Mazda 323F BA 98'R 1.8BP Marrakesh Brown

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez freestylee » 1 lis 2022, 17:23

Witam ponownie! Z czasem uznałem że sprzedaż zielonej BA GT V6 było błędem , postanowiłem nabyć kolejną BA (nawet próbowałem zieloną odkupić ,i prawie się udało... ale było za późno bo już prawie kupiłem... ;) Czekoladkę.

Czekoladka ? , tak auto znane i rozpoznawalne które budował Kitek ze 323-klub.pl

Samo auto znalezione na portalu ogłoszeniowym , wydawało się dość fajnym autem ,ale o tym póżniej.
Coś o aucie , i tu ukradę opis Kitka z forum , bo jest wiele informacji/modów które poczynił.

Cytat z 323 klubu.
Moje Autko posiada :

ABS
Klimatyzacje
Poduszki
Elektryczne szyby ( przód i tył )
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Radyjko ALPINE CDE-9880R <cwaniak>
Głośniki na przód Lightning Audio Strike S4.65.C – zestaw odseparowany
Głośniki na tył CRUNCH GTX6.2C 165mm – zestaw odseparowany
Wzmacniacz CRUNCH GPX1000.4
Wspomaganie kierownicy
I takie tam inne w standardzie ...
W chwili sprowadzenia autko miało przejechane 50 050 km . , wiem , większość pomyśli – niemożliwy przebieg na ten rok .... ale jednak :)
W tej chwili ma przebieg 101 000 km ,

Moje zmiany :

Podświetlenie podłogi wewnątrz autka na zielono ( 4 x listwy led + wygaszacz )
Zderzak przedni nie seryjny – laminat – oryginal <faja>
Badlook
Adapter pod tablice rejestracyjna przednia
Klamki w kolorze
Lusterka w kolorze ( same nakładki )
Dymione kierunkowskazy boczne ( clear )
Alufelgi 17" Borbet , 205/45/17
Wlot w błotniku lewym przednim ( docelowo będzie tam stożek )
Wygłuszenie maski z 2,0 V6
Auto alarm Maxicars
Rozpórka – dołożona i polakierowana na czerwono
Chlapacze tylne – dołożone i w kolor
Pokrywa zaworów polakierowana na kolor miedziany – napisy polerka
Progi własnego projektu
Poszerzenie błotników przednich zamiast chlapaczy
Skórzana , podświetlana gałka zmiany biegów
Alu-ramki na zegarach
Lampy lexy czarne – przyciemnione
Tłumik sportowy Sebring
Short Shifter
Obniżona – sprężyny -35 mm.
Dodatkowy wyłącznik/włącznik anteny elektrycznej , zamontowany w oryginalnym włączniku .
Blenda tylna , pomalowana na czarny połysk + podświetlane napisy i dymionie światła przeciwmgielne i wsteczne + dodatkowy włącznik.
Spryskiwacze reflektorów + dodatkowy włącznik
Swap hamulcy przednich od 1,8. ( regeneracja )
Siłownik podnoszenia maski .
Część dolna zderzaka tylnego w czarny mat .
Podświetlany panel sterowania szybami z Hyundai Santa Fe .
Podświetlony panel sterowania nawiewami .
Podświetlony schowek pasażera .
Nowe siłowniki klapy tylnej .(zafira 2 )
Radyjko ALPINE CDE-9880R <cwaniak>
Głośniki na przód Lightning Audio Strike S4.65.C – zestaw odseparowany
Głośniki na tył CRUNCH GTX6.2C 165mm – zestaw odseparowany
Wzmacniacz CRUNCH GPX1000.4
Komputerek pokładowy <cfaniak>
Podświetlenie dołu drzwi po otwarciu – white led .
Zegary podświetlone diodami SMD , zielono białymi .
Tarcze przednie i klocki – Mikoda
Osłona kolektora wydechowego w czarny mat .
Podnośniki elektryczne szyb tylnych.
Przyciski sterowania szybami tylnymi podświetlane.
Gwizdki w tylnych drzwiach w miejscu korbek CRUNCH .
Kierownica wielofunkcyjna z Mazdy 6 – sterowanie komputerkiem i radiem Alpine – podświetlana .
Skórzany mieszek na dźwignie zmiany biegów .
Chromowane klamki wewnętrzne od 626 GF
Skórzany mieszek dźwigni hamulca ręcznego.
Zmiana koloru na brązową perłe z palety BMW
Tylne hamulce tarczowe od 2.0 V6 regeneracja i malowanie proszkowe na kolor biały
Swap soczewek bixenon 6000 BMW F12 + odblaski czarny mat .
Przyciemnienie kierunkowskazów i pozycji przednich .
Tweetery Visaton SC 4 ND wbudowane w przerobione przednie słupki + przetwornice ukryte pod deską .
Wyciszenie podłogi wewnątrz przedziału pasażerskiego matami GMS- 01 7 mm.
Chromowanie rygli drzwi + śruby
Montaż instalacji LPG Stefanelli ( incognito )

Progi i przerobione błotniki to efekt 35 godzinnej pracy


No to opis i wyposażenie wam przekopiowałem ,a teraz już o coś więcej.
Kiiitek sprzedał auto w okolicach ok 2015.r , w tym czasie do dziś nie ma już ;(
-BiXenonów przód
-LPG zostało wymontowane <co?> <co?>
-Blacharka... czas zrobił swoje..

Dobra ,bez przeciągania tematu.
1. Ogledziny
W aucie zero prądu , brudne- bardzo brudne , rdzy,dziur sporo głównie w miejscach szpachli/ dziur na nakładkach progowych, zderzak przód lekko popekany u dołu, oraz ślizgające się sprzęgło przy mocniejszym wciśnięciu gazu przy przyspieszaniu. Te ogledziny z mętlikiem w głowie zakończyłem.
2. Negocjacje.
Tutaj trwały ponad tydzień,poza mechaniką i blacharką ,trochę papierologię musiałem ew. prostować.
3. Zakup
Po dogadaniu ceny zakupu i dniu odbioru liczyłem że Mazda dojedzie 300km w obecnym stanie i..... :P
Się nie pomyliłem mimo licznych usterek <oczy>

Co jest do zrobienia co zauważyłem
Wyprostować dokumenty ,banalny błąd w D.R ale jednak – Zrobione!
Blacharka.
Sprzęgło
Rozrusznik, kręci i odpala ,ale słabo kręci i trochę hałasuje.
Wydech/Osłona silnika powoduje drgania na wolnych obrotach
Klimatyzacja miała być sprawna – nie załącza obecnie kompresora
Zaciski 4x do przesmarowania/regeneracji?
Na wolnych obrotach słabo działa wspomaganie ,lecz w zbiorniczku jest minimum płynu.

Plany-
Sprzęgło,
Rozrząd? ,
Blacharka... ,
Ogarnięcie auta do stanu zadowalającego i w późniejszym czasie montaż instalacji LPG już w zakładzie.



Ogólnie Mazda rokuje dobrze i postaram się ją ogarnąć ;)
Załączniki
312294850_1342129799927240_6089387903684323844_n.jpg
Oględziny..
312204950_521323599386828_8271948010673974784_n.jpg
Rudo..
312703795_389849956583030_7191876786464703760_n.jpg
Między czasie , oględziny przez kolegów z okolicy, bo ja miałem po nią prawie 300km
313006863_1149191842685130_8391483624728080826_n.jpg
Tydzień póżniej , z samego rana...
312669559_5112769045495461_994380169111450768_n.jpg
druga próba odpalenia udana , pierwsza się nie udała.
312922888_1266658304180803_2428197362605438560_n.jpg
Pierwsze kilka KM zrobione , i ogólnie jest OK.
306380685_685006416162591_5236383309044444089_n.jpg
30km dalej zaparkowana , po lekkim przepłukaniu widać coś w szybach już ;)
312532236_629094808692866_2758441200557817171_n.jpg
150km od miejsca zakupu , nadal pełen obaw o sprzęgło :/ , lecimy!
312379568_800991251134308_958676610377294556_n.jpg
Myjnia w okolicy domu ;)
312921694_1288957965205909_2054200264352360610_n.jpg
Dom! 300km za nami, delikatnie ze sprzęgłem udało się go ani razu nie śliznąć!
313083682_511333587310343_5542865204971685118_n.jpg
Spójność ;)
306546809_730702958472396_1535458953240319468_n.jpg
;)
Ostatnio edytowano 12 gru 2022, 22:32 przez freestylee, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 14 lis 2022, 21:07

Mazda śmiga nadal na ślizgającym sprzęgle , jutro oddaję do mechanika na wymianę sprzęgła oraz rozrządu. ale z $$$$ trza się będzie rozstać :|
No ale do rzeczy, dziś byłem na SKP co by wiedzieć na czym stoimy.
Progi- ich nakładki sitko. Samo podwozie/podłużnice/podłoga spoko , jest do czego robić.
Dodatkowo wyszło że w aucie hamulce tył nie istnieją ,tzn jako ozdoba chyba <lol> ... Ledwo co hamuje ,a i ręcznego brak. Do tego jeden amortyzator tył ma raptem 35% a drugi 55%... , oraz tuleja wahacza tył ,ale to akurat są rzeczy do ogarnięcia szybkiego.

cdn...
Załączniki
314459435_500498858766807_4984245683262683833_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez gt10r5 » 14 lis 2022, 22:32

Montaż instalacji LPG Stefanelli ( incognito )


#wymieniałbym :D
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez freestylee » 15 lis 2022, 10:22

gt10r5 napisał(a):#wymieniałbym


Chyba montował :D Bo po tej instalacji nie ma śladu nawet już... <płacze>
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez gt10r5 » 15 lis 2022, 22:04

Jak w dowodzie się ostał wpis to namówiłeś :)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez freestylee » 15 lis 2022, 22:24

gt10r5 napisał(a):Jak w dowodzie się ostał wpis to namówiłeś :)


gt10r5 napisał(a):incognito
:P

LPG było tak zamontowane że nie było go widać w aucie pod maską.

Szkoda że mimo wszystko już go nie ma.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez skyblue » 16 lis 2022, 21:43

Bardzo fajna sztuka i kolor mi się niesamowicie podoba :D <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2018, 21:10
Posty: 46 (3/2)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 150 HP – SKY WINNING BLUE

Volvo V60 D4 2.0 – 163HP

IG@m3skyblue

Postprzez freestylee » 23 lis 2022, 23:43

skyblue napisał(a):Bardzo fajna sztuka i kolor mi się niesamowicie podoba

Dzięki :)
Roboty bardzo dużo przed nią niestety <płacze>

Po tygodniu u mechanika:
Nowe sprzęgło z Luk'a
Nowe uszczelniacze na skrzynię- Corteco jak dobrze zobaczyłem na FV i w części
Końcówki drążków L/P bodajże z CTR/ jakością podobne.
Filtr paliwa nowy, bo lepszy dostęp mieli do jego wymiany i to zleciłem – choć też bym to ogarnął sam.

Z rzeczy które miały być zrobione,ale obecnie je zostawiłem.
-Rozrząd+Pompa+ Uszczelniacze
-Rozrusznik ,ale tutaj muszę sprawdzić sam masę oraz moc rozruchową aku.
-Alternator, ładowanie na moim kiepskim mierniku 14.6-14.7v po nocy,do tego faktycznie wygląda jak nowy/regenerowany był w marcu 2021.r
-Olej w skrzyni miał być nowy zalany,ale mechanik uznał że ten olej ledwo co się napracował bo wygląda spoko oraz nie jest nawet ciemny/przepracowany.
-Wahacz tył , nie udało im się kupić nowego.

Z rzeczy na które mechanik mi zwrócił uwagę, może zaczniemy od plusów :)
-Silnik pracuje cicho,oraz nie ma wycieków.
-Samo auto ma potencjał, ale daleka droga przed nią żeby śmigała.

Z minusów które mi mówił
-Blacha,ale to wiemy.
-Auto jak odpalili na warsztacie po paru dniach ,i prze gazowaniu czarno z niebieskim za autem.. Choć ja aż tak nie sprawdzałem tego.... Tutaj obstawiam też trochę Sondę Lambda bo przy delikatnej jeździe spalanie ok 9+ l/100km

Jutro jadę zrobić zbieżność przód po zmianie końcówek co by nie zjadło opon.
Żarówki oraz filtr powietrza czekają w garażu, przy okazji spaliła się żarówka w światłach mijania – może było trzaśnięte maską,lub przewidziałem żeby je zmienić jak wróci od mechanika <czarodziej>
Załączniki
316169933_8325077780898938_1950415074669368834_n.jpg
sprzęgło..
313007523_1602213040228829_4233800856136789046_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 27 lis 2022, 23:05

Zbieżność ogarnięta w piątek przed południem :D
Przód ustawił , tył zostawił bo mówił że jest w granicach , a i te mimośrody nie wyglądały jakby chciały się odkręcić.. :|

Jutro postaram się coś podziałać jak pogoda i czas pozwolą :)
Załączniki
313979356_687739439723647_8451637157316676594_n.jpg
316603048_692525882436371_1604907781167408949_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 6 gru 2022, 23:42

No i lecimy dalej z dłubaniem/szukaniem/sprawdzaniem

Poczyszczone punkty masowe + dołożony przewód masowy Aku-Głowica.
Klemy też wyglądały jak wyglądały , udało mi się urwać konektor od zasilania wzmacniacza i jeżdżę bez radia obecnie ,kupiłem nowy ,ale za duży/gruby nie zagniotę go. <dupa>

Chciałem też połączyć się z mazdą przez OBD , lecz muszę kupić innego ELM27 i są duże szanse że będę miał podgląd w rzeczywiste dane z czujników. Powinno się udać, bo jest to polift już . :)

Przy okazji odczytywałem błędy metodą na diodę , których teoretycznie nie ma obecnie.. <faja>

W trybie serwisowym mazda odrazu gasła bez dodania gazu... sprawdziłem ustawienie TPS , i za nic nie byłem w stanie go ustawić,ponieważ mam nowszego typu TPS = nie regulowany... <dupa>
Trochę pokręciłem i trochę mniej wariują obroty , i lepiej się zbiera teraz. Ale to jeszcze nie to... :|
Ale w trybie serwisowym nie gasła już przynajmniej.
Załączniki
316734962_846352583076494_598843700088823520_n.jpg
315072691_2915625962067266_6583295288254169194_n.jpg
zielono
316844621_1156426011654274_6744602044459270245_n.jpg
Dołożony przewód masowy.
317133615_682194036627334_8613225973871119190_n.jpg
OBD zmajstrowane
317841041_709088673716698_7394540152401212499_n.jpg
Z kostką się łączy , z programem też ,ale widzi podróbkę i nie chce się połączyć.
318141265_503407531751428_5749570787878958436_n.jpg
Nieszczęsny TPS.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 12 gru 2022, 22:38

Dziś znalazłem czas na podpięcie się do Mazdy nowym OBD , działa.
Parametry są, ich analizowanie będę robił w czasie jazdy, dziś czasu brakło <płacze>
Załączniki
318033669_1280940912688535_4047680751389394664_n.jpg
318066438_1137602073625907_9078382385537004679_n.jpg
319531162_807449183653007_5988882355885953383_n.jpg
318450121_903833987443305_427811467974211168_n.jpg
Zatankowane pod sam korek aż się przelało prawie.
318445217_5612195335535384_8468059289490807583_n.jpg
:)
318477264_880452056439481_5078953707638293444_n.jpg
Pług ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez gt10r5 » 14 gru 2022, 20:29

Próbuj forscanem.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez freestylee » 14 gru 2022, 21:17

gt10r5 napisał(a):Próbuj forscanem.

To się udało , odczyty,parametry OBD itp udało się odczytać. Ale o tym innym razem. :|

Wczoraj 13.12.22 przyjechałem do roboty i git.
wsiadam 9h póżniej , auto nie ma wspomagania... , wywaliło płyn, stacja , drugi płyn , dokręcone węże = po chwili znów wywaliło węże. znalazłem faktyczny wyciek , zsunął się przewód z chłodnicy oleju... <płacze> , odkręciłem lampę przód , ale -11st na zewnątrz , i kombinerki to jedyne co masz w ręku to nie jest rozwiązanie,zaraz go wywaliło znów..
Uciąłem pasek PK , i wróciłem do domu.
Rano z nadzieją że zrobię krótki obieg.. patrzę pociekła pompa wody <dupa>

Bez komentarza obecnie... bo ja sił nie mam. <dupa>
Załączniki
318482426_2020226598175111_7866789197972094561_n.jpg
318209596_533951158642692_905461059000123609_n.jpg
319035465_886444756140124_35362008115910785_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez DARO MAZDA 323 » 15 gru 2022, 07:22

a miało być tak pięknie
to nie są jakieś mega duże usterki , tylko nadmiar ich na raz i pogoda za oknem słaba

odpocznij chwilę i wrócisz z uśmiechem :) do Mazdy
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez zadra » 15 gru 2022, 10:36

Na jednym z poprzednich zdjęć mazda stoi w pięknym "garażu" – tam nawet nie potrzeba cieplejszych gaci, żeby coś porobić.
Nic na siłę – najważniejsze, to dobrze sobie zaplanować robotę a później już z górki :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez freestylee » 15 gru 2022, 22:39

DARO MAZDA 323 napisał(a):a miało być tak pięknie

Jak to zwykle bywa :)
DARO MAZDA 323 napisał(a):to nie są jakieś mega duże usterki , tylko nadmiar ich na raz i pogoda za oknem słaba

W punkt. Same usterki to pikuś, przemarznięcie dało mi w kość.
DARO MAZDA 323 napisał(a):odpocznij chwilę i wrócisz z uśmiechem do Mazdy

:D

zadra napisał(a):Na jednym z poprzednich zdjęć mazda stoi w pięknym "garażu" – tam nawet nie potrzeba cieplejszych gaci, żeby coś porobić.

Ten duży garaż to SKP jak na zbieżności byłem :)
zadra napisał(a):Nic na siłę – najważniejsze, to dobrze sobie zaplanować robotę a później już z górki

Wiesz jak jest jak ci na głowę zwali ci się za dużo nie planowanych usterek, uniemożliwiających dalszą jazdę/eksploatację w oczewikaniu na ew. naprawę :|

Ręce opadły , nerwów mi zjadło dużo przez dwa dni.
Ale nie ma się co łamać! <faja> <faja> <faja> <faja>
Ale oddałem do znajomego mechanika ,w ciągu tygodnia ma być zrobione
-Kpl rozrząd tj. pompa , paski,napinacze ,uszczelniacze itp itp.
-wspoma , krótki obieg , bez kombinacji narazie.
– Może zlecę odrazu wymianę oleju + płukanka.
-ew. przejrzenie zacisków przód/tył

O ile wiele z tego mogłem zrobić sam to czas... , warunki... na zewnątrz , i potrzebne mi to auto na codzień. :P
Załączniki
318855464_1508601282981513_5106317107968708655_n.jpg
odpalenie i ogniem do majstra.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez zadra » 16 gru 2022, 10:49

freestylee napisał(a):Wiesz jak jest jak ci na głowę zwali ci się za dużo nie planowanych usterek, uniemożliwiających dalszą jazdę/eksploatację

Doskonale wiem.

Sam kiedyś wróciłem zimą ok 18ej z roboty, zjadłem, szybka kawa, szukanie przedłużki i żarówki i wyprawa do zimnego garażu...
Hamulce w 626 na wszystkich kołach robiłem sam przez całą noc do 4:30..
Poszedłem do domu, wykąpałem się, zjadłem śniadanie i pojechałem na 6-ą do pracy...
Nie mogłem jechać nawet do mechanika, bo kilka dni auto już bez kół na klockach stało – czekałem na części..

freestylee napisał(a):oddałem do znajomego mechanika

mądra decyzja, zwłaszcza jak zaufany i dokładny człowiek..
Na duży obieg można przygotować zawczasu rurę z miedzi...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez freestylee » 21 gru 2022, 23:50

Dziś byłem w odwiedzinach w warsztacie , mazda się składała :D
Możliwe że jutro odbiór. :)
Robi kpl rozrząd i wspomaganie krótki obieg.
Miały być hamulce ,ale robi się cieplej , to sam tam zajrzę w wolnej chwili. :D
Olej tez miał być zmieniany , ale jak i do V6 to i do BP'ka zaleję płukankę Xado i zrobię trasę 250km na tym, po czym zleję olej. :P

Z rzeczy które ustaliłem z mechanikiem dziś , to nie zakładamy osłony pod silnik, jest ciężka, nie poręczna.. Oraz w ciepłe dni tam może być za gorąco. <czarodziej>
Załączniki
319903949_1194920164771622_6611393760367379914_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez zadra » 22 gru 2022, 07:01

freestylee napisał(a):rzeczy które ustaliłem z mechanikiem dziś , to nie zakładamy osłony pod silnik, jest ciężka, nie poręczna.. Oraz w ciepłe dni tam może być za gorąco


Rozumiem, ciężar może być powodem dla którego w pewnych sytuacjach rezygnujemy z elementów nadwozia lub podwozia, ale ja gdybym mógł, to zostawiłbym osłonę zamontowaną (w moim aucie producent nie przewidział) .
Osłona ma swoje zadania- wymusza chyba również kierunek obiegu powietrza w komorze silnika.
Chroni przed syfem "od ziemi" oraz jeśli odpowiednio szczelna to również przed zwierzakami.
Koty potrafią skutecznie usunąć wygłuszenie z grodzi silnikowej wspinając się po nim w górę..
Co to za osłona, że taka ciężka?
Ja w dużym fiacie miałem pod miską olejową odpowiednio wygiętą blachę #8mm która skutecznie chroniła miskę przed krawężnikami i kamieniami.
Ona to dopiero była ciężka.. <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez freestylee » 22 gru 2022, 10:56

Custom , one kiedyś do BA były w sprzedaży z 6-7 lat temu :)
No właśnie ja osobiście mam mieszane uczucia do tej osłony , fabrycznie jej nie było , i te auta śmigają aż miło bez niej. <faja>

Zaraz jadę po Mazdę ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 251
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy