Mazda 323F BJ DiTD Sportive 500000km przebiegu
W przyszłym tygodniu daję auto w ręce mechanika. Coś się wymyśli z tą rurką
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
dawid075321 napisał(a):Drugi mechanik jest w trakcie prac nad nową mapą do silnika, w planach jest uzyskanie mocy około 130-140km
I jak ta mapa wyszła temu mechanikowi?
Na razie jestem za granicą. Coś tam działa powoli. Mówi, że ciężko mu coś zdziałać, potrzebuje jakieś protokoły za 10k zł zeby poszło bez problemu. Jakby się zebrała duża grupa osób to pójdzie wiele szybciej
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Ta rurka wcale nie jest droga, ja zamawiałem a ASO, co prawda w UK, ale była dostępna w ciągu 2 dni. Poza tym nie kosztowała majątku, bo jakieś £50 –£60, a montaż serio można zrobić samemu, bo to żadna filozofia – odpinacz 2 złączki wymieniasz rurkę i zakładasz złączki. Ale jak komuś chce się bawić w gięcie miedzi...
Co do ankiety – nie licz na wielką kasę, bo nie czarujmy się, auta te są już wiekowe. Natomiast sądzę, że max 5 tysi dostaniesz, bo dość zadbany okaz

Co do ankiety – nie licz na wielką kasę, bo nie czarujmy się, auta te są już wiekowe. Natomiast sądzę, że max 5 tysi dostaniesz, bo dość zadbany okaz
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1303 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
No właśnie tyle chce dostać. Auto odkupi mój przyjaciel. Dla mnie to dobrze, bo będę czesto widział auto. Szkoda sprzedawać ale trzeba w końcu kupić cos nowszego
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Auto po wizycie u mechanika. Wymienione tylne łożyska kół. Nowe łożysko na sprężarce klimy oraz wymieniony przewód od wspomagania. Auto przygotowuje znów do trasy na zachód. Za tydzień nowy olej i wszystkie filtry.
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
W piątek wleciały nowe opony Falken Ziex Ze914 195/45/16
Do tego wymiana końcówki drążka kierowniczego i ustawiona zbieżność i kąty.
Do tego wymiana końcówki drążka kierowniczego i ustawiona zbieżność i kąty.
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
dawid075321 napisał(a):W piątek wleciały nowe opony Falken Ziex Ze914 195/45/16
Do tego wymiana końcówki drążka kierowniczego i ustawiona zbieżność i kąty.
Jeżdżę na nich od wiosny i jestem zadowolony


Falkeny – będzie pan zadowolony
Ps. A dokąd to na zachód się kolega wybiera
Emigracja wzywa 

Ps. A dokąd to na zachód się kolega wybiera

- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1303 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Do Belgii jeżdżę do pracy . Pół roku w Polsce i pół w Belgii
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Jak się sprawuje przy takim przebiegu?
były jakieś poważniejsze problemy? coś grzebane przy silniku? 
- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
Przy silniku nic a nic. Jedynie sprzęgło oryginalne siadło przy 362000 a tak to nic. Teraz przy 420000 bedzie robiony rozrząd bo będzie 90000 od wymiany i zrobię turbo bo już wydaje się zmęczone. Tak to nic, tylko trzaskam kilometry
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Wtryskiwacze były wymieniane lub regenerowane przed poprzedniego właściciela w Holandii, przypuszczam,że przy około 250kkm
Przy pompie wymieniony tylko zawór SPV bo przeciekał
Turbo do dnia dzisiejszego nie regenerowane. Ale tak dla świętego spokoju zrobię regenerację za jakies 3 miesiące, bo podejrzewam, że w końcu musi nadejść kres jej żywotności, a lepiej zapobiegać niż leczyć
Co do zaworów, regularnie raz do roku wymieniam podkładki pod przelewami i wtryskami oraz kontroluje luz. Dzięki temu oleju od wymiany do wymiany nie ubywa oraz nie wydostaje się komin spalin po odkreceniu korka oleju.
Podsumowując dotychczas zrobiłem ponad 120kkm, nie powiem, ze nie musiałem nic wsadzić w auto bo to jest niemożliwe przy takich przebiegach w tak starym aucie, na części przez 4 lata wydałem tyle, ze mógłbym sobie spokojnie kupic za to Mazde 3 BL lub 6 z 2009r
Zawsze wychodzi jakiś problem który wymaga naprawy, a to zawiecha, a to opony, a to rdza, sprzęgło i inne rzeczy
Po prostu jak dbasz tak masz
Przy pompie wymieniony tylko zawór SPV bo przeciekał
Turbo do dnia dzisiejszego nie regenerowane. Ale tak dla świętego spokoju zrobię regenerację za jakies 3 miesiące, bo podejrzewam, że w końcu musi nadejść kres jej żywotności, a lepiej zapobiegać niż leczyć
Co do zaworów, regularnie raz do roku wymieniam podkładki pod przelewami i wtryskami oraz kontroluje luz. Dzięki temu oleju od wymiany do wymiany nie ubywa oraz nie wydostaje się komin spalin po odkreceniu korka oleju.
Podsumowując dotychczas zrobiłem ponad 120kkm, nie powiem, ze nie musiałem nic wsadzić w auto bo to jest niemożliwe przy takich przebiegach w tak starym aucie, na części przez 4 lata wydałem tyle, ze mógłbym sobie spokojnie kupic za to Mazde 3 BL lub 6 z 2009r
Zawsze wychodzi jakiś problem który wymaga naprawy, a to zawiecha, a to opony, a to rdza, sprzęgło i inne rzeczy
Po prostu jak dbasz tak masz
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
gratulacje przebiegu i zdrowej pompy bo to podstawa w tych silnikach. Dowód jest też na to że zdrowe DITD nie bierze oliwy nawet przy takim przebiegu. Ciekawe czy mocno zawalony jest kolektor sadzą.
Kolektor był czyszczony przy 305kkm, przy 380kkm prosiłem mechanika o wyczyszczenie, wsadził tam endoskop przy mnie i nie było nic zapchane, lekki nalot, którego nie ma sensu czyścić. Jeżdżę duzo autostradami, obroty srednio po 3000 to nagar sie nie zbiera
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Hehe, przebieg w miarę mały jak na tak stare auto. Pewnie nie jeden właściciel diesla ma tym forum ma większy i o tym nie wie 
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości