Mazda MX-3 V6 Robimy.. ;)

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez freestylee » 16 cze 2023, 20:42

Ostatnio mało się dzieje ,bo mazda więcej stoi niż jeździ ,dziś była na przeglądzie tech. który przeszła bez problemu.
Z racji że mazda od 3 tygodni stała na wodzie , dostała następną płukankę do chłodnicy, i za parę dni zalewam ją docelowo już płynem.
I tak samo dziś wleciała lotka w kolor , nowa,dość ładna (niby to samo ,ale jest inna).

Zostało zrobić polerkę lotki, parę dupereli i lecimy za 2 tyg. na Osakę. <serduszka>
Załączniki
352845768_650528143595866_5136711589164559767_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 20 lip 2023, 22:32

Mała aktualizacja tematu
Osaka 2023 zaliczona :)
354459312_1260656974566291_3318616059016036557_n.jpg

Parę spraw zrobiłem , parę doszło
– Zrzuciłem przepustnice w celu wymycia i uszczelnienia jej na sylikon wysokotemp.
-Udrożniłem zabity na amen kanał od EGR który i tak jest zaślepiony , a nigdy go nie ruszałem.
– Kable NGK 2 letnie okazało się.... że robią choinkę i ładnie walą prądem przypadkowe osoby które chcą lekko przestawić zapłon <lol>
– Mazda jak postoi (parę dni/tydzień np ) ma problem z odpaleniem – weryfikuję co ją boli.

Zamówiłem trochę części :
-Kable zapłonowe Tesla – najtańsze , i ostatnie chyba do K8 , bo więcej w kraju już nie ma tych przewodów,kupiłem ostatni zestaw z tego co widziałem na znanym portalu ;P .
-Kopułka i palec EPS , i tu całość trwała dobre 2 tygodnie... wszędzie prawie stany zerowe.. ale udało się kupić w Mazparts ,choć trochę to trwało z racji że to są ostatnie sztuki.
-Zamówiona OEM uszczelka między kopułkę a aparat – u mnie brak , w zestawie z EPS też brak. :| Czekam do przyszłego tygodnia na to.
– OEM filtr paliwa
-Świece zapłonowe obecnie są NGK .... z przerwą bodaj 0.8mm , wlecą chyba Denso k20tt mimo że dużo osób ma mieszane odczucia co do nich.

Na dniach będziemy kontynuować temat jak dojdą części.
Załączniki
357710868_285232343964662_1929569974559356253_n.jpg
357980384_656492552643277_7056395647443944302_n.jpg
354150875_595863869334333_4071689380600363933_n.jpg
kanał od EGR
354173244_672697484676806_7559366966382356409_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez zadra » 20 lip 2023, 23:13

Czuć jakąś różnicę po czyszczeniu egr'a?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3292 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez freestylee » 21 lip 2023, 09:17

zadra napisał(a):Czuć jakąś różnicę po czyszczeniu egr'a?

Ciężko powiedzieć, to tylko kanał w dolocie , sam EGR jest ''niekatywny'' :D :P
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 22 lip 2023, 23:31

Dziś miało być zrobione więcej ,ale prawie cały dzień walczyłem z hamulcami.
Wczoraj zamówiłem zestaw naprawczy gumki itp. Oraz przewody hamulcowe przód.
Stare przewody miały ok 3 lata (ABE..) nic innego nie mieli , ale stan jednego z nich był już taki sobie , coś mocno podgnił. 62zł i te 30min więcej na obie strony mnie nie zbawi.

Serwis odrazu 4 zacisków, tył o dziwo pracował ok ,ale nowy smar i odpowietrzenie. Przód bicie młotkiem bo stały nieruchomo.. :|
Przelane ok 0.6L płynu w celu wymiany/odpowietrzenia przód/tył.

I Cyk , spokój max na rok z zaglądaniem tam :)

Na wieczór, poprawiłem trochę dolot, jego szczelność i wymiarowość,bo trochę za mało średnicą był – wrzucę fotki pewnie jak to wyszło, choć wizualnie nic się nie zmieniło.

Jutro może się uda wymienić
Palec – kopułka EPS , na uszczelkę czekam do poniedziałku. , Filtr paliwa OEM, Świece denso K20TT

Dopisano 23 lip 2023, 15:47:

Dziś ogarnięte to co pisałem wczoraj :D

freestylee napisał(a):Palec – kopułka EPS , na uszczelkę czekam do poniedziałku. , Filtr paliwa OEM, Świece denso K20TT


Oczywiście , się zamotałem... i odwrotnie tzn ''do góry nogami '' ;P wsadziłem palec... <czarodziej> Mazda tylko popukiwała w wydech :|
Ogarnięte wszystko , wreszcie na wolnych obrotach auto pracuje bez drgań oraz zapier*** aż miło <serduszka>
Załączniki
362220249_660092592362591_8333698213757179449_n.jpg
362273082_1246061182748811_6643482528659419638_n.jpg
362288537_1336513683947164_8150853699802555767_n.jpg
Przód , w tej dolnej tulejce jest problem z zapiekaniem się :/ Wyczyszczone na ile się dało i zamontowane. Oczywiście fotka przed czyszczeniem ;)
362289245_673845010799508_1927221660623263231_n.jpg
362238111_317389477293740_6923720393636327044_n.jpg
Przed
362304440_6528535810555316_1070197340589386870_n.jpg
Filtr paliwa
362301074_1052475159068399_5547525168985612165_n.jpg
Data na starym to 21.09 albo 2018 lub 2019 rok. Prędzej 2018 z tego co pamiętam.
362306454_667559151947851_2886165920748378353_n.jpg
;)
362311219_629912479205373_6711171378022784712_n.jpg
Przewody z Testli są wymiarowo na styk, ale to dobrze. Do tego dwa mocowania , i trochę lepiej pod maską są poukładane.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez valdiiaga » 13 wrz 2023, 18:40

Zacna fura :)
Czy filtr paliwa łatwo zmienić?
Jest gdzieś może manual?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2023, 10:33
Posty: 40 (3/8)
Skąd: WPR
Auto: między innymi MX3 1,8 V6 95r

Postprzez zadra » 13 wrz 2023, 23:45

valdiiaga napisał(a):est gdzieś może manual?

manual do wymiany filtra paliwa?

freestylee napisał(a):Ogarnięte wszystko , wreszcie na wolnych obrotach auto pracuje bez drgań oraz zapier*** aż miło

Zawsze najlepszy moment przy wszystkich pracach w aucie, to chwila, gdy auto odpala, jedzie, jest sprawne a my zdajemy sobie sprawę, że wszystko wykonane jest tak jak trzeba.
Satysfakcja na 100%.. :)
Bardzo mnie cieszy, że ktoś sam sobie robotę robi a dodatkowo, że robi to dobrze. <spoko>
Gratulejszyn i dawaj więcej. <ok>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3292 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez freestylee » 14 wrz 2023, 11:28

valdiiaga napisał(a):Zacna fura :)
Czy filtr paliwa łatwo zmienić?
Jest gdzieś może manual?

Dzięki :)
Z wymianą filtra prosty temat, wyciągasz rozpórkę, akumulator, podstawę odkręcasz i jest dość dobre dojście do samej wymiany, w oryginale wężyki są na cybantach tych samozaciskowych , ja zastąpiłem je ślimakowymi/skręcanymi już z 4 lata temu jak pierwszy raz zmieniałem.
Sam filtr paliwa kupiłem ten :
https://allegro.pl/oferta/oe-filtr-pali ... 3681259781

zadra napisał(a):Zawsze najlepszy moment przy wszystkich pracach w aucie, to chwila, gdy auto odpala, jedzie, jest sprawne a my zdajemy sobie sprawę, że wszystko wykonane jest tak jak trzeba.
Satysfakcja na 100%..

Dokładnie :)
zadra napisał(a):Bardzo mnie cieszy, że ktoś sam sobie robotę robi a dodatkowo, że robi to dobrze.

Nie zawsze się udaje coś zrobić dobrze.. Ale zepsuję , to naprawię :P ,ale grunt że działa, koła nie odpadają i hamuje :)

zadra napisał(a):Gratulejszyn i dawaj więcej.

;)
Załączniki
374963445_1356545231952418_5499104375628948373_n.jpg
Nawet jeździ ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez valdiiaga » 21 wrz 2023, 08:57

Dziękuję za info ew temacie filtra, zamówiony , pobawię się.
Powiedzcie jeszcze proszę czy można gdzieś dostać tylny wahacz wzdłużny do MX3?
Patrzę po ogłoszeniach i prawie jak święty Graal.... nikt go nie widział ale jest :)
A może pasuje od jakiegoś innego auta?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2023, 10:33
Posty: 40 (3/8)
Skąd: WPR
Auto: między innymi MX3 1,8 V6 95r

Postprzez freestylee » 21 wrz 2023, 22:57

valdiiaga napisał(a):Dziękuję za info ew temacie filtra, zamówiony , pobawię się.
Powiedzcie jeszcze proszę czy można gdzieś dostać tylny wahacz wzdłużny do MX3?
Patrzę po ogłoszeniach i prawie jak święty Graal.... nikt go nie widział ale jest :)
A może pasuje od jakiegoś innego auta?


No wahacz org. tylko ASO , cena 800zł/szt.
Ale.... jest rada na to.
Tadam :)
https://allegro.pl/oferta/mazda-323-323 ... 7400339000

Pasuje , ale,ale.. Długość ta sama , tulejka pod progiem pasuje na szerokość i wielkością , ta bliżej tyłu jest węższa o ok 1/2cm , sam wahacz nie jest profilem, dodatkowo mocowanie na linkę trzeba dospawać lub spiąć na trytkę niby fuszera ogólnie ,ale wahacz nowy i bez luzów nie przegnity ok 90zł/sztuka..

Ale teraz tak z tą śrubą , tniesz lub dajesz krótszą śrubę i pasuje tak samo dobrze..

Widząc w jakim stanie był poprzedni wahacz + nie dobraliśmy tulejek wolę te za 90zł i lekko pokombinować i to zamontować..

Pst. Pamiętaj że odkręcając te wahacze przy progu delikatnie je zapsikaj i odkręcaj powoli bo często w tych autach te miejsca są dość zmęczone i mocno pociągnąć to możesz zaraz nie mieć do czego przykręcać nowego.. :) U mnie odkręciły się bez żadnych problemów.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez valdiiaga » 22 wrz 2023, 06:56

Dziękuję bardzo za odpowiedź!
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2023, 10:33
Posty: 40 (3/8)
Skąd: WPR
Auto: między innymi MX3 1,8 V6 95r

Postprzez valdiiaga » 25 wrz 2023, 07:57

Zamontowane, potwierdzam, pasuje, oczywiście tuleja węższa i trzeba dokupić krótszą o centymetr śrubę o twardości 10.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2023, 10:33
Posty: 40 (3/8)
Skąd: WPR
Auto: między innymi MX3 1,8 V6 95r

Postprzez valdiiaga » 4 paź 2023, 08:34

Dzień dobry. Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć czy oba wentylatory chłodnicy w MX# 1,8 powinny się włączać na raz? Czy może jeden wspomaga drugi? Mam wrażenie , że u mnie działa tylko jeden. Nie jestem w stanie określić , ale wydaje mi się , że jak już się załączy to jest dość głośny.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2023, 10:33
Posty: 40 (3/8)
Skąd: WPR
Auto: między innymi MX3 1,8 V6 95r

Postprzez freestylee » 18 lis 2023, 22:29

valdiiaga napisał(a):Dzień dobry. Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć czy oba wentylatory chłodnicy w MX# 1,8 powinny się włączać na raz? Czy może jeden wspomaga drugi? Mam wrażenie , że u mnie działa tylko jeden. Nie jestem w stanie określić , ale wydaje mi się , że jak już się załączy to jest dość głośny.

Drugi powinien chyba ruszyć przy jakieś określonej temp. z tego co słyszałem w autach z klimą.

W maździe nie za wiele się dzieje ostatnio , stoi w garażu już jakiś 3 tyg , dziś śnieżek lekko pruszył , mając chwilę przepaliłem ją z 10 min ;)
A tu przepał po ok 3 tyg stania, bez odpinania aku itp :)
https://youtu.be/a0nl2MXxei4
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 23 paź 2024, 19:17

Witam po małej przerwie, mało się dzieje w temacie mx-3 bo auto coraz mniej jeździ, ale w ostatnich 2 miesiącach trochę udało się podziałać przy aucie i nabyć parę gratów :)
Udało mi się od znajomego kupić parę części takich jak kiera z nabą dość fajnie się na tym jeździ, przy okazji parę dupereli wnętrza,siłowniki klapy tył , od drugiego kolegi dostałem boczek bagażnika i boczki na tył to je podmieniłem.

A z ciekawszych spraw... parę dni temu nabyłem....
Załączniki
f8854633-e3f2-437c-bb59-2b894d0ea797.jpg
Będzie KL za jakiś czas ;) Ale o tym w swoim czasie.
459555834_545801787796148_3519394334843678475_n.jpg
;)
fd59afe7-a04f-44a3-9164-da0d053ae37e.jpg
A tu pokrywy po myciu już
54236aae-5551-48fd-b473-224cfe541569.jpg
Mycie pokryw pod KL'a
2ba8dc75-cc68-44e9-af2c-afc736638f50.jpg
Tak nie zgrywa się to z resztą ,poluję na czarne boczki przód... Ale łatwo nie jest coś sensownego trafić.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez DARO MAZDA 323 » 21 lis 2024, 08:32

działaj , kibicuję , ciekawy jestem Twoich odczuć między tymi 2 silnikami .
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez freestylee » 2 gru 2024, 23:21

No więc aktualizując..
Mazda posiada już 2.5 KL-DE przy okazji swapu przy silniku zrobione
Rozrząd kpl OEM wraz z pompą wody, napinaczem itp.
Wszelkie uszczelnienia w okół silnika
Rolki dostały nowe łożyska etc.
Sprzęgło wsadzone z Exedy w stanie jak nowe.
Pomalowane pokrywy zaworów farbą do zacisków K2.
Zrzucona miska oleju , wymieniony tłoczek ze sprężynką profilaktycznie. :D
Termostat OEM Mazda
Olej 5w30 Mobil
Olej w skrzyni + uszczelniacze skrzyni tak samo nowe)

Przy okazji w samym aucie:
Wypłukanie nagrzewnicy – wreszcie jest piekarnik :P
Wymiana przegubu lewy przód
Naprawa urwanej śruby sanek/belki silnika pod chłodnicą
Naprawa kilku gwintów.

Problemy...

Po złożeniu auta,pojawił się problem po lekkim rozgrzaniu nierównej pracy, gaśnięcia , braku mocy, no cuda... Podmienione Aparat,kable, pompa paliwa , regulator ciśnienia paliwa , przepływki, ECU.. Masa roboty i nerwów przy szukaniu co się okazało?
Kolektor dolotowy został uszkodzony w taki sposób że zniszczył OEM uszczelki, a on sam musiał być podmieniony na drugi z ładną przylgnią do bloku.. Przez tą chwilę auto jest bez LPG podpiętego.
Przy odbiorze auta nagle auto przestało chodzić na jeden cylinder... <dupa> Roczne przewody.. jeden stwierdził że będzie teraz walił całą iskrą w kolektor dolotowy... Podmiana na sprawne używki na ten moment.

Odczucia..
Dlaczego tak późno ten swap był zrobiony.. <faja>
Mazda robi dość dość spory przeciąg i zamieszanie na drodze na ten moment w moim odczuciu jest czym pojechać jak na ten Setup obecny co jest <spoko>
Co ważne, silnik nie klepie, nie dymi (nie dostał jeszcze redline co prawda.. ale zapowiada się zdrowy piec <jupi>

Setup pod maską
2.5 KL-DE 163km , Kolektor dolotowy na ten moment K8 z wtryskami z KL'a , docelowo wleci z Probe 2.5 za jakiś czas( niedługi) ,Wydech K8,kat zamiennik i przelot do końća , Zamach lżejszy z KF'a , ECU KL07 oraz przepływka KL02.

Plany teraz
Hamownia na tym setupie obecnym (kolektor dolot K8)
Wymiana Kolektora na docelowy z 2.5 (Probe?)
Wystrojenie auta na LPG docelowo
I tak z tyłu głowy gdzieś fajnie jakby postawił to auto na gwincie od D2... Może.. <czarodziej>
Załączniki
79a8ca0f-926c-4d34-ba53-7ce310a22c35 (1).jpg
Jakość strasznie ucięło tego zdjęcia ,jak się uda dodam lepsze..
a84523c5-af38-418d-9efb-c5029f1baca1.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez DARO MAZDA 323 » 10 gru 2024, 11:12

Jak wrażenia z KLDE ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez freestylee » 10 gru 2024, 18:43

DARO MAZDA 323 napisał(a):Jak wrażenia z KLDE ?
DARO MAZDA 323 napisał(a):Jak wrażenia z KLDE ?

Zdecydowanie zmiana na plus , zaskakuje moment obrotowy przy obrotach ok 3 tyś , można się pomylić czy jest 3 czy 5 tk'a bo auto wstaje podobnie :)

No i co nowe rolki,rozrządy,oleje etc. to cisza z silnika , raz na 30 odpaleń musiałem zgasić i odpalić raz jeszcze bo szklanka sie odzywała (znam temat z BA V6 tam było to samo co X odpalenie) Na ten moment nie dymi , nie grzeje się , podaje aż miło , choć mając na codzień mocniejsze auta, tu mogę stwierdzić że MX-3 2.5 KL jedzie poprawnie tak jak powinien jechać w tej budzie 31 lat temu już <faja>
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 29 mar 2025, 19:32

Z racji braku czasu , oraz innych spraw , Mazda wystawiona na sprzedaż, żal bo auto podaje ,wymaga w sumie nie wielkich nakładów , ale życie..
Ogarnąłem trochę pod maską ,wizualnie folia oraz wlepy wyleiciały i auto prezentuje się tak:
Załączniki
5a7050ae-4940-4e0b-a6c3-4ce052a6d5d8.jpg
45b72d80-2aab-4fea-9781-4d19929d99ae.jpg
59b0527b-a5cd-4c96-9702-cf47039ad840.jpg
e2a1c402-4c21-4fe1-a6f8-74cfcc905e13.jpg
e1439a73-2023-4f3c-a018-15b38231b447.jpg
fd75f7b1-5a98-45ab-be06-fbcd4f2ea6f8.jpg
d8b9f954-0caa-4e90-8694-43a3b0cdf255.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 260
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy