Mazda MX-3 EC KL-ZE '94 – MRk

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez djdami1992 » 6 mar 2012, 23:57

Nie masz chęci na czarne lexusy? Połamał mi się klosz i mam do oddania za grosze :) Próba uszczelnienia nie wyszła za ciekawie xD Byś wstawił sobie klosze z tych co masz i fajny by był efekt :)
Lepiej stracić sekundę w życiu niż życie w ciągu sekundy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 23:15
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA

Postprzez MRk » 7 mar 2012, 09:06

fajny o ile mi by się udało ;D hehe
a co się stało ,że nie wyszło tak jak miało? ;) pewnie za bardzo podgrzewałeś lampę i dlatego pękła? ;) jak coś to na priv daj mi znać ile byś za nie chciał ;)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Rafał_ » 6 sie 2012, 22:07

No i jak tam? Prace trwają? Czekam z niecierpliwością :D <spoko>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez MRk » 7 sie 2012, 12:20

prace zakończone:D tzn. tak jakby;) w niedzielę o 23 byłem już w domu:) Przede wszystkim trzeba będzie ją wystroić, ponieważ nie do końca równo chodzi i lubi czasem zamulić, ale Patryk uprzedził mnie, że póki co paliwo nie jest dawkowane odpowiednio. Podejrzewam ,że podczas tego urlopu już nie wystroję go, ale następnym razem za pewne to zrobię:) Wiadomo, jest ogromna różnica między K8 ,a KL-ZE (o wiele lepszy dół i sam fakt ,że na 3cim biegu jeszcze spokojnie zapiszczy ;) ). Po wystrojeniu powinno być jeszcze lepiej, także z niecierpliwością będę oczekiwał tego momentu:P El-tec zrobił i wizualnie i jakościowo dobry wydech, ale...jak na przelotowo-komorowy ,to jest i tak głośny;) Szczególnie przy wyższych prędkościach, jak leciałem trasą ok. 140km/h i miałem jakieś 5k rpm, to zaczęło się robić nieznośnie. Reasumując, jestem zadowolony z całego projektu:) i oczywiście na tym nie koniec:) Przyjdzie jeszcze zawias nowy na bank oraz całkiem możliwe ,że przednie heble zostaną wymienione na większe. Tyle ,że wszystko z czasem... ;) Dziś postaram się założyć kierę i szelki;)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez MRk » 13 sie 2012, 21:13

Serducho on-board

Obrazek

Kolektory owinięte i założone

Obrazek

Bez dekli jeszcze

Obrazek

Regulator Tomei

Obrazek

El-tec, przelotowo-komorowy

Obrazek

Dzięki Patryk (xXx) za pomoc i ogarnięcie tego wszystkiego:)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez presco » 13 sie 2012, 21:28

Widok pod maską naprawdę zacny dobrze dobrane kolorystycznie <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 18:23
Posty: 83
Auto: mx-3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez MRk » 13 sie 2012, 21:47

a dziękuję ,dziękuję:)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez @tomek@ » 13 sie 2012, 22:11

presco napisał(a):Widok pod maską naprawdę zacny dobrze dobrane kolorystycznie <spoko>

Dokładnie czysto i schludnie <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez MRk » 13 sie 2012, 22:16

Również dziękuję :)

Tak na marginesie – posiadam wszelkie części (pozostałe ze swapu) na sprzedaż, czyli K8, sprzęgło, skrzynię, pełen wydech, drążek zmiany biegów (short-shifter DIY), pompę paliwa, dolot z filtrem K&N'a. Temat założyłem w dziale "SPRZEDAM CZĘŚCI", także jak coś to priv lub na GG (2588059) ;)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Gared » 17 sie 2012, 18:21

Wydech do K8 miałeś serię? Jakbyś miał porównać obecny przelot z serią w zakresie powiedzmy do 4k rpm – jest dużo głośniej?
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez MRk » 17 sie 2012, 20:50

oj tak, jest głośniej. Na jałowym już słychać różnicę, a jak się podkręci go nawet do 4 tys to się aż ludzie odwracają hehe nie mówiąc już o 6,5 ,bo wtedy to można kogoś wystraszyć;P Wcześniej miałem serię poza końcowym – UIter dedykowany do K8 – i było w miarę cicho. Jedynie między 2-3k rpm, było takie troche uciążliwe buczenie, ale potem to dźwięk V6 było pięknie słychać. Teraz jest bardziej rasowy dźwięk, ale powyżej 5 tys. zaczyna się robić nieznośnie. Na krótkich odcinkach luzik, ale na trasie to trochę może przeszkadzać. Zawsze można jednak dostosować odpowiednio prędkość i obroty i da się żyć:) Następnym razem jak będę w PL na urlopie to na pewno nagram jakiś filmik z dźwiękiem obecnego przelotu i wrzucę dla porównania brzmienie starego i nowego wydechu;)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez mlody1921 » 18 sie 2012, 13:04

Piękności pod maską, jest tych ZE jak mrówków :D

ale oczyść miejsce styku alternatora z łapa która była malowana brak słaby styk słabe ładowanie, u mnie tak było a i wymień śruby jak masz stere co mocuja koło pompy wodnej na nowe twardsze bo lubią sie przekręcać gwinty i koło lubi odpadac :) to takie moje dobre rady :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Vodka » 18 sie 2012, 14:40

Piękna <serduszka>
KL-DE
BEST ET 14,8xx
SERIA
Sprzedam felgi widoczne na zdjęciach (złote)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 23:13
Posty: 20
Skąd: Chorzele
Auto: Mx-3 2.5 kLDE

Postprzez MRk » 18 sie 2012, 20:26

dzięki młody za opinię i radę:) teraz jest to fizycznie niemożliwe ,bym cokolwiek zrobił przy niej, ale z czasem jak najbardziej się poogarnia drobne detale:) podstawą dla mnie teraz będzie wystrojenie go;)

Vodka dzięki wielkie:)

a tak na marginesie w końcu wrzuciłem filmiki na YT z dźwiękiem jeszcze K8

1. z kabiny



2. z zewnątrz cz.1



3. z zewnątrz cz.2



4. Ulter dedykowany

Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Gared » 19 sie 2012, 08:39

Brzmienie dedykowanego ultera przy K8 jest mi znane, bo jeszcze mam ten tłumik. Przy 2,5 i 6-2-1 ulter jest paskudnie głośny i szukam jakiejś niezamulającej wydechu cichej alternatywy, możliwie bliskiej serii.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez MRk » 19 sie 2012, 17:42

ja nie miałem zastrzeżeń do Ultera ,poza tym buczeniem między 2 ,a 3 tysiące obrotów. Nie wiem jakby obecnie brzmiał, bo wraz z wymianą wydechu całego, końcowy tłumik również został zastąpiony. Może trochę mnie poniosło biorąc dwie końcówki o średnicy 90mm, bo jest dość głośno. Także Tobie bym radził wziąć też jakiegoś kwasiaka, ale jeśli chcesz mieć cicho, to komorowy z jakąś skromną końcówką i powinno być ok;)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Gared » 19 sie 2012, 21:02

Do ultera przy oryginalnym wydechu od K8 i K8 pod maską nie miałem zastrzeżeń. Niestety ulter zrobił się paskudnie głośny, kiedy wpadł pod maskę KL, kolektory 6-2-1, a z wydechu wyleciał katalozator, zaś reszta została jak była. Buczenie między 2 a 3k rpm zniknęło – teraz jest głośno w całym zakresie obrotów, a im wyższe tym głośniej. We wrześniu będę starał się ten stan rzeczy zmienić, a póki co zbieram info jak się do tego zabrać (kat wraca, acz tzw sportowy).
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez MRk » 19 sie 2012, 21:10

ja póki co mam styczność ze swoim autem raz na kilka miesięcy;P ale jak wrócę na przyszły rok do PL na stałe i będę miał jeździć prawie codziennie to też nie wiem czy wytrzymam;P bo xXx sam stwierdził ,że ten El-tec jest za głośny. Wykonanie (poza za długimi końcówkami, które wystają spod zderzaka :/ ) jest ok ,jakość na wysokim poziomie i wierzę ,że wytrzymałość również. Tylko ten hałas powyżej 5k rpm... Pożyjemy, zobaczymy;P
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Gared » 19 sie 2012, 21:11

Wrzuć piątkę od FSa, znakomicie wycisza silnik ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez MRk » 19 sie 2012, 21:19

jest taka myśl ;) również LSD chodzi mi po głowie...ale to powoli ;) pierw strojenie i zawias :)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy