
Mazda 323F BJ RF '99 2,0 DiTD – granatowe love
elegancko
jeszcze Cię nie widziałem w mojej okolicy...

- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
black_pablo napisał(a):eleganckojeszcze Cię nie widziałem w mojej okolicy...
A ja Ciebie co najmniej pięć razy, najwidoczniej tak jesteś zapatrzony w swoje cacko, że nie zauważasz innych uczestników ruchu
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
a trąba
to może zauważę
jak ktoś na mnie trąbi to zazwyczaj epitety lecą

jak ktoś na mnie trąbi to zazwyczaj epitety lecą

- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Majówkowe "tarło" przy pomocy SONAX Xtreme Polishing&Wax 2 NanoPro 

Ponadto Magdalena w słoneczny majówkowy dzień otrzymała nowe przednie zawieszenie, łącznik stabilizatora a także co najważniejsze nowe łożysko
Po wymianie łożyska jestem w szoku, cichutko jak w benzynie
Po wymianie przednich amortyzatorów samochód prowadzi się o niebo lepiej (wcześniej nie było również tragedii ale teraz to bajka) tylko chyba teraz skuszę się na wymianę tylnego zawieszenia – mam wrażenie jakby tył bujało jak w starym fiacie hehe 
Do ślubu / podróży do Chorwacji pozostała naprawa klimy oraz przyjrzenie się wtryskiwaczom bo coś zaczął od czasu do czasu mocniej kopcić – mam nadzieję, że zwykła regulacja wystarczy
Amortyzatory x2 KYB excel-G przód: 245pln
Łożysko KOYO lewy przód: 150pln
Łącznik stabilizatora CTR prawy przód: 60pln
Ceny: CarSpeed.pl





Ponadto Magdalena w słoneczny majówkowy dzień otrzymała nowe przednie zawieszenie, łącznik stabilizatora a także co najważniejsze nowe łożysko
Do ślubu / podróży do Chorwacji pozostała naprawa klimy oraz przyjrzenie się wtryskiwaczom bo coś zaczął od czasu do czasu mocniej kopcić – mam nadzieję, że zwykła regulacja wystarczy
Amortyzatory x2 KYB excel-G przód: 245pln
Łożysko KOYO lewy przód: 150pln
Łącznik stabilizatora CTR prawy przód: 60pln
Ceny: CarSpeed.pl




- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
widzę remoncik był i wosk ładnie ładnie oby tak dalej
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Dziękować 
Zapomniałem podziękować ojcu, który zajął się całą wymianą
Dzięki niemu zaoszczędziłem 550pln (koszty robocizny) 
Teraz szukam dobrego mechanika, speca od wtrysków w diesel'u, w Lublinie lub okolicach, który mnie nie zrobi w balona i nie powie "do wymiany" nawet nie sprawdzając czy nie wystarczy tylko drobna regulacja
Może ktoś zna takie speca ? 
Zapomniałem podziękować ojcu, który zajął się całą wymianą
Teraz szukam dobrego mechanika, speca od wtrysków w diesel'u, w Lublinie lub okolicach, który mnie nie zrobi w balona i nie powie "do wymiany" nawet nie sprawdzając czy nie wystarczy tylko drobna regulacja
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Witajcie
Minął kolejny weekend zmagań w trosce o jak najlepsza kondycję Magdaleny
Tym razem na warsztat poszła wymiana podkładek pod wtryskami, filtr paliwa oraz wymiana osłon w tylnych amortyzatorach.
Zmagania rozpocząłem z ojcem od wymiany osłon. Przyznam szczerze, że pomimo konieczności rozbierania całego tyłu dostanie się do górnego mocowania amortyzatorów nie było tak trudne jak mi się na początku wydawało. Przy okazji wytarłem wilgotny spód wnęki na dojazdówkę
Kupiłem osłony Kayaba, jednak te "inne" z odbojem nad osłoną. Oglądając starą, podartą osłonę stwierdzam, że oryginalny sposób, czyli z odbojem poliuretanowym wydaje się być solidniejszy. No nic, kupiłem wymieniłem i po bólu.
Osłony na tylne amortyzatory KYB:


Kolejnym etapem była wymiana podkładem pod wtryskami. Przed wymianą pokazałem ojcu jak to ustrojstwo kopci zostawiając przed garażem czarny dywan (ciekawe czy tam coś jeszcze urośnie
) Mój ojciec gdy to zobaczył stwierdził, że "wymiana podkładek na pewno tutaj nie pomoże, pewnie już po pierścieniach na tłokach". Sama wymiana okazała się być prosta w rękach doświadczonego ponad 22-letnim użytkowaniem Mazdy 626 z 1984 r. ojca
Przy okazji wyregulowaliśmy zawory (na wszelki wypadek udam się jeszcze na pełną regulację silnika niebawem). Tylko jeden wtrysk wyglądał podejrzanie, zapewne to on był winowajcą. Po zmontowaniu, dałem mu po garach, zakopcił ok 2 sekund i ...czarna chmura zniknęła
CUD, sam w to nie wierzyłem, już myślałem, że to coś poważniejszego i że minie mnie podróż do Chorwacji
Żebyście mogli zobaczyć minę mojego ojca
Tak czy siak zalecił mi udanie się do warsztatu na dogłębniejsze oględziny motoru 
Podkładki (chyba) Bosch:

Wtrysk z felerną podkładką:

Na koniec pozostała wymiana filtru paliwa. Ostatnio Magda coś zamulała, znajomy w 626 wymienił filtr i pomogło, postanowiłem, że też spróbuję. Zamulało bardziej pewnie przez te podkładki pod wtryskami no ale na wszelki wypadek wymieniłem też filtr
Wszystko byłoby ładnie i pięknie, jednak staruszek wyciągając filtr ...urwał kabelek w dolnym korku tak pechowo, że nie da się tego zlutować. Na razie jest jak jest, czeka mnie jednak zakup nowego/używanego korka – może ktoś posiada sprawny, chętnie odkupię 
Filtr Knecht:

Pozdrawiam
Minął kolejny weekend zmagań w trosce o jak najlepsza kondycję Magdaleny
Tym razem na warsztat poszła wymiana podkładek pod wtryskami, filtr paliwa oraz wymiana osłon w tylnych amortyzatorach.
Zmagania rozpocząłem z ojcem od wymiany osłon. Przyznam szczerze, że pomimo konieczności rozbierania całego tyłu dostanie się do górnego mocowania amortyzatorów nie było tak trudne jak mi się na początku wydawało. Przy okazji wytarłem wilgotny spód wnęki na dojazdówkę
Kupiłem osłony Kayaba, jednak te "inne" z odbojem nad osłoną. Oglądając starą, podartą osłonę stwierdzam, że oryginalny sposób, czyli z odbojem poliuretanowym wydaje się być solidniejszy. No nic, kupiłem wymieniłem i po bólu.
Osłony na tylne amortyzatory KYB:


Kolejnym etapem była wymiana podkładem pod wtryskami. Przed wymianą pokazałem ojcu jak to ustrojstwo kopci zostawiając przed garażem czarny dywan (ciekawe czy tam coś jeszcze urośnie

Podkładki (chyba) Bosch:

Wtrysk z felerną podkładką:

Na koniec pozostała wymiana filtru paliwa. Ostatnio Magda coś zamulała, znajomy w 626 wymienił filtr i pomogło, postanowiłem, że też spróbuję. Zamulało bardziej pewnie przez te podkładki pod wtryskami no ale na wszelki wypadek wymieniłem też filtr
Filtr Knecht:

Pozdrawiam
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Ooo, piękne zmiany
Ja mam jednak 1 ale. Jak wymieniasz podkładki pod wtryskami to przelewowe pasowałoby tez wymienić.
Poza tym, W Stalowej Woli jest gość, kt. profesjonalnie zajmuje się wtryskami – nie polecam bo nie wiem jaka jest jakość jego usług pomimo nowego warsztatu. W Lublinie nie mam pojęcia, kt. może się tym konkretnie zajmować bez fuszerki.
U mnie po wymianie filtra i podkładek dało się odczuć leki wzrost mocy podczas zbierania się. Polecany produkt na przeczyszczenie układu paliwowego i wtrysków to Xeramik lub forte na bak shell ON v-power racing oraz ciągniecie na obrotach do 2,5-4 tys. na krótkim dystansie przed zmiana na wyższy bieg. Z tego co czytam to polecane jest zrobienie takiej procedury 2x – ponoć działa
– wielkiej różnicy nie odczułem po tym zabiegu. Zdaj relacje po tych zmianach, jak obecnie podróżuje Ci się nią?

Poza tym, W Stalowej Woli jest gość, kt. profesjonalnie zajmuje się wtryskami – nie polecam bo nie wiem jaka jest jakość jego usług pomimo nowego warsztatu. W Lublinie nie mam pojęcia, kt. może się tym konkretnie zajmować bez fuszerki.
U mnie po wymianie filtra i podkładek dało się odczuć leki wzrost mocy podczas zbierania się. Polecany produkt na przeczyszczenie układu paliwowego i wtrysków to Xeramik lub forte na bak shell ON v-power racing oraz ciągniecie na obrotach do 2,5-4 tys. na krótkim dystansie przed zmiana na wyższy bieg. Z tego co czytam to polecane jest zrobienie takiej procedury 2x – ponoć działa

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
dobra robota
sam bym chcial miec tyle umiejetnosci zeby takie podkladki zmienic i zawory wyregulowac


- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Erastotenes napisał(a):Ooo, piękne zmianyJa mam jednak 1 ale. Jak wymieniasz podkładki pod wtryskami to przelewowe pasowałoby tez wymienić.
Dzięki, a mam pytanie bo zapomniałem co ile wymienia się przelewowe, ja wymieniałem ok 15-18k km temu. Myślicie, że już na nie czas?
Erastotenes napisał(a):Poza tym, W Stalowej Woli jest gość, kt. profesjonalnie zajmuje się wtryskami – nie polecam bo nie wiem jaka jest jakość jego usług pomimo nowego warsztatu. W Lublinie nie mam pojęcia, kt. może się tym konkretnie zajmować bez fuszerki.
W Lublinie podobno na Turystycznej jest ktoś dobry w te klocki
Erastotenes napisał(a):U mnie po wymianie filtra i podkładek dało się odczuć leki wzrost mocy podczas zbierania się. Polecany produkt na przeczyszczenie układu paliwowego i wtrysków to Xeramik lub forte na bak shell ON v-power racing oraz ciągniecie na obrotach do 2,5-4 tys. na krótkim dystansie przed zmiana na wyższy bieg. Z tego co czytam to polecane jest zrobienie takiej procedury 2x – ponoć działa– wielkiej różnicy nie odczułem po tym zabiegu. Zdaj relacje po tych zmianach, jak obecnie podróżuje Ci się nią?
U mnie przyrost mocy był bardzo odczuwalny, najprawdopodobniej to właśnie przez te wychełtane podkładki pod wtryskami.
Ja natomiast przy każdym tankowaniu stosuję STP formułę do diesla a teraz zastosowałem STP formułę do czyszczenia wtryskiwaczy diesla, widoczny na poniższym foto.

Erastotenes napisał(a):Zdaj relacje po tych zmianach, jak obecnie podróżuje Ci się nią?
O niebo lepiej! Albo już zapomniałem, że tak dobrze chodził po zakupie albo dopiero teraz dostał drugie życie aż się chce wciskać pedał gazu
Staram się jednak nie cisnąć przynajmniej do pełnej regulacji silnika
Pozdrawiam
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Co 30 k przelewowe plus regulacja zaworów a pod wtryski co 60k. Słyszałem ze bezpiecznie można je wymienić (podkładki pod wtryski) jeżdżąc do 90 tys.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Bart0n napisał(a):Co do tej formuły to lepiej kup FORTE od użytkownika Ogien82chyba jest bardziej pewna. Rurę wymieniłeś?
OK, dzięki przy następnym tankowaniu zastosuję FORTE
Tą rurę? Jeszcze nie, w ogóle chyba będę szukał jakiegoś silikonowego. O ile boczek miał rację, podobno silikonowa jest lepsza, muszę tylko zdobyć jej parametry/wymiary bo nie mam obecnie możliwości sprawdzenia. No i muszę znaleźć jakiegoś solidnego sprzedawcę. A może znacie kogoś kto sprzedaje zamienniki o ile takie są?

- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
napisz w luznych dyskusjach bj jaka rure ci polecajaMarceli Szpak napisał(a):O ile boczek miał rację,
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Witajcie
W miniony weekend postanowiłem wymienić olej, sprawdziłem sobie w swoje zapiski i wyszło, że obecny olej ma przejechane dopiero ok 5tyś km, jednak pewnie przez felerne podkładki pod wtryskami był już bardzo zużyty, stąd wymiana
Zakupiłem olej Mobil 10w – 40, filtr UFI oraz dwa specyfiki STP widoczne poniżej. Po lewej zabezpieczenie a po prawej czyszczenie:


Przy wymianie filtra niestety dopatrzyłem się jakiegoś przecieku. Czy ktoś mi napisze co to może być?

W miniony weekend postanowiłem wymienić olej, sprawdziłem sobie w swoje zapiski i wyszło, że obecny olej ma przejechane dopiero ok 5tyś km, jednak pewnie przez felerne podkładki pod wtryskami był już bardzo zużyty, stąd wymiana
Zakupiłem olej Mobil 10w – 40, filtr UFI oraz dwa specyfiki STP widoczne poniżej. Po lewej zabezpieczenie a po prawej czyszczenie:


Przy wymianie filtra niestety dopatrzyłem się jakiegoś przecieku. Czy ktoś mi napisze co to może być?

- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Witajcie.
Na początku odniosę się do powyższego zdjęcia – winowajcą okazała się pocąca rura, która na dniach zostanie wymieniona na nową, silikonową
Przede mną dłuższa droga na początku lipca toteż postanowiłem nie czekać i wymieniłem szczęki hamulcowe
MK Kashiyama – 68zł w Inter Cars

Na początku odniosę się do powyższego zdjęcia – winowajcą okazała się pocąca rura, która na dniach zostanie wymieniona na nową, silikonową
Przede mną dłuższa droga na początku lipca toteż postanowiłem nie czekać i wymieniłem szczęki hamulcowe
MK Kashiyama – 68zł w Inter Cars

- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Powiedz mi dużo jest roboty z wymianą tylnych amorów? Zaobserwowałeś korzystne zmiany po zastosowaniu specyfików ww.? Ładnie dbasz o autko 


- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Erastotenes napisał(a):Powiedz mi dużo jest roboty z wymianą tylnych amorów? Zaobserwowałeś korzystne zmiany po zastosowaniu specyfików ww.? Ładnie dbasz o autko
Dzięki
Jeśli chodzi o same amory to o wiele prościej niż przy przednich, schodzi się trochę z plastikami.
WAŻNE! --> rozkręcanie zacznij od bocznego cienkiego elementu oparcia OD DOŁU, odczepiasz rzep i odkręcasz śrubę, która o dziwo wystaje w błotniku
Zrób tak jak ja – zrób najpierw jedną stronę, złóż, dopiero zabieraj się za drugą
Jeśli chodzi o specyfiki to samochód śmiga lepiej ale czy to na pewno po tym, nie mogę zagwarantować, ponieważ wymiana oleju zbiegła się z wymianą podkładek pod wtryskami
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Dzięki za info 


- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości