Mazda 323F BJ RF 2002r. 2.0 DITD

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Radex » 20 maja 2012, 12:35

malować <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez didusiek » 3 cze 2012, 08:59

Fajna sztuka i już ją widziałem na żywo. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez Piter5700 » 5 cze 2012, 20:19

didusiek napisał(a):Fajna sztuka i już ją widziałem na żywo. :)

Dzięki <oczko> i pewnie jeszcze nie raz się zobaczymy <oczko>

A tak poza tym to odświeżyłem pierwszy post, bo znowu wpadło parę zmian. :)
z tych niewidocznych to tuning za pomocą oporniczków, ale chwilowo mam wymontowane, bo przy 48 Ohm sprzęgło nie dawało rady :P
ale mimo ślizgającego sprzęgła przyspieszenie na 5. biegu 80-120km/h zajęło poniżej 10 sekund, bez oporników mam około 13s.
Ale będzie lepiej, bo dopiero zaczynam "strojenie" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Piter5700 » 1 wrz 2012, 22:49

I oto nadszedł czas na kolejną zmianę :D
Przedstawiam, paczka z dnia 30.08.2012 r. :P
Obrazek
I jej zawartość: Sprężyny H&R -30/-30 :D
Obrazek

Następnego dnia odrazu zostały założone, a kolejnego ustawiona zbieżność (większość zapomina po obniżeniu o tym ;P )
Efekt... jak narazie tylko kilka kiepskich zdjęć :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Serdeczne podziękowania dla naszych poTURBOwanych klubowiczów bikus i darekk86, którzy szybko, tanio i bez problemowo sprowadzili mi te sprężynki <oczko>
Gorąco polecam skorzystanie z ich oferty <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Neonixos666 » 2 wrz 2012, 00:03

no to teraz porządne koło by się przydało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez black_pablo » 2 wrz 2012, 12:22

fajnie się prezentuje po glebie ładnie siadło jednak ja musze czasem wjeżdzać w różne dołkowate drogi i nie mogę sobie pozwolić na glebę, a co do kółka to akurat te są najładniejsze z seryjnych <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Piter5700 » 2 wrz 2012, 17:46

na kółka oczywiście też przyjdzie czas <oczko>
w planach są 16" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Lantis 89 » 2 wrz 2012, 18:40

Całkiem inaczej teraz,duży plus <spoko>
A jak spręzynki siadają pod obciążeniem pasażerów????
Lantis 89
 

Postprzez Piter5700 » 2 wrz 2012, 19:08

Jak narazie to jechałem tylko w dwójkę ale mogę powiedzieć, że dość słabo siadają :P
ale przyznam, że spodziewałem się mniejszego komfortu, a okazało się, że nawet na polskich drogach daje radę i dobrze odbiera nierówności. Oczywiście czuć, że sztywniejsze :] ale prowadzenie na zakrętach jednak dużo lepsze niż wcześniej :)
I optycznie dużo lepiej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Przemoo » 2 wrz 2012, 21:39

Tak z ciekawości ile Cię ta paczuszka wyniosła ? ;P Zamierzam swoją Bejotę też rzucić na glebę i chcę wiedzieć czy mi starczy wypłaty <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2012, 14:49
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 f BJ 16V 2.0 TD 99`|silver|

Postprzez Neonixos666 » 2 wrz 2012, 21:59

tak patrząc to 30cm to tak optymalnie jak by w 4 osoby jechał i jak bym obniżał (czego w przyszłości nie zrobię) to na taką właśnie wysokość. Ładna felga 16" z odpowiednim ET i będzie kozak <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bikus » 3 wrz 2012, 12:37

no teraz to wygląda ;) ładnie usiadła na tych HR'ach :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Piter5700 » 3 wrz 2012, 12:41

Przemoo napisał(a):Tak z ciekawości ile Cię ta paczuszka wyniosła ? ;P Zamierzam swoją Bejotę też rzucić na glebę i chcę wiedzieć czy mi starczy wypłaty <lol>

Jeśli zainteresowany to napisz do użytkownika bikus albo darekk86, oni Ci konkretnie podają co i jak ;)

Neonixos666 napisał(a):tak patrząc to 30cm to tak optymalnie jak by w 4 osoby jechał i jak bym obniżał (czego w przyszłości nie zrobię) to na taką właśnie wysokość. Ładna felga 16" z odpowiednim ET i będzie kozak <spoko>

Te moje sprężyny -30/-30 obniżyły tak naprawdę o 50mm :P zmierzyłem z ciekawości metrem od ziemi do nadkola z przodu, najpierw 64cm a potem 59cm <lol>
z tyłu raczej trochę mniej poszło w dół, ale nie mierzyłem.
miałem okazję jechać już w 4 osoby i różnicy zbytnio nie widać, zawieszenie nadal pracuje jak powinno, a w dół już po załadowaniu zabardzo nie schodzi ;)
A felgi będą, tylko nie wiem kiedy mnie będzie na nie stać <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Guma88 » 12 lis 2012, 21:31

Bardzo ładny samochodzik. A sprężynki robią dobrą robotę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Piter5700 » 24 gru 2012, 15:35

Guma88 napisał(a):Bardzo ładny samochodzik. A sprężynki robią dobrą robotę.

Dzięki ;) Parę tysięcy km już na nich zrobiłem i mogę powiedzieć, że robią naprawdę świetną robotę :)


Mam mały problem... w sumie już bardzo długo z tym jeżdżę, ale że nie mam nic innego do roboty to chciałbym się tym zająć :P
Kto też ma 2.0 DITD może mi podpowie co to wogóle jest i czy można z tym coś zrobić ;)
Chodzi o wilżenie się olejem wokół tego zaworu:
Obrazek
Obrazek

Zajrzałem u brata w Maździe 6 2.0 CiTD i też ma taki zaworek, ale u niego jest suchy...
Oleju mi przez to zbytnio nie ubywa (co 10 tys km przy wymianie, oleju jest może zaledwie o 100-200ml mniej niż na początku, zero dolewania, więc jest ok :) ) ale nie lubię go mieć na zewnątrz silnika :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez damian » 25 gru 2012, 18:39

gdzie ten JDM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Rafał_ » 25 gru 2012, 18:54

Tutaj :P :

Obrazek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Piter5700 » 27 gru 2012, 11:34

Dokładnie <lol>
Narazie wiele z JDM nie ma, bo na polskie warunki rynkowe i drogowe wiele się zrobić nie da... :P
ale w przyszłym roku Madzia będzie kompletnie przemalowana i przerabiana, więc będzie już widać JDM ;)
o ile nie będzie zmiany autka... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Piter5700 » 4 lut 2013, 18:28

Na liczniku 180 000km więc pora na usunięcie pierwszych drobnych wycieków i zabrudzeń ;)
Wymieniony uszczelniacz na wałku rozrządu, uszczelka w pokrywie zaworów, kontrola luzu na zaworach, nowe podkładki na przelewach. ;)
Obrazek

Kolektor ssący też wymagał 'odświeżenia'... :P
Obrazek

A oto wilżący się olejem zaworek ze ssącego o którym pisałem parę postów wyżej...
Obrazek
to ten uszczelniacz po lewej jest winowajcą tego wilżenia się :P

A tak problem ten został rozwiązany :D
Obrazek
W miejsce ośki na której są klapki w ssącym i ten zaworek, został nawiercony gwint i wkręcona ładna śruba z podkładką ;) efekt... jak najbardziej pozytywny :D

Kolektor po wyczyszczeniu
Obrazek

Wyczyszczony smok i uszczelniona miska olejowa
Obrazek

I nowe paski klinowe, bo bosch są do <dupa>
Obrazek

Filtry Knecht
Obrazek

I teraz silnik wygląda jakby miał o 150 000 km mniej :D
Ostatnio edytowano 19 lut 2013, 23:54 przez Piter5700, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 12:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2013, 18:48

Jeździłeś już bez klapek? jest różnica przy niskich obrotach? podkładki pod wtryskami wymienione?(są tam te same wadliwe co w mazda6). Też miałem taki syf a to wszystko przez EGR. Smok mogłeś odpuścić, raczej tam nie ma czego szukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy