Mazda 323F BA KF '96 GT

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez freestylee » 5 lip 2021, 19:45

Chyba się starzeć zaczynam <płacze> <płacze> <płacze>
Caroleck'owa blenda poszła do garażu i wyrwałem po taniości ori... I zrobiłem to.. <co?> <co?>
Uczucia mieszanie , no ale,na Osace,w prawie serii tył mi się spodobał nawet.

Co dalej z klimą ?
Osuszacz ,Nowy w sklepie okazał się inny.. :/ Zamówiłem w FoxRzeszów po nr. Vin i ma być do środy u mnie. Ciekawostka zamiennik 50zł ,kto zgadnie ,ile kosztuje Ori Mazdy ? ( o ile by był dostępny na rynek EU)
Wczoraj mazdę trochę wymyłem,przygotowałem do BaMeet II , Do tego lekko przetarłem kolektor i pokrywę. Przy okazji zmieniłem najbardziej wywaloną tulejkę wybieraka,luz jest duży ,ale mniejszy niż był. Poduszka silnika zerwana ,na 100%, po zlocie,zrzucam z auta i leci na reklamację a ja muszę coś wymyślić ,bo każda jedna z używek jest zerwana :| :| :| :| Prawy przegub wew. ma już luzy <dupa> <dupa> Będzie drogo.. Opony przód od gleby, ścięte od zewnątrz.. Powoli ,ogarniemy.

Jutro rano ,mazda leci do majstra od klimatyzacji ,do piątku ma mrozić! <serduszka> <serduszka>

C.D.N za jakiś czas..
Załączniki
209605935_286255386612136_3437198851644748158_n.jpg
211298058_340320684201268_5639835222388395691_n.jpg
209864332_331516385235261_2993395797637381268_n.jpg
190166015_486762589227298_7681430699539583744_n.jpg
A tak było..
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez rafał88 » 6 lip 2021, 17:14

Co do wybieraka skrzyni to juz Ci pisalem na grupie Fb co masz rozwalone. Sam mam u siebie to rozwalone i mozesz milion tulejek wymienic nie pomoze. Caly wybierak musisz wymoenic na w miare malo zuzyty, zeby ta guma nie byla rozwulkanizowana przez ,ktora przechodzi drazek lewarka.
Co do osuszacza to pewnie 10x tyle co zamiennik.
I mowie tam wielkiej roznicy nie ma i bank da sie go zalozyc , no ale coz jaki majster takie podejscie.

Opony wytarte od gleby <co?> , wiekszej bzudry nie słyszałem, zrob dobrze zbieznosc na +/– 1 i gwarantuje ,ze zrobisz 50tkm i bedziesz mial opony rowno wytarte. Ja swoim gruzem zrobilem 220tkm na glebie i nie mialem nigdy zjechany opon bardziej z zewntrz czy wewnatrz. I tez dosc sporo jezdzilem na gwinicie.

Kupiles uzywke przegub? Dales smar na wieloklin? Czesto na tym sie wyrabia albo masz łożysko wywalone na podporze .
Osobsicie wg mnie lepiej cała półoś kupic i masz pewne , ze bedzie jezdzic.

I taka ciekawostka.
https://www.ebay.co.uk/itm/380517126904
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez freestylee » 6 lip 2021, 19:24

rafał88 napisał(a):Co do wybieraka skrzyni to juz Ci pisalem na grupie Fb co masz rozwalone. Sam mam u siebie to rozwalone i mozesz milion tulejek wymienic nie pomoze. Caly wybierak musisz wymoenic na w miare malo zuzyty, zeby ta guma nie byla rozwulkanizowana przez ,ktora przechodzi drazek lewarka.
Co do osuszacza to pewnie 10x tyle co zamiennik.
I mowie tam wielkiej roznicy nie ma i bank da sie go zalozyc , no ale coz jaki majster takie podejscie.

Opony wytarte od gleby , wiekszej bzudry nie słyszałem, zrob dobrze zbieznosc na +/– 1 i gwarantuje ,ze zrobisz 50tkm i bedziesz mial opony rowno wytarte. Ja swoim gruzem zrobilem 220tkm na glebie i nie mialem nigdy zjechany opon bardziej z zewntrz czy wewnatrz. I tez dosc sporo jezdzilem na gwinicie.

Kupiles uzywke przegub? Dales smar na wieloklin? Czesto na tym sie wyrabia albo masz łożysko wywalone na podporze .
Osobsicie wg mnie lepiej cała półoś kupic i masz pewne , ze bedzie jezdzic.

I taka ciekawostka.
https://www.ebay.co.uk/itm/380517126904


Tulejki zrobię,jak wymienię poduchę silnika, w tym momencie mam efekt sprężyny i napina się wszystko ,jakbym wsadził nówkę tulejki i wybierak zwulkanizował nawet,to po mieś musiałbym znów to wymienić.

Osuszacz – +/– 1400 ,–

Fakt ,dziś z majstrem sprawdzaliśmy kąty pochylenia,i są tak małe właśnie, to jest niemożliwe aż. Muszę zrobić zbieżność.

Przegub,ustalę w przyszłym tygodniu jak będę miał auto na kanale i nowej poduszce silnika,wtedy zajmę się półośką.

O ja cię ,nowe półośki do BA i to do V6 <czarodziej> <czarodziej> Aleś wykopał je,ja swoje ocenię po niedzieli.


A teraz co z klimą , nie ma ,nie było ,nie będzie – tyle w skrócie.
Cały układ jest sito , pospawana rurka ,i sprawdzona na szczelność- okazała się nieszczelna <dupa>
Przy ciśnieniu większym (doszczelniony układ,oringi itp) puścił skraplacz...
Czyli do jej mniej więcej szczelności do weryfikacji co dalej to dwie rurki do zakucia i skraplacz i osuszacz do wymiany. I tak nie ma gwarancji co pójdzie następne. Ja się nie podejmuję już tego. <oczy>


Zostało ładnie spasować ,zderzak ,pojechać na BaMeet i po zlocie ogarnąć opony i zbieżność. Do zlotu może wymienię poduszkę silnika na kolejną nową,może tym razem TedGum.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 9 lip 2021, 01:36

Dziś auto złożyłem do kupy,wsadziliśmy ori dokładkę GT, ciut lepiej spasowany zderzak ,ale bez szału.
Do tego wysypał się zacisk prawy przód ,dawał jakieś tam wcześniej objawy,ale że jak coś dojrzę ,to nie odpuszczę.. Na sklepie ,kpl naprawczy z tłoczkiem 2/3 dni czekania , mi na jutro mazda potrzebna , kpl gumek 16zł , nie udało się tłoczka ruszyć na imadle niczym.. Dopiero na aucie bez klocków wypadł... Oczyszczone na szybko,papier wodny 2000, i na weekend będzie okey pewnie, przód jest do roboty niestety.. z zacisku wyleciało bagno nie płyn.
Tłoczek to śmietnik ,z braku nowego ,przeszlifowany papierem wodnym,klocki z prawej strony jak i tarcza bardziej zjedzone niż z lewej ,także oba zaciski do roboty, nowe tarcze/klocki , i ew. przewody to teraz na pierwszy miejscu jest.
Załączniki
211631034_2864524623811145_1486970404864919996_n.jpg
214976051_259743562614658_1621816862775630483_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 12 lip 2021, 21:35

BAMEET odwiedzony, 3 dni wrażeń :D :D
Heble dały radę, teraz muszę zamówić zestaw na oba przednie koła z tłoczkami i je zregenerować ,zrobię to sam w sumie , aż tak trudne nie jest,jak myślałem.
Przy okazji zamówię końcówkę drążka ,bo pod ręką luzy już miała.Ale dwie wymienię już przy okazji.
Później zbieżność i wtedy dopiero nowe opony przód.

Poza tym, te półośki które wysyłał rafii88 ,poza tym że cena spoko ,to nie ma opcji z tego co widzę dostawy do Europy choćby. Będę szukał pewnie używek lub moją regenerował.
Załączniki
214292074_229201102388244_2131148234652665454_n.jpg
214960414_539167717125943_2524105172217413223_n.jpg
210064562_596400391344768_6022454445858271048_n.jpg
205956105_631219074936968_5977623926546362141_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 22 lip 2021, 12:48

Dobra ,coś tam porobiłem ostatnio
Oba przednie zaciski są zrobione na gotowo bez malowania ,bo nie miałem czasu na to ,są nadal w kolorze w który malował je Karol. Wleciały nowe gumy,tłoczki,i klocki które dostałem do auta od Karola,nie słyszę żadnego szurania raczej przy dohamowywaniu.

Zaciski tył poczyszczone i nasmarowane. Prawy tył będę musiał jeszcze dać komuś bo nie odbija mam wrażenie na mechanizmie ręcznego tak jak powinno ciut ciężej się kręci,ale nie ma dramatu ,koła nie grzeje.

Doszło szumiące łożysko z tyłu z prawej strony.. Piasta w przyszłości będzie do wymiany cała.

Wleciały też nowe budżetowe opony na przód,stare były w stanie agonalnym

Odpowietrzyłem i wyregulowałem też sprzęgło (płyn czarny jak smoła ,jeszcze by trzeba pompować z 20 razy pewnie żeby to miało kolor płynu nowego. Sprzęgło działa bardzo idealnie ,do tego wyregulowałem na pedale sprzęgła wysokość i skok ''brania'' sprzęgła.

Półośki- jeszcze ich nie zdjagnozowałem na 100% czy to one są winne wibracji od 100km/h czy łożysko na dłuższej półosi.
Załączniki
218198373_2941995702746218_3735491488870100095_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez caroleck » 24 lip 2021, 06:58

pokaż jak zrobiłeś te rdzawki na nadkolu i progu :P
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez freestylee » 24 lip 2021, 20:34

caroleck napisał(a):pokaż jak zrobiłeś te rdzawki na nadkolu i progu

Nie ma czego pokazywać,nie dojść że odcień jest za ciemny na nadkolu ,to nadkole oszlifować muszę do gołej,a w sumie gołej to tam nie zostało pewnie,... wżer który ma pół cm to nie wżer a dziura już na 100%.
To co oczyściłem i zapsikalem to już rdzawka wyszła.. :|

Oczyszczę w wolnej chwili ,ocenię i zobaczymy co dalej z tym

Progi ,progi są do roboty ,tu nie ma czego też pokazywać ,lewy jest najgorszy ,choć i prawy też przydało bi się zrobić.

Jak mówię ,coś dłbam ,jeżdżę dbam o co mogę ,a z drugiej strony w miejscach wstawek znów by trzeba czyścić i konserwację na nowo robić,czas robi swoje. Nie ma dramatu ,ale fot nie będzie do czasu jak nie będzie to chóć trochę dobrą chemią zabezpieczone- stan jest średni ale nie tragiczny tego auta. Nie ma co się oszukiwać , blacharka,piaskowanie ,chemia ,lakierowanie lekko licząc z 6-10K za to. Nie mówiąc o innych aspektach zaspawanych śrub itp :P
Ale mam plan na to lub na następną BA żeby była 1.8 BP kiedyś i fanty do zdrowszego egzemplarza dać ,choć to gdybanie tylko na obecną chwilę.
Jak tylko coś zrobię z nadkolem to dam znać :)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 20 paź 2021, 18:59

Siema :)
Ostatnio zbyt wiele przy BA nie robię ,jeździ z pracy – do pracy ,nie robi już 500-700km tras tygodniowo ,bardziej 120-250km.
Ostatnio na szybko musiałem pozbyć się części Amberów ,co by przegląd przejść <płacze> 5 min roboty żeby postoje znów,były postojami.

Dziś korzystając z dnia wolnego ,i chyba ostatniego ciepłego dnia w najbliższym czasie –
-Wleciało mleczko K2 na skóry.
-Wypsikałem cały płyn ze zbiorniczka tył i wlałem zimówkę już.
-Stwierdziłem że wyczyszczę jeszcze jeden punkt masowy,o którym zapomniałem,ten pod zderzakiem,który leci pod nakrętkę poduszki silnika. (i dobrze,dawno nikt tam nie zaglądał)-jakoś tak szybciej odpala teraz <rotfl>


Co po przeglądzie się dowiedziałem ? , ruda tańczy na końcówkach progów ,dramatu nie ma.
Może jak Mx będzie robiony ,to zagadam czy by nie ogarnął trochę tej blachy w BA.

Przed zimą,napewno muszę nowe przewody WN kupić.
Załączniki
246712272_1058782751560917_3478219645497934528_n.jpg
Takie ,al'a ambery. Pasie się na skoszonej trawie.
246804507_413446660346251_8962797314735597873_n.jpg
''Masa...''
246620823_1136175266908474_554628961872383023_n.jpg
....
246885912_508307054338977_9085560870144700235_n.jpg
do gołej..
246579330_654829422150405_7153799565584240922_n.jpg
śruba – nowa.
246704154_459189532152022_959729211367018118_n.jpg
Skończone. Pozostaje zlutować ten przewód jeszcze pod maską ,bo nie podoba mi się ''na skrętkę'' i izolacja. Polutować i termokurcz wleci.
247317243_1208080552937364_8219059853453234552_n.jpg
Doczyszczone ''oczko''
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 31 gru 2021, 18:38

Co zrobione ,co się zepsuło <co?>
Miesiąc temu wentylator kabinowy przestał działać poprawnie , obstawiałem szczotki , w każdym razie wyjęty,rozebrany w drobny mak , syfu masa była w środku pyłu i brudu ze szczotek.Wytarte były nie tylko szczotki. Efekt taki że zamówiłem drugi od znajomego -Dzięki Tomek! Sam wiatrak umyty i tyle co się udało szmatkami dojść i poczyścić kanały wentylacyjne. Wiatrak śmiga.
Zmienione koła z letnich na zimę , ogarnięte ciut w środku ,smarowanie uszczelek itp.

No i ogólnie mazda małe przebiegi robi od lipca już , przybyło jej raptem z 2-3kkm.

Wybrałem się w trasę 28.12 pod Gliwice ,no i zjechałem z A1, = stuki z okolic rozrządu... lekkie klekotanie, nic no... Nie zrobię nic. O dziwo udało się powoli dokulać do domu , rano rozpięte plastiki od rozrządu , nic podejżanego nie znalazłem/zobaczyłem tam. Musiałem zrobić nią jeszcze 30km , zjechałem do domu i przestało stukać/walić hmm , silnik chodzi ,ale jakby nie tak jak powinno , rozpiąłem osłony raz jeszcze , no i znalazłem kawałek rolki pod osłoną rozrządu. Mazda została nieruchomością ,zepchnięta pod thuję w kąt podwórka.. bo rolka rozpadadla się naszczęscie/nieszczęście pod domem.
Sam rozrząd był już przez kogoś robiony,bo rolki są bodajże na 90% GMB

Szkód w silniku/paskach/osłonach na 95% brak.

Teraz będzie dylemat.
1. Zrobić sam rozrząd kpl pompa/uszczelniacze.
2. Wywalić motor na wierzch, i podziałać ,zajrzeć do panewek/tłoczka pompy oleju ,zrobić pełne uszczelnienie,olej,termostat,uszczelniacze, wymyć słupek, i spróbować coś zrobić z poduchą tył... bo dojścia więcej wtedy jest by nawet wprasować samą tuleję – oczywiście w obu przypadkach auto do mechanika znajomego leci...

A postoi i tak trochę ,bo zanim zorganizuję teraz części , mechanika i złoży się w całość to z 2-3 tyg. pewnie miną <płacze>

I poza tym ,Graty do samego rozrządu mam opcję SKF, Pompa INA , lub z MazParts zestaw za ok 630zł dostępny jest do K-serii.
Załączniki
265235044_315965487078840_460713832097457731_n.jpg
Czyste/Brudne
270174964_1610756629286185_3104071608915062889_n.jpg
Kawałek rolki
269705308_1550616621970467_909758279618850951_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez caroleck » 8 sty 2022, 13:09

Jak ten rozrząd miał z 10 lat na pewno to i tak długo pochodził. Całe szczęście nie strzelił podczas jazdy bo mógłby szkód narobić. Ogarniaj graty wraz z napinaczem i składaj do kupy :)
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez zadra » 9 sty 2022, 00:18

Koło 600zł to pamiętam, kosztował mnie rozrząd w comprexie w 2008r..
teraz 800 zawołali w peugeocie 206 w benzynie z jednym wałkiem(zrobiłem sam – części coś koło 120zł kosztowały)
te 630zł dla V-ki żle nie wygląda ale oczywiście rolki ina, a sam pasek to wolałbym oryginał albo coś co blisko leżało..
czy pompa jest konieczna?.. :P
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3212 (38/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafał88 » 9 sty 2022, 19:56

caroleck napisał(a):Jak ten rozrząd miał z 10 lat na pewno to i tak długo pochodził. Całe szczęście nie strzelił podczas jazdy bo mógłby szkód narobić. Ogarniaj graty wraz z napinaczem i składaj do kupy :)


Nic by sie nie stanelo, silnik bezkolizyjny. Jedynie nie dojechalby do domu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez freestylee » 10 sty 2022, 00:13

No rozrząd będzie robiony :D Swoje przelatał , i byłem świadom tego :)
Z racji że nieruchomość trzeba było przetransportować raptem 60km dalej <czarodziej> <lol>
Laweta przerost formy nad treścią :P kupiłem sztywny hol za 85zł.... No i ,dlaczego ja tego w garażu nie miałem wcześniej -ciągnie się jak przyczepkę drugie auto + że auto z tyłu prawie woq hamulców nie używało.

Z ważniejszych spraw z którymi powalczy Kamil ;)
Rozrząd kpl
Uszczelki pokryw + Uszczelnienie Broków
Uszczelki kolektora dolotowego
Łożyska rolek pasków PK + nowe paski
Zajrzenie do zacisku prawy tył – co wyjdzie, okaże się,bo nie odbija po dobrze po puszczeniu ręcznego.
Świece – tu muszę wybrać Denso lub org. NGK ASO.
Klima – tu muszę podjąć decyzję – mam okazję pozbyć się całej kpl instalacji w takim stanie w jakim jest obecnie – kompresor , chłodnica złom ,rurki i wszystko co do klimy trzeba- podpowiedzcie coś , bo z jednej strony + że jest ,ale nie sprawna ,a lekko 1k przekroczy usprawnienie. Może coś podpowiecie za i przeciw ;)

Przyjdą też tulejki wybieraka , w wolnej chwili sobie je wymienię jak auto już będzie jeździć

I chyba z grubsza tyle, C.D.N Jak macie jakieś sugestie do tego w.w to pisać ;)

Dopisano 9 sty 2022, 23:16:

zadra napisał(a):Koło 600zł to pamiętam, kosztował mnie rozrząd w comprexie w 2008r..
teraz 800 zawołali w peugeocie 206 w benzynie z jednym wałkiem(zrobiłem sam – części coś koło 120zł kosztowały)
te 630zł dla V-ki żle nie wygląda ale oczywiście rolki ina, a sam pasek to wolałbym oryginał albo coś co blisko leżało..
czy pompa jest konieczna?.. :P


Pompę odrazu chcę zrobić ,swoje przelatała- a może i jest fabryczna...

Dopisano 9 sty 2022, 23:18:

caroleck napisał(a):Jak ten rozrząd miał z 10 lat na pewno to i tak długo pochodził. Całe szczęście nie strzelił podczas jazdy bo mógłby szkód narobić. Ogarniaj graty wraz z napinaczem i składaj do kupy :)

K-seria jest bezkolizyjna , ale gdyby rozpadł się przy 5500rpm , to mogła by być <dupa>
Swoje przelatał,gdyby nie rolka ,to pewnie jeszcze by polatał,okaże się po rozebraniu faktyczny stan pompy itp.

Dopisano 9 sty 2022, 23:20:

rafał88 napisał(a):
caroleck napisał(a):Jak ten rozrząd miał z 10 lat na pewno to i tak długo pochodził. Całe szczęście nie strzelił podczas jazdy bo mógłby szkód narobić. Ogarniaj graty wraz z napinaczem i składaj do kupy :)


Nic by sie nie stanelo, silnik bezkolizyjny. Jedynie nie dojechalby do domu ;)


Zawsze mnie zastanawiało czy przy np 4000-6000 rpm jakby strzelił ,czy bezkolizyjny ,faktycznie byłby bezkolizyjny <co?> Nie neguję ich bezkolizyjności oczywiście.
Załączniki
269571385_1078245879678587_5955736035575091816_n.jpg
7 rano-5 st. ,auto zamrożone na kość , grzejniczek z wentylatorem i po 1h odmrażania wyjazd i pierwsze drogowe testy holu(robiłem na podwórku podpięcie i ruszenie tylko( ,bo tego się obawiałem w sumie....
271291347_309619887846321_7787700766491386822_n.jpg
Po 10km na holu,szybkie sprawdzenie stanu zderzaka/halogenu, mocowań itp Wszystko całe.. Jeszcze tylko 50km ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez rafał88 » 10 sty 2022, 11:50

Mi przy odcine przeskoczyl , zajechalem na 1.5 gara do chaty ustawilem rozrzad , plytka jedna zawororwa pękła zmienilem i auto dalej jezdzilo <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez radar88 » 13 sty 2022, 22:46

rafał88 napisał(a):Mi przy odcine przeskoczyl , zajechalem na 1.5 gara do chaty ustawilem rozrzad , plytka jedna zawororwa pękła zmienilem i auto dalej jezdzilo <faja>

Ale mowisz o 1.5 prawda :)

Ja powiem tak, z doswiadczenia. DE moga to przezyc odcinke, ZE nie ma opcji, peka talerzyk i bajo. Rozebralem ZE po kolizj, 4 gar...brak tloka, krzywa korba, bark zaworu. Uszkodzonych talerzykow 6.

Mazda sie sklada. Jutro najprawdopodobniej bedzie gotowa.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5560 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez freestylee » 17 sty 2022, 18:37

radar88 napisał(a):Mazda sie sklada. Jutro najprawdopodobniej bedzie gotowa.

Jak mówił,tak zrobił :)
Mazda odebrana w sobotę, wyszło parę kwiatków i problemów,ale o tym zaraz.
Zrobione :
Rozrząd-Uszczelnienie silnika od strony rozrządu tzn uszczelniacze wałków/wału , broki itp.
Zdjęty kolektor dolotowy , i tu okazał się problem,tak nawiercone dysze LPG – uniemożliwiły prawie odkręcenie kolektora – jedna dysza się urwała/ułamała... Więcej na ten temat powie radar88.
Uszczelki kolektora dolotowego ,i uszczelki pokryw zaworów(OEM Mazda).
Paski osprzetu Bando
Świece zapłonowe NGK
Przy okazji , Kamil popoprawiał kilka ''fuszerek'' typu dziurka w kolektorze dolotowym zaślepiona śrubą m6, poprawione masowanie silnika z tyłu/polutowane + zrobienie tego na ''oczko''.

Dziś wymieniłem tulejki wybieraka-efekt fajnie pracujący wybierak bez luzów , i ciut napiąłem pasek PK na wspomaganiu ,bo popiskiwał i wspomaganie się zacinało.

Jeszcze do zrobienia:
Przewody WN
Zacisk prawy tył -złom ,muszę zamówić nowy...
Filtry powietrza/kabinowy
Oczekuję na fotki od kolegi i z dupereli z używki
-kierunki w zderzak
-Mechanizm wycieraczek/tuleki
-Boczki w skórze przedlift ;)

Ruda tańczy na budzie , będę ze znajomym kolegą gadał co by przedłużyć jej ''żywot'' :D

A tu fotki od Kamila.
Załączniki
271535970_604488710626496_3425712938393630107_n.jpg
271588525_292821722818310_7538561843776168633_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 12:51
Posty: 253
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez gt10r5 » 18 sty 2022, 23:24

Dobrym pomysłem byłoby ogarnięcie od razu tego gaziutku a nie tak na listwach jak dla obcego.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 321 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 18 sty 2022, 23:52

gt10r5 napisał(a):Dobrym pomysłem byłoby ogarnięcie od razu tego gaziutku a nie tak na listwach jak dla obcego.

Właśnie – dobre wtryski pojedynczo montowane, może parownik jeśli stary...
Jeśli auto stoi, i jest czas na zabawy, to działaj..

To co zrobione to i tak jest dużo <spoko>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3212 (38/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ProboszczV6 » 19 sty 2022, 08:55

Co do wtrysków lpg to całkiem niezłe są ac-w03, mieszczą się między kanały kolektora i można je montować w każdej pozycji. Pod maską nie jest jakoś pięknie, auto ma już swoje lata i przeszłość więc uchwyty przewodów zapłonowych wyszły, w tle stara sekwencja akme, filtr czaja blaster, reduktor tomasetto
Załączniki
IMG_20210323_213605_01.jpg
IMG_20210323_213605_02.jpg
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy