalnym optymizmem nie napawa. Widoczne są delikatne ryski wzdłuż linii pracy tłoka. Chyba rozsądniej będzie zaopatrzyć się w zdrowy dół od B6... i tutaj pytanko do Was – rozumiem, że blok silnika w B6T i zwykłym B6 to jeden i ten sam grzyb? :) Daro potwierdził me przypuszczenia, ale wolę jeszcze zasięgnąć języka :) Ze ściąganiem głowicy było trochę zabawy. Same okolice przepustnicy to 12 wężyków i wężów powietrznych. Dostęp niestety też nie jest najlepszy. Trochę się pomęczyłem, trochę pobluzgałem pod nosem i gotowe :) Aktualnie mam jeszcze do połowy odkręconą miskę olejową. Jutro pewnie pójdzie w dół i dla spokoju ducha sprawdzę jeszcze naftą szczelność pierścieni. Tak swoją drogą i trochę na przyszłość: jak pozbyć się overboostu wynikającego z niefabrycznego, przelotowego ukł. wydechowego? Na angielskim forum czytałem o jakichś zaworach między kolektorem dolotowym, a turbiną. Czy znacie jakieś gotowe rozwiązania?

Plątanina kabli i przewodów. Wszystko poopisywane :)
Obrazek

Pani Głowica :)
Obrazek

Zawory (inżynierskie porno ;p)
Obrazek
Obrazek

Oblany test szczelności
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy