Mazda 323F BJ RF '99 2,0 DiTD – granatowe love

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez black_pablo » 11 mar 2012, 23:43

elegancko <spoko> jeszcze Cię nie widziałem w mojej okolicy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Marceli Szpak » 11 mar 2012, 23:53

black_pablo napisał(a):elegancko <spoko> jeszcze Cię nie widziałem w mojej okolicy...

A ja Ciebie co najmniej pięć razy, najwidoczniej tak jesteś zapatrzony w swoje cacko, że nie zauważasz innych uczestników ruchu ;) Następnym razem jak ktoś w granatowej Mazdzie zatrąbi na Ciebie wiedz, że to mogę być ja ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez black_pablo » 12 mar 2012, 00:04

a trąba hahaha to może zauważę :D
jak ktoś na mnie trąbi to zazwyczaj epitety lecą <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Marceli Szpak » 7 maja 2012, 20:36

Majówkowe "tarło" przy pomocy SONAX Xtreme Polishing&Wax 2 NanoPro ;)

Obrazek

Ponadto Magdalena w słoneczny majówkowy dzień otrzymała nowe przednie zawieszenie, łącznik stabilizatora a także co najważniejsze nowe łożysko :) Po wymianie łożyska jestem w szoku, cichutko jak w benzynie :) Po wymianie przednich amortyzatorów samochód prowadzi się o niebo lepiej (wcześniej nie było również tragedii ale teraz to bajka) tylko chyba teraz skuszę się na wymianę tylnego zawieszenia – mam wrażenie jakby tył bujało jak w starym fiacie hehe :)

Do ślubu / podróży do Chorwacji pozostała naprawa klimy oraz przyjrzenie się wtryskiwaczom bo coś zaczął od czasu do czasu mocniej kopcić – mam nadzieję, że zwykła regulacja wystarczy :)

Amortyzatory x2 KYB excel-G przód: 245pln
Łożysko KOYO lewy przód: 150pln
Łącznik stabilizatora CTR prawy przód: 60pln
Ceny: CarSpeed.pl

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez black_pablo » 7 maja 2012, 20:48

widzę remoncik był i wosk ładnie ładnie oby tak dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Marceli Szpak » 7 maja 2012, 21:05

Dziękować ;)

Zapomniałem podziękować ojcu, który zajął się całą wymianą :) Dzięki niemu zaoszczędziłem 550pln (koszty robocizny) :)

Teraz szukam dobrego mechanika, speca od wtrysków w diesel'u, w Lublinie lub okolicach, który mnie nie zrobi w balona i nie powie "do wymiany" nawet nie sprawdzając czy nie wystarczy tylko drobna regulacja :) Może ktoś zna takie speca ? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Kołek » 8 maja 2012, 20:44

Ładna Madzia , dobra robota z tym woskiem ,spora różnica przed – po :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2011, 10:31
Posty: 12
Skąd: Maków Maz / Wwa
Auto: MX-5

Postprzez Marceli Szpak » 13 maja 2012, 23:32

Witajcie
Minął kolejny weekend zmagań w trosce o jak najlepsza kondycję Magdaleny ;)
Tym razem na warsztat poszła wymiana podkładek pod wtryskami, filtr paliwa oraz wymiana osłon w tylnych amortyzatorach.

Zmagania rozpocząłem z ojcem od wymiany osłon. Przyznam szczerze, że pomimo konieczności rozbierania całego tyłu dostanie się do górnego mocowania amortyzatorów nie było tak trudne jak mi się na początku wydawało. Przy okazji wytarłem wilgotny spód wnęki na dojazdówkę :)
Kupiłem osłony Kayaba, jednak te "inne" z odbojem nad osłoną. Oglądając starą, podartą osłonę stwierdzam, że oryginalny sposób, czyli z odbojem poliuretanowym wydaje się być solidniejszy. No nic, kupiłem wymieniłem i po bólu.

Osłony na tylne amortyzatory KYB:
Obrazek
Obrazek


Kolejnym etapem była wymiana podkładem pod wtryskami. Przed wymianą pokazałem ojcu jak to ustrojstwo kopci zostawiając przed garażem czarny dywan (ciekawe czy tam coś jeszcze urośnie :) ) Mój ojciec gdy to zobaczył stwierdził, że "wymiana podkładek na pewno tutaj nie pomoże, pewnie już po pierścieniach na tłokach". Sama wymiana okazała się być prosta w rękach doświadczonego ponad 22-letnim użytkowaniem Mazdy 626 z 1984 r. ojca ;) Przy okazji wyregulowaliśmy zawory (na wszelki wypadek udam się jeszcze na pełną regulację silnika niebawem). Tylko jeden wtrysk wyglądał podejrzanie, zapewne to on był winowajcą. Po zmontowaniu, dałem mu po garach, zakopcił ok 2 sekund i ...czarna chmura zniknęła :) CUD, sam w to nie wierzyłem, już myślałem, że to coś poważniejszego i że minie mnie podróż do Chorwacji :) Żebyście mogli zobaczyć minę mojego ojca <czarodziej> Tak czy siak zalecił mi udanie się do warsztatu na dogłębniejsze oględziny motoru :)

Podkładki (chyba) Bosch:
Obrazek

Wtrysk z felerną podkładką:
Obrazek


Na koniec pozostała wymiana filtru paliwa. Ostatnio Magda coś zamulała, znajomy w 626 wymienił filtr i pomogło, postanowiłem, że też spróbuję. Zamulało bardziej pewnie przez te podkładki pod wtryskami no ale na wszelki wypadek wymieniłem też filtr ;) Wszystko byłoby ładnie i pięknie, jednak staruszek wyciągając filtr ...urwał kabelek w dolnym korku tak pechowo, że nie da się tego zlutować. Na razie jest jak jest, czeka mnie jednak zakup nowego/używanego korka – może ktoś posiada sprawny, chętnie odkupię ;)

Filtr Knecht:
Obrazek


Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Erastotenes » 15 maja 2012, 01:52

Ooo, piękne zmiany <spoko> Ja mam jednak 1 ale. Jak wymieniasz podkładki pod wtryskami to przelewowe pasowałoby tez wymienić.

Poza tym, W Stalowej Woli jest gość, kt. profesjonalnie zajmuje się wtryskami – nie polecam bo nie wiem jaka jest jakość jego usług pomimo nowego warsztatu. W Lublinie nie mam pojęcia, kt. może się tym konkretnie zajmować bez fuszerki.

U mnie po wymianie filtra i podkładek dało się odczuć leki wzrost mocy podczas zbierania się. Polecany produkt na przeczyszczenie układu paliwowego i wtrysków to Xeramik lub forte na bak shell ON v-power racing oraz ciągniecie na obrotach do 2,5-4 tys. na krótkim dystansie przed zmiana na wyższy bieg. Z tego co czytam to polecane jest zrobienie takiej procedury 2x – ponoć działa :D – wielkiej różnicy nie odczułem po tym zabiegu. Zdaj relacje po tych zmianach, jak obecnie podróżuje Ci się nią?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez boczek86 » 15 maja 2012, 08:25

dobra robota :) sam bym chcial miec tyle umiejetnosci zeby takie podkladki zmienic i zawory wyregulowac <faja> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Marceli Szpak » 15 maja 2012, 08:37

Erastotenes napisał(a):Ooo, piękne zmiany <spoko> Ja mam jednak 1 ale. Jak wymieniasz podkładki pod wtryskami to przelewowe pasowałoby tez wymienić.

Dzięki, a mam pytanie bo zapomniałem co ile wymienia się przelewowe, ja wymieniałem ok 15-18k km temu. Myślicie, że już na nie czas?


Erastotenes napisał(a):Poza tym, W Stalowej Woli jest gość, kt. profesjonalnie zajmuje się wtryskami – nie polecam bo nie wiem jaka jest jakość jego usług pomimo nowego warsztatu. W Lublinie nie mam pojęcia, kt. może się tym konkretnie zajmować bez fuszerki.

W Lublinie podobno na Turystycznej jest ktoś dobry w te klocki :) Muszę jeszcze zaworki podregulować na cacy :)

Erastotenes napisał(a):U mnie po wymianie filtra i podkładek dało się odczuć leki wzrost mocy podczas zbierania się. Polecany produkt na przeczyszczenie układu paliwowego i wtrysków to Xeramik lub forte na bak shell ON v-power racing oraz ciągniecie na obrotach do 2,5-4 tys. na krótkim dystansie przed zmiana na wyższy bieg. Z tego co czytam to polecane jest zrobienie takiej procedury 2x – ponoć działa :D – wielkiej różnicy nie odczułem po tym zabiegu. Zdaj relacje po tych zmianach, jak obecnie podróżuje Ci się nią?

U mnie przyrost mocy był bardzo odczuwalny, najprawdopodobniej to właśnie przez te wychełtane podkładki pod wtryskami.
Ja natomiast przy każdym tankowaniu stosuję STP formułę do diesla a teraz zastosowałem STP formułę do czyszczenia wtryskiwaczy diesla, widoczny na poniższym foto.
Obrazek

Erastotenes napisał(a):Zdaj relacje po tych zmianach, jak obecnie podróżuje Ci się nią?

O niebo lepiej! Albo już zapomniałem, że tak dobrze chodził po zakupie albo dopiero teraz dostał drugie życie aż się chce wciskać pedał gazu :) Trzy miesiące temu przerzuciłem się na "starczy" tryb jazdy – stała prędkość 90-100km, przyzwyczaiłem się i już mi nie przeszkadza, że na każdych światłach jestem pierwszy :D Po wymianie podkładek trochę go "gazuje" bo chcę przedmuchać resztki sadzy, która ze dwa razy mi dmuchnęła z tyłu :)
Staram się jednak nie cisnąć przynajmniej do pełnej regulacji silnika :)

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Erastotenes » 15 maja 2012, 15:07

Co 30 k przelewowe plus regulacja zaworów a pod wtryski co 60k. Słyszałem ze bezpiecznie można je wymienić (podkładki pod wtryski) jeżdżąc do 90 tys.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Bart0n » 15 maja 2012, 15:10

Co do tej formuły to lepiej kup FORTE od użytkownika Ogien82 :) chyba jest bardziej pewna. Rurę wymieniłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Marceli Szpak » 15 maja 2012, 17:37

Bart0n napisał(a):Co do tej formuły to lepiej kup FORTE od użytkownika Ogien82 :) chyba jest bardziej pewna. Rurę wymieniłeś?

OK, dzięki przy następnym tankowaniu zastosuję FORTE ;)

Tą rurę? Jeszcze nie, w ogóle chyba będę szukał jakiegoś silikonowego. O ile boczek miał rację, podobno silikonowa jest lepsza, muszę tylko zdobyć jej parametry/wymiary bo nie mam obecnie możliwości sprawdzenia. No i muszę znaleźć jakiegoś solidnego sprzedawcę. A może znacie kogoś kto sprzedaje zamienniki o ile takie są? :)

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez boczek86 » 16 maja 2012, 08:26

Marceli Szpak napisał(a):O ile boczek miał rację,
napisz w luznych dyskusjach bj jaka rure ci polecaja :) ewentualnie nierdzewka ale tam trzeba juz kombinowac i nawet moze cos spawac. a z ta silikonowa niebedzie zadnego problemu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Marceli Szpak » 20 maja 2012, 19:51

Witajcie
W miniony weekend postanowiłem wymienić olej, sprawdziłem sobie w swoje zapiski i wyszło, że obecny olej ma przejechane dopiero ok 5tyś km, jednak pewnie przez felerne podkładki pod wtryskami był już bardzo zużyty, stąd wymiana :)

Zakupiłem olej Mobil 10w – 40, filtr UFI oraz dwa specyfiki STP widoczne poniżej. Po lewej zabezpieczenie a po prawej czyszczenie:
Obrazek
Obrazek

Przy wymianie filtra niestety dopatrzyłem się jakiegoś przecieku. Czy ktoś mi napisze co to może być? :(
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Marceli Szpak » 12 cze 2012, 18:02

Witajcie.

Na początku odniosę się do powyższego zdjęcia – winowajcą okazała się pocąca rura, która na dniach zostanie wymieniona na nową, silikonową ;)

Przede mną dłuższa droga na początku lipca toteż postanowiłem nie czekać i wymieniłem szczęki hamulcowe :)

MK Kashiyama – 68zł w Inter Cars

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Erastotenes » 12 cze 2012, 20:50

Powiedz mi dużo jest roboty z wymianą tylnych amorów? Zaobserwowałeś korzystne zmiany po zastosowaniu specyfików ww.? Ładnie dbasz o autko <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Marceli Szpak » 12 cze 2012, 23:08

Erastotenes napisał(a):Powiedz mi dużo jest roboty z wymianą tylnych amorów? Zaobserwowałeś korzystne zmiany po zastosowaniu specyfików ww.? Ładnie dbasz o autko <spoko>

Dzięki ;)

Jeśli chodzi o same amory to o wiele prościej niż przy przednich, schodzi się trochę z plastikami.
WAŻNE! --> rozkręcanie zacznij od bocznego cienkiego elementu oparcia OD DOŁU, odczepiasz rzep i odkręcasz śrubę, która o dziwo wystaje w błotniku :) Ja zacząłem rozbierać od góry i o mały włos nie złamałem plastikowego uchwytu :) Po odczepieniu potem leci szybko,, tam są włożone wyciszenia, przypilnuj sobie ich oryginalną pozycję ;) A i do odkręcenia pomógł mi francuz do przytrzymania jakiegoś sporego elementu, chyba służącego do stabilizacji czy coś w tym stylu :) Inaczej będzie Ci guma odbijać :)
Zrób tak jak ja – zrób najpierw jedną stronę, złóż, dopiero zabieraj się za drugą ;)

Jeśli chodzi o specyfiki to samochód śmiga lepiej ale czy to na pewno po tym, nie mogę zagwarantować, ponieważ wymiana oleju zbiegła się z wymianą podkładek pod wtryskami :) NA pewno psychicznie lepiej ciśnie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Erastotenes » 13 cze 2012, 01:06

Dzięki za info <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy