Mazda MX-3 EC KL '94 2.5

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Gared » 31 mar 2014, 01:25

Na razie stoi i czeka na cieplejsze dni. Jakieś tam plany są, zobaczymy ile się uda zrealizować w tym roku. Wolę nie pisać jakie, bo znowu wyjdzie jak zwykle, czyli nic :(
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Odcina » 31 mar 2014, 13:51

Oby jak najwięcej bo to słynna buda na MS :)
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Gared » 27 sie 2014, 13:03

Oj oj ale temat spadł. W sumie nic dziwnego, bo też i nic się z mazdą nie działo. Dopiero teraz coś tam jest grzebane, poniżej spy fotka z nadchodzących zmian. Przy okazji dotychczasowe 16" 4x100 OZ widoczne na pierwszych fotkach niebawem będą na sprzedaż. Przestały pasować do auta.
Załączniki
20140827_124306.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Dawidoski » 28 sie 2014, 21:23

Piasty będziesz miał z szóstki? Daj na PW cene Oz'etów, bez opon.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Gared » 28 sie 2014, 21:43

Tył zwrotnica z mx-3, zacisk, piasta, tarcza z 323f ba gt. Przód zwrotnica, zacisk, piasta, tarcza też z 323f ba gt. Tył jak się okazało pasuje p&p, tylko nie wiadomo czy swap zacisku ma sens – na oko ten z ba wygląda solidniej i to wszystko ;) Z przodu set z kf'a zamiast zacisku i tarcz z m6 bo udało się dorwać komplet w świetnym stanie, a do mocy KLa dobrze działający zacisk z ba gt styknie. Jak tarcze umrą to wleci komplet z m6.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Gared » 10 wrz 2014, 18:25

W zasadzie to daaaawno nie było żadnych zdjęć. Odgrzebałem kilka staroci, zanim pojawią się nowe media

Nowy kierownik
Obrazek

Tu w roli pilota
Obrazek

I frustracja, że jazda się skończyła
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez weede » 18 wrz 2014, 13:09

śledze temat ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Kaszel91 » 18 wrz 2014, 13:25

Jaki świetny Devon :P (bo to chyba Devon Rex) jeśli dobrze widze :P

Co do hamulców to jak już pakujesz hemple z BA GT to jednak do KL`a ja bym pomyślał o hamulcach 283mm z M6.
Skoro na KF`a są za małe to i na KL`a też :P
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Dawidoski » 18 wrz 2014, 14:27

Ile średnicy ma tarcza przód/tył z BA GT? Jak z wielkością tłoczków i zacisków?
Jak dla mnie ori hebel w Mx3 V6 wcale nie jest taki zły, o ile ktoś nie upala auta codziennie na torze. No i obejście korektora hamowania to obowiązek jak ktoś chce mieć dobrze hamujący tył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Gared » 18 wrz 2014, 14:45

@Kaszel

Devon. Co do hamulców to mając w dobrych pieniądzach kompletny przód hamulców od BA, niesfatygowany i w naprawdę dobrym stanie, nie widziałem powodu by pakować tarczę z m6. Być może (to jeszcze zależy) hample od BA wylecą, ale wtedy zostaną zastąpione przez coś większego niż 283mm. Poza tym jedyna BA GT, jaką miałem okazję się bujnąć, hamowała bardzo, bardzo zacnie – kwestia dbania o cały układ. KL nie był jej straszny :P

@Dawidoski
Tył taki sam jak w mx. Sam zacisk wygląda na masywniejszy, ale wielkościowo nie ma sensu cokolwiek rzeźbić. Ostatecznie zacisk wleciał wraz z piastą z BA – do zwrotnicy z mx pasował p&p. Przód... nie pamiętam ;) kołaczą mi się po głowie dwie liczby ~270mm albo ~280mm. Mogę w weekend zmierzyć.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez witek » 18 wrz 2014, 21:23

Na przod zaciski z Xeda 9, z tego co się dowiedziałem pasują P&P do mxowej zwrotnicy. Wtedy zostanie dobrac jakieś tarcze, ale ze chyba z tym ciężko :) To gość robi na zamówienie pod wymiar.

Niby nie będą dużo większe, ale już 274mm i dwutłoczkowy zacisk, więc powinno być lepiej.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Dawidoski » 19 wrz 2014, 12:53

witek napisał(a):Na przod zaciski z Xeda 9, z tego co się dowiedziałem pasują P&P do mxowej zwrotnicy. Wtedy zostanie dobrac jakieś tarcze
Niby nie będą dużo większe, ale już 274mm i dwutłoczkowy zacisk, więc powinno być lepiej.

Na 100 % pasują zaciski do mx'a? Jeśli tak to można nawiercić tarczę właśnie z xeda 9 tak, żeby pasowały na rozstaw śrub w Mx3.
274mm i dwa tłoczki hamowało by już prawie tak dobrze jak zestaw z szóstki, a roboty o wiele mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Gared » 19 wrz 2014, 22:58

Mx w końcu w domu i w końcu w stanie nadającym się do jazdy. Oznacza to też, że mechaniczne plany na ten rok zostały zrealizowane i można się szykować do realizacji kolejnych pomysłów. Na ten rok zostało jeszcze ogarnięcie wnętrza, żeby nie przypominało obrazu nędzy i rozpaczy, oraz pozbycie się oznak rudzielca z progu. Aha. I jeszcze umycie auta, bo trochę się zakurzyło po jeździe poza asfaltami.
Załączniki
20140919_220738.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Gared » 21 wrz 2014, 18:51

Ostatnie prace przy maździe to:

Hamulce:
– swap hamulców z 323f 2.0 (tylne piasty i zaciski, przód zwrotnica, piasty i zaciski)
– wymiana na miedziane przewodów hamulcowych, wywalenie niedziałającego układu ABS.
– wymiana pompy hamulcowej
– rozstanie się z przewodami w stalowym oplocie marki HEL i wymiana ich na gumowe (nigdy więcej tego badziewia)
– jako bonus nowe felgi Dezent Dark 16" ;)

Zawieszenie:
– wymiana gumek stabilizatora z przodu
– wymiana przednich łączników stabilizatora
– poprawa mocowań przednich amortyzatorów, usunięcie luzów i pozbycie się stuków z przedniego zawieszenia.
– wymiana górnych mocowań tylnych amortyzatorów, wraz z podmianą szpilek z oryginałów (są dłuższe)
– wyczyszczenie, przesmarowanie łożysk kolumn McPhersona
– wymiana tylnego wahacza wzdłużnego

Silnik:
– wymiana oringa aparatu zapłonowego
– wymiana uszczelniacza walu korbowego po stronie sprzegła
– wymiana egr
– wymiana uszczelki pod deklem zaworów
– uszczelnienie miski olejowej, podstawki filtra oleju i parę innych tego typu "drobiazgów"
– nowe świece, nowa kopułka aparatu zapłonowego, nowe kable WN
– ogarnięcie tematu podciśnień, uszczelnienie układu dolotowego i pozbycie się "lewego" powietrza

Z mechanicznych gremlinów na ten sezon została wymiana lewego przegubu i ecu na takie, w którym działa wyjście na drugi Vris (det3? ;) ). Reszta planów to powolne doprowadzenie wnętrza do jako takiego stanu i wzięcie się za samą karoserię. W mojej opinii auto nadaje się do solidnych prac blacharsko-lakierniczych – do wymiany jest lewy próg (jak kasa pozwoli to przed zimą jeszcze), usunięcie rdzawych nalotów na rancie tylnego błotnika, pozbycie się tysiąca i jednej drobnych wgniotek i rysek i... coś by się jeszcze znalazło. Polerka tu niestety nie pomoże, do malowania jest kilka elementów...

Na koniec podziękowania dla doktorka waldiego, który z pasją zawodowego sadysty – chirurga bez znieczulenia wygrzebał silnik z poluksterowej padaki i zajął się problemami trapiącymi pacjenta ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Odcina » 23 wrz 2014, 10:33

Fajnie się prezentuje na tej feldze no i 5 szpilek całkiem inaczej to wygląda <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez weede » 23 wrz 2014, 10:57

Super ze przeszedles na 5 szpilek <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Gared » 23 wrz 2014, 13:18

Po twoich przejściach weede z szukaniem odpowiedniej tarczy 4x100 i ostatecznie z nawiercaniem wrzucenie pięciu szpilek wydawało się najrozsądniejszym wyjściem. Szkoda jedynie, że Oz przestały pasować :( Ktoś chce? ;)

Dopisano 23 wrz 2014 17:38:

Wczoraj umyłem auto. Dziś oczywiście musiało padać, mimo to strzeliłem kilka fotek kalkulatorem.
Załączniki
PicsArt_1411484628327.jpg
PicsArt_1411484407432.jpg
PicsArt_1411484366196.jpg
PicsArt_1411484710584.jpg
PicsArt_1411484681179.jpg
20140923_150154.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez MIRU » 23 wrz 2014, 20:09

Gared napisał(a): rozstanie się z przewodami w stalowym oplocie marki HEL i wymiana ich na gumowe (nigdy więcej tego badziewia)

a co z nimi nie tak ?? pękają ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Gared » 23 wrz 2014, 20:19

W ciągu pół roku posiadania mxa zdechły dwa. Jak za coś w tej cene to jak dla mnie słaby wynik. Poza tym przez pewien czas miałem na jednej stronie HELe a na drugiej zwykłe gumowe przewody i nie zauważyłem by w jakikolwiek sposób poprawiały hamowanie. Dlatego nie widzę sensu przepłacać za kawałek pcv owiniętego w metalową siatkę (bo tak ten przewód wygląda po wybebeszeniu).
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez mlody1921 » 24 wrz 2014, 15:05

Chodzi ci o teflon w stalowym oplocie :)

Poczytaj na forach standardowe problemy przewodów w oplocie jak są źle zamontowane zaginają sie przy oczku przy zacisku i pękają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy