A więc tak:
1. Pasek spróbuj naciągnąć, jeśli nie pomoże to wymień, na 99,9% to pasek od alternatora. Naciąga się alternatorem, trzeba poluzować śrubę i odciągnąć alternator.
Manual nic trudnego i nie ma co panikować.
2. W skrzyni biegów organoleptycznie to możesz sprawdzić stan oleju ewentualnie czy nie ma luzów na tulejkach drążka przy skrzyni. Jeśli to coś poważniejszego to i tak sam nie sprawdzisz, tak że się nie przejmuj skoro kilka razy Ci zazgrzytało.
3. Brak mocy, szarpanie itd... wymień co masz wymienić i wtedy dopiero jak się nie poprawi to szukaj dalszych problemów. Z relacji nikt Ci jednoznacznie nie pomoże ani nie zdiagnozuje. Jak sam napisałeś za szarpanie odpowiedzialnych jest milion rzeczy, zacznij od najprostszych i eliminacji najczęstszych przyczyn.
4. Wycieki – wymiana uszczelek.
5. Wiatrak – Sprawdź czy nie jest gdzieś przerwany kabel, odepnij kostkę sprawdź napięcie. Jeszcze termowłącznik wiatraka, ale chyba w trybie serwisowym powinien chodzić więc najpierw sprawdziłbym czy jest prąd i czy wiatrak jest sprawny. może być też bezpiecznik przepalony. Chyba jest w puszce pod maską.
6. Brak ogrzewania – Spróbuj jeszcze odpowietrzyć skoro dzień miałeś ciepłe.
7. O spalaniu jest milion postów, najczęściej sonda jest winowajcą, chociaż przy tych wszystkich dolegliwościach nie koniecznie skoro żadnych błędów nie ma(co dziwne

)
Mam nadzieję, że to co napisałem coś Ci pomoże. Tylko najpierw powymieniaj co jest do wymiany i zobaczysz czy będzie poprawa, bo takie gdybanie co by było gdybym wymienił kable i świece nie ma sensu.