Mazda 323F BA KF '96 GT
Chyba się starzeć zaczynam
Caroleck'owa blenda poszła do garażu i wyrwałem po taniości ori... I zrobiłem to..
Uczucia mieszanie , no ale,na Osace,w prawie serii tył mi się spodobał nawet.
Co dalej z klimą ?
Osuszacz ,Nowy w sklepie okazał się inny.. :/ Zamówiłem w FoxRzeszów po nr. Vin i ma być do środy u mnie. Ciekawostka zamiennik 50zł ,kto zgadnie ,ile kosztuje Ori Mazdy ? ( o ile by był dostępny na rynek EU)
Wczoraj mazdę trochę wymyłem,przygotowałem do BaMeet II , Do tego lekko przetarłem kolektor i pokrywę. Przy okazji zmieniłem najbardziej wywaloną tulejkę wybieraka,luz jest duży ,ale mniejszy niż był. Poduszka silnika zerwana ,na 100%, po zlocie,zrzucam z auta i leci na reklamację a ja muszę coś wymyślić ,bo każda jedna z używek jest zerwana Prawy przegub wew. ma już luzy Będzie drogo.. Opony przód od gleby, ścięte od zewnątrz.. Powoli ,ogarniemy.
Jutro rano ,mazda leci do majstra od klimatyzacji ,do piątku ma mrozić!
C.D.N za jakiś czas..
Caroleck'owa blenda poszła do garażu i wyrwałem po taniości ori... I zrobiłem to..
Uczucia mieszanie , no ale,na Osace,w prawie serii tył mi się spodobał nawet.
Co dalej z klimą ?
Osuszacz ,Nowy w sklepie okazał się inny.. :/ Zamówiłem w FoxRzeszów po nr. Vin i ma być do środy u mnie. Ciekawostka zamiennik 50zł ,kto zgadnie ,ile kosztuje Ori Mazdy ? ( o ile by był dostępny na rynek EU)
Wczoraj mazdę trochę wymyłem,przygotowałem do BaMeet II , Do tego lekko przetarłem kolektor i pokrywę. Przy okazji zmieniłem najbardziej wywaloną tulejkę wybieraka,luz jest duży ,ale mniejszy niż był. Poduszka silnika zerwana ,na 100%, po zlocie,zrzucam z auta i leci na reklamację a ja muszę coś wymyślić ,bo każda jedna z używek jest zerwana Prawy przegub wew. ma już luzy Będzie drogo.. Opony przód od gleby, ścięte od zewnątrz.. Powoli ,ogarniemy.
Jutro rano ,mazda leci do majstra od klimatyzacji ,do piątku ma mrozić!
C.D.N za jakiś czas..
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Co do wybieraka skrzyni to juz Ci pisalem na grupie Fb co masz rozwalone. Sam mam u siebie to rozwalone i mozesz milion tulejek wymienic nie pomoze. Caly wybierak musisz wymoenic na w miare malo zuzyty, zeby ta guma nie byla rozwulkanizowana przez ,ktora przechodzi drazek lewarka.
Co do osuszacza to pewnie 10x tyle co zamiennik.
I mowie tam wielkiej roznicy nie ma i bank da sie go zalozyc , no ale coz jaki majster takie podejscie.
Opony wytarte od gleby , wiekszej bzudry nie słyszałem, zrob dobrze zbieznosc na +/– 1 i gwarantuje ,ze zrobisz 50tkm i bedziesz mial opony rowno wytarte. Ja swoim gruzem zrobilem 220tkm na glebie i nie mialem nigdy zjechany opon bardziej z zewntrz czy wewnatrz. I tez dosc sporo jezdzilem na gwinicie.
Kupiles uzywke przegub? Dales smar na wieloklin? Czesto na tym sie wyrabia albo masz łożysko wywalone na podporze .
Osobsicie wg mnie lepiej cała półoś kupic i masz pewne , ze bedzie jezdzic.
I taka ciekawostka.
https://www.ebay.co.uk/itm/380517126904
Co do osuszacza to pewnie 10x tyle co zamiennik.
I mowie tam wielkiej roznicy nie ma i bank da sie go zalozyc , no ale coz jaki majster takie podejscie.
Opony wytarte od gleby , wiekszej bzudry nie słyszałem, zrob dobrze zbieznosc na +/– 1 i gwarantuje ,ze zrobisz 50tkm i bedziesz mial opony rowno wytarte. Ja swoim gruzem zrobilem 220tkm na glebie i nie mialem nigdy zjechany opon bardziej z zewntrz czy wewnatrz. I tez dosc sporo jezdzilem na gwinicie.
Kupiles uzywke przegub? Dales smar na wieloklin? Czesto na tym sie wyrabia albo masz łożysko wywalone na podporze .
Osobsicie wg mnie lepiej cała półoś kupic i masz pewne , ze bedzie jezdzic.
I taka ciekawostka.
https://www.ebay.co.uk/itm/380517126904
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
rafał88 napisał(a):Co do wybieraka skrzyni to juz Ci pisalem na grupie Fb co masz rozwalone. Sam mam u siebie to rozwalone i mozesz milion tulejek wymienic nie pomoze. Caly wybierak musisz wymoenic na w miare malo zuzyty, zeby ta guma nie byla rozwulkanizowana przez ,ktora przechodzi drazek lewarka.
Co do osuszacza to pewnie 10x tyle co zamiennik.
I mowie tam wielkiej roznicy nie ma i bank da sie go zalozyc , no ale coz jaki majster takie podejscie.
Opony wytarte od gleby , wiekszej bzudry nie słyszałem, zrob dobrze zbieznosc na +/– 1 i gwarantuje ,ze zrobisz 50tkm i bedziesz mial opony rowno wytarte. Ja swoim gruzem zrobilem 220tkm na glebie i nie mialem nigdy zjechany opon bardziej z zewntrz czy wewnatrz. I tez dosc sporo jezdzilem na gwinicie.
Kupiles uzywke przegub? Dales smar na wieloklin? Czesto na tym sie wyrabia albo masz łożysko wywalone na podporze .
Osobsicie wg mnie lepiej cała półoś kupic i masz pewne , ze bedzie jezdzic.
I taka ciekawostka.
https://www.ebay.co.uk/itm/380517126904
Tulejki zrobię,jak wymienię poduchę silnika, w tym momencie mam efekt sprężyny i napina się wszystko ,jakbym wsadził nówkę tulejki i wybierak zwulkanizował nawet,to po mieś musiałbym znów to wymienić.
Osuszacz – +/– 1400 ,–
Fakt ,dziś z majstrem sprawdzaliśmy kąty pochylenia,i są tak małe właśnie, to jest niemożliwe aż. Muszę zrobić zbieżność.
Przegub,ustalę w przyszłym tygodniu jak będę miał auto na kanale i nowej poduszce silnika,wtedy zajmę się półośką.
O ja cię ,nowe półośki do BA i to do V6 Aleś wykopał je,ja swoje ocenię po niedzieli.
A teraz co z klimą , nie ma ,nie było ,nie będzie – tyle w skrócie.
Cały układ jest sito , pospawana rurka ,i sprawdzona na szczelność- okazała się nieszczelna
Przy ciśnieniu większym (doszczelniony układ,oringi itp) puścił skraplacz...
Czyli do jej mniej więcej szczelności do weryfikacji co dalej to dwie rurki do zakucia i skraplacz i osuszacz do wymiany. I tak nie ma gwarancji co pójdzie następne. Ja się nie podejmuję już tego.
Zostało ładnie spasować ,zderzak ,pojechać na BaMeet i po zlocie ogarnąć opony i zbieżność. Do zlotu może wymienię poduszkę silnika na kolejną nową,może tym razem TedGum.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Dziś auto złożyłem do kupy,wsadziliśmy ori dokładkę GT, ciut lepiej spasowany zderzak ,ale bez szału.
Do tego wysypał się zacisk prawy przód ,dawał jakieś tam wcześniej objawy,ale że jak coś dojrzę ,to nie odpuszczę.. Na sklepie ,kpl naprawczy z tłoczkiem 2/3 dni czekania , mi na jutro mazda potrzebna , kpl gumek 16zł , nie udało się tłoczka ruszyć na imadle niczym.. Dopiero na aucie bez klocków wypadł... Oczyszczone na szybko,papier wodny 2000, i na weekend będzie okey pewnie, przód jest do roboty niestety.. z zacisku wyleciało bagno nie płyn.
Tłoczek to śmietnik ,z braku nowego ,przeszlifowany papierem wodnym,klocki z prawej strony jak i tarcza bardziej zjedzone niż z lewej ,także oba zaciski do roboty, nowe tarcze/klocki , i ew. przewody to teraz na pierwszy miejscu jest.
Do tego wysypał się zacisk prawy przód ,dawał jakieś tam wcześniej objawy,ale że jak coś dojrzę ,to nie odpuszczę.. Na sklepie ,kpl naprawczy z tłoczkiem 2/3 dni czekania , mi na jutro mazda potrzebna , kpl gumek 16zł , nie udało się tłoczka ruszyć na imadle niczym.. Dopiero na aucie bez klocków wypadł... Oczyszczone na szybko,papier wodny 2000, i na weekend będzie okey pewnie, przód jest do roboty niestety.. z zacisku wyleciało bagno nie płyn.
Tłoczek to śmietnik ,z braku nowego ,przeszlifowany papierem wodnym,klocki z prawej strony jak i tarcza bardziej zjedzone niż z lewej ,także oba zaciski do roboty, nowe tarcze/klocki , i ew. przewody to teraz na pierwszy miejscu jest.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
BAMEET odwiedzony, 3 dni wrażeń
Heble dały radę, teraz muszę zamówić zestaw na oba przednie koła z tłoczkami i je zregenerować ,zrobię to sam w sumie , aż tak trudne nie jest,jak myślałem.
Przy okazji zamówię końcówkę drążka ,bo pod ręką luzy już miała.Ale dwie wymienię już przy okazji.
Później zbieżność i wtedy dopiero nowe opony przód.
Poza tym, te półośki które wysyłał rafii88 ,poza tym że cena spoko ,to nie ma opcji z tego co widzę dostawy do Europy choćby. Będę szukał pewnie używek lub moją regenerował.
Heble dały radę, teraz muszę zamówić zestaw na oba przednie koła z tłoczkami i je zregenerować ,zrobię to sam w sumie , aż tak trudne nie jest,jak myślałem.
Przy okazji zamówię końcówkę drążka ,bo pod ręką luzy już miała.Ale dwie wymienię już przy okazji.
Później zbieżność i wtedy dopiero nowe opony przód.
Poza tym, te półośki które wysyłał rafii88 ,poza tym że cena spoko ,to nie ma opcji z tego co widzę dostawy do Europy choćby. Będę szukał pewnie używek lub moją regenerował.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Dobra ,coś tam porobiłem ostatnio
Oba przednie zaciski są zrobione na gotowo bez malowania ,bo nie miałem czasu na to ,są nadal w kolorze w który malował je Karol. Wleciały nowe gumy,tłoczki,i klocki które dostałem do auta od Karola,nie słyszę żadnego szurania raczej przy dohamowywaniu.
Zaciski tył poczyszczone i nasmarowane. Prawy tył będę musiał jeszcze dać komuś bo nie odbija mam wrażenie na mechanizmie ręcznego tak jak powinno ciut ciężej się kręci,ale nie ma dramatu ,koła nie grzeje.
Doszło szumiące łożysko z tyłu z prawej strony.. Piasta w przyszłości będzie do wymiany cała.
Wleciały też nowe budżetowe opony na przód,stare były w stanie agonalnym
Odpowietrzyłem i wyregulowałem też sprzęgło (płyn czarny jak smoła ,jeszcze by trzeba pompować z 20 razy pewnie żeby to miało kolor płynu nowego. Sprzęgło działa bardzo idealnie ,do tego wyregulowałem na pedale sprzęgła wysokość i skok ''brania'' sprzęgła.
Półośki- jeszcze ich nie zdjagnozowałem na 100% czy to one są winne wibracji od 100km/h czy łożysko na dłuższej półosi.
Oba przednie zaciski są zrobione na gotowo bez malowania ,bo nie miałem czasu na to ,są nadal w kolorze w który malował je Karol. Wleciały nowe gumy,tłoczki,i klocki które dostałem do auta od Karola,nie słyszę żadnego szurania raczej przy dohamowywaniu.
Zaciski tył poczyszczone i nasmarowane. Prawy tył będę musiał jeszcze dać komuś bo nie odbija mam wrażenie na mechanizmie ręcznego tak jak powinno ciut ciężej się kręci,ale nie ma dramatu ,koła nie grzeje.
Doszło szumiące łożysko z tyłu z prawej strony.. Piasta w przyszłości będzie do wymiany cała.
Wleciały też nowe budżetowe opony na przód,stare były w stanie agonalnym
Odpowietrzyłem i wyregulowałem też sprzęgło (płyn czarny jak smoła ,jeszcze by trzeba pompować z 20 razy pewnie żeby to miało kolor płynu nowego. Sprzęgło działa bardzo idealnie ,do tego wyregulowałem na pedale sprzęgła wysokość i skok ''brania'' sprzęgła.
Półośki- jeszcze ich nie zdjagnozowałem na 100% czy to one są winne wibracji od 100km/h czy łożysko na dłuższej półosi.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
caroleck napisał(a):pokaż jak zrobiłeś te rdzawki na nadkolu i progu
Nie ma czego pokazywać,nie dojść że odcień jest za ciemny na nadkolu ,to nadkole oszlifować muszę do gołej,a w sumie gołej to tam nie zostało pewnie,... wżer który ma pół cm to nie wżer a dziura już na 100%.
To co oczyściłem i zapsikalem to już rdzawka wyszła..
Oczyszczę w wolnej chwili ,ocenię i zobaczymy co dalej z tym
Progi ,progi są do roboty ,tu nie ma czego też pokazywać ,lewy jest najgorszy ,choć i prawy też przydało bi się zrobić.
Jak mówię ,coś dłbam ,jeżdżę dbam o co mogę ,a z drugiej strony w miejscach wstawek znów by trzeba czyścić i konserwację na nowo robić,czas robi swoje. Nie ma dramatu ,ale fot nie będzie do czasu jak nie będzie to chóć trochę dobrą chemią zabezpieczone- stan jest średni ale nie tragiczny tego auta. Nie ma co się oszukiwać , blacharka,piaskowanie ,chemia ,lakierowanie lekko licząc z 6-10K za to. Nie mówiąc o innych aspektach zaspawanych śrub itp
Ale mam plan na to lub na następną BA żeby była 1.8 BP kiedyś i fanty do zdrowszego egzemplarza dać ,choć to gdybanie tylko na obecną chwilę.
Jak tylko coś zrobię z nadkolem to dam znać
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Siema
Ostatnio zbyt wiele przy BA nie robię ,jeździ z pracy – do pracy ,nie robi już 500-700km tras tygodniowo ,bardziej 120-250km.
Ostatnio na szybko musiałem pozbyć się części Amberów ,co by przegląd przejść 5 min roboty żeby postoje znów,były postojami.
Dziś korzystając z dnia wolnego ,i chyba ostatniego ciepłego dnia w najbliższym czasie –
-Wleciało mleczko K2 na skóry.
-Wypsikałem cały płyn ze zbiorniczka tył i wlałem zimówkę już.
-Stwierdziłem że wyczyszczę jeszcze jeden punkt masowy,o którym zapomniałem,ten pod zderzakiem,który leci pod nakrętkę poduszki silnika. (i dobrze,dawno nikt tam nie zaglądał)-jakoś tak szybciej odpala teraz
Co po przeglądzie się dowiedziałem ? , ruda tańczy na końcówkach progów ,dramatu nie ma.
Może jak Mx będzie robiony ,to zagadam czy by nie ogarnął trochę tej blachy w BA.
Przed zimą,napewno muszę nowe przewody WN kupić.
Ostatnio zbyt wiele przy BA nie robię ,jeździ z pracy – do pracy ,nie robi już 500-700km tras tygodniowo ,bardziej 120-250km.
Ostatnio na szybko musiałem pozbyć się części Amberów ,co by przegląd przejść 5 min roboty żeby postoje znów,były postojami.
Dziś korzystając z dnia wolnego ,i chyba ostatniego ciepłego dnia w najbliższym czasie –
-Wleciało mleczko K2 na skóry.
-Wypsikałem cały płyn ze zbiorniczka tył i wlałem zimówkę już.
-Stwierdziłem że wyczyszczę jeszcze jeden punkt masowy,o którym zapomniałem,ten pod zderzakiem,który leci pod nakrętkę poduszki silnika. (i dobrze,dawno nikt tam nie zaglądał)-jakoś tak szybciej odpala teraz
Co po przeglądzie się dowiedziałem ? , ruda tańczy na końcówkach progów ,dramatu nie ma.
Może jak Mx będzie robiony ,to zagadam czy by nie ogarnął trochę tej blachy w BA.
Przed zimą,napewno muszę nowe przewody WN kupić.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Co zrobione ,co się zepsuło
Miesiąc temu wentylator kabinowy przestał działać poprawnie , obstawiałem szczotki , w każdym razie wyjęty,rozebrany w drobny mak , syfu masa była w środku pyłu i brudu ze szczotek.Wytarte były nie tylko szczotki. Efekt taki że zamówiłem drugi od znajomego -Dzięki Tomek! Sam wiatrak umyty i tyle co się udało szmatkami dojść i poczyścić kanały wentylacyjne. Wiatrak śmiga.
Zmienione koła z letnich na zimę , ogarnięte ciut w środku ,smarowanie uszczelek itp.
No i ogólnie mazda małe przebiegi robi od lipca już , przybyło jej raptem z 2-3kkm.
Wybrałem się w trasę 28.12 pod Gliwice ,no i zjechałem z A1, = stuki z okolic rozrządu... lekkie klekotanie, nic no... Nie zrobię nic. O dziwo udało się powoli dokulać do domu , rano rozpięte plastiki od rozrządu , nic podejżanego nie znalazłem/zobaczyłem tam. Musiałem zrobić nią jeszcze 30km , zjechałem do domu i przestało stukać/walić hmm , silnik chodzi ,ale jakby nie tak jak powinno , rozpiąłem osłony raz jeszcze , no i znalazłem kawałek rolki pod osłoną rozrządu. Mazda została nieruchomością ,zepchnięta pod thuję w kąt podwórka.. bo rolka rozpadadla się naszczęscie/nieszczęście pod domem.
Sam rozrząd był już przez kogoś robiony,bo rolki są bodajże na 90% GMB
Szkód w silniku/paskach/osłonach na 95% brak.
Teraz będzie dylemat.
1. Zrobić sam rozrząd kpl pompa/uszczelniacze.
2. Wywalić motor na wierzch, i podziałać ,zajrzeć do panewek/tłoczka pompy oleju ,zrobić pełne uszczelnienie,olej,termostat,uszczelniacze, wymyć słupek, i spróbować coś zrobić z poduchą tył... bo dojścia więcej wtedy jest by nawet wprasować samą tuleję – oczywiście w obu przypadkach auto do mechanika znajomego leci...
A postoi i tak trochę ,bo zanim zorganizuję teraz części , mechanika i złoży się w całość to z 2-3 tyg. pewnie miną
I poza tym ,Graty do samego rozrządu mam opcję SKF, Pompa INA , lub z MazParts zestaw za ok 630zł dostępny jest do K-serii.
Miesiąc temu wentylator kabinowy przestał działać poprawnie , obstawiałem szczotki , w każdym razie wyjęty,rozebrany w drobny mak , syfu masa była w środku pyłu i brudu ze szczotek.Wytarte były nie tylko szczotki. Efekt taki że zamówiłem drugi od znajomego -Dzięki Tomek! Sam wiatrak umyty i tyle co się udało szmatkami dojść i poczyścić kanały wentylacyjne. Wiatrak śmiga.
Zmienione koła z letnich na zimę , ogarnięte ciut w środku ,smarowanie uszczelek itp.
No i ogólnie mazda małe przebiegi robi od lipca już , przybyło jej raptem z 2-3kkm.
Wybrałem się w trasę 28.12 pod Gliwice ,no i zjechałem z A1, = stuki z okolic rozrządu... lekkie klekotanie, nic no... Nie zrobię nic. O dziwo udało się powoli dokulać do domu , rano rozpięte plastiki od rozrządu , nic podejżanego nie znalazłem/zobaczyłem tam. Musiałem zrobić nią jeszcze 30km , zjechałem do domu i przestało stukać/walić hmm , silnik chodzi ,ale jakby nie tak jak powinno , rozpiąłem osłony raz jeszcze , no i znalazłem kawałek rolki pod osłoną rozrządu. Mazda została nieruchomością ,zepchnięta pod thuję w kąt podwórka.. bo rolka rozpadadla się naszczęscie/nieszczęście pod domem.
Sam rozrząd był już przez kogoś robiony,bo rolki są bodajże na 90% GMB
Szkód w silniku/paskach/osłonach na 95% brak.
Teraz będzie dylemat.
1. Zrobić sam rozrząd kpl pompa/uszczelniacze.
2. Wywalić motor na wierzch, i podziałać ,zajrzeć do panewek/tłoczka pompy oleju ,zrobić pełne uszczelnienie,olej,termostat,uszczelniacze, wymyć słupek, i spróbować coś zrobić z poduchą tył... bo dojścia więcej wtedy jest by nawet wprasować samą tuleję – oczywiście w obu przypadkach auto do mechanika znajomego leci...
A postoi i tak trochę ,bo zanim zorganizuję teraz części , mechanika i złoży się w całość to z 2-3 tyg. pewnie miną
I poza tym ,Graty do samego rozrządu mam opcję SKF, Pompa INA , lub z MazParts zestaw za ok 630zł dostępny jest do K-serii.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Jak ten rozrząd miał z 10 lat na pewno to i tak długo pochodził. Całe szczęście nie strzelił podczas jazdy bo mógłby szkód narobić. Ogarniaj graty wraz z napinaczem i składaj do kupy
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Koło 600zł to pamiętam, kosztował mnie rozrząd w comprexie w 2008r..
teraz 800 zawołali w peugeocie 206 w benzynie z jednym wałkiem(zrobiłem sam – części coś koło 120zł kosztowały)
te 630zł dla V-ki żle nie wygląda ale oczywiście rolki ina, a sam pasek to wolałbym oryginał albo coś co blisko leżało..
czy pompa jest konieczna?..
teraz 800 zawołali w peugeocie 206 w benzynie z jednym wałkiem(zrobiłem sam – części coś koło 120zł kosztowały)
te 630zł dla V-ki żle nie wygląda ale oczywiście rolki ina, a sam pasek to wolałbym oryginał albo coś co blisko leżało..
czy pompa jest konieczna?..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
caroleck napisał(a):Jak ten rozrząd miał z 10 lat na pewno to i tak długo pochodził. Całe szczęście nie strzelił podczas jazdy bo mógłby szkód narobić. Ogarniaj graty wraz z napinaczem i składaj do kupy
Nic by sie nie stanelo, silnik bezkolizyjny. Jedynie nie dojechalby do domu
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No rozrząd będzie robiony Swoje przelatał , i byłem świadom tego
Z racji że nieruchomość trzeba było przetransportować raptem 60km dalej
Laweta przerost formy nad treścią kupiłem sztywny hol za 85zł.... No i ,dlaczego ja tego w garażu nie miałem wcześniej -ciągnie się jak przyczepkę drugie auto + że auto z tyłu prawie woq hamulców nie używało.
Z ważniejszych spraw z którymi powalczy Kamil
Rozrząd kpl
Uszczelki pokryw + Uszczelnienie Broków
Uszczelki kolektora dolotowego
Łożyska rolek pasków PK + nowe paski
Zajrzenie do zacisku prawy tył – co wyjdzie, okaże się,bo nie odbija po dobrze po puszczeniu ręcznego.
Świece – tu muszę wybrać Denso lub org. NGK ASO.
Klima – tu muszę podjąć decyzję – mam okazję pozbyć się całej kpl instalacji w takim stanie w jakim jest obecnie – kompresor , chłodnica złom ,rurki i wszystko co do klimy trzeba- podpowiedzcie coś , bo z jednej strony + że jest ,ale nie sprawna ,a lekko 1k przekroczy usprawnienie. Może coś podpowiecie za i przeciw
Przyjdą też tulejki wybieraka , w wolnej chwili sobie je wymienię jak auto już będzie jeździć
I chyba z grubsza tyle, C.D.N Jak macie jakieś sugestie do tego w.w to pisać
Dopisano 9 sty 2022, 23:16:
Pompę odrazu chcę zrobić ,swoje przelatała- a może i jest fabryczna...
Dopisano 9 sty 2022, 23:18:
K-seria jest bezkolizyjna , ale gdyby rozpadł się przy 5500rpm , to mogła by być
Swoje przelatał,gdyby nie rolka ,to pewnie jeszcze by polatał,okaże się po rozebraniu faktyczny stan pompy itp.
Dopisano 9 sty 2022, 23:20:
Zawsze mnie zastanawiało czy przy np 4000-6000 rpm jakby strzelił ,czy bezkolizyjny ,faktycznie byłby bezkolizyjny Nie neguję ich bezkolizyjności oczywiście.
Z racji że nieruchomość trzeba było przetransportować raptem 60km dalej
Laweta przerost formy nad treścią kupiłem sztywny hol za 85zł.... No i ,dlaczego ja tego w garażu nie miałem wcześniej -ciągnie się jak przyczepkę drugie auto + że auto z tyłu prawie woq hamulców nie używało.
Z ważniejszych spraw z którymi powalczy Kamil
Rozrząd kpl
Uszczelki pokryw + Uszczelnienie Broków
Uszczelki kolektora dolotowego
Łożyska rolek pasków PK + nowe paski
Zajrzenie do zacisku prawy tył – co wyjdzie, okaże się,bo nie odbija po dobrze po puszczeniu ręcznego.
Świece – tu muszę wybrać Denso lub org. NGK ASO.
Klima – tu muszę podjąć decyzję – mam okazję pozbyć się całej kpl instalacji w takim stanie w jakim jest obecnie – kompresor , chłodnica złom ,rurki i wszystko co do klimy trzeba- podpowiedzcie coś , bo z jednej strony + że jest ,ale nie sprawna ,a lekko 1k przekroczy usprawnienie. Może coś podpowiecie za i przeciw
Przyjdą też tulejki wybieraka , w wolnej chwili sobie je wymienię jak auto już będzie jeździć
I chyba z grubsza tyle, C.D.N Jak macie jakieś sugestie do tego w.w to pisać
Dopisano 9 sty 2022, 23:16:
zadra napisał(a):Koło 600zł to pamiętam, kosztował mnie rozrząd w comprexie w 2008r..
teraz 800 zawołali w peugeocie 206 w benzynie z jednym wałkiem(zrobiłem sam – części coś koło 120zł kosztowały)
te 630zł dla V-ki żle nie wygląda ale oczywiście rolki ina, a sam pasek to wolałbym oryginał albo coś co blisko leżało..
czy pompa jest konieczna?..
Pompę odrazu chcę zrobić ,swoje przelatała- a może i jest fabryczna...
Dopisano 9 sty 2022, 23:18:
caroleck napisał(a):Jak ten rozrząd miał z 10 lat na pewno to i tak długo pochodził. Całe szczęście nie strzelił podczas jazdy bo mógłby szkód narobić. Ogarniaj graty wraz z napinaczem i składaj do kupy
K-seria jest bezkolizyjna , ale gdyby rozpadł się przy 5500rpm , to mogła by być
Swoje przelatał,gdyby nie rolka ,to pewnie jeszcze by polatał,okaże się po rozebraniu faktyczny stan pompy itp.
Dopisano 9 sty 2022, 23:20:
rafał88 napisał(a):caroleck napisał(a):Jak ten rozrząd miał z 10 lat na pewno to i tak długo pochodził. Całe szczęście nie strzelił podczas jazdy bo mógłby szkód narobić. Ogarniaj graty wraz z napinaczem i składaj do kupy
Nic by sie nie stanelo, silnik bezkolizyjny. Jedynie nie dojechalby do domu
Zawsze mnie zastanawiało czy przy np 4000-6000 rpm jakby strzelił ,czy bezkolizyjny ,faktycznie byłby bezkolizyjny Nie neguję ich bezkolizyjności oczywiście.
- Załączniki
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
rafał88 napisał(a):Mi przy odcine przeskoczyl , zajechalem na 1.5 gara do chaty ustawilem rozrzad , plytka jedna zawororwa pękła zmienilem i auto dalej jezdzilo
Ale mowisz o 1.5 prawda
Ja powiem tak, z doswiadczenia. DE moga to przezyc odcinke, ZE nie ma opcji, peka talerzyk i bajo. Rozebralem ZE po kolizj, 4 gar...brak tloka, krzywa korba, bark zaworu. Uszkodzonych talerzykow 6.
Mazda sie sklada. Jutro najprawdopodobniej bedzie gotowa.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Mazda sie sklada. Jutro najprawdopodobniej bedzie gotowa.
Jak mówił,tak zrobił
Mazda odebrana w sobotę, wyszło parę kwiatków i problemów,ale o tym zaraz.
Zrobione :
Rozrząd-Uszczelnienie silnika od strony rozrządu tzn uszczelniacze wałków/wału , broki itp.
Zdjęty kolektor dolotowy , i tu okazał się problem,tak nawiercone dysze LPG – uniemożliwiły prawie odkręcenie kolektora – jedna dysza się urwała/ułamała... Więcej na ten temat powie radar88.
Uszczelki kolektora dolotowego ,i uszczelki pokryw zaworów(OEM Mazda).
Paski osprzetu Bando
Świece zapłonowe NGK
Przy okazji , Kamil popoprawiał kilka ''fuszerek'' typu dziurka w kolektorze dolotowym zaślepiona śrubą m6, poprawione masowanie silnika z tyłu/polutowane + zrobienie tego na ''oczko''.
Dziś wymieniłem tulejki wybieraka-efekt fajnie pracujący wybierak bez luzów , i ciut napiąłem pasek PK na wspomaganiu ,bo popiskiwał i wspomaganie się zacinało.
Jeszcze do zrobienia:
Przewody WN
Zacisk prawy tył -złom ,muszę zamówić nowy...
Filtry powietrza/kabinowy
Oczekuję na fotki od kolegi i z dupereli z używki
-kierunki w zderzak
-Mechanizm wycieraczek/tuleki
-Boczki w skórze przedlift
Ruda tańczy na budzie , będę ze znajomym kolegą gadał co by przedłużyć jej ''żywot''
A tu fotki od Kamila.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 253
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
gt10r5 napisał(a):Dobrym pomysłem byłoby ogarnięcie od razu tego gaziutku a nie tak na listwach jak dla obcego.
Właśnie – dobre wtryski pojedynczo montowane, może parownik jeśli stary...
Jeśli auto stoi, i jest czas na zabawy, to działaj..
To co zrobione to i tak jest dużo
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Co do wtrysków lpg to całkiem niezłe są ac-w03, mieszczą się między kanały kolektora i można je montować w każdej pozycji. Pod maską nie jest jakoś pięknie, auto ma już swoje lata i przeszłość więc uchwyty przewodów zapłonowych wyszły, w tle stara sekwencja akme, filtr czaja blaster, reduktor tomasetto
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości