Mazda MX-3 RS EC B6-DE (80)kW '98
Coś kolega długo w środku sprząta.
Lepiej stracić sekundę w życiu niż życie w ciągu sekundy.
- Od: 21 lis 2011, 23:15
- Posty: 74
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA
Niestety z okazji budowy domu i dalszych prac przy UKP, nie ma kiedy posprzątać na spokojnie. Pogoda też nam w Łodzi nie dopisuje, żeby zabrać się za dobry odkurzacz i środki pielęgnacji wnętrza, ale spokojnie, doczekacie się fotek, jak tylko pojawi się słoneczko... najwyżej będzie w aucie sterta torebek foliowych i trochę narzędzi 
Pozdrawiam.
Edit:
Jeżeli pogoda w wolne dni majowe pozwoli, dokończę UKP (wyświetlacz, coby lepiej się zgrał z deską rozdzielczą) i porobię fotki. Net powinienem mieć, powolny, ale fotki może uda się wkleić.
Pozdrawiam.
Edit:
Jeżeli pogoda w wolne dni majowe pozwoli, dokończę UKP (wyświetlacz, coby lepiej się zgrał z deską rozdzielczą) i porobię fotki. Net powinienem mieć, powolny, ale fotki może uda się wkleić.
- Od: 11 sie 2009, 00:46
- Posty: 240 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 B6-DE
Obiecane fotki wnętrza... niestety pogoda nie dopisała na tyle, żeby sprzątnąć wszystko idealnie (zajmie się tym profesjonalna firma), ale przynajmniej wymieniony został rozrząd i pomalowana pokrywa zaworów.










- Od: 11 sie 2009, 00:46
- Posty: 240 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 B6-DE
Chwilowo tak zostaje, ostatecznie prawdopodobnie też. Wnętrze planowane w kolorystyce biały+czerwony.
- Od: 11 sie 2009, 00:46
- Posty: 240 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 B6-DE
Mógłbyś powiedzieć co to za UKP, cena, jak z montażem, jakie funkcje ma aktywne/nie aktywne.
Lepiej stracić sekundę w życiu niż życie w ciągu sekundy.
- Od: 21 lis 2011, 23:15
- Posty: 74
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA
Szybki update po niewielkich pracach mechanicznych:
– wymieniony komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożyska) na dedykowane Aisin
– łączniki stabilizatorów przedniego i tylnego CTR
– końcówki drążków kierowniczych CTR
– gumy na stabilizatorach przednim i tylnym OEM Mazda
– piaskowanie i malowanie proszkowe sanek i przedniej dolnej rozpórki (rozpórka czeka na drobną modyfikację i montaż)
– założona tylna dolna rozpórka
– założone szelki 4-puntowe z homologacją E4
Auto prowadzi się o wiele lepiej, usztywniło się pięknie i w końcu (po wymianie sprzęgła) przyspiesza i pracuje jak powinno przy zmianie biegów.
Wcześniejsze modyfikacje:
– założony po ok. tygodniowej walce alarm
– moduł domykania szyb
– odpalanie z przycisku dotykowego, przycisk w miejscu ori stacyjki
Do poprawek:
– kierownica przestawiona o 2 ząbki na wieloklinie
– nowe kable do głośników tylnych
– podciągnięcie ręcznego i/lub wymiana dźwigni
Plany na przyszłość:
– tarcze na tyle
– nowe amortyzatory (jak te się już zaczną sypać)
– zawiecha na poliuretanach
– może trapezy na całym podwoziu dla lepszego usztywnienia
– kombinowanie z usprawnieniami sterowności
– wymieniony komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożyska) na dedykowane Aisin
– łączniki stabilizatorów przedniego i tylnego CTR
– końcówki drążków kierowniczych CTR
– gumy na stabilizatorach przednim i tylnym OEM Mazda
– piaskowanie i malowanie proszkowe sanek i przedniej dolnej rozpórki (rozpórka czeka na drobną modyfikację i montaż)
– założona tylna dolna rozpórka
– założone szelki 4-puntowe z homologacją E4
Auto prowadzi się o wiele lepiej, usztywniło się pięknie i w końcu (po wymianie sprzęgła) przyspiesza i pracuje jak powinno przy zmianie biegów.
Wcześniejsze modyfikacje:
– założony po ok. tygodniowej walce alarm
– moduł domykania szyb
– odpalanie z przycisku dotykowego, przycisk w miejscu ori stacyjki
Do poprawek:
– kierownica przestawiona o 2 ząbki na wieloklinie
– nowe kable do głośników tylnych
– podciągnięcie ręcznego i/lub wymiana dźwigni
Plany na przyszłość:
– tarcze na tyle
– nowe amortyzatory (jak te się już zaczną sypać)
– zawiecha na poliuretanach
– może trapezy na całym podwoziu dla lepszego usztywnienia
– kombinowanie z usprawnieniami sterowności
- Od: 11 sie 2009, 00:46
- Posty: 240 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 B6-DE
Good job
ile zapłaciłeś za kpl sprzęgło i gdzie jezeli mozna zapytać ?
też mnie niestety to czeka
jaka róznica na nowym sprzęgle ?
Sorry za OT
a propos MX-3 biało czarnej jeszcze nie widziałem
u mnie na osiedlu jeździ w takich barwa ale 323f i powiem ciekawie to wygląda

ile zapłaciłeś za kpl sprzęgło i gdzie jezeli mozna zapytać ?
też mnie niestety to czeka
jaka róznica na nowym sprzęgle ?
Sorry za OT
a propos MX-3 biało czarnej jeszcze nie widziałem
u mnie na osiedlu jeździ w takich barwa ale 323f i powiem ciekawie to wygląda
Zestaw sprzęgła wyniósł ok. 600 zeta. W porównaniu ze starym sprzęgłem, które pracowało ledwo na 1/3 powierzchni tarczy, niebo a ziemia... auto zrobiło się zrywne, rusza i przyspiesza jak należy, silnikiem można już bezpiecznie i spokojnie hamować, w końcu się normalnie jeździ 
- Od: 11 sie 2009, 00:46
- Posty: 240 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 B6-DE
GobASS napisał(a):ok. 600 zeta
jakiej firmy zakupiłeś sprzęgło ?
Patrząc na fotki to Asin 
GobASS jaką stałą drogi wprowadziłeś do UKP?
GobASS jaką stałą drogi wprowadziłeś do UKP?
UKP jest cały czas dostrajany, trochę trudno wszystko idealnie ustawić, szczególnie, że obwód koła jest aktualnie minimalnie (profil 50 R15) mniejszy niż oryginał (profil 55 R15). Jak podłączę się z lapkiem do dostrajania, puszczę na PW.
- Od: 11 sie 2009, 00:46
- Posty: 240 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 B6-DE
Prace nad szaloną krową trwają nadal, hamulcom przednim należała się kompletna regeneracja (zmieniły się w zwalniacze dosłownie, zero szans na zblokowanie), drobne zmiany w układzie wydechowym (wyspawany od zera z kwasówki), minimalne zmiany pod maską (dołożone catch tanki). Na rolkach przed jak i po modyfikacjach nie była, więc trudno mi stwierdzić jaka wyszła moc, stawiam ok. 110 kucy.
Lista wymienionych elementów, zdjęcia niżej:
– Pełna regeneracja zacisków wraz z pełnym piaskowaniem i malowaniem (nowe prowadnice i wszystkie gumki, lakier Foliatec)
– Nowe klocki EBC Green Stuff
– Nowe tarcze Bozarto GTR (Mikoda GT)
– Przepłukanie układu hamulcowego i sprzęgłowego, wymiana płynu na ATE Super Blue Racing
– Tłumik środkowy RM Motors
– Katalizator wysokoprzepustowy RM Motors
– Kolektor wydechowy 4-1 (w porównaniu do oryginału sporo dłuższy) w bandażach bazaltowych
– Układ wydechowy średnicy 2" z kwasówki (foty w niedzielę po załataniu dziurki niezauważonej w czasie spawania)
– Oil catch tank D1Spec, 2 sztuki, jak być powinno
– Pranie filtra powietrza
Foty:
Prace nad kolektorem (Podziękowania dla kolegi spawacza):


Kolektor na swoim miejscu:

Zestaw regeneracji hebli:


Heble na swoim miejscu:


Catch tanki:

Fotki założonych catch tanków w komorze i całego wydechu, jak pisałem wyżej, w niedzielę.
Plany na najbliższą przyszłość, wymiana wszystkich amortyzatorów wraz ze sprężynami (może coilover, byle tylko auto na codzień mogło jeździć na seryjnej wysokości, teren na który się przeprowadzam nie pozwala na glebę niestety, już podarłem bandaż na kolektorze
)
Lista wymienionych elementów, zdjęcia niżej:
– Pełna regeneracja zacisków wraz z pełnym piaskowaniem i malowaniem (nowe prowadnice i wszystkie gumki, lakier Foliatec)
– Nowe klocki EBC Green Stuff
– Nowe tarcze Bozarto GTR (Mikoda GT)
– Przepłukanie układu hamulcowego i sprzęgłowego, wymiana płynu na ATE Super Blue Racing
– Tłumik środkowy RM Motors
– Katalizator wysokoprzepustowy RM Motors
– Kolektor wydechowy 4-1 (w porównaniu do oryginału sporo dłuższy) w bandażach bazaltowych
– Układ wydechowy średnicy 2" z kwasówki (foty w niedzielę po załataniu dziurki niezauważonej w czasie spawania)
– Oil catch tank D1Spec, 2 sztuki, jak być powinno
– Pranie filtra powietrza
Foty:
Prace nad kolektorem (Podziękowania dla kolegi spawacza):


Kolektor na swoim miejscu:

Zestaw regeneracji hebli:


Heble na swoim miejscu:


Catch tanki:

Fotki założonych catch tanków w komorze i całego wydechu, jak pisałem wyżej, w niedzielę.
Plany na najbliższą przyszłość, wymiana wszystkich amortyzatorów wraz ze sprężynami (może coilover, byle tylko auto na codzień mogło jeździć na seryjnej wysokości, teren na który się przeprowadzam nie pozwala na glebę niestety, już podarłem bandaż na kolektorze
- Od: 11 sie 2009, 00:46
- Posty: 240 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 B6-DE
Strasznie dużo zapłaciłeś za sprzęgło. Ja płaciłem w maju 350-380 zł coś koło tego a nie 600. :O
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Dużo, bo to komplet z dociskiem, łożyskami i uszczelniaczami, taniej i tak nie dało rady bo w cenie hurtowej kupowane.
- Od: 11 sie 2009, 00:46
- Posty: 240 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 B6-DE
No to jak tak samo płaciłem za komplet
Łożysko
Tarcza
Docisk
I to ja płaciłem po lekkiej zniżce.
Łożysko
Tarcza
Docisk
I to ja płaciłem po lekkiej zniżce.
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość