Mazda MX3 EC B6 '96 DOHC

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Porter3 » 8 lut 2012, 23:40

Aktualizacja:
Po zaklejeniu dolotu, przestało szarpać, gdy puszczam nagle gaz, obroty nie falują.

Ale problemem dalej jest brak mocy, czasem dławienie, czasem po wciśnięciu gazu Pauza, po której jest dopiero przyspieszenie.
Gdy chcę dynamicznie ruszyć, to muli – dopiero po chwili przyspiesza(jakby się obudził).
Miesiąc temu tak nie było :/
Szukam, szukam na forum i będą to pewnie kable, świece, aparat...
:(
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez EUNOS » 9 lut 2012, 19:54

Sprawdzałeś błędy? >>instrukcja<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Porter3 » 9 lut 2012, 21:02

Oczywiście – ECU nic nie pokazuje.
Dziś sprawdzałem przewody WN i jeden przewód nie jest od kompletu, jest jakby dłuższy i jego końcówka jakby lekko przyjarana. Czy możliwe, że te objawy to świece/kable WN ?
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez D4NI3L » 9 lut 2012, 21:13

Porter3 napisał(a):Czy możliwe, że te objawy to świece/kable WN ?

na to wyglada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez honda2911 » 9 lut 2012, 21:20

sprawdz w nocy czy iskra na kablach nie przeskakuje
bo kiedys tek miałem i po wymianie kabli było ok
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Porter3 » 11 lut 2012, 20:58

Panowie, siedzę w pracy i przeglądam wszystkie strony forum silnika EC. Moje auto po kupnie (miesiąc temu) nie sprawiało problemów. Ale powoli świruje... Panowie pomóżcie mi, bo obawiam się najgorszego :(

po odpaleniu piszczy auto, gdy mam dodatkowo ogrzewanie tylnej szyby – pisk nie ustaje w ogóle. Gdy zatrzymuję się na światłach i ruszam z 1 to pisk znów się zaczyna-wtedy wyłączam nawiew i przestaje (z tego co wyczytałem to paski, ale może to jakieś rolki itd. ?). Dodatkowo czasem ustępuje, gdy wcisnę/puszczę sprzęglo, lub wrzucę jakiś bieg (sprzęgło ?),

od kupna kilka razy zdarzył mi się zgrzyt przy wrzuceniu biegu. Teraz już to nie występuje, ale... nie mogę dynamicznie ruszyć z piskiem. Daję obroty ok 2tys i powoli zwalniam sprzęgło, to auto powoli rusza, potem trzęsie, aż po kilku sekundach buczy i dostaje moc (sprzęgło? )

auto straciło moc, szarpie, przerywa, dławienie, trzęsie – raz bardziej, raz mniej. Na pewno do wymiany świece/kable, filtr paliwa – ale czy aż taki wpływ mają? (z tego co wyczytałem to też może być aparat?)

Wiatrak chłodnicy nie działa nawet w trybie serwisowym, błędów ECU nie ma. Nie ma ciepłego powietrza w środu. Raz gdy odpowietrzałem, pojawiło się ciepłe, ale na 1 dzień. Wczoraj jechałem trasą szybko i zero ciepła... Przy odpowietrzaniu węże od chłodnicy były ciepłe. Temp silnika wskazuję najwyżej połowę skali. (nagrzewnica pewnie?)

od strony aparatu zapłonowego mam widoczny wyciek z silnika. Skrzynia biegów również jest wilgotna od tej strony-trochę mnie to niepokoi... Pod autem sucho.

Wzrosło spalanie-nagle. Wczoraj w trasie spaliło mi 12litrów na 100km – bez jakiegoś piłowania. Rozumiem, że zima itd, ale to za dużo. W mieście tyle nie było po kupnie.

Wiem, żeby wymienić olej, filtry, kable, świece. Poprzedni właściciel powiedział bym wymienił też rozrząd. Zastanawiam się teraz, co będzie priorytetem i czy warto :( Dodatkowo zauważyłem, że np. za szarpanie to odpowiada milion rzeczy. Co post to inne rozwiązanie (raz cewka, raz świeca...)

P.S. nie odsyłajcie do Szukajki.
Najlepiej, gdyby ktoś udzielił najkonkretniejszych odpowiedzi (nie w stylu-sprawdź błędy ECU-bo sprawdzałem nieraz.)
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez EUNOS » 11 lut 2012, 21:44

A więc tak:
1. Pasek spróbuj naciągnąć, jeśli nie pomoże to wymień, na 99,9% to pasek od alternatora. Naciąga się alternatorem, trzeba poluzować śrubę i odciągnąć alternator. Manual nic trudnego i nie ma co panikować.

2. W skrzyni biegów organoleptycznie to możesz sprawdzić stan oleju ewentualnie czy nie ma luzów na tulejkach drążka przy skrzyni. Jeśli to coś poważniejszego to i tak sam nie sprawdzisz, tak że się nie przejmuj skoro kilka razy Ci zazgrzytało.

3. Brak mocy, szarpanie itd... wymień co masz wymienić i wtedy dopiero jak się nie poprawi to szukaj dalszych problemów. Z relacji nikt Ci jednoznacznie nie pomoże ani nie zdiagnozuje. Jak sam napisałeś za szarpanie odpowiedzialnych jest milion rzeczy, zacznij od najprostszych i eliminacji najczęstszych przyczyn.

4. Wycieki – wymiana uszczelek.

5. Wiatrak – Sprawdź czy nie jest gdzieś przerwany kabel, odepnij kostkę sprawdź napięcie. Jeszcze termowłącznik wiatraka, ale chyba w trybie serwisowym powinien chodzić więc najpierw sprawdziłbym czy jest prąd i czy wiatrak jest sprawny. może być też bezpiecznik przepalony. Chyba jest w puszce pod maską.

6. Brak ogrzewania – Spróbuj jeszcze odpowietrzyć skoro dzień miałeś ciepłe.

7. O spalaniu jest milion postów, najczęściej sonda jest winowajcą, chociaż przy tych wszystkich dolegliwościach nie koniecznie skoro żadnych błędów nie ma(co dziwne <co?> )

Mam nadzieję, że to co napisałem coś Ci pomoże. Tylko najpierw powymieniaj co jest do wymiany i zobaczysz czy będzie poprawa, bo takie gdybanie co by było gdybym wymienił kable i świece nie ma sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Porter3 » 11 lut 2012, 22:41

i-rokeZ, Dziękuję Ci bardzo za konkretne informacje. O to mi chodziło <ok>
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez EUNOS » 11 lut 2012, 23:20

Spoko, staram się jak mogę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez foris » 13 lut 2012, 15:09

Kolorek podobny do mojego albo i taki sam nawet hehe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 18:02
Posty: 137
Skąd: LUBLIN
Auto: mx-3 1.8 V6

Postprzez MRk » 13 lut 2012, 21:49

na pewno macie(mamy) te same kolorki :D
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Porter3 » 14 lut 2012, 10:12

ołłł jeeee :)
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez D4NI3L » 14 lut 2012, 10:44

Porter3 napisał(a):-od kupna kilka razy zdarzył mi się zgrzyt przy wrzuceniu biegu. Teraz już to nie występuje, ale... nie mogę dynamicznie ruszyć z piskiem. Daję obroty ok 2tys i powoli zwalniam sprzęgło, to auto powoli rusza, potem trzęsie, aż po kilku sekundach buczy i dostaje moc (sprzęgło? )

mogą to być też poduszki od skrzyni



Porter3 napisał(a):od strony aparatu zapłonowego mam widoczny wyciek z silnika. Skrzynia biegów również jest wilgotna od tej strony-trochę mnie to niepokoi... Pod autem sucho.


wymień oring w aparacie zapłonowym – koszt 0,40zł i dużo robotyz tym nie ma
fotorelacja<<



Porter3 napisał(a):-Wzrosło spalanie-nagle. Wczoraj w trasie spaliło mi 12litrów na 100km – bez jakiegoś piłowania. Rozumiem, że zima itd, ale to za dużo. W mieście tyle nie było po kupnie

zrób TEST Sondy lambda
dioda LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.



reszta została opisana przez kolegę wyżej... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Porter3 » 22 lut 2012, 18:40

Panowie mam przeciek z węża od chłodnicy, oprócz tego podniosłem maskę i mi dymi przy tej rurce (zaznaczona na czerwono). Co to jest ? :(
(foto zapożyczone)

Obrazek
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez D4NI3L » 22 lut 2012, 19:11

Porter3 napisał(a):Panowie mam przeciek z węża od chłodnicy


sprawdz czy aby wąż sie nie zsuwa

Porter3 napisał(a):oprócz tego podniosłem maskę i mi dymi przy tej rurce (zaznaczona na czerwono). Co to jest ?


dym czy para?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Porter3 » 22 lut 2012, 19:16

raczej para, uważasz, że płyn chłodniczy może tam kapać i paruje ?
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez D4NI3L » 22 lut 2012, 19:25

Porter3 napisał(a):raczej para, uważasz, że płyn chłodniczy może tam kapać i paruje ?

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Porter3 » 18 kwi 2012, 06:58

Wymieniłem przewody WN i świece, olej.
Brak ogrzewania w zimę spowodowany był pęknięciem węża od chłodnicy do termostatu.
Narazie zaizolowałem, ale na długo nie starczy. Czy od V6 jest to ten sam wąż (górny) ?

Dymienie spod maski to płyn kapiący z węża.
Dolot zaizolowałem, bo ma dziury, ale nie ma poprawy.

Ogólnie mówiąc:
Madzia szarpie przy dodawaniu/puszczaniu gazu, brakuje mocy.
Na zimnym jakby lepiej chodził. Dziś wymieniam filtr paliwa.
Zostaje mi naprawa/kupno rury dolotu, wymiana węża od chłodnicy, regeneracja zapłonu... :(
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez jarsoN » 21 kwi 2012, 14:11

Porter3 napisał(a):Madzia szarpie przy dodawaniu/puszczaniu gazu, brakuje mocy.

Polecam sprawdzić cewkę zapłonową i palce w kopulce. U mnie jest to samo i stawiam na to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Porter3 » 23 kwi 2012, 14:00

Wczoraj trochę przeczyściłem aparat, ale bez wymiany cewki/palca.
Dodatkowo zdjąłem całą przepustnicę, myłem w benzynie te rowki itd.
Założyłem, zbiera się pięknie, ale teraz mi się pojawiło falowanie obrotów na jałowym.

Jest + jeśli chodzi o moc/przyspieszenie.
Jest – jeśli chodzi o szarpnięcie przy puszczaniu gazu poniżej 2000tys obrotów i falowanie obrotów na jałowym.

Falowanie to pewnie sprawą czyszczenia... Albo zrobię reset kompa i pojeżdżę, może się adaptuje.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy