Mazda 323F BA KF '96 GT "Zielona SMYsza"

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez freestylee » 5 gru 2019, 20:40

Witam wszystkich,od dłuższego czasu chciałem opisać autko które nabyłem,ale mazda więcej jeździ niż stoi :)
Auto kupione 01.09.2019 od kolegi Carolec z Olsztyna z przebiegiem ok 310 tyś km ,auto dobrze znane tutaj na forum,u mnie jej rola to daily,już ma ponad 319 tyś. No ok o aucie :)
2.0 v6 KF + LPG sekwencja
Wyposażenie wewnątrz
4x el.szyby
Elektryczne lusterka
Skórzane i grzane fotele
Radio Pioneer + 4 głośniki w drzwiach
Skórzana kierownica
Centralny Zamek z pilota i z kluczyka
Klimatyzacja

Zewnętrznie
-Pakiet V6 GT
-na letni setup alu 16 złota Enkei
-Dokładka zderzaka
-Malowany dyfuzor zderzaka tył
-Wydech końcowy Remus'a
-Lampy a'la Lexus
-stylowy i charakterystyczny korek na zderzaku przód :P
-Springi Obniżające -45mm?
-Czerwone zaciski – lepiej hamują <rotfl>
-Oklejone przeciwmgłowe folią Kameleon
-Ambery przód

Mody – Bardzo dużo pracy i czasu kolega Karol poświęcił jej i nie jestem w stanie wymienić pewnie nawet połowy listy jego prac przy niej :) Ale z założenia silnik i mechanika prawie 100% serii.

Co zrobiłem do dziś przy maździe-
-Wymiana oleju 5w40 Valvoline SynPower + Płukanka silnika też Valvoline
-Wymiana Filtrów od LPG i poprawienie zagiętego węża i skrócenie trochę całej instalacji pod maską <czarodziej>
-Zmiana kół z lata na zimowe i już jeden kołpak poszedł w las <zawstydzony>
-Przefiltrowany olej po 2kkm ponieważ miałem podejrzanie sporo opiłków metalu w starym oleju -Ufff czysty.
-Nawoskowanie siedzeń mleczkiem od K2.
-Zalanie przedniej poduszki silnika – próbnie – klejem do szyb.
-Zmiana Żarówek mijania docelowo przednie lampy wymienię lub kupię porządny zestaw LED który wleci na przód.
-Wymiana Płynu Wspomagania
-Demontaż dokładki przód-nie mogłem wjechać na garaż i w wiele miejsc motto = Lepiej mieć całą dokładkę w garażu,niż urwaną,na Aucie. <jupi>

Plany i najbliższe naprawy bo mechanik już umówiony

-Dwie poduszki silnika przód i tył pod skrzynią zalanie Poliuretanem po regeneracji z Olkusza.
-Wymiana zestawu tulejek oraz śrub wybieraka zmiany biegów
-Dwie Nowe tuleje wahacza przód
-Nowa śruba koła tył -przy zmianie kół urwała się jedna :/
-Oczyszczenie i przesmarowanie zacisków tył -bolączka mazd z tych lat.
-Oddanie auta do serwisu od LPG,wydaje mi się że ma za ubogo na niskich
-Filtry kabinowy,Powierza.
To tyle z ważniejszych napraw do mojej BA na chwilę obecną ,mechanik za 2 tyg umówiony a ja ani jednej części jeszcze nie mam <co?> <co?> <co?>

Plany na auto
-Zmiana świateł przód ew. Ledy przód
-Zmiana świateł tył na Ori z oklejoną/przydymioną góra tam gdzie kierunki
-Nowe Ambery na przód oryginalne pomarańczowe :)
-Zdjęcie foli z fogów i założenie ledów
-Naprawa Klimatyzacji
-Naprawy-blacharsko-lakiernicze tj. poprawi progu od strony kierowcy,nadkola od strony kierowcy ,oraz konserwacja wszystkiego
-Silnik zostaje w serii bo jest zdrowy
-Hamulce jak na tę moc są wystarczające – w Mx-3 jest już gorzej
-Ew. naprawy Eksploatacyjne
Załączniki
69972024_474847029913352_8066553016930533376_n.jpg
70190652_2905079619520689_1552764912411869184_n.jpg
75253008_718900931953720_8100347885494730752_n.jpg
77271152_1414388722050437_4393890760877932544_n.jpg
77425588_2809502299071772_6026974654101454848_n.jpg
78401414_546384809547077_2365282929933811712_n.jpg
78412891_543385189817074_3730910452197097472_n.jpg
79333879_472492800066873_4604593730341568512_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 11 gru 2019, 19:02

Dziś odebrałem kilka gratów do smysza <rotfl>
-Tuleje wahacza dolne Lewe/Prawe
-Filtr Powietrza
-Filtry kabinowe
-Szpilkę koła
-Nakrętkę koła nową
-Paski klinowe ponieważ ten od alternatora wygląda jakby był przysmażony
-Odebrane poduszki silnia <jupi>
-W sobotę kupiłem też dla testów H1 jakieś 50% więcej światła od CarOk zobaczymy jak się będzie jeździło na nich.

Więcej zdjęć auta w lepszym plenerze i nie wyglądające handlarsko-skupczykowo będzie w okolicach świąt :)




Aktualizacja
Wszystko było by zrobione z listy prac ale...
Sanki zawieszenia...bardzo duże ryzyko urwania śrub które stoją na sztywno :/ ,mam wymienioną tylko przednią poduchę i odradzają mi mechanicy to ruszać żeby nie zrobić sobie dużego problemu :/

Doszło jeszcze że mam 1/3 klocków z tylu i trzeba będzie oddać zaciski do regeneracji jak się klocki będą kończyły,ponieważ stan jest jeszcze ok ale wymagać będą regeneracji-napewno prawy.
Załączniki
79225861_598732317547735_4302894607332540416_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez caroleck » 17 gru 2019, 17:58

Lewy zacisk masz zregenerowany. Prawy tylko wyczyściłem prowadnice ale już możliwe, że się kończy.

Wymieniłeś drzwi kierowcy czy dalej stare jeżdzą ??

I jak z silnikiem i opiłkami ?
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1385 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez freestylee » 17 gru 2019, 19:46

caroleck napisał(a):Lewy zacisk masz zregenerowany. Prawy tylko wyczyściłem prowadnice ale już możliwe, że się kończy.

Wymieniłeś drzwi kierowcy czy dalej stare jeżdzą ??

I jak z silnikiem i opiłkami ?




Z lewym wiem :) ,przeczyścił dziś i nasmarował je bo już rdzą zaszły i ciężko chodziły.

Drzwi leżą ofoliowane w garażu i czekają na ciepłe i długie dni,garaż mały to i drzwi nawet nie wymienię w nim :/

Opiłki,olej filtrowałem po ok 2kkm i nie było opiłków-skąd ode się wzieły w misce zlewkowej nie wiem...
Ale za 2/3 mieś będę znów olej zmieniał to też stary przefiltruję dla pewności ,narazie jest cisza spokój.

Aaaa Caroleck-klemy nowe kupiłem,ale że zimno i nieprzyjemnie i je by trzeba trochę żeźby robić z nimi,usztywniłem je kosztem 5gr. a mianowicie dwa małe wkręciki między zaciski klem i trzymają że ich się nie ruszy,trochę prowizorka,ale jak to mówią prowizorki najdłużej trzymają podobno :)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez caroleck » 17 gru 2019, 20:23

freestylee napisał(a):
caroleck napisał(a):Lewy zacisk masz zregenerowany. Prawy tylko wyczyściłem prowadnice ale już możliwe, że się kończy.

Wymieniłeś drzwi kierowcy czy dalej stare jeżdzą ??

I jak z silnikiem i opiłkami ?




Z lewym wiem :) ,przeczyścił dziś i nasmarował je bo już rdzą zaszły i ciężko chodziły.

Drzwi leżą ofoliowane w garażu i czekają na ciepłe i długie dni,garaż mały to i drzwi nawet nie wymienię w nim :/

Opiłki,olej filtrowałem po ok 2kkm i nie było opiłków-skąd ode się wzieły w misce zlewkowej nie wiem...
Ale za 2/3 mieś będę znów olej zmieniał to też stary przefiltruję dla pewności ,narazie jest cisza spokój.

Aaaa Caroleck-klemy nowe kupiłem,ale że zimno i nieprzyjemnie i je by trzeba trochę żeźby robić z nimi,usztywniłem je kosztem 5gr. a mianowicie dwa małe wkręciki między zaciski klem i trzymają że ich się nie ruszy,trochę prowizorka,ale jak to mówią prowizorki najdłużej trzymają podobno :)


dobrze, że temat z opiłkami ucichł bo trzeba by do panewek zajrzeć :)

Co do klem to jak coś jest głupie a działa to nie jest głupie :D
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1385 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez freestylee » 17 gru 2019, 20:46

Zgada się :) ,W planach będzie regulacja LPG jeszcze bo filtry raz zmieniałem ,ale nawet po ich zmianie,mam odczucie jakby miała może za ubogo z niskich obrotów,na benzycne to inna rozmowa :) ,ale jakaś sprawdzenie napewno jej nie zaszkodzi :) ,jeździ cieszy to najważniejsze :) Do paliwa dolany dodatek do przeczyszczenia profilaktycznie układu paliwowego ;)

Aaa tu mam fotkę jak wyglądał płyn wspomagania kier. Teraz bardzo płynnie chodzi i nawet nie słychać jak pompa jest w skrajnym obciążeniu tzn nie wyła ale słyszalna była jej praca :)
Załączniki
75336302_450237618964328_6549368146174672896_n.jpg
75108959_534387110732490_5745804186277117952_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez caroleck » 17 gru 2019, 21:42

płyn niezłe bagno. Ja go niestety nie zmieniałem <glupek2>

Jeśli chodzi o LPG to jest ustawione dobrze. Nie raz jeździłem z ziomkiem co zajmuje się gazem i sprawdzaliśmy parametry. (mapy lpg i benzy są bardzo podobne ). Tu kwestia może być już reduktora bo ma już trochę nalatane i może ciśnienia już odpowiedniego nie trzyma. Wymieniony był w marcu 2016 roku.

Dopisano 17 gru 2019, 22:47:

aaa i jeszcze przydało by się zajrzeć do rozrządu – ocenić stan itp :)
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1385 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez freestylee » 6 sty 2020, 20:17

Przy mazdach wiele nie grzebałem ,pogoda nie pozwoliła na zbyt wiele przez te 2 tyg. mazda przeszła mycie lamp,wymianę żarówek na Osram 150%, oraz zmianę koloru lamp postojówek/kierunków,czy efekt mi się podoba nie wiem... ,folię pomarańczową zamówię jeszcze.

Dziś doszedł kolejny wydatek ze SMYszą związany ,akumulator,2 tyg temu mi padł ale siedziałem w aucie wieczorem trochę muzyki posłuchałem itp,mówię no moja wina. Rano nie odpaliła,ostatnio zostawiłem go do ładowania,ładował się ok 1/2H i prostownik się wyłączył,auto zrobiło ok 200km od ładowania . Dziś rano (w nocy ok -5/-7) Mazda nie odpaliła z pychu musiała zostać odpalona ,i jutro jadę po nowy Akumulator..
Załączniki
81938072_2454096701519374_3646459837400743936_n.jpg
Folia lekko przyciemniająca ,trochę dziwnie wygląda przód,Mx-3 lepiej wypada.Btw. Mx-3 też doczeka się opisu na forum,ale to potrzeba 4paka,i wolnego całego wieczoru bo w auto bardzo dużo pracy wsadzone a to dopiero 60% prac skończonych przy niej.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez caroleck » 7 sty 2020, 09:06

z tymi kierunkami <dupa> Ambery lepiej wyglądały :D znalazłem farbkę ostatnio do nich a mogłem ci ją dać.

Sprawdziłeś czy nic nie żre prądu ?? Ja walczyłem z radiem bo ona jadło prąd, bo było po januszowem podłączone. Sprawdź aku miernikiem i potem czy nie ma nadmiernego poboru na postoju. Moim zdaniem te aku jest dobre.
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1385 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez freestylee » 7 sty 2020, 17:43

https://allegro.pl/oferta/folia-do-lamp ... 8563053252
Pomyślę nad taką jeszcze ,też nie dokońca mi się to podoba ,ale za folię dałem 5zł <lol>

Sprawdzę właśnie jeszcze czy nie ma złodzieja jakiegoś w aucie,ale na radio hmm nie wygląda mi to ,bo ono się odłącza po wyjęciu kluczyka,no ale sprawdzimy ,dziś np. bardzo ładnie odpaliła.
Sprawdzę może głupi trop,lampkę w bagażniku <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl>

Ogólnie jak filtry kabinowe zmieniałem,włączyłem dmuchawę na 1/2 min żeby wydmuchało syf z otworu filtrów, to też pamiętam że z ledwością już zapaliła wtedy.
Załączniki
80904091_1311653852355449_3140118875790639104_n.jpg
Chociaż one po zdjęciu lakieru już same w sobie bardzo ładny kolor mają ciemny środek
80555017_459588281395544_1965613983700353024_n.jpg
A to mi się znalazło w telefonie,wysprzątałem tam,liści krzu co nie miara ,ale po to są te filtry :)
Ostatnio edytowano 7 sty 2020, 17:53 przez freestylee, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez ArteK » 7 sty 2020, 17:45

Pomarańcza dużo lepiej wyglądała ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 542 (22/10)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez caroleck » 8 sty 2020, 10:31

Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1385 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez czarek1991 » 9 sty 2020, 20:03

Pomarańczowa folia bardzo źle wygląda na kierunkach, jeśli już to maluj Tamiyą. No albo poszukaj ori amberów z Lantisa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1391 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez freestylee » 20 sty 2020, 21:55

Mazda robi kilometry o ile odpali..po 2 dniach i 3 przestawieniach jej z kąta w kąt na podwórku już nie bardzo chce a nie mam chwilowo czasu się tym zająć.. ale muszę, ale w weekend chwilę coś pogrzebałem z ciężko chodzącymi biegami.. a mianowicie zabrałem się za tulejki wybieraka-nowych nie miałem,postanowiłem przesmarować tulejkę pod lewarkiem i tak....odkręciłem nakrętkę,chciałem wybić śrubę... dobre 45 min ją wybijałem tak była zapieczona już nie miałem pomysłu na to,ale jakoś wyszła,wyszlifowana z rdzy śruba,tulejka w środku ,oczyszczone,nasmarowałem ATE do tłoczków hamulcowych (zobaczymy czy to był dobry pomysł) i już biegi bardzo lekko i płynnie wchodzą,nie było tragedii,wiem też że jest zrobiony SS ale chodzą bardzo dobrze ;) ,podregulowałem też linkę od gazu pod siebie.... <glupek2> i teraz gaz mi nie odbija jak powinien-muszę to poprawić :P ,ale rekcja na gaz jest odrazu i bez szarpnięć w korkach,ze dwa obroty muszę cofnąć na regulacji ;).
Jeździ,pali ok 9-12L LPG zależne od jazdy i od humoru ,i czy mi się spieszy <rotfl>
W marcu pewnie nowy olej,filtry itp auto ma ok już ok 324000
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 25 sty 2020, 17:29

Dziś i już woq w tym tygodniu mazda dała mi popalić a w zasadzie nie odpalić rano do pracy..,na kable spoko, dziś się wkurzyłem rano jak znów nie zapaliła... Pojechałem do sklepu paląc ją z kabli i pali aż miło.
W sumie po dacie aku miał 7 lat,do tego był to 55Ah i 420A....
Wleciał 62Ah i 540A-pali z pół obrotu :)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez freestylee » 13 lut 2020, 16:12

Wleciały oryginalne lampy na tył ,jakoś takiej klasyczności z tyłu nabrała ,z oklejoną blendą mi się bardzo podoba to ;)
Załączniki
84957666_531585714155666_6410283176551251968_n.jpg
85080409_668489290626183_6750566885588205568_n.jpg
86699113_782228952299614_1866474610816450560_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Postprzez rafał88 » 14 lut 2020, 09:14

Blenda w kolor i będzie znacznie lepiej ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7295 (215/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez caroleck » 14 lut 2020, 17:20

<płacze>
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1385 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez rafał88 » 14 lut 2020, 19:29

Nie becz Caroleck. Ja też wróciłem do fabrycznej lampy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7295 (215/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez freestylee » 15 lut 2020, 13:25

Caroleck


Mam jeszcze plan na te lampy z tyłu jak będę miał czas zrobię może tak jak w tej jednej lamie od ciebie że kierunki okleję na górze. Lampy ori udało się za grosze wyrwać,i jakoś dla mnie jakoś klasycznej wygląda ;)

Planuję kupić też Interface ELM327 i zrobić możliwość podłączenia jej pod kompa,w tym roczniku już podobno jest taka możliwość i mieć podgląd na pracę poszczególnych parametrów pracy silnika i czujników.
Na dziś:
Ładna sobota ,auto umyte,trzeba iść ,sprzątać,odkurzyć,zaimpregnować skóry ;)
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2018, 11:51
Posty: 63
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy