Mazda 323 BG B6 91' TWR

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Cukierek » 6 lip 2011, 18:12

Pięknie wygląda! <serduszka>
Parujące lampy w BG po lifcie to normalka, najlepiej uszczelnić lampę i kratkę wentylacyjną pod zderzakiem.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Czester503 » 6 lip 2011, 19:08

madzia ładna jedynie ta dokładka z przodu nie pasuje :|
a co do wody w bagażniku to tu masz fotorelecje z uszczelniania :]
viewtopic.php?f=49&t=96801&start=120
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 17:29
Posty: 62
Skąd: LKR || Kraśnik
Auto: [*]Mazda 323 BG 1.6 16V 93r USDM

Postprzez Krzyż » 6 lip 2011, 20:16

To jest juz po lifcie? Myslalem ze po lifcie sa te plaskie lampy :P
Fotorelacje widzialem bede musial tak zrobic bo narazie wychodzi na to ze mam mniej wody w zbiorniczku spryskiwaczy niz poza nim.

No dobrze z tego oceniania to starczy juz bo auto ladnie wyglada, ale z daleka. Powiedzcie mi lepiej z jakimi kosztami moze wiazac sie taki swapik. Np w dwoch opcjach, z zostawieniem napedu na przod i druga opcja naped na cztery.
Ostatnio edytowano 6 lip 2011, 20:22 przez Krzyż, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Krzyż » 6 lip 2011, 20:21

Czester takie pytanie co do tej fotorelacji. Pod lampa oryginalnie sa takie uszczelki? Ja nie mam nic takiego, lampa jest do blachy przykrecana tylko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez tekknoraver » 6 lip 2011, 20:59

Ze swapem na 4x4 możesz mieć problem,nie mówię o kosztach a o znalezieniu części :) Pamiętaj że i bak też musi mieć wyprofilowanie pod wał.
Co do swapa na 1.8 DOHC to duuużo tego na forum,podstawa to silnik,komp,wiązka,skrzynia od 1.3 z kołem zamachowym i szatan się budzi,do tego pewnie piasty,przeguby,hamowniki jakieś porządne,polecałbym wtedy tył zamienić pod tarcze o ile ich nie masz jeszcze :)

Co do wody pod spryskiwaczem,sprawdź czy masz odpływ drożny,jest tam w najniżym punkcie :) ja nie miałem i to samo miałem :P btw. działa ci spryskiwacz [jaki?]?Pod lampą powinna być uszczelka :)

Śruby zderzaka tylniego masz pod plastikiem środkowym bagażnika :)

A Madziula pięknie się prezentuje na zdjęciach :D sam bym chętnie wrócił do BG jeśli by mi się trafiła jakaś GT :D
Ta E32 też Twoja? ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Krzyż » 7 lip 2011, 00:37

Nie, kolegi. We wtorek jak sie uda to przyjedzie ze mna.

Tarcze z tylu byly od zawsze w tym aucie. Zastanawiajaca jest historia tego auta troszke. Ma ktos moze jakies zrodlo zeby rozkodowac VIN? Chetnie bym sprawdzil czy to auto takie bylo jakie jest :)

Co do spryskiwaczy to silniczek w tylnym zbiorniczku byl tak zastany ze nie chcial sie krecic. Dopiero po rozebraniu i mocniejszemu szarpnieciu sie rozruszal. Przeplukalem go pare rady wd40 potem jakims preparatem ktory jakas powloke (chyba teflonowa) naklada zeby to jeszcze jakos pochodzilo no i chodzi, ale strasznie glosno. Moze ktos ma taki silniczek? :D

Mam dosc duzo planow co do tego auta, chce zamontowac elektryczne szyby, lusterka, podgrzewanie lusterek. Jak mi sie dobrze trafi to ucieszylbym sie bardzo z szyberdachu (oryginalny). To wszystko jednak kosztuje a ja jestem w takim wieku, ze ciezko mi sie na paliwo zorganizowac.

Ogolem co do paliwa to jest kolejna ciekawa sprawa, pali mi 10/100 po miescie przy normalnej jezdzie. Raz udalo mi sie zejsc do 9.5. Uwazam, ze to za duzo. Na trasie z Łodzi do Wielunia w jedna strone nie przekraczajac 120, czasem korki, czasem roboty drogowe, spowrotem do lodzi 120-130km/h i tez mi 10/100 palilo... Jak na 1.6 i 88 koni to szczerze jestem zawiedziony tym wynikiem :( W porownaniu do tej E32 wychodzi wrecz smiesznie, bo wychodzi na to, ze na trasie moja 1.6 pali wiecej niż BMW ktore wazy 2 razy tyle z silnikiem dwa razy wiekszym (3.0)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez mysse » 7 lip 2011, 01:31

Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Krzyż » 7 lip 2011, 02:16

Podziekować <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez tekknoraver » 7 lip 2011, 12:09

To w takim razie powymieniaj najpierw olej,świece,kable,filtry,powinno się zmniejszyć,jak nie to trzeba będzie szukać :P moja paliła w trasie 5.5/100 tyle że ja miałem 1.3 ;P

Z pompką to masz szczęście że wogóle ci działa ;) większość to kupka rdzy zostaje,właśnie przez tę wodę we wnęce.

Jak tam z VIN'u wynika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Krzyż » 7 lip 2011, 14:25

Wszystko tak jak jest, zaden skladak :)
W sumie pare niezrozumialych tresci tam wyszlo w tlumaczeniu, ale trudno.. (np ze nie mam tylnej wycieraczki? w hatchbacku??)
Sami zobaczcie:
Obrazek Obrazek

Ktos napisal, ze pelno informacji na temat swapow. Nic nie ma na temat 323 BG i co do niego pasuje. Siedzac w nocy i przegladajac forum w sumie dowiedzialem sie dwoch rzeczy. Silnik 1.8 DOHC ma oznaczenie BP oraz, ze te silniki w BG i BA sa takie same (w mocowaniu).
A czy w mojej przy swapie na 1.8 dohc bede musial cos z lapami silnika robic nic nie znalazlem.

Nie lubie jak auto bardziej wyglada niz jezdzi, a tak jest w tym przypadku niestety ;)


EDIT:
aa i jak dobrze pamietam to poprzedni wlasciciel wywalil katalizator, moze to miec wplyw na spalanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez tekkenfan » 7 lip 2011, 18:44

Co prawda 323 w tej budzie mi jakoś nie podchodzi ale w połączeniu z TWRem już ładnie się prezentuje ;)
Krzyż napisał(a):Nic nie ma na temat 323 BG i co do niego pasuje

oj coś słabo chyba szukałeś ;) poduchami będziesz się musiał zainteresować jedynie w przypadku gdy będziesz wkładał skrzynie z GT.
Co do spalania to najpierw posprawdzaj to co napisał tekknoraver, sprawdź błędy, gdyż wysokie spalanie może też wynikać z uszkodzonego czujnika temp. powietrza, sondy itp. (katalizator nie ma nic do tego).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Cukierek » 7 lip 2011, 21:32

Co do spalania. Trochę za dużo jak na 1.6 u mnie na turbinie przy jeździe na trasie w normalnym ruchu(nie emeryt) i na lotnisku pełna para wyszło spalanie ok. 10l/100km, ale moc 2x większa.
Chcesz montować elektryczne szyby itp? To zwiększa wagę, dlatego ja nic takiego nie montuję, bo po co. Zastanawiam się nawet nad tylną częścią wnętrza(kanapa, boczki) czy zakładać bo i tak będę jeździł sam lub z żoną.
Co do swapu na 4x4 to cała płyta podłogowa jest inna w 4wd i w fwd to po pierwsze, więc nie opłaca się. Albo jak chcesz robić to dla sztuki samej w sobie. Po drugie jak chcesz mazdowskie 4x4 to kup BG GTX i pakuj napędy z Celiki Carlosa ST185, lub najlepiej GTR i wtedy taki swap z Toyoty ale to już inny poziom finansowy który nie każdy jest w stanie przełknąć.
U Ciebie bym zrobił swap na BPT ze skrzynią z BF GTX FWD(ciężko dostać) i powinieneś być zadowolony. Co turbo to turbo wiem po sobie, jak raz posmakujesz to już ciężko się opamiętać i musisz to mieć. Ja mam BG Turbo i jestem szczęśliwy, mimo że jeszcze sporo czasu minie zanim wyjedzie o własnych siłach na drogi bo odbudowa od podstaw i jak będzie śmigać to założę temat na forum(chyba że ktoś mnie namówi bardzo mocno).
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez seba323f » 8 lip 2011, 22:31

Śliczna sztuka w konkretnym pakiecie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Krzyż » 9 lip 2011, 01:22

W porysowanym pakiecie :) Dzisiaj zarysowalem zderzak, cofajac nie zauwazylem otwartej bramy <glupek2> Co smieszniejsze... bramy zkladu lakierniczego. Przepolerowalem pastą a we wrzesniu lub moze wczesniej jak bedzie kasa to poprawie lakierem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Krzyż » 9 lip 2011, 13:02

Panowie, chcialem sprawdzic dzisiaj te kody bledow.
Czy to są te kody:
viewtopic.php?uid=27945&f=126&t=620&start=0
??
Chcialem sprawdzic czy jakiekolwiek bledy mi pokaze poniewaz swieci mi sie tez od ABS'u kontrolka przez co w ogole nie dziala, zamiast grzebac w aucie komputer mi powie co jest nie tak :)

Prosze tylko o szybkie potwierdzenie czy to pod tym linkiem zawiera odpowiednie i wystarczajaco informacji na ten temat, poniewaz nie jestem u siebie i nie mam za bardzo czasu przegladac forum licze na wasza pomoc :)

EDIT: Chyba te.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez tekknoraver » 9 lip 2011, 13:57

tak to są te
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Krzyż » 9 lip 2011, 23:10

Sprawdzilem opornosci czujnikow.
PP, TL i TP maja opornosc ~1750 ohm
PL ma 1630ohm... Powiedzieli mi, ze to w sumie duzo nie znaczy, bo roznica jest mala.
Podlaczylem wtyczki i sprawdzilem opornosc zaraz za wtyczkami na wlaczonym zaplonie, opornosc byla ~1240 na PL czujniku byla stosunkowo mniejsza...
Jaka jest tolerancja opornosci przy tych czujnikach?
Musze jeszcze sprawdzic jak czujniki zachowuja sie przy obracajacym sie kole.

Kodów narazie nie sprawdzilem poniewaz nie mialem odpowiedniego opornika i diody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez patryk240 » 10 lip 2011, 11:07

Poprostu bajka wkońcu mój kolorek w pakiecie TWR wygląda bajkowo i te alu <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Krzyż » 11 lip 2011, 19:03

Bledy sprawdzone.. wychodzi na to, ze nie ma zadnych poniewaz lampka sie zapalila i zgasla po chwili. Nic wiecej sie nie zapalilo/mrugalo itd.
Niestety pod abs (to zlacze TPS) nie udalo mi sie podpiac. Tzn podpinalem, ale zadnej reakcji na to nie bylo.


Do zobaczenia panowie jutro na spocie! :) Wezme ze soba ta diode to moze cos razem zaradzimy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez boczek86 » 11 lip 2011, 19:11

autko bajka :) bardzo mi sie podoba :) i jak juz mowilem na forum jak tylko moja kobita zda prawko oddaje moja bj w jej rece a sam kupuje sobie taka pszczółke :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy