MX-3 EC KL-ZE
Jedne V6 chodzą tak że ich nie słychać a np. moja jak i Capazo nie chodziły od początku jakoś mega cicho
więc jest duże prawdopodobieństwo ludziu że to właśnie to każdy pomysł ważny .....
trzeba spawdzić to albo wymienić zawsze to poźniej będzie ciszej.... a może akurat będzie git
Capazo może warto świeczki wymienić na nowe, brii kiedyś poruszał temat że warto dopłacić i kupić Denso i może przy okazji stopień zimniejsze?! może niech ktoś bardzie obeznany doda swoje spostrzeżenia, nie raz sie spotkałem że NGK lubią sie zalewać i to chyba nie tylko ja
więc jest duże prawdopodobieństwo ludziu że to właśnie to każdy pomysł ważny .....
trzeba spawdzić to albo wymienić zawsze to poźniej będzie ciszej.... a może akurat będzie git
Capazo może warto świeczki wymienić na nowe, brii kiedyś poruszał temat że warto dopłacić i kupić Denso i może przy okazji stopień zimniejsze?! może niech ktoś bardzie obeznany doda swoje spostrzeżenia, nie raz sie spotkałem że NGK lubią sie zalewać i to chyba nie tylko ja
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Tak samo mialem z moim 1.8 identyczny dzwiek okazalo sie ze jeden z tlokow wysunol sie i zaczął udezac o glowice ;/ masakra trzeba rozebrac tak na oko to nic sie nie stwierdzi i pomyslec ze ostatnio o tym rozmawialismy na gg czego sie boje w swoim KLZE przez to jeba... k8, przytrafilo sie tobie ten dzwiek ahh masakra pozdro
- Od: 3 lis 2009, 11:06
- Posty: 124
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mx3 Powered By KL-ZE
xXx napisał(a):Młody...
Znam przypadek, gdzie wszystko było w porządku, a i tak cos stukało... Nie mam pojecia co to mogło byc...
Miałem kiedyś taki przypadek nie w serii K. .a przyczyną była za mocno splanowana głowica – nie było uderzania mechanicznego a spalanie stukowe podobne do walniętej panewki -w KF-ie po remoncie ,który przed chodził idealnie tyle że brał olej też mam dziwny stuk HLA ,nie jest zbytnio głośny ale jest i też się zastanawiam co to może być bo auto już przejechało oko.10 tyś od remontu i nie bierze grama oleju ,w KL-ach te które miałem ,jedne chodzą ciszej drugie charakterystycznie klekoczą (nie jest to stuk ale takie klekle ,nie wiem jak to opisać
Capazo najpierw po kolei posprawdzaj czyli ciśnienie ,rozrząd a dopiero później bierz się za głowicę ale najlepiej jakby ktoś osłuchał ten silnik co ma duże doświadczenie w naprawach tych motorów ..
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Generalnie każdy z was może mieć racje, jednak w tym przypadku niestety stawiam na coś bardziej problematycznego. K mają kilka przypadłości które prowadzą do niechcianych odgłosów z wnętrza silnik, a są to między innymi:
1) Obrócona panewka korbowodowa(w tym przpadku w początkowej fazie stukanie jest zależne od obrotów silnika)
2) Obrócona panewka korbowodowa wytarta do tego stopnia, że tłok uderza bezpośrednio w głowicę
3) Luźny hydronapinacz, który stuka jednak zależnie od obrotów silnika i nie ma wpływu na jego ogólną pracę do momentu kiedy nie przeskoczy pasek
4) Sprężynki redukujące luz pomiędzy wałkami rozrządu powodują charakterystyczy szelest którego nie można mylić ze stukaniem, nigdy nie dochodzi do tego aby odezwały się nagle
5) Upalony ewentualnie krzywy zawór, który podczas swojej pracy niekoniecznie trafia w gniazdo w głowicy ewentualnie uszkodzona w skutek złej pracy zaworu prowadnica, urwany zawór...
6) Uszkodzone HLA(popychacz zaworowy)
7) Urwany korbowód, silnik bardzo ciężko zapala oczywiscie nie pracuje na jednym z cylindrów. Korbowody urywają się w dwa sposoby. Pierwszy przy stopce wału w miejscu, gdzie niestety konstruktorzy mazdy nie postarali się, drugi gorszy przy samej górze pod płaszczem tłoka( w tym wypadku korbowód w 99% przypadków zaczyna oddychać świeżym powietrzem)
W przypadku silnika Capazo stawiam wykluczyć można moim zdaniem opcje trzecią oraz czwartą...
Generalnie nie wiemy wiele na temat tego silnika, w jakim stanie był wczesniej, czy rozrząd został zmieniany, czy olej zawsze był na odpowiednim poziomie...
Sprawa jest prosta, na początek proponuje zmierzyć kompresje na każdym z cylindrów, wtedy okaże się co tak naprawdę jest problemem... Jeżeli kompresja będzie identyczna na każdym z cylindrów należy rozebrać skonstrolować ustawienie rozrządu oraz napinacza hydraulicznego oraz sprawdzić panewki korbowodowe...
W razie czego mam piękny silniczek, który wystarczy wrzucić na paletę
Mam nadzieję, że pomogłem Tobie Capazo oraz wszystkim, którzy napotkają podobny problem...
1) Obrócona panewka korbowodowa(w tym przpadku w początkowej fazie stukanie jest zależne od obrotów silnika)
2) Obrócona panewka korbowodowa wytarta do tego stopnia, że tłok uderza bezpośrednio w głowicę
3) Luźny hydronapinacz, który stuka jednak zależnie od obrotów silnika i nie ma wpływu na jego ogólną pracę do momentu kiedy nie przeskoczy pasek
4) Sprężynki redukujące luz pomiędzy wałkami rozrządu powodują charakterystyczy szelest którego nie można mylić ze stukaniem, nigdy nie dochodzi do tego aby odezwały się nagle
5) Upalony ewentualnie krzywy zawór, który podczas swojej pracy niekoniecznie trafia w gniazdo w głowicy ewentualnie uszkodzona w skutek złej pracy zaworu prowadnica, urwany zawór...
6) Uszkodzone HLA(popychacz zaworowy)
7) Urwany korbowód, silnik bardzo ciężko zapala oczywiscie nie pracuje na jednym z cylindrów. Korbowody urywają się w dwa sposoby. Pierwszy przy stopce wału w miejscu, gdzie niestety konstruktorzy mazdy nie postarali się, drugi gorszy przy samej górze pod płaszczem tłoka( w tym wypadku korbowód w 99% przypadków zaczyna oddychać świeżym powietrzem)
W przypadku silnika Capazo stawiam wykluczyć można moim zdaniem opcje trzecią oraz czwartą...
Generalnie nie wiemy wiele na temat tego silnika, w jakim stanie był wczesniej, czy rozrząd został zmieniany, czy olej zawsze był na odpowiednim poziomie...
Sprawa jest prosta, na początek proponuje zmierzyć kompresje na każdym z cylindrów, wtedy okaże się co tak naprawdę jest problemem... Jeżeli kompresja będzie identyczna na każdym z cylindrów należy rozebrać skonstrolować ustawienie rozrządu oraz napinacza hydraulicznego oraz sprawdzić panewki korbowodowe...
W razie czego mam piękny silniczek, który wystarczy wrzucić na paletę

Mam nadzieję, że pomogłem Tobie Capazo oraz wszystkim, którzy napotkają podobny problem...
oby wiedza się nie przydała, ale dziaxXx napisał(a):Mam nadzieję, że pomogłem Tobie Capazo oraz wszystkim, którzy napotkają podobny problem...
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Siemano
Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
Dzisiaj sprawdzalem kompresje na tlokach no i:
I tlok- 14,5 bar
II- 13,6
III- 13
IV- 0
V- 14
VI- 14,3
co za niefart ze ten jeden tlok nie ma kompresji. CO do rozrzadu to ma przejechane 1 tys Km nawet niecale. wymieniany kompletny ori mazdowski, olej valvoline vr1 10W60 zawsze full kreska przejechane tyle co rozrzad;/ Prubowalismy wcisnac ten 4 tlok i naszcescie sie nie chowa, dzisiaj kolo 16 ma przyjechac mechanik pompnac powietrze i bedziemy nasluchiwac gdzie powietrze ucieka. Zobaczymy jaka bedzie diagnoza mam nadzieje ze to tylko zawor wykrzywiony albo urwany;/
Pozdrawiam
Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
Dzisiaj sprawdzalem kompresje na tlokach no i:
I tlok- 14,5 bar
II- 13,6
III- 13
IV- 0
V- 14
VI- 14,3
co za niefart ze ten jeden tlok nie ma kompresji. CO do rozrzadu to ma przejechane 1 tys Km nawet niecale. wymieniany kompletny ori mazdowski, olej valvoline vr1 10W60 zawsze full kreska przejechane tyle co rozrzad;/ Prubowalismy wcisnac ten 4 tlok i naszcescie sie nie chowa, dzisiaj kolo 16 ma przyjechac mechanik pompnac powietrze i bedziemy nasluchiwac gdzie powietrze ucieka. Zobaczymy jaka bedzie diagnoza mam nadzieje ze to tylko zawor wykrzywiony albo urwany;/
Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Możliwe jeszcze ze to może być ten korbowód (7), ale z drugiej strony to pewnie tłok chodził by sobie luźno. Miejmy nadzieje ze to tylko te zawory 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
xXx GENIUSZ.....Kurde Capazo ładnie muszisz gnieśc;)
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
A czy czasem jakby zawór był upalony to co nieco kompresji by pokazał choćby 1-2 bar, któryś zawór na skutek czegoś sie zawiesił jest otwarty i niema kompresji, może sprężynka zaworowa pękła,
oby nic poważnego
oby nic poważnego
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Na ziimno bo niechcialem go rozgrzewac zeby cos kolejnego nie peklo.
Dzisiaj zabieramy sie za demontaz glowy w k8 zobaczymy jak to pojdzie nam:D
Trzeba sie na czym nauczyc wkoncu. Jak bedzie pozytywnie zabieramy sie za KL-ZE
Dzisiaj zabieramy sie za demontaz glowy w k8 zobaczymy jak to pojdzie nam:D
Trzeba sie na czym nauczyc wkoncu. Jak bedzie pozytywnie zabieramy sie za KL-ZE
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
musisz mieć dobre klucze dwunastokątne do głowicy ,innych problemów nie powinniście napotkać
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Tam są specyficzne śruby dwunastokątne i sześciokąt nie podejdzie ,i naprawdę te klucze muszą być mocne bo głowica jest nieźle dokręcona -ja mam takie i dają radę :
http://allegro.pl/nasadki-dwunastokatne ... 62361.html

- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Hehe wiem coś o tym. I kolega ma racje, mi pękły (nie obrobiły sie ale pękły) 2 klucze sześciokątne podczas próby odkręcania głowicy. Kupiłem nasadke dwunastokątną za 3 zł (matowa, chrome vanadium) bo jak sie aluminium świeci to raczej jakość kiepska (z moich obserwacji). Rurą metrową ciągnąłem i tylko był trzask i śruba odkręcona.. Po całej operacji klucz jak nowy.. Filozofi w tym nie ma ale jedną ręką warto trzymać klucz na śrubie żeby jej nie kosiło.
Aha i jeszcze jedna moja drobna uwaga. Warto chyba zanim zdejmie sie głowice i zdemontuje rozrząd odkręcić śrube na kole pasowym, bo potem może byc problem bez pneumatycznego klucza, no chyba ze w V6 da sie i wiesz jak zablokować wał.
Aha i jeszcze jedna moja drobna uwaga. Warto chyba zanim zdejmie sie głowice i zdemontuje rozrząd odkręcić śrube na kole pasowym, bo potem może byc problem bez pneumatycznego klucza, no chyba ze w V6 da sie i wiesz jak zablokować wał.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
WItam wszytskich dzisiaj dla treningu sciagnelismy 2 glowice w k8 razem z kolega Szyna w 1,5 h, z odkrceniem glowicy to byl najmniejszy problem akurat bo mam nasadki YATO i klucze Stanleya takze nie bylo oporow:D W pon zabieram sie za kl-ze ;/ niesetety nie bedzie tej dogodnosci i silnik zostaje na samochodzie. Pare fotek z naszysz dzisiejszych prac




aaa jakby co sprzedam na czesci.




aaa jakby co sprzedam na czesci.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości